Al ruim een jaar odido glasvezel, wat tot dusver, op enkele korte onderbrekingen na, goed functioneerde; tot afgelopen maandagmiddag 21 oktober 14.00. Geen internetverbinding meer, en zelfs na meerdere malen herstarten van de huwaei mediaconvertor blijft de verbinding down. PON lampje knippert (LOS is uit). Kortom er brandt licht maar er gaat geen data over de lijn, vermoedelijk een issue in de wijkcentrale. De vriendelijke odido helpdesk dame bevestigde deze conclusie en maakte een ticket aan (ref 73816576).
Binnen 24 uur zou er bericht terugkomen van de te nemen aktie. U raadt het al…. geen aktie na 24 uur. Weer de helpdesk gebeld en deze dame vermeldde dat er een issue was met interne Odido systemen zodat de tickets niet altijd goed gingen…. ze heeft het met de hand doorgezet. Inderdaad bericht van Guidion om een afspraak te maken met een monteur.
Vandaag (24 okt) kwam de Guidion monteur netjes volgens afspraak….. alleen wist de beste man mij te vertellen (na poging om mediaconvertor om te wisselen) dat het probleem in de wijkcentrale zit (joh, dat wisten we al eerder maar de beste man volgde het storingsprocess) en dat hij daar niet mag komen. Probleem is dus doorgezet naar ODF; ODF gebeld en die hebben a: nog geen ticket ontvangen en b: kan het wel 5 werkdagen duren voordat er uberhaupt aktie ondernomen wordt.
Beste odido, dit is voor mij onacceptabel als service. het zou betekenen dat ik minimaal 2 weken geen internet zou hebben. De tijdelijke unlimited voucher is leuk maar over een paar dagen ook op en geen praktische oplossing.
Zijn er mogelijkheden om eea te versnellen, aangezien ik van een snelle internetlijn afhankelijk ben (oa voor thuiswerken).
mvg
Eric