Ik ga per 1 maart 2024 overstappen van Odido TV/Internet (glasvezel) naar KPN, voorlopige overgangsdatum bevestigd door Odido is 27 Feb 2024. Tot zover alles prima.
Per 7 Feb 2024 plotseling geen internet en TV meer, ook TV-app werkt niet meer (pincode ongeldig). Inmiddels 10x naar de helpdesk gebeld, 10 keer hetzelfde verhaal uitleggen, 10 keer een ander antwoord, Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. 6 dgn (!) later eindelijk een (vriendelijke en hulpvaardige) monteur. Hij kan de optische glasvezel verbinding herstellen (patch in de wijkcentrale) maar de diensten niet. (Out of service). Dag later wordt ik gebeld door Odido nav klacht. Alles is hersteld wordt me verteld. Thuis aangekomen werkt nog steeds niks, geen TV geen Internet: Wan-lampje blijft rood. Weer gebeld, weer alles uitgelegd. Operator snapt het niet, alles zou moeten werken, maar het werkt niet. Weet niet of het wel hersteld kan worden. Het is de schuld van KPN zegt ze, maar ze gaat het uitzoeken en zal terug bellen,...niet dus. Opnieuw naar Odido gebeld, weer uitgelegd. Ze gaan KPN inschakelen, KPN neemt contact op voor een afspraak met een monteur. Ondertussen nog steeds geen TV-Internet en inmiddels al 7 Mobile vouchers verstookt.
Internet en TV zijn geen eerste levensbehoefte, maar met 4 volwassen waarvan er drie thuiswerken is dit wel een groot probleem. Ik hoor van de Odido operators alleen maar “ ik begrijp het, ik begrijp het” , maar ze begrijpen er niks van. Als je binnen een dag aangesloten kan worden als nieuwe klant, waarom dan niet als bestaande klant (ongeacht dat ik heb opgezegd, ben ik nog gewoon contractant).
Heb weinig hoop dat Odido mij nog wil helpen om snel weer aangesloten te worden op TV/Internet. Goede reden om mijn 4 mobiele abonnementen van Odido ook maar meteen te gaan opzeggen.