Sinds kort ben ik nieuw bij Odido. Alles werkt prima alleen ervaar ik een probleempje met Spotnet. Spotnet werkt met de nieuwsgroepen en filtert bepaalde posts uit de newsgroepen. Dit werkt prima maar, als ik een reactie wil plaatsen bij een post zoals bijvoorbeeld een bedankje voor de post of spot dan werkt dit niet en krijg ik een error 441 die aangeeft dat ik bij de provider moet zijn. Ik las dat als je een reactie wilt plaatsen dit als posten wordt gezien en dat de provider dit dan heeft geblokkeerd. Heeft iemand daar en antwoord op?
Bladzijde 1 / 1
Om welke usenet provider gaat het?
Er is in ieder geval geen complete blokkade op usenet.
Bedank t voor je antwoord. Ik werk al jaren met 5euro usenet, zonder problemen.
Sinds ik bij Odido ben werkt het bedankje niet meer.
Als je overigens een error 441 terugkrijgt dan lijkt me dat geen blok aan Odido kant. Want dan zou je die hele server niet kunnen bereiken.
Err 441 lijkt een probleem te zijn met de posting zelf.
Kun je in de logs ook zien of er achter die 441 nog iets staat. Want dat kan door verschillende redenen teruggegeven worden door de server).
Heb je de naam en email e.d. goed ingesteld (zonder rare tekens).
Bij sommige Usenet providers is Posten standaard uitgezet, dit kun je meestal bij de instellingen van je Usenet provider aanzetten, dit is dan het geval bij Eweka
Bij 5 euro usenet weet ik dit echter niet meer.
De provider zelf, Odido in dit geval blokkeert niets
De melding is:
Kan reactie niet plaatsen?. Neem contact op met uw provider Details: 441 posting failed (441)
Ik kan natuurlijk overal gaan zoeken maar ik ben van ziggo naar Odido gegaan en van werken onder ziggo is het overgegaan, zonder verder andere wijzigingen, naar deze foutmelding onder Odido. Vandaar denk ik aan iets bij Odido.
De melding is:
Kan reactie niet plaatsen?. Neem contact op met uw provider Details: 441 posting failed (441)
Ik kan natuurlijk overal gaan zoeken maar ik ben van ziggo naar Odido gegaan en van werken onder ziggo is het overgegaan, zonder verder andere wijzigingen, naar deze foutmelding onder Odido. Vandaar denk ik aan iets bij Odido.
Die provider is in dit geval niet Odido maar 5eurousenet.
Je krijgt n.l. wel gewoon contact met hun servers. En deze foutmelding komt dan ook van hun servers af. Als je een blokkade hebt dan bereik je hun servers niet eens.
Maar goed... als er aan jou kant in de installatie van spotnet helemaal niets (maar dan ook niets) gewijzigd is, dan weet ik het ook niet meer.
Hallo @ikkensens ,
Ik heb even via Google gekeken op hun site.
Dit is het advies:
Beste,
De melding is:
Die provider is in dit geval niet Odido maar 5eurousenet.
Je krijgt n.l. wel gewoon contact met hun servers. En deze foutmelding komt dan ook van hun servers af. Als je een blokkade hebt dan bereik je hun servers niet eens.
Maar goed... als er aan jou kant in de installatie van spotnet helemaal niets (maar dan ook niets) gewijzigd is, dan weet ik het ook niet meer.
Ja snap ik, over het algemeen ben ik geen leek in dit soort dingen maar sta nu toch even verbaasd te kijken. Ik ga nog even snuffelen. iig bedankt voor het meedenken. Ik ga nog even kijken of er iets in het modem, die ik van Odido heb, kan aanpassen met poorten.
Er is met poorten niets aan te passen op het modem wat dit zou kunnen verhelpen. Je kunt beter in usenet community's kijken hoe met die error om te gaan. Want de provider die ze hier bedoelen is je USENET provider.
Er is met poorten niets aan te passen op het modem wat dit zou kunnen verhelpen. Je kunt beter in usenet community's kijken hoe met die error om te gaan.
ik zie het, valt niets aan te passen. ik ga weer verder spitten. bedank allemaal voor de reacties.
fijne dag.
Meld het aan 5euro usenet, misschien gaat er wat fout met betrekking tot je publieke IP
Meld het aan 5euro usenet, misschien gaat er wat fout met betrekking tot je publieke IP
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.