alles is in het duits sinds de overstap van T-mobile
Hallo,
Sinds de verandering van T-mobile naar Odido hebben we problemen thuis met de taal. De reclames op YouTube zijn in het Duits en elke zoekopdracht op Google is met een Duits antwoord. Met het opnemen van een incognito tabblad geeft Google mijn locatie aan als Gronau..
Wat is er aan de hand?
Bladzijde 1 / 1
Leuk dat mijn topic is verplaatst naar mobiel netwerk maar het probleem zit thuis bekabeld en op wifi. Graag terug plaatsen naar internet en tv.
Van het kastje naar de muur heet dat,
Hallo,
Sinds de verandering van T-mobile naar Odido hebben we problemen thuis met de taal. De reclames op YouTube zijn in het Duits en elke zoekopdracht op Google is met een Duits antwoord. Met het opnemen van een incognito tabblad geeft Google mijn locatie aan als Gronau..
Wat is er aan de hand?
Dat heeft te maken door een tekort aan IPv4 adressen. Elk netwerk/aansluiting krijgt een ‘internet adres’ (IPv4). Omdat hier een tekort aan is, kopen grootgrutters, waaronder Odido, dezen in, en komt het soms voor dat het adres, eerder geregistreerd stond in bijvoorbeeld Duitsland, en nu geregistreerd is in Nederland bij RIPE; maar niet alle websites een actuele database ophalen, waardoor verouderde informatie kan zorgen voor dit soort indicaties. Je kan https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query bezoeken, door je IP adres in te vullen, om te controleren of de gegevens wel juist staan geregistreerd bij deze uitvoerende instantie.
Je hebt ook niet toevallig een VPN aanstaan? Dit kan hier natuurlijk ook voor zorgen. Ik hoop dat een ‘moderator’ dit verder oppakt voor jou. Succes!
Hallo,
Sinds de verandering van T-mobile naar Odido hebben we problemen thuis met de taal. De reclames op YouTube zijn in het Duits en elke zoekopdracht op Google is met een Duits antwoord. Met het opnemen van een incognito tabblad geeft Google mijn locatie aan als Gronau..
Wat is er aan de hand?
Dat heeft te maken door een tekort aan IPv4 adressen. Elk netwerk/aansluiting krijgt een ‘internet adres’ (IPv4). Omdat hier een tekort aan is, kopen grootgrutters, waaronder Odido, dezen in, en komt het soms voor dat het adres, eerder geregistreerd stond in bijvoorbeeld Duitsland, en nu geregistreerd is in Nederland bij RIPE; maar niet alle websites een actuele database ophalen, waardoor verouderde informatie kan zorgen voor dit soort indicaties. Je kan https://apps.db.ripe.net/db-web-ui/query bezoeken, door je IP adres in te vullen, om te controleren of de gegevens wel juist staan geregistreerd bij deze uitvoerende instantie.
Je hebt ook niet toevallig een VPN aanstaan? Dit kan hier natuurlijk ook voor zorgen. Ik hoop dat een ‘moderator’ dit verder oppakt voor jou. Succes!
Bedankt voor je informatie, via de link geeft hij wel aan:
country: NL
Geen VPN..
Een andere optie is dat Odido mij een cursus Duits geeft want dit is niks.
Da mir auf Niederländisch nicht geholfen wird, wird mir auf Deutsch geholfen.
Das Problem besteht in meinem Heimnetzwerk über WLAN und kabelgebundenes Internet immer noch und wird jetzt langsam nervig.
We spreken Nederlands of Engels op het forum.
Een provider meldt nieuw verkregen IPv4 adressen aan bij Ripe. Er zijn daarna vele locatie services actief die hun data hiermee moeten synchroniseren. Dat kan niet worden geinitieerd door de provider, maar hangt af van de contractuele afspraken tussen locatie dienst en Ripe.
Het is niet nodig om deze synchronisatie heel vaak uit te voeren. Omdat de adressen op zijn komen alleen de overzetting van IPv4 adressen van de ene provider naar de andere nog voor. Dit kan dus enige tijd in beslag nemen voordat al die locatie services hun data up to date hebben.
We spreken Nederlands of Engels op het forum.
Een provider meldt nieuw verkregen IPv4 adressen aan bij Ripe. Er zijn daarna vele locatie services actief die hun data hiermee moeten synchroniseren. Dat kan niet worden geinitieerd door de provider, maar hangt af van de contractuele afspraken tussen locatie dienst en Ripe.
Het is niet nodig om deze synchronisatie heel vaak uit te voeren. Omdat de adressen op zijn komen alleen de overzetting van IPv4 adressen van de ene provider naar de andere nog voor. Dit kan dus enige tijd in beslag nemen voordat al die locatie services hun data up to date hebben.
Omdat ik geen hulp krijg van Odido dan maar via Google Translate..
Begrijpelijk dat die synchronisatie even duurt maar het is ondertussen al een maand… Ik kan zelf geen woord Duits en het is nu wel vervelend aan het worden.
Tja, maar zolang jouw IP adres op Ripe als NL staat is er niets wat Odido nog kan doen. Je zou zelfs Google kunnen contacten dat ze fouten maken?
Tja, maar zolang jouw IP adres op Ripe als NL staat is er niets wat Odido nog kan doen. Je zou zelfs Google kunnen contacten dat ze fouten maken?
Dus het komt erop neer dat ik hier maar mee moet leven? Odido kan mijn geen nieuw ip adres geven?
ik zou graag antwoord van Odido zelf willen krijgen.
Moderators lezen mee hoor, maar ze kunnen geen nieuwe IP adressen geven aan een aansluiting. Wel hebben we klanten gezien die als als hun router 48 uur uitzetten daarna een nieuw IP adres door de Odido DHCP server wordt uitgedeeld.
Moderators lezen mee hoor, maar ze kunnen geen nieuwe IP adressen geven aan een aansluiting. Wel hebben we klanten gezien die als als hun router 48 uur uitzetten daarna een nieuw IP adres door de Odido DHCP server wordt uitgedeeld.
Dat is ook geen optie. Ik wacht wel op reactie van een medewerker of bel maandag zelf.
Hoi @Volkerk et al, het is jammer genoeg niet mogelijk om een nieuw IP-adres te pushen. Er zijn natuurlijk omwegen waarmee je een ander IP toegewezen krijgt, maar dan dien je onze DHCP-server te omzeilen en voor degenen die weten hoe dat moet, hoef ik geen uitleg te bieden. RIPE levert inderdaad deze adressen aan aan providers en wij hebben geen inzage in waar en wanneer deze gebruikt zijn. Ik denk ook niet dat Odido hierin een helpende hand kan bieden, anders dan het aanbrengen van een andere pool.
@Sven-Odido Heb jij hier nog gouden tips voor?
Hoi @Volkerk et al, het is jammer genoeg niet mogelijk om een nieuw IP-adres te pushen. Er zijn natuurlijk omwegen waarmee je een ander IP toegewezen krijgt, maar dan dien je onze DHCP-server te omzeilen en voor degenen die weten hoe dat moet, hoef ik geen uitleg te bieden. RIPE levert inderdaad deze adressen aan aan providers en wij hebben geen inzage in waar en wanneer deze gebruikt zijn. Ik denk ook niet dat Odido hierin een helpende hand kan bieden, anders dan het aanbrengen van een andere pool.
@Sven-Odido Heb jij hier nog gouden tips voor?
We zijn inmiddels weer bijna een maand verder en alles is nog steeds in het Duits op bedraad internet en wifi.. we hebben geen VPN oid en het is nu een ergenis.
We hebben vaak filmpjes op YouTube waar we steeds maar weer Duitse reclame krijgen en zelf zitten we thuis niet meer op wifi want anders kunnen we niet normaal dingen zoeken en spullen kopen omdat we alleen maar Duitse voorstellen krijgen. Het gevolg is dat we over onze internet bundels gaan.. is hier nog een oplossing voor? anders gaan we naar een concurrent met alles.
Hi @Volkerk, ik ben toch maar eens gaan kijken en zie dat je echt op de grens van Duitsland woont. Het kan zijn dat de server in Duitsland de dichtsbijzijnde server is voor jou. Dit zorgt voor de beste verbinding maar zet je locatie op Duitsland. Ik denk niet dat we hier iets aan kunnen veranderen.
Hi @Volkerk, ik ben toch maar eens gaan kijken en zie dat je echt op de grens van Duitsland woont. Het kan zijn dat de server in Duitsland de dichtsbijzijnde server is voor jou. Dit zorgt voor de beste verbinding maar zet je locatie op Duitsland. Ik denk niet dat we hier iets aan kunnen veranderen.
Voordat het Odido was hebben we nooit problemen gehad.. het is jammer maar dan gaan we weg bij Odido met internet en onze mobiele abonnementen.
Bijna 3 maand later… maar inmiddels is alles weer Nederlands. Helaas gaan we over half december weg met internet thuis en 2 mobiele abonnementen door de problemen die we met de taal hebben gehad. Jammer dat we niet werden geholpen.
Heb je nog geluk gehad dat ze jou niet Vollkirch zijn gaan noemen!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.