Goedemorgen,
Al vele jaren heb ik mijn abonnementen lopen bij T-mobile, tegenwoordig Odido.
Hier heb ik verder nooit problemen mee ondervonden, totdat ik onlangs een nieuw abonnement afsloot i.c.m. een tablet.
Na exact een maand wilde de tablet ineens niet meer opstarten of opladen, wat vervelend is, maar het is en blijft technologie, het kan altijd een keer gebeuren dat er iets niet goed gaat, daar is dan ook de garantieperiode voor, dus ik terug naar de Odido-shop in Amersfoort.
De filiaalmanager van dienst heeft zelf ook nog van alles geprobeerd om deze weer op gang te krijgen, maar kwam tot dezelfde conclusie als ik: die doet niks meer.
Afijn, we schrijven dinsdag 24 september, deze moest men opsturen naar Dynafix, er werd me al verteld, kans is uitermate groot dat dit gewoon een omruilactie betreft, maar dit is nu eenmaal de gang van zaken, binnen 1, met een beetje vertraging 2 weken moest e.e.a. toch wel afgehandeld zijn.
Ik kreeg ook direct via SMS een trackingcode, zodat ik mijn reparatie zelf kon volgen, tot zover liep alles wel zo'n beetje als het hoort.
Vanaf hier gaat het mis.
Na ruim een week staat de trackingcode nog steeds als zijnde, reparatie is aangemeld, maar nog niet binnen bij Dynafix.
Om een statusupdate te krijgen vanuit de shop, heb ik vele malen getracht ze telefonisch te bereiken, maar op welk moment van de dag ik ook belde, er wordt simpelweg niet opgenomen.
Uiteindelijk ben ik dan maar weer langs gegaan, daar wisten ze me te vertellen dat de tablet toch echt was opgestuurd, toen ik vroeg of ze dat dan niet konden zien op de verzendlijst riep men dat die lijst vast wel ergens zou zijn, maar de betreffende medewerker zou niet weten waar hij die moest zoeken.
Vervolgens kreeg ik een telefoonnummer in mijn handen gedrukt van dynafix, dan moest ik maar contact met hen opnemen om te achterhalen waar mijn tablet zich bevond.
Dit op zich vind ik dus al bijzonder slecht, ik als klant moet zelf achter mijn produkt aan?
Uitermate ontevreden, maar met het besef dat in het filiaal geen kennis en kunde aanwezig was om mij daadwerkelijk te kunnen helpen, ben ik weer vertrokken.
Ik heb daarna getracht Dynafix te bereiken, maar uiteindelijk heb ik zelf maar naar het juiste telefoonnummer gezocht, wat een totaal ander nummer bleek te zijn dan ik had meegekregen.
Uiteindelijk heb ik contact met ze gehad, a.d.h.v. het RMA-nummer konden ze me wel vertellen dat de tablet inderdaad was aangemeld, maar zij hebben niets ontvangen.
Om dit terug te koppelen aan de shop, heb ik wederom meermaals getracht ze te bereiken, maar met veel moeite kwam ik uiteindelijk tot hetzelfde resultaat, namelijk geen!
Daags na mijn eerste bezoek ben ik teruggegaan naar de shop, om daar mijn eerste beklag te doen.
Ik heb geen tablet, de shop zegt dat ze deze hebben verstuurd en de reparateur heeft deze niet ontvangen, kortom, waar is deze dan wel?
De medewerker die ik dit keer sprak, snapte goed waar mijn frustratie vandaan kwam, maar kon op dit moment niets anders doen dan een "vermissing" aanmelden bij dynafix, zodat men officieel zou moeten kunnen overgaan tot een volgende stap (omruiling?)
Ik zou hierop uiterlijk na een week (deadline op zaterdag) bericht krijgen, maar ook hier weer geen geluid vanuit de shop.
De vele pogingen tot telefonisch bereiken van de shop zijn allen tevergeefs geweest, er wordt gewoon simpelweg niet opgenomen.
Maandag kreeg ik zowaar een telefoontje met de mededeling dat de tablet "als het goed is" wel bij de reparateur zou moeten zijn, deze was verkeerd ingeboekt.
Er van uit gaande dat er nu eindelijk eens schot in de zaak zou komen, heb ik het nog een tijdje aangekeken.
Na uiteindelijk een redelijk pissig sms-je richting het 06-nummer van de shop, kreeg ik gisteren aan het einde van de dag iemand aan de lijn die hierover terugbelde, ook hier weer mijn hele relaas gedaan, met als eindvraag of ik een klacht in wilde dienen via de klantenservice, dat zou e.e.a. bespoedigen.
Deze ochtend heb ik de klantenservice gebeld, maar die vragen mij vervolgens weer om een mail te sturen naar mailadres odido@service.nl zodat dit in behandeling genomen kan worden.
Zwaar over de zeik heb ik vervolgens een mail in elkaar gezet, die ik nog zeker 5 keer heb nagelezen en aangepast, wart ik uiteindelijk heb verzonden is niet datgene wat ik in mijn hoofd dacht over deze hele gang van zaken.
De mail heb ik afgelopen maandag verstuurd, wat schetst mijn verbazing, ik krijg gisteren een automatisch gegenereerd mailtje met de mededeling "Er is een tijdelijk probleem opgetreden bij het bezorgen van je bericht aan odido@service.nl. Gmail blijft het nog 46 uur proberen. Je ontvangt een melding als de bezorging definitief mislukt.”
Al met al heb ik voor deze tablet nu een abonnement lopen van 2 maanden, waarbij ik het apparaat al 1 maand niet in mijn bezit heb, de service-afhandeling om deze weer bij mij terug te krijgen is uitermate slecht tot niet aanwezig en ik heb niet het gevoel dat hier enige verantwoordelijkheid genomen wordt vanuit Odido.
Resumé, ik moet zelf fysiek elke keer naar de shop om ze daar wakker te schudden, niemand is ook maar enigszins capabel genoeg om daadwerkelijk iets voor de klant te willen betekenen zodra het afwijkt van het standaard inkloppen van weer een afgesloten abonnement en o ja… ik zit nog steeds te wachten op een terugbelverzoek wat afgelopen maandag plaats zou vinden, maar je begint je zo onderhand af te vragen of mensen die werken in een telecom-organisatie eigenlijk zelf wel weten hoe dat werkt, communiceren…
Dynafix zuigt, Odido weet dat, maar boeit het geen hol.