Skip to main content

Ben benieuwd of er hier ook iemand van Odido meeleest en actie onderneemt. Tot nu toe vind ik de afhandeling bij Odido bagger. Zojuist een email gestuurd aan XXXX en dan krijg je direct een email terug dat je email niet in behandeling wordt genomen. LOL! Het email adres begint nog wel met service…

 

Voor de geinteresseerden voor het goedkope abonnement waar ik het over heb, zie XXXX

 

 

LS,
 
Op 17 september ontving ik van Odido een SMS met de tekst:
 
"We verdubbelen je beltegoed! Je leest het goed: waardeer op met 10 euro en we geven je 20 euro! Deze aanbieding kan je niet laten liggen toch? Dit aanbod is 5 dagen geldig (alleen voor opwaarderingen van 10 euro).
Waardeer nu op via: opwaarderen.odido.nl
Fijne dag, Odido
Afmelden? Sms AFMELDEN naar 1616"
 
Niets meer, niets minder.
 
Ik heb opgewaardeerd met 10 euro en kreeg inderdaad 10 euro extra. En een sms:
 
"Leuk! Je 10 euro gratis NL-tegoed is meteen geactiveerd en vanaf vandaag 7 dagen binnen Nederland geldig (servicenummers uitgesloten). Je verbruik controleren? Sms SALDO naar 1144, of gebruik de Odido App. Fijne dag, Odido".
 
WAT? In de eerste sms stond helemaals niets over dat het extra tegoed slechts 7 dagen geldig zou zijn. En aangezien jullie dat niet voor aankoop hebben vermeld is dat achteraf niet stiekum nog even als extra voorwaarde rechtsgeldig toe te voegen.
 
Ik gebruik mijn Odido nummer heel weinig. En zal die 10 euro dus niet verbruiken voordat ze vervallen. Sterker nog, ik was van plan bij de concurrentie een spotgoedkoop abonnement (1,42 euro per maand) af te sluiten met 400 belminuten en 10gb. Door jullie sms van 17 september heb ik dat niet gedaan en die Simyo aanbieding verloopt vandaag.
 
Klacht 1: Jullie SMS is misleidend. Alleen als jullie er onderaan iets aan toegevoegd hadden als '(voorwaarden van toepassing, zie URL)' dan was het in orde geweest
 
Klacht 2: Toen ik 0800-0092 belde werd ik door de medewerkster verwezen naar de winkel. Telefonisch deed men alleen abo's en vast internet. DAT IS TEGEN DE NEDERLANDSE WET! Als ik iets via telefoon of online heb afgesloten moet ik van de Nederlandse wet ook telefonisch of online kunnen reageren.
De dame die ik aan de lijn had zat blijkbaar erg onder de plak want een supervisor zou ook niet aan de telefoon willen komen.
 
Klacht 3: Het Nederlands van de dame die ik aan de lijn had was zeer slecht verstaanbaar. Dat is niet handig in een klanten contact centrum.
 
 
Ik verwacht dat jullie of A) de 10 euro beltegoed permanent maken of 😎 de transactie ongedaan maken op grond van het feit dat jullie eerste SMS misleidend dan wel op zijn minst onvolledig was.
 
In afwachting van uw reactie,


Moderator edit: bovenstaand e-mailadres (XXXX nu) wordt niet langer gebruikt voor consumentendoeleinden en is daarom verwijderd. 

Moderator edit: reclame maken voor andere providers is niet toegestaan op de Community. Neem de Huisregels alsjeblieft goed door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community
 

Ik ga dit ook op andere fora plaatsen want Odido denkt boven de Nederlandse wet te staan.


Bij deze verander ik van mening: ik verwacht dat jullie de transactie ongedaan maken op grond van het feit dat jullie eerste sms misleidend dan wel op zijn minst onvolledig was. Gaarne de 10 euro terugstorten.





Moderator edit: bovenstaand e-mailadres (XXXX nu) wordt niet langer gebruikt voor consumentendoeleinden en is daarom verwijderd. 

Moderator edit: reclame maken voor andere providers is niet toegestaan op de Community. Neem de Huisregels alsjeblieft goed door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community
 

 

 

@moderator

Wel modereren maar niet inhoudelijk reageren? Wow...


Hoi Poor, welkom op de Community en leuk dat je gebruikmaakt van PrePaid! Allereerst over de moderatie: een collega heeft je topic op inhoud gemodereerd. Het is momenteel erg druk, dus het duurt iets langer voordat je een reactie krijgt, maar geen zorgen - die krijg je altijd wel. Wat apart dat er niets in de SMS stond over de voorwaarden en de geldigheidsduur van het extra tegoed. Ik heb de vraag direct uitgezet bij de juiste afdeling om de SMS en de voorwaarden te controleren. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je direct weten. Mijn collega is op dit moment afwezig, dus dat zal na het weekend worden. De 7 dagen zijn dan ook voorbij, dus als het extra verbruik niet is gebruikt en de voorwaarden zijn inderdaad nergens aangegeven, dan maak ik direct een credit van € 10 voor je aan.

Wat betreft de collega die je aan de telefoon hebt gesproken. Ik kan niet zien wie je hebt gesproken of hoe haar Nederlands was, maar ik ben wel van mening dat ze je direct verder had kunnen helpen i.p.v. je naar de shop te sturen. Excuses hiervoor. Nogmaals, zodra ik meer duidelijkheid heb over de actie en de voorwaarden komt het helemaal goed!


@Marciano van Odido 

Dit geeft me een wat beter gevoel. Ik wacht uw reactie volgende week af. Uiteraard heb ik de SMS-jes nog in mijn telefoon staan. Zo nodig kan ik daar screenshots van maken maar in mijn eerste post staat letterlijk wat er in de SMS-jes stond.

Ik heb geen gebruik gemaakt van het tijdelijke extra tegoed.

Ik wil gezien de hele toestand graag dat u de transactie in zijn geheel terugdraait.

Van het gesprek met uw collega heb ik een opname gemaakt, die kan ik eventueel mailen aan u.


Goedemiddag Poor, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad en bedankt voor je geduld! Fijn om te lezen dat dit je al een beter gevoel geeft. Ik heb inmiddels reactie van mijn collega's en we gaan de SMS'jes aanvullen met de geldigheidsduur van 7 dagen. Super bedankt voor je melding en goed dat je dit hebt aangekaart. Ik wil graag het € 10 aan tegoed bijschrijven aan je account die dan geldig is tot 1 oktober 2025. Aangezien het PrePaid is kan ik de transactie niet ongedaan maken. 

Ik zag dat je geen Mijn Odido account hebt, klopt dat? Als je via Mijn Odido registreren een account aanmaakt en je PrePaid eraan toevoegt, blijf je gemakkelijk op de hoogte van de bundels en je tegoed. Je ziet het tegoed dat ik aan je account wil toevoegen dan ook gemakkelijk terug. Deze kan je het komende jaar dan weer gebruiken voor bundels die je zou willen. Ik hoor het graag van je! 😊


Fijn dat jullie de tekst in de SMS-jes gaan aanpassen. Tenminste, ik neem aan dat dat is wat er bedoeld wordt?

De transactie is prepaid en kan normaal inderdaad niet ongedaan gemaakt worden. Maar jullie bevestigen hierboven aan dat het inderdaad niet correct was. Daarom wil ik nu de transactie ongedaan maken en dus ontbinden. Dit omdat alles zo lang geduurd heeft, de afhandeling per telefoon gewoon onjuist was en per forum in eerste instantie zeer onbevredigend. Ik heb er dus geen vertrouwen meer in.

 

Account is na telefonisch overleg vandaag aangemaakt, wel onder protest. Uw medewerker gaf aan dat zij dan pas kon kijken wat er in de sms-jes stond die aan mij verstuurd waren (dat was in uw reactie hierboven toch al vastgesteld?!?) en dan kon kijken wat ze voor mij kon doen.


Reageer