Skip to main content

Goeden dag

Sinds het in gebruik nemen van mijn odido internet ( april dit jaar ) merk ik een hoger stroom

verbruik op.

Is in deze tijd geen wijzigingen of veranderingen van de andere apparaten in huis gedaan.

Mijn vraag nu, wat is het stroomverbruik van het Zyxel T56 modem en zit er ook een eco stand op.

Enige tijd terug was er ook een soort verhaal over het KPN modem en bleek deze een eco stand

te hebben wat het stroomverbruik verminderde.

Hoor graag bevindingen,

Groet 

Chris 

 

Heb ooit in het verre verleden wel eens een meting hier gepost over het verbruik van de toen T50, maar dacht dat het zo rond de 7 - 10W was.

10 Watt => 0.010KWatt => per 24 uur komt dat neer op 0,24KWh/per dag. Vertaald naar 1 week => 1,68KWh .. in 4 weken zo rond de 6,72KWh.

Dus in 365 dagen is dat totaal 87,6KWh verbruik, als je hem 24/7 aan hebt staan.

Meeste ‘sluip verbruikt’ ligt zo tussen de 2 - 5 W, dus reken maar uit wat dat per dag/week/maand/jaar zou kunnen worden.

Ik verwacht door je vraag, dat je bevindingen van meer verbruik per maand opvallend hoger is dan die 6,72KWh?

Volgens mij heeft de Zyxel geen ‘ECO’ mode, maar daar kan denk ik iemand die wel gebruik maakt van een Zyxel beter op antwoorden.


Hoger stroomverbruik kan zomaar door koelkasten en of vriezers komen.

Bij warme dagen dus hogere temperaturen moeten deze harder werken.

 


Heb ooit in het verre verleden wel eens een meting hier gepost over het verbruik van de toen T50, maar dacht dat het zo rond de 7 - 10W was.

10 Watt => 0.010KWatt => per 24 uur komt dat neer op 0,24KWh/per dag. Vertaald naar 1 week => 1,68KWh .. in 4 weken zo rond de 6,72KWh.

Dus in 365 dagen is dat totaal 87,6KWh verbruik, als je hem 24/7 aan hebt staan.

Meeste ‘sluip verbruikt’ ligt zo tussen de 2 - 5 W, dus reken maar uit wat dat per dag/week/maand/jaar zou kunnen worden.

Ik verwacht door je vraag, dat je bevindingen van meer verbruik per maand opvallend hoger is dan die 6,72KWh?

Volgens mij heeft de Zyxel geen ‘ECO’ mode, maar daar kan denk ik iemand die wel gebruik maakt van een Zyxel beter op antwoorden.

Peter bedankt voor je antwoord.  Mijn verbruik ligt om en nabij de 45 Kwh per jaar met een dagelijks gebruik van ca 10 uur. Dan kan 10 Wt wel redelijk zijn 


weet je dat zeker? 45kWh per jaar is echt helemaal niks. dan heb je bv geen koel/vrieskist/kast, nauwelijks lampen aan, geen tv en geen computer enz. 


weet je dat zeker? 45kWh per jaar is echt helemaal niks. dan heb je bv geen koel/vrieskist/kast, nauwelijks lampen aan, geen tv en geen computer enz. 

Beste  emillimeters  

Die 45 KWh is het jaarlijks meer verbruik en waarvan ik denk dat dat het gebruik van het modem is

 en ik dit veel vond, maar kennelijk is dit normaal. 

 


aha, het cruciale woordje 'meer’ stond niet in de buurt van die 45kWh, duidelijk nu!


aha, het cruciale woordje 'meer’ stond niet in de buurt van die 45kWh, duidelijk nu!

Top. 


Reageer