Skip to main content

Na een aantal weken telefonisch meerdere keren contact met de klantenservice te hebben gehad werd besloten een monteur afspraak te plannen. Op 11-11-2024 ontving ik per mail een bevestiging: We hebben een melding voor je doorgestuurd naar de technische dienst, met referentienummer 74241075. Je ontvangt hierover binnen 3 werkdagen meer informatie. Intussen wacht ik nog steeds op informatie en een afspraak en heb ik al sinds het activeren van mijn abonnement een storing in het geluid op tv. 

Ik heb in 2023 een paar weken een internet/tv abonnement bij Odido gehad maar vanwege de slechte dienstverlening heb ik dat abonnement al snel beëindigd. Nu heb ik me toch weer laten verleiden om naar Odido over te stappen, maar heb inmiddels ook alweer spijt. 

​​​​​​Wat moet je bij Odido doen om ze afspraken na te laten komen?

Zoals eerder aangegeven is het probleem er iedere dag dat we tv kijken, op iedere zender, ongeacht tijdstip, ook bij terugkijken, ook bij de NPO plus app, altijd bij alles. Als de monteur komt en die gaat er even 40 minuten voor zitten kan hij het precies zien. Opnemen gaat echt niet lukken, het is niet te doen. Er zit 2 seconden vertraging tussen het moment dat ik de opname knop indruk en de opname begint, en dat is precies de tijd dat het geluid weg is. 

 

Ik neem aan dat een retour etiket voor de mediabox gemaild wordt?


@Mildrid Je ontvangt voor de retour van de Mediabox inderdaad een e-mail en een QR-code om deze terug te sturen. Ook ontvang je een bevestiging per e-mail van de vergoeding die is aangemaakt voor de verkeerd bestelde Mediabox. 

Ik begrijp je punt echt en ik geloof ook dat dit zich op elke zender voordoet. Echter is een voorwaarde van het ticket dat ik voorbeelden moet doorgeven (datum/tijdstip/zender/programma) aan de technische dienst. Ik heb dit nog eens nagevraagd, maar mijn collega’s kunnen het probleem niet reproduceren. Ze hebben daarom echt specifieke voorbeelden nodig, zodat ze gericht kunnen zoeken naar het probleem om dit op te lossen. 

Zou je dit toch nog willen doen? Ik wil voorkomen dat het ticket wordt gesloten, omdat ik het niet volledig aanlever. Uiteindelijk ben jij hier dan de dupe van en duurt het langer. Mijn dank is in ieder geval groot! 

 


Ik ben op dit moment met vakantie. Ik zal volgende week als ik weer thuis ben data en tijdstippen bij gaan houden. Hoeveel data en tijden heb je nodig?

 

Wordt de vergoeding die ik krijg overgemaakt of verrekend met de door mij gestorneerde factuur? 


Dankjewel voor je begrip! ​@Mildrid 

Dat is helemaal goed. Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af. 

Ik heb minimaal 1 voorbeeld nodig, maar hoe meer hoe beter. Ik ben al blij met de samenwerking. 

Om jouw vraag over de vergoeding te beantwoorden. Deze wordt inderdaad verrekend met de volgende factuur. 

Ik zou zeggen, geniet nu nog even volop van de vakantie en dan pakken we dit als je terug bent samen weer op. Het gaat goedkomen echt! 

 


We hebben 2 tv's in huis. Op de Philips kijken we tv via Google Chromecast. En een Samsung die bedraad is aangesloten op de router en Odido mediabox. 

 

Philips tv via Google Chromecast:

2-1-2024

Live | NPO 2 | Binnenste Buiten | 19:32u

Voor 2 tellen valt het geluid weg.

 

4-1-2025

Live | NPO 1 | journaal | 18:14u

Beeld voor 1 tel op zwart en gelijktijdig valt ook het geluid 1 tel weg.

 

Samsung tv via bedrade internet aansluiting:

3-1-2025

opname 2-1-2025 terugkijken | RTL7 | Brave heart

Gedurende de hele film geen moment is het geluid weggevallen

 

4-1-2025

Live | NPO 1 | Wie is de Mol | 20:48u

Voor 2 tellen valt het geluid weg.

 

Verder kijken na gepauzeerd | NPO 1 | Mol talk | 22:15u

Voor 2 tellen

valt het geluid weg.

 

Kun je hier iets mee?


Hey ​@Mildrid, zou je eens Dolby willen uitschakelen op de apps? 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu -> Account -> Instellingen -> Audio -> Zender audio codec. Werkt het geluid hierna wel weer goed? Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?


Reageer