Skip to main content

Al ruim een jaar odido glasvezel, wat tot dusver, op enkele korte onderbrekingen na, goed functioneerde; tot afgelopen maandagmiddag 21 oktober 14.00.  Geen internetverbinding meer, en zelfs na meerdere malen herstarten van de huwaei mediaconvertor blijft de verbinding down. PON lampje knippert (LOS is uit).  Kortom er brandt licht maar er gaat geen data over de lijn, vermoedelijk een issue in de wijkcentrale. De vriendelijke odido helpdesk dame bevestigde deze conclusie en maakte een ticket aan (ref 73816576).

Binnen 24 uur zou er bericht terugkomen van de te nemen aktie. U raadt het al…. geen aktie na 24 uur. Weer de helpdesk gebeld en deze dame vermeldde dat er een issue was met interne Odido systemen zodat de tickets niet altijd goed gingen…. ze heeft het met de hand doorgezet.  Inderdaad bericht van Guidion om een afspraak te maken met een monteur. 

Vandaag (24 okt) kwam de Guidion monteur netjes volgens afspraak….. alleen wist de beste man mij te vertellen (na poging om mediaconvertor om te wisselen) dat het probleem in de wijkcentrale zit (joh, dat wisten we al eerder maar de beste man volgde het storingsprocess) en dat hij daar niet mag komen.  Probleem is dus doorgezet naar ODF;  ODF gebeld en die hebben a: nog geen ticket ontvangen en b: kan het wel 5 werkdagen duren voordat er uberhaupt aktie ondernomen wordt.

Beste odido, dit is voor mij onacceptabel als service. het zou betekenen dat ik minimaal 2 weken geen internet zou hebben. De tijdelijke unlimited voucher is leuk maar over een paar dagen ook op en geen praktische oplossing. 

Zijn er mogelijkheden om eea te versnellen, aangezien ik van een snelle internetlijn afhankelijk ben (oa voor thuiswerken). 

mvg 

Eric

Welkom op onze community! @Eric70 

Goed dat je dit via deze weg nogmaals aangeeft. Allereerst sorry voor dit ongemak. Ik snap goed dat je graag weer zo snel mogelijk online bent. Ik help je uiteraard graag verder! 

Op dit moment kan ik alleen nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik meteen met je meekijken! 

Hi Teresa,

Ik heb de gevraagde gegevens toegevoegd.

Alvast bedankt voor het meekijken.

mvg

Eric

Hi @Eric70, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat de monteur van Guidion dit nu heeft doorgezet naar onze technische dienst en zij nemen contact op met de netwerkbeheerder. Verder zijn we echt afhankelijk van de netwerkbeheerder. Zodra we hier een update over hebben, laten we dit direct aan je weten om je hiervan op de hoogte te houden! Mocht je nieuwe vouchers nodig hebben voor Unlimited internet, laat dit dan zeker aan me weten. Dan regel ik dit gelijk voor je. 

Bedankt Nora,

unlimited vouchers zijn fijn zodat ik en mijn vrouw maandag ook gewoon kunnen hotspotten! Als je dit kunt regelen alvast bedankt.

mvg Eric

Hoi @Eric70, zeker! Ik zal je een privébericht sturen met twee vouchercodes. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Ik sta voor je klaar! Groetjes, Ishana

Beste Odido support,

Bedankt voor de vouchers.

Is er al nieuws omtrent een oplossing?

alvast bedankt

mvg

Eric

Hey @Eric70, ik zie dat er iets niet goed is gegaan met het ticket. Ik heb het nu goed doorgezet naar onze technische dienst. De onderaannemer moet aangestuurd worden voor een patch herstel.

Allemaal top dat er steeds dingen misgaan met de tickets maar wanneer is het probleem nu opgelost. We zijn nu ruim anderhalve week verder en nog geen werkende glasvezel verbinding. Het probleem zit niet aan mijn kant zoals bevestigd door de Guidion monteur. De vouchers zijn pleisters op een wond die veel te groot is…  

Kunnen jullie aub achter de technische dienst aan gaan en  er op staan dat ODF eindelijk iemand naar de POP stuurt?

Mijn geduld met deze amateuristische serviceorganisatie raakt op! 

Graag onmiddelijke aktie! ticket 73996442

Het ticket staat nu op de juiste plek @Eric70, er zal spoedig actie worden ondernomen! 

Hi Tommie, 

Bedankt voor het checken…. Mag ik wel alvast 2 vouchers vragen om maandag te kunnen werken? 

Ik heb je een privébericht gestuurd @Eric70!

Reageer