Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6483 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

88 reacties

Reputatie 3

@Paulv8 Voor het synchonisatieprobleem: gebruik je externe audio-apparatuur (soundbar) of kijk je rechtstreeks via de TV? Je kunt ook proberen of switchen tussen stereo en surround (AC3) helpt. Dat gaat via Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling.

@Sylver84 Er is een app voor LG TV's die T-Mobile TV heet. Zie dit topic voor alle ins en outs zoals de eisen waar je TV aan moet voldoen. Er kunnen nog een paar problemen in de app zitten, maar een update is onderweg. Dan kun je de afstandsbediening van de TV gebruiken en heb je die van TM niet meer nodig. Hopelijk gaat het zappen dan ook sneller en werkt het een stuk fijner!

Eventuele ervaringen ook in dat draadje neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +6

@Paulv8 Voor het synchonisatieprobleem: gebruik je externe audio-apparatuur (soundbar) of kijk je rechtstreeks via de TV? Je kunt ook proberen of switchen tussen stereo en surround (AC3) helpt. Dat gaat via Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling.

@Sylver84 Er is een app voor LG TV's die T-Mobile TV heet. Zie dit topic voor alle ins en outs zoals de eisen waar je TV aan moet voldoen. Er kunnen nog een paar problemen in de app zitten, maar een update is onderweg. Dan kun je de afstandsbediening van de TV gebruiken en heb je die van TM niet meer nodig. Hopelijk gaat het zappen dan ook sneller en werkt het een stuk fijner!

Ik heb niets achter het kinderslot gezet, maar dat was wel het geval. 1 van de problemen opgelost. Nu de synchronisatie beeld/geluid nog.

maar in elk geval dank

Reputatie 7
Badge +6

@Paulv8 Die pincode kan twee redenen hebben. Als je in het menu naar Account > Profielen > Admin gaat, staat daar ‘Leeftijdsgrens’. Mocht dat nog niet het geval zijn, zet 'm dan op 18. Dan hoef je niet meer je pincode in te voeren bij programma's met een hoge Kijkwijzer-leeftijd. Het zou ook kunnen dat je de hele zender zelf achter het kinderslot hebt gezet. Dat kun je controleren door naar Account > Mijn zenders te gaan. Als er een slotje bij ESPN staat, is dat het geval. Als je dat weghaalt, zou je weer zonder pincode moeten kunnen kijken.

Sinds laatste update loopt het geluid niet meer sync met het beeld. Daarnaast moeten we nog steeds elke keer als we naar ESPN schakelen de pincode invoeren. Bijzonder irritant, beide issues!!😡

Roll backs zijn niet mogelijk.  Wel kan een moderator de tv box vervangen voor een nieuwe variant.

Wat een vreemde reactie, een rollback naar de vorige versie is altijd mogelijk en ja dat kan zelfs per apparaat. Je kan namelijk ook een groepje beta-testers voorzien van een specifieke versie.

Ik denk niet dat tmob een poll durft op te zetten om de tevredenheid met de nieuwe interface uit te vragen maar misschien is dat iets voor jou of een moderator? Ik denk dat ik niet de enige ben die zich nu oriënteert op een andere leverancier, het is toch lood om oud ijzer. En dan misschien iets breder opzetten dan een artikeltje in de community maar gewoon actief klanten benaderen en uitvragen.

Reputatie 7
Badge +16

@LeenGroen We zijn druk bezig om alle bugs te herstellen. Ervaar je het traag zappen op zowel de Kamai (zonder hdd) als de Amulet (hdd) box? 

Ben niet echt tevreden over de laatste update. Wisselen van kanaal duurt lang. Graag oplossen. 

Reputatie 7
Badge +6

@Mirjam1411 Sinds de update gaat de TV-box automatisch uit als er 8 uur lang geen knop wordt ingedrukt. Daar is op dit moment geen instelling voor, maar de wens is bekend.

De leeftijd moet juist op 18 staan als je geen pincode wilt invoeren. Je moet de instelling zien als bovengrens voor het niet hoeven intoetsen van de pincode. Als je AL kiest, kun je alleen programma’s zonder pincode kijken die voor Alle Leeftijden geschikt zijn.

Wat een slechte update van t mobile interactive tv, elke nacht gaat de box vanzelf uit. Als ik de tv opstart moet ik de zenders ontgrendelen terwijl ik maar 1 profiel heb. Leefdtijd staat op all,kinderslot zit er niet op. Als ik radio wil luisteren sky radio en ik start de radio op zit hij altijd op npo1,echt vervelend. Ik moet ook altijd hdmi kiezen voordat ik tv kan kijken,erg irritant. Hoop dat jullie daar snel verandering in brengen.

Reputatie 7
Badge +14

Roll backs zijn niet mogelijk.  Wel kan een moderator de tv box vervangen voor een nieuwe variant.

Sinds de update zijn er nog wat vervelende zaken:

  • bij bladeren in de gids duurt het vrij lang voor de programma-titel worden weergegeven (laden...)
    • verzoek: tv-gids informatie in cache laden ipv lazyload
  • de tv-app geeft regelmatig de melding “netwerkverbinding verloren, herstarten”
    • de tv-app verplicht een pincode voor een profiel, moet elke keer inloggen
    • verzoek: geen verplichte pincode voor profiel
  • de (samsung) tv-app werkt anders dan op de entone
    • je kan in de tv-app niet direct naar de gids, je komt altijd eerst in het menu, wat een extra handeling kost. minder handeling = beter
    • hiermeer niet dezelfde ervaring op settop box en tv-app
    • verzoek: direct naar tv-gids ipv naar menu

Helaas nu ook de Entone box die de netwerkverbinding elke keer kwijt is op een nette cat-6 kabel die niet is aangeraakt, goed is aangesloten, getest en goed bevonden. Dit is niet de HW maar een bug in de Entone, is te toevallig dat dit nu gebeurt na de update.

Iemand anders ook voor een rollback naar de vorige versie?

Wensen van @CrisTien en @Hio toegevoegd - die van @Hio zijn gebundeld, anders wordt het wederom te onoverzichtelijk.

 

Bedankt voor het bundelen, misschien handig om ze te nummeren voor referentie.

Er zit al wel wat dubbeling in de wensenlijst:

  • Wensen van Hio Een aantal van mijn suggesties staan dubbel
  • Optie voor brightness is volgens mij wat ik beschrijf bij klok dimmen
  • Vernieuwen TV-gids is volgens mij wat ik beschrijf bij leesbaarheid tv-gids

PS. ik heb nog een aantal nieuwe verzoeken ingediend, neem je die ook over?

Sinds de update zijn er nog wat vervelende zaken:

  • bij bladeren in de gids duurt het vrij lang voor de programma-titel worden weergegeven (laden...)
    • verzoek: tv-gids informatie in cache laden ipv lazyload
  • de tv-app geeft regelmatig de melding “netwerkverbinding verloren, herstarten”
    • de tv-app verplicht een pincode voor een profiel, moet elke keer inloggen
    • verzoek: geen verplichte pincode voor profiel
  • de (samsung) tv-app werkt anders dan op de entone
    • je kan in de tv-app niet direct naar de gids, je komt altijd eerst in het menu, wat een extra handeling kost. minder handeling = beter
    • hiermeer niet dezelfde ervaring op settop box en tv-app
    • verzoek: direct naar tv-gids ipv naar menu
Reputatie 7
Badge +16

Wensen van @CrisTien en @Hio toegevoegd - die van @Hio zijn gebundeld, anders wordt het wederom te onoverzichtelijk.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hieronder het lijstje met verwijderde wensen/suggesties en een korte uitleg van het hoe en waarom:

 

Verwijderd uit Wensen & Suggesties op 17 mei 2023

 

 

  • Gebundeld Native IPv6 en IPv6 optie

 

  • Keuze belbundels want er zijn Unlimited bundels en geen plannen om losstaande Europese bundels aan te bieden. Er wordt al de mogelijkheid geboden om belminuten in het buitenland te gebruiken uit de Unlimited bundel.

 

  • Topics verwijderen: gaan we nog eventjes niet implementeren omdat dit hinder kan opleveren wanneer het topic van een TS langer loopt en meerdere users erin actief zijn.

 

  • Afstandsbediening en share-functie Smart TV App: gaan we (nog) niet doen.

 

  • Indicatie bij opgenomen programma's - Cloud Opnames: dit kun je zelf beheren door gelijk een opgenomen programma te verwijderen of door je partner/mede-gezinslid te vertellen wat je al gezien hebt. Is voor nu niet mogelijk.

 

  • Langer Terug Kijken: is nu niet mogelijk om uit te breiden. Hierin zijn we deels afhankelijk van licenties/afspraken.

 

  • Kanaalnummer: dit is working as intended en zal niet aangepast worden.

 

  • Programma’s delen via TV Anywhere: deze wens snappen we niet helemaal. Je kunt het programma delen met iemand door het door te sturen of bespreekbaar te maken.

 

  • Meer actieve mediaboxen aangemeld: dit gaat niet. Elke mediabox zoals een extra Chromecast of Apple TV wordt gezien als een andere entiteit en ook als zodanig behandeld. Als je dit wilt laten aanpassen, dien je de optie voor registratie te wijzigen en dat gaat nu niet.
Reputatie 7
Badge +16

Zodra dit gedaan is, laat ik hieronder zien welke wensen verwijderd zijn. Dit gebeurt uiteraard in samenspraak met development en de specialisten.

Reputatie 7
Badge +16

@Hio en @CrisTien Jullie wensen zullen zeer spoedig toegevoegd worden aan de lijst. Omdat het momenteel tijd is om de boel weer eens op te schonen, ga ik wensen die op dit moment onmogelijk uitvoerbaar zijn - om wat voor reden dan ook - uit de lijst halen. Het wordt nu te onoverzichtelijk. Oude, reeds behandelde of toegevoegde wensen, verwijderd ik eveneens.

Reputatie 2

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Ik gok dat je favorieten hebt geactiveerd, die worden standaard namelijk verkeerd gesorteerd.

Klopt inderdaad ja.

  • De zendernaam is amper te zien in de nieuwe tv-gids
    • in de tv-gids worden de logo’s van zenders gebruikt. Leuk idee maar bepaald niet voor alles bruikbaar, een heel breed logo wordt onleesbaar
    • De nieuwe logo’s van bijv. RTL zijn niet te lezen, vooral niet het cijfer
    • Ofwel het logo moet meer ruimte krijgen in de UI, of je moet de naam uitschrijven
    • verzoek: geschreven zendernaam of groter logo

Het zappen met de afstandsbediening is verkeerd om, ook in de app. Naar beneden is kanaal omhoog en andersom. Vreemd toch ?

Ik gok dat je favorieten hebt geactiveerd, die worden standaard namelijk verkeerd gesorteerd.

@CrisTien@H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

@jason extra bug gevonden….

  • favoriete zenders worden op volgorde van toevoegen getoond in de tv-gids
    • de laatst toegevoegde wordt dus het eerst getoond…
    • dus als je NPO1/NPO2/NPO3 op volgorde toevoegt en je opent de gids dan krijg je NPO3/NPO2/NPO1. Ja ik kan de volgorde wijzigen, nee dat ga ik niet handmatig doen. De std sortorder is brak.
    • verzoek: sorteer favorieten standaard op zendernummer

@CrisTien@H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

@Jason de vijf punten die ik noem waren allen goed geregeld in de vorige versie, dat zou geen probleem moeten zijn al wordt ik soms toch verrast...

Reputatie 7
Badge +16

@CrisTien, @H Heek en @Hio Graag komen we aan het eind van de week terug op jullie wensen. Er is overleg met onze developers en ik wil vragen wat sowieso niet mogelijk is zodat we niet ten onrechte iemand blij maken met het plaatsen van een wens/suggestie in het topic. Wordt vervolgd!

Wat wel mogelijk is een andere bluetooth afstandsbediening koppelen aan de Nvidia Shield.

Zo gebruik ik een Logitech Harmony afstandsbediening met hub.

De meeste functies werken.

Gids niet maar die kun je ook benaderen via menu.