Beste forumgebruikers, jullie zijn mijn laatste hoop!
Ik heb een Zyxel T50 modem van T-mobile, waar een Sitecom router achterhangt om de wifi te verzorgen. Ik heb een kabel rechtstreeks van de Zyxel naar zolder lopen, waar mijn laptop aan hangt.
Sinds ik thuiswerk merk ik dat de verbinding niet stabiel is. Bij videobellen valt de verbinding, tot 20x per uur, even een seconde weg. Misschien is dit wel langer aan de gang, maar ik merk het nu pas omdat dit bij videovergaderen betekent dat ik opnieuw moet inloggen bij de vergadering/ mijn beeld en geluid kort wegvalt omdat de verbinding hersteld moet worden.
Langduring overleg met de helpdesk van T-mobile heeft niet geholpen, want ‘alles werkt goed’. Zal best, behalve dan dat ik niet kan videovergaderen….
Alle ‘normale’ zaken al geprobeerd samen met de helpdesk: alles herstarten, terug naar fabrieksinstellingen, kabel vervangen…. De modem geeft geen foutmeldingen. Maar het probleem blijft.
Nu ten einde raad maar een kabel in de Sitecom geprikt, wat mij voor nu aan het werk houdt, maar een hangende kabel in het trapgat is niet een werkbare situatie met kleine kinderen.
Bijkomend probleem, misschien dat dat bij iemand een lichtje doet opgaan; ik kan bekabeld niet downloaden. Mijn laptop begint vrolijk aan de taak, maar na een paar seconden stopt de download. Maakt niet uit of het een PDF, .MOV of PPT is, of welke programma ik gebruik. Downloaden over Wifi lukt wel (alleen veel te langzaam uiteraard, dus ook geen lange termijn oplossing)
Heeft iemand het verlossende woord voor mij? Ik word er helemaal gestoord van.
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineel