Meer dan twee dagen geleden stopte de glasvezelverbinding ermee. Ik was op mijn werk en kreeg een melding van mijn beveiligingssysteem dat het overging op mobiele back-up vanwege een internetstoring. Toen ik thuiskwam, heb ik direct contact opgenomen met Odido omdat er geen glasvezelsignaal binnenkwam. De klantenservice suggereerde dat het probleem in de wijkcentrale lag, maar zei dat er toch een monteur moest langskomen om het te onderzoeken. Dit leek mij onnodig, Het is duidelijk dat het probleem met het signaal van buiten komt, iets wat bij jullie bekend is. Toch hebben jullie ervoor gekozen om een monteur te sturen, wat naar mijn mening alleen bedoeld was om geruststelling te bieden. Deze actie bleek echter tevergeefs, aangezien het probleem, zoals verwacht, inderdaad buiten bij de glasvezelkabel lag. Dit roept de vraag op waarom jullie niet direct mensen sturen om buiten te controleren bij een storing. Dit zou veel tijd besparen en lijkt een logischer eerste stap in het oplossen van dergelijke problemen.
Ik vraag me nu af hoe lang de reparatie gaat duren. Alles in mijn huis is verbonden met wifi, inclusief lampen, smartstekkers en camera's. Het ergste is dat ik mijn werk nu via een mobiele hotspot moet doen, wat verre van ideaal is. Bovendien komt er binnenkort bezoek uit het buitenland en heb ik geen internet. Ik ben benieuwd hoe we hiervoor gecompenseerd worden en waarom er geen tijdelijke modems met een simkaart beschikbaar zijn om tijdens storingen toch te kunnen internetten.
Voorheen was ik klant bij Ziggo, maar ik was niet tevreden over de hoge prijzen. Ik was blij met de overstap naar glasvezel, maar nu is er een grote storing. Het lijkt er ook op dat deze storing nergens wordt gemeld, terwijl er waarschijnlijk meer mensen in de straat last van hebben. Ik hoop dat dit voor het weekend opgelost wordt, maar dat is nog onzeker.