Skip to main content

Ik heb een 1GBIt up/down abonnement, maar sinds een tijdje kom ik blijkbaar niet hoger dan 100 mbit up/down:

blijkbaar sinds juni al:

Ik heb de ONT en modem al gereset. maar dat mocht niet baten.

Kunnen jullie mij helpen?

@Mangoray112 Hoi

Heeft u de netwerkkabel (s) al gecontroleerd.

Dit lijkt op een slechte verbinding of draadbreuk.

Als 1 van de 8 draden in een netwerk kabel geen verbinding heeft valt de verbinding terug naar 100Mbit.

Even de netwerkkabel (s) nakijken.


@Mangoray112 Hoi

Heeft u de netwerkkabel (s) al gecontroleerd.

Dit lijkt op een slechte verbinding of draadbreuk.

Als 1 van de 8 draden in een netwerk kabel geen verbinding heeft valt de verbinding terug naar 100Mbit.

Even de netwerkkabel (s) nakijken.

bedankt voor de reactie!

 

Daar lijkt het inderdaad op; Eerst heb ik met een laptop en 2meter cat6 kabel op lan2 aangesloten. daar gingen de testen gelijk richting de 1000.

daarna heb ik de huidige kabel op lan1 nog eens eruit gehaald en er weer ingedaan. Daarna ging de testen ook op andere computers weer richting de 1000.

TOch ff die kabel na kijken/vervangen.


@Mangoray112

Mooi dat het probleem is gevonden en opgelost.👍

 


Reageer