Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido

  • 30 September 2021
  • 88 reacties
  • 6543 Bekeken
Wensen & Suggesties voor Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Dit is de nieuwe wensenlijst voor Internet +TV van Odido. Hier kun je al jouw wensen en suggesties plaatsen. Houd er alsjeblieft rekening mee dat we wensen die onmogelijk zijn niet zullen plaatsen. 

 

Je hebt je tv aangezet en denkt: “Hmm, er ontbreekt eigenlijk nog iets aan mijn kijkervaring!” Mooi zo! Schrijf ‘em op en plaats je reactie in dit topic. We verzamelen hier namelijk alle wensen en suggesties voor Internet + TV. Dat betekent dat jij jouw eigen ideeën kunt loslaten op Internet, TV en Vast Bellen, maar bijvoorbeeld ook op de Community (Overig). 

 

Ideation is live sinds 21 november 2023! Check alle ideeën en de nieuwe categorieën in ons gloednieuwe platform: Wensen en suggesties, hoe werkt het? | Odido community

 

 

Zodra het zover is, kondigen we het groots aan en komen we met een concrete update waarin alles uitgelegd wordt. Tot die tijd zet ik dit topic (TIJDELIJK) dicht. Bedankt voor alle ideeën en tot snel! 😄

[13-11-2023] UPDATE: vanaf volgende week maandag lanceren we Ideation en worden al jullie wensen en suggesties onder gebracht in een nieuw platform. We hebben daarin 4 groepen: Nieuw, In Onderzoek, Afgewezen en Afgerond. Een topic met uitleg volgt nog. We zijn nu bezig om alle ideeën te bundelen en te her-categoriseren. Tot dan! 

[16-11-2023] UPDATE: Alle wensen en suggesties zijn geconverteerd naar losse ideeën. Vanaf morgen wordt alles in de juiste categorie geplaatst. Als een idee afgewezen is, dan zal dit zichtbaar zijn onderaan de hoofdpagina bij “Niet mogelijk”. Er wordt verder niet specifiek ingegaan op het hoe en waarom, tenzij het technisch niet mogelijk is. Maandag 20 november 2023 gaat Ideation live.

 


This topic has been closed for comments

88 reacties

Wensen van @CrisTien en @Hio toegevoegd - die van @Hio zijn gebundeld, anders wordt het wederom te onoverzichtelijk.

 

Bedankt voor het bundelen, misschien handig om ze te nummeren voor referentie.

Er zit al wel wat dubbeling in de wensenlijst:

  • Wensen van Hio Een aantal van mijn suggesties staan dubbel
  • Optie voor brightness is volgens mij wat ik beschrijf bij klok dimmen
  • Vernieuwen TV-gids is volgens mij wat ik beschrijf bij leesbaarheid tv-gids

PS. ik heb nog een aantal nieuwe verzoeken ingediend, neem je die ook over?

Sinds de update zijn er nog wat vervelende zaken:

  • bij bladeren in de gids duurt het vrij lang voor de programma-titel worden weergegeven (laden...)
    • verzoek: tv-gids informatie in cache laden ipv lazyload
  • de tv-app geeft regelmatig de melding “netwerkverbinding verloren, herstarten”
    • de tv-app verplicht een pincode voor een profiel, moet elke keer inloggen
    • verzoek: geen verplichte pincode voor profiel
  • de (samsung) tv-app werkt anders dan op de entone
    • je kan in de tv-app niet direct naar de gids, je komt altijd eerst in het menu, wat een extra handeling kost. minder handeling = beter
    • hiermeer niet dezelfde ervaring op settop box en tv-app
    • verzoek: direct naar tv-gids ipv naar menu

Helaas nu ook de Entone box die de netwerkverbinding elke keer kwijt is op een nette cat-6 kabel die niet is aangeraakt, goed is aangesloten, getest en goed bevonden. Dit is niet de HW maar een bug in de Entone, is te toevallig dat dit nu gebeurt na de update.

Iemand anders ook voor een rollback naar de vorige versie?

Reputatie 7
Badge +14

Roll backs zijn niet mogelijk.  Wel kan een moderator de tv box vervangen voor een nieuwe variant.

Wat een slechte update van t mobile interactive tv, elke nacht gaat de box vanzelf uit. Als ik de tv opstart moet ik de zenders ontgrendelen terwijl ik maar 1 profiel heb. Leefdtijd staat op all,kinderslot zit er niet op. Als ik radio wil luisteren sky radio en ik start de radio op zit hij altijd op npo1,echt vervelend. Ik moet ook altijd hdmi kiezen voordat ik tv kan kijken,erg irritant. Hoop dat jullie daar snel verandering in brengen.

Reputatie 7
Badge +6

@Mirjam1411 Sinds de update gaat de TV-box automatisch uit als er 8 uur lang geen knop wordt ingedrukt. Daar is op dit moment geen instelling voor, maar de wens is bekend.

De leeftijd moet juist op 18 staan als je geen pincode wilt invoeren. Je moet de instelling zien als bovengrens voor het niet hoeven intoetsen van de pincode. Als je AL kiest, kun je alleen programma’s zonder pincode kijken die voor Alle Leeftijden geschikt zijn.

Ben niet echt tevreden over de laatste update. Wisselen van kanaal duurt lang. Graag oplossen. 

Reputatie 7
Badge +16

@LeenGroen We zijn druk bezig om alle bugs te herstellen. Ervaar je het traag zappen op zowel de Kamai (zonder hdd) als de Amulet (hdd) box? 

Roll backs zijn niet mogelijk.  Wel kan een moderator de tv box vervangen voor een nieuwe variant.

Wat een vreemde reactie, een rollback naar de vorige versie is altijd mogelijk en ja dat kan zelfs per apparaat. Je kan namelijk ook een groepje beta-testers voorzien van een specifieke versie.

Ik denk niet dat tmob een poll durft op te zetten om de tevredenheid met de nieuwe interface uit te vragen maar misschien is dat iets voor jou of een moderator? Ik denk dat ik niet de enige ben die zich nu oriënteert op een andere leverancier, het is toch lood om oud ijzer. En dan misschien iets breder opzetten dan een artikeltje in de community maar gewoon actief klanten benaderen en uitvragen.

Sinds laatste update loopt het geluid niet meer sync met het beeld. Daarnaast moeten we nog steeds elke keer als we naar ESPN schakelen de pincode invoeren. Bijzonder irritant, beide issues!!😡

Reputatie 7
Badge +6

@Paulv8 Die pincode kan twee redenen hebben. Als je in het menu naar Account > Profielen > Admin gaat, staat daar ‘Leeftijdsgrens’. Mocht dat nog niet het geval zijn, zet 'm dan op 18. Dan hoef je niet meer je pincode in te voeren bij programma's met een hoge Kijkwijzer-leeftijd. Het zou ook kunnen dat je de hele zender zelf achter het kinderslot hebt gezet. Dat kun je controleren door naar Account > Mijn zenders te gaan. Als er een slotje bij ESPN staat, is dat het geval. Als je dat weghaalt, zou je weer zonder pincode moeten kunnen kijken.

Ik heb niets achter het kinderslot gezet, maar dat was wel het geval. 1 van de problemen opgelost. Nu de synchronisatie beeld/geluid nog.

maar in elk geval dank

Reputatie 7
Badge +6

@Paulv8 Voor het synchonisatieprobleem: gebruik je externe audio-apparatuur (soundbar) of kijk je rechtstreeks via de TV? Je kunt ook proberen of switchen tussen stereo en surround (AC3) helpt. Dat gaat via Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling.

@Sylver84 Er is een app voor LG TV's die T-Mobile TV heet. Zie dit topic voor alle ins en outs zoals de eisen waar je TV aan moet voldoen. Er kunnen nog een paar problemen in de app zitten, maar een update is onderweg. Dan kun je de afstandsbediening van de TV gebruiken en heb je die van TM niet meer nodig. Hopelijk gaat het zappen dan ook sneller en werkt het een stuk fijner!

Reputatie 3

@Paulv8 Voor het synchonisatieprobleem: gebruik je externe audio-apparatuur (soundbar) of kijk je rechtstreeks via de TV? Je kunt ook proberen of switchen tussen stereo en surround (AC3) helpt. Dat gaat via Account > Instellingen > Audio & Ondertiteling.

@Sylver84 Er is een app voor LG TV's die T-Mobile TV heet. Zie dit topic voor alle ins en outs zoals de eisen waar je TV aan moet voldoen. Er kunnen nog een paar problemen in de app zitten, maar een update is onderweg. Dan kun je de afstandsbediening van de TV gebruiken en heb je die van TM niet meer nodig. Hopelijk gaat het zappen dan ook sneller en werkt het een stuk fijner!

Eventuele ervaringen ook in dat draadje neem ik aan?

Reputatie 7
Badge +6

Eventuele ervaringen ook in dat draadje neem ik aan?

Ja, als je ergens tegenaan loopt, kun je dat het beste melden in dat topic. Dan kunnen de moderators dat meenemen naar de ontwikkelaar.

Reputatie 1

Zitten pas een maand of 2 bij T-Mobile, komen van Ziggo. Maar er loopt hier iemand al af te tellen tot het contract voorbij is en we “weer terug mogen”. En dat wil wat zeggen, want bij Ziggo liep het beeld vaak te flikkeren vanwege een brakke hoofdaansluiting. Dus doe ik maar een poging om te kijken of verbeteringen mogelijk zijn:

 

  • We zijn eerst begonnen met tv kijken via Chromecast, maar vonden dat niet echt gebruiksvriendelijk. Om bijvoorbeeld naar de gids te gaan moet je eerst het menu in en dan op het juiste tabblad kun je naar Gids. Handiger zou zijn als dat een keuze is die je krijgt als je op OK drukt. We hebben nu een tv box en daar is het gelukkig een knop op de afstandsbediening.
  • Wat we op de tv box missen is het Favorieten menu zoals je dat bij Chromecast rechts krijgt als je pijltje omhoog doet (uit m’n hoofd). Bij de tv box doet dat hetzelfde als omlaag. Ook verwarrend voor mensen die beiden gebruiken, lijkt me.
  • Het zou fijn zijn als vaker de tijd even in beeld kan staan, zoals tijdens zappen.
  • Als je zapt, krijg je info onderin. Maar je kunt niet meteen naar links/rechts om vorige/volgende te bekijken of omhoog/omlaag om te kijken wat er op andere zenders is. Het zou handiger zijn als je altijd de info balk met pijltjes krijgt.
  • Bij de info onderin ook melden wat starttijd en eindtijd zijn zou een hele verbetering zijn. En om welk seizoen/aflevering het gaat!
  • Als je in die balk onderin naar een vorig/volgend programma bent gegaan en je wilt daar de info van zien dan krijg je de info van het huidige programma.
  • Maar als je in die balk onderin de info opent van een volgend programma via OK dan krijg je wel de info. Alleen, als je dan terug gaat, dan ben je al uit die balk. Het zou veel handiger zijn als je terug gaat naar die balk, bij het programma waar je de info van opende. Dan kun je makkelijker van steeds het volgende programma de info openen, zonder weer eerst helemaal terug te moeten.
  • Het magenta balkje wat in de info balk aangeeft hoever een programma is klopt niet. Bij programma’s van een uur met nog een minuut te gaan zie je het balkje bijvoorbeeld vaak op zo’n 80% staan.
  • Als je die info balk onderin hebt is omhoog/omlaag precies andersom dan je zou verwachten (bij Ziggo trouwens ook). Zou mooi zijn als je dit in kunt stellen.
  • Spoelen is echt drama. Bij Ziggo Next is dat gewoon naar rechts voor +30sec, naar links voor -10sec  en vasthouden voor (steeds) snel(ler) spoelen. Kon altijd in no time voorbij reclames, etc. spoelen. Hier is het x2, x4, x8, x16, x32, x64. Dus als je een half uur vooruit wil moet je heel lang op x64 wachten tot je er bent. En dan schiet je er voorbij. Moet je weer terug. Maar als je er dan bent begint ie toch weer op het verkeerde punt. En x64 is niet eens op 64 speed. Het is erg onregelmatig. Je zou elke seconde meer dan een minuut vooruit moeten gaan. Maar de teller laat wat anders zien. En qua beeld kun je vaak een hele reclame herkennen.
  • Als je live terugspoelt zou het mooi zijn als je ook weer vooruit kunt spelen tot minimaal waar je begon met spoelen i.p.v. dat je agressieve foutmeldingen krijgt.
  • Bij opnames geen tijd meer vooraf en achteraf in hoeven te stellen zou echt een hele verbetering zijn. Die je dan vervolgens ook weer moet doorspoelen. Het zou al een hele verbetering zijn als het oorspronkelijke startpunt 0:00 is en je naar -5:00 kunt voor als een programma te vroeg begonnen is. En nog mooier zou het zijn als je het bij opnemen niet meer hoeft in te stellen.
  • Als je een opname kijkt die nog niet volledig is opgenomen dan stopt het afspelen opeens en moet je het opnieuw starten en helemaal spoelen om weer verder te kunnen kijken. Voorbeeld, als je iets opneemt van 1 uur en je gaat alvast kijken als het halverwege is dan stopt het afspelen na een half uur. Oplossing is simpel: Van tevoren weet je hoe lang de opname gaat duren, dus gewoon een uur aan opname reserveren.
  • De info via de Info knop mag echt wel een stuk beter. Wat we heel erg missen is het jaar van release, seizoen/aflevering, welke acteurs/presentator. Vooral bij meerdere films met dezelfde titel weet je dan al heel wat meer. En de info tekst die automatisch voorbij komt voor een x aantal seconden is wel erg traag. Zou mooi zijn als je zelf kunt bepalen hoe snel je daar doorheen gaat, bijvoorbeeld met channel up/down toetsen. En dat ie niet na het vaste aantal seconden sluit, want soms is de tekst nou eenmaal langer. Of je loopt even weg en dan is opeens de info uit beeld.
  • Nummering van favorieten gewoon 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 i.p.v. de kanaalnummering. Eventueel met een instelling aanpasbaar voor degenen die anders niet kunnen wennen.
  • Als je bij opnames de laatste aflevering hebt verwijderd krijg je een no data melding i.p.v. gewoon een map hoger te gaan.
  • Bij Opnames een scrollbalk toevoegen of pijltjes boven en onder, zodat duidelijker is dat de lijst langer is dan alleen de 5 dingen die in beeld staan.
  • Bij opnames wordt de sortering Eerste/Laatste niet onthouden. Nu moet je steeds naar helemaal naar onderen om de oudste opname te bekijken. Erg onhandig als je een heel seizoen van iets hebt (Wie begint er nou met de laatste aflevering…?).
  • Bug: Als de tv box uit standby komt moet je eerst zappen voordat je beeld krijgt.
  • Bug: Als je een tijdje niet gezapt hebt, bijvoorbeeld als je een opname hebt gekeken, dan kun je daarna niet zappen via cijfers of up/down. Om dat te fixen moet je eerst naar menu of gids o.i.d. en er weer uit.
  • Maar 1 week vooruit kunnen in de gids is meestal wat krap. Mag dat a.u.b. 2 weken worden?
  • Ook voor Samsung tv’s van 5 jaar oud de app beschikbaar stellen.
  • Alle zenders mogen opnemen, dus ook de regionale zenders, etc. Desnoods in een cloud+ abo.
  • Een nice to have zou zijn om bij opnames te kunnen zien waar de reclames zitten. Bij Ziggo kon dat bij veel zenders. Blijkbaar sturen die zenders dat mee, om aan te geven dat je daar niet mag spoelen bij terugkijken. Bij een opname krijg je dan een vele beter idee hoe lang het programma netto duurt.
  • Helemaal mooi zou het zijn als er een API beschikbaar wordt gesteld om de tv box via het lokale netwerk te bedienen, voor iedereen die aan home automation doet.

Ik weet, het is een aardig flinke lijst, maar ik vrees dat ik nog niet eens alles opgeschreven heb.

Reputatie 1
  • Onthouden wat er al is opgenomen, zodat het niet steeds opnieuw wordt opgenomen.
Reputatie 3

XXXX


Moderator edit: alhoewel we de humor er wel van inzien, is het plaatsen van een dergelijke afbeelding in een topic niet gewenst.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, momenteel zijn we bezig met het mod-team en een aantal afdelingen om alles in de wensenlijst door te spitten. Het doel is om de lijst weer eens op te schonen en om wensen die onmogelijk zijn eruit te filteren. We proberen natuurlijk altijd naar iedereen te luisteren, het kan echt voorkomen dat een bepaald idee simpelweg (technisch) niet uitvoerbaar is of wegens andere redenen niet ingewilligd kan worden. We hopen dit volgende week helemaal uitgeplozen te hebben. Tot die tijd: plaats vooral je wens en weet dat, ook al komt er nog geen antwoord, we hiermee bezig zijn. 

Kleine toevoeging: dit topic is er niet voor bedoeld om bugs en ervaringen te delen. Dat mag gedeeld worden in de daarvoor bestemde feedback- en verzameltopics. Bedankt voor jullie begrip!

Reputatie 7
Badge +16

@peter-keetfm Jouw verzoek heb ik al ingediend bij ons TV-team, vandaar de reactie in jouw topic! 😉 Dit is nu nog niet mogelijk, maar er wordt wel al een tijdje serieus naar gekeken. Ik kom hier op terug zodra er een update is. 

 

@BertVoorburg Dat kan zeker, de belangrijkste op een rijtje: Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV | T-Mobile CommunityAlles over de T-Mobile TV App voor Amazon Fire TV! | T-Mobile CommunityAlles over de T-Mobile TV App voor LG TV (bèta-versie)! | T-Mobile Community en Alles over My T-Mobile | T-Mobile Community

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@BertVoorburg Als er nog geen geschikte topics tussen staan, kun je een eigen topic aanmaken waarin je de bugs noteert. Zo kunnen onze specialisten ermee aan de slag. Overigens probeer ik het uit dit specifiek topic te houden zodat het niet “vervuilt”; anders wordt het erg onoverzichtelijk. Bedankt voor je begrip!

Reputatie 7
Badge +16

@PvC We zijn momenteel druk bezig om de mogelijkheden te onderzoeken. Het TV-team zal, waar nodig, zelf contact initiëren, maar super bedankt voor de referentie - ik geef het voor de zekerheid door! 😄👍 ]

Wegens drukte wordt dit topic volgende week herzien, sorry voor de extra wachttijd.

Reputatie 7
Badge +6

@furfix T-Mobile has recently started shipping the Zyxel T56 for fibre connections. This router has a 2.5Gbit WAN port and ditto LAN port, so it seems faster connections are just around the corner. Furthermore, they now send the Huawei HN8010Ts to XGSPON customers. This ONT even supports 10Gbit, which probably means their ambitions go further than 2Gbit. Patience is a virtue, but I hope they will announce new subscriptions shortly.

Reputatie 1

@furfix T-Mobile has recently started shipping the Zyxel T56 for fibre connections. This router has a 2.5Gbit WAN port and ditto LAN port, so it seems faster connections are just around the corner. Furthermore, they now send the Huawei HN8010Ts to XGSPON customers. This ONT even supports 10Gbit, which probably means their ambitions go further than 2Gbit. Patience is a virtue, but I hope they will announce new subscriptions shortly.

@TMTV  Yes, totally agree :) The only problem I see is that I'm on a KPN GPON Network, and I really don't truth KPN upgrading it to XGSPON any time soon in my area, and if they don't do it, even if T-mobile is getting ready with the HN8010Ts, I depend on what KPN wants to do, right?

Reputatie 7
Badge +6

@furfix T-Mobile could also decide to install their own XGSPON equipment in the PoP, so you're not entirely at the mercy of KPN. That doesn't mean that >1Gbit speeds are available everywhere immediately after their announcement. Big changes like this are usually made in a staged rollout, so it could take a while before it can be ordered on all fibre connections.

My 2 cents;

  • Optie in My T-Mobile Thuis om een andere ONT te registeren. Zodat het niet meer via de klantenservice hoeft met 5 dagen verwerking.

Dan heb ik liever dat het klonen van het serienummer goed blijft werken.

En dat klonen ook mogelijk wordt bij XGS-PON. (als dan nu niet kan)

Dat is een simpeler ingreep om terug te gaan naar de provider ONT.