Skip to main content
Sticky

Hulp bij Mijn Odido account koppelen

  • 21 December 2023
  • 312 reacties
  • 4309 Bekeken

Lukt het niet om jouw Mijn Odido accounts te koppelen? Plaats je voorbeeld in dit topic en wij helpen je op weg!

 

We hebben begrepen dat er wat issues zijn omtrent het koppelen van abonnementen in Mijn Odido. Waarom het niet mogelijk is de accounts te koppelen, kan per situatie verschillen.

 


 

Een aantal oorzaken van deze foutmelding: Oops! Er is iets fout gegaan kan zijn:

  • Een bestaand account dat gekoppeld is aan het e-mailadres.
  • De persoonsgegevens van beide abonnementen komen niet overeen (bijvoorbeeld voor-en achternaam, voorletters, geboortedatum, postcode en huisnummer).
  • Een dubbel account in ons achterliggende systeem.
  • Een inactief account dat is samengevoegd met het nieuwe account.
  • De overgang van een voormalig Tele2-account.
  • Een contractwijziging is onjuist verwerkt.
  • Een afgekeurde aanvraag en een nieuwe aanvraag worden onbedoeld gekoppeld.
  • De foutmelding: Te veel records gevonden is bij ons bekend. De melding kan voorkomen wanneer een rekeningnummer te vaak voorkomt in ons systeem. Een oorzaak kan zijn een oud of geannuleerd abonnement. 

 

Wij kunnen je het beste helpen als je jouw vraag met een voorbeeld als reactie in dit topic plaatst. Ons moderatieteam zal dan zo snel mogelijk (normaliter binnen 24 tot 48 uur) op jouw post reageren. Het kan zijn dat je wordt uitgenodigd om een privébericht met jouw persoonsgegevens te sturen naar één van de moderators. We vragen jullie om de Community Huisregels na te leven en geen privéberichten te sturen naar een moderator als daar niet specifiek om is gevraagd. Zo zorgen we ervoor dat alles overzichtelijk blijft! Lees voor meer informatie de Community regels nog eens door: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | Odido community.

 

 

Hallo,

Ook hier problemen bij het koppelen. 

Bij het toevoegen van het internet+tv abonnement krijg ik de foutmelding: “Het is niet mogelijk dit mobiele nummer te koppelen.”

Met vriendelijke groeten,
Familie Puylaert
 

Hallo, deze is nu 2 weken geleden geplaatst. Wil iemand reageren? :-)


Ook hier 2 weken niets gehoord na het plaatsen van het probleem en vraag. Inmiddels gebeld met Odido. Ik zou terug gebeld worden. Dat is ook nog niet gebeurd.


Hoi @Naomid00, @PS L, @fampuy, sorry voor de late reactie. Dit topic is door een foute instelling niet bij ons terechtgekomen. Hebben jullie inmiddels al contact gehad met een collega? Mocht het nog niet gelukt zijn, laat het me dan weten. Dan duik ik er direct voor jullie in. 

Controleer allereerst eens het volgende:

  1. Staan alle abonnementen die je in Mijn Odido wil koppelen op exact dezelfde gegevens (voorletters, tussenvoegsel, achternaam, geboortedatum en adres)
  2. Staat je klantnummer in je profiel?

Ik hoor het graag van jullie!


Hoi Marciano, 

Sorry, ben er niet over te spreken. Noch community noch klantenservice reageert en ik ben er al vanaf 18-7 mee bezig. Ik zou terug gebeld worden in de avond en dat gebeurt dan gewoon ook niet. Het account is nu wel gekoppeld. 

groeten,

Petra


Goedemiddag, mijn mobiele abonnement en mijn internet+TV abonnement krijg ik niet gekoppeld.

Dit ligt waarschijnlijk aan een ander adres bij één van de twee abonnementen, maar dit kan ik niet controleren, aangezien ik mijn internet+TV abonnement niet kan inzien. 

Na stukken te hebben gemaild naar service@.., kreeg ik weer een foutmelding via de mail?


Hoi @TimE96, welkom op de Community! Ik heb direct met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid. Ik denk dat er 2 dingen door elkaar zijn gehaald. Het adres staat inmiddels voor beide abonnementen goed. Echter staat je mobiele abonnement **79 op naam (en geboortedatum) van iemand anders. Ik gok één van je ouders. Om beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account te koppelen moeten de abonnementen op exact dezelfde naam staan. In de mailuitwisseling missen nog de volgende bestanden: geldige kopie legitimatie oude klant. Degene uit geboortejaar 1967. Stuur je die nog mee in de mailwisseling? Dan kunnen mijn collega's het verzoek voor contractovername voor je afronden. Ik hoor graag of het is gelukt! 


Bij mij ook problemen. Wij hebben twee mobiele abonnementen, waarvan één een samen unlimited abonnement is. Alle abonnementen (ook thuis) staan op één naam. Het hoofdabonnement + thuis abonnement zijn gekoppeld, maar het lukt niet om het derde abonnement (de samen unlimted) te koppelen aan het account. Ik kan het telefoonnummer (06-*****366) invoeren, en krijg een sms-je. Maar dan krijg ik de melding met 

We kunnen dit abonnement niet koppelen omdat we je gegevens niet herkennen. Bel ons op 0800-0092, kijken we met je mee.

Omdat ik de laatste weken al een stuk of 10x heb moeten bellen ivm een contractovername die niet goed verliep, hoop ik dat het nu even via de community kan worden geregeld. Bedankt vast. 


Hoi @TimE96, welkom op de Community! Ik heb direct met je meegekeken en ik geef je graag meer duidelijkheid. Ik denk dat er 2 dingen door elkaar zijn gehaald. Het adres staat inmiddels voor beide abonnementen goed. Echter staat je mobiele abonnement **79 op naam (en geboortedatum) van iemand anders. Ik gok één van je ouders. Om beide abonnementen in 1 Mijn Odido-account te koppelen moeten de abonnementen op exact dezelfde naam staan. In de mailuitwisseling missen nog de volgende bestanden: geldige kopie legitimatie oude klant. Degene uit geboortejaar 1967. Stuur je die nog mee in de mailwisseling? Dan kunnen mijn collega's het verzoek voor contractovername voor je afronden. Ik hoor graag of het is gelukt! 

Ik heb deze gisteravond in een reply op eerder mailverkeer verzonden naar contractovername@odido. Ik ga er vanuit dat dit een dezer dagen wordt opgepakt?


@TimE96 Ik zie inderdaad dat je de mail hebt verstuurd en dat het bij de afdeling ligt die hierover gaat. Wegens de drukte is de verwerkingstijd momenteel 10 dagen. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 10 dagen kan duren. Excuses voor het ongemak. Ze zullen het zo snel mogelijk in orde maken! Je zult een reactie per mail ontvangen wanneer het is aangepast. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


@TimE96 Ik zie inderdaad dat je de mail hebt verstuurd en dat het bij de afdeling ligt die hierover gaat. Wegens de drukte is de verwerkingstijd momenteel 10 dagen. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 10 dagen kan duren. Excuses voor het ongemak. Ze zullen het zo snel mogelijk in orde maken! Je zult een reactie per mail ontvangen wanneer het is aangepast. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Hoi Pharwin,

Ik heb een reactie gekregen met alweer het bericht dat er documenten ontbreken. Dit kan niet kloppen, aangezien ik alle documenten nu al twee keer heb toegezonden.


Hi @TimE96, ik heb gelijk meegekeken en ik zag dat je verkeerde documentie had meegestuurd. Kan gebeuren. Vandaar de vraag om alsnog de juiste documentatie te delen. Ik zie dat je het inmiddels correct hebt aangeleverd en het verzoek ligt nu bij de afdeling die hierover gaat. Zij zullen het verzoek zo snel mogelijk in behandeling nemen! 


Vorige week nieuwe sim ontvangen. Nieuw account aangemaakt maar het koppelen met het nieuwe nummer gaat niet. Ontvang de sms maar na invoeren code gaat het fout.

Zaterdag met klantenservice gesproken en van alles geprobeerd. Ticket aangemaakt maar niet terug gebeld. Nu net weer gesproken met klantenservice ticket aangemaakt.

 

Maar ik weet denk ik wat het probleem is. Ik heb in het verleden (zoals je aan mijn profiel kunt zien) een t-mobile zakelijk abbonnement gehad. (200x-2013) Mijn community profiel hier bestond dus nog gewoon want die heb ik net gereset.

Nu is mijn vermoeden dat mijn oude accountgegevens nog ergens in jullie systeem staan. En dat het koppelen van mijn nieuwe sim hier nu ergens vastloopt.

Zouden jullie dit op willen pakken en oplossen en gelijk mijn nieuwe sim willen koppelen aan het nieuwe account dat ik vorige week heb aangemaakt. Verklaart ook waarom dit account niet zichtbaar was voor de helpdeskmedewerker.  Hoor graag van jullie!


Reageer