Sinds vrijdag vrijdag 22 maart hebben wij ineens geen internet meer. We bellen vervolgens met de klantenservice en moeten aangeven wat we op de ONT en de modem zien. Op de ONT zagen we alleen power en pon branden, datalampje is uit. Op de modem zien we geen internetbolletje, of een rode. Dit weten we inmiddels niet meer. De klantenservice geeft na tests en een herstart aan het niet op te kunnen lossen en schakelt Guidion in.
Een overzicht van de gebeurtenissen:
- op zondag 24 maart komt er een Odido-monteur langs. Deze geeft aan dat de Nokia ONT (deze zit tussen de glasvezelaansluiting en de Zyxel-modem) defect is en dat hij een nieuwe voor ons bestelt, deze komt dan de volgende dag met de post aan en kunnen we zelf verwisselen;
- op maandag 25 maart komt er geen nieuwe ONT;
- op dinsdag 26 maart bellen wij met de klantenservice om te vragen naar de stand van zaken. Er wordt aangegeven dat we een afspraak kunnen inplannen voor de komst van een monteur en dit doen we dus ook;
- op woensdag 27 maart komt er - dachten we - een monteur van Odido bij ons langs, met de ONT. Dit blijkt niet het geval: het is een monteur namens de netwerkbeheerder met de opdracht van Odido om de glasvezelverbinding/-aansluiting te controleren. Hij constateert niets (maar we weten ook niet of hij überhaupt de glasvezelverbinding heeft gecontroleerd en zo ja wat daarvan de uitkomst is), vraagt aan ons wat de Odido-monteur van zondag had aangegeven waarop wij dus zijn conclusie vertellen dat er een nieuwe ONT nodig is. Hij geeft vervolgens aan dat hij dit ook vermoedt en dus ‘voor niks langs te zijn gekomen’ en vertrekt.
- we bellen na het vertrek met de monteur, dus op 27 maart, met Odido. We krijgen te horen dat de netwerkbeheerder nog terugkoppeling moet geven en dat wij daarop moeten wachten.
- op vrijdag 28 maart bellen we wederom met de klantenservice: de terugkoppeling van de netwerkbeheerder is er nog steeds niet en op dat moment geven we aan dat we het zat beginnen te worden. Kan er niet gewoon een nieuwe ONT opgestuurd worden? Waarom is het zo moeilijk? Ons werd beloofd dat de nieuwe ONT opgestuurd zou gaan worden.
- in de dagen tot aan donderdag 4 april hebben we op de ONT zitten wachten. Diverse keren contact gehad met de klantenservice omdat het kastje niet kwam op de dagen dat het elke keer werd beloofd. Kortom we zijn dus meerdere malen verkeerd geïnformeerd, maar a la.
- op donderdag 4 april verwisselen we de ONT voor de nieuwe. Het powerlampje brandt, het pon-lampje knippert groen en het datalampje is geel. Het datalampje knippert heel af en toe vrij snel. Ook stellen we een rood internetbolletje vast op de modem. Nog steeds geen internet dus.
- we bellen donderdag 4 april weer met de klantenservice. We krijgen te horen dat we niks zelf hadden mogen plaatsen: nieuwe informatie voor ons. De medewerker belooft een monteur langs te zullen sturen. We krijgen binnen 24 uur een sms of mail om een afspraak te plannen.
- we bellen vrijdag 5 april met de klantenservice omdat we nog niks hebben gehad. Een medewerker geeft vervolgens aan dat er helemaal geen opdracht voor Guidion is uitgezet, dus vandaar dat we niks kregen. Deze medewerker belooft ons vervolgens om 2 monteurs langs te sturen: 1 van/namens Odido en 1 van de netwerkbeheerder. Ook gaf de medewerker aan dat de monteurs op zaterdag 6 april (vandaag dus) tussen 12 en 4 langs zouden komen.
- we bellen vandaag weer met de klantenservice ter controle en krijgen doodleuk te horen dat er niks is ingepland. We krijgen ook te horen dat Odido - blijkbaar - nog steeds op de terugkoppeling van de netwerkbeheerder wacht.
Odido: we zijn het zat. Er worden continu beloftes gedaan die niet worden nagekomen. Dat er een storing kan optreden snappen we en is niet erg, maar de manier waarop er met ons is omgegaan is niet oke. En het geeft ons ook niet het vertrouwen dat het - als het zo doorgaat - op korte termijn wél opgelost gaat worden.
Wie kan ons helpen?!