gewijzigde abonnementskosten voorwaarden:
Lees dat je per 1-2-2025 de snelheid van internet thuis niet meer kunt verlagen, geldt dat ook voor een abonnement met korting waar ik jaar lang 2 Gbs heb tot December 2025?
gewijzigde abonnementskosten voorwaarden:
Lees dat je per 1-2-2025 de snelheid van internet thuis niet meer kunt verlagen, geldt dat ook voor een abonnement met korting waar ik jaar lang 2 Gbs heb tot December 2025?
Hoi
Heb je een linkje waar je dit gevonden hebt?
Scherp opgemerkt! Ik heb gezocht en gevonden. Op deze pagina staan de tarieven. In de lijst die gold tot afgelopen donderdag (geen idee waar 1-2-2025 vandaan komt) staat dit:
In de lijst vanaf 5 december (leuk cadeautje) staat dit te lezen:
Een subtiel maar cruciaal verschil: je kunt alleen nog binnen je contractperiode verhogen, maar niet meer verlagen.
Grote vraag is of dit geldt voor mensen die klant zijn geworden vanaf 5 december (en geldt daarbij de aanvraag of het aansluiten?) of dat dit voor iedereen geldt die nog in de contractperiode zit. Hoewel het voor mij niet uitmaakt, hoop ik dat een moderator hier duidelijkheid over kan geven.
Staat vermeld op mijn eerste rekening van Odido, begint “goed” !!
Hoi
Kun je een afbeelding van die melding eens posten hier?
Wijziging abonnementsvoorwaarden per 1 februari 2025
Wat verandert er?
Vanaf 1 februari 2025 kan je je internetsnelheid thuis alleen omhoog aanpassen en niet meer omlaag. Dit geldt voor de rest van je contractsduur (looptijd contract: 24 maanden). Daarna kan je je snelheid ook weer omlaag zetten.
Stel dat je straks een abonnement van 100mbits besteld. Deze na een maand verhoogd naar 1gbits. Kan je hem dan nog wel verlagen naar de originele snelheid van 100mbits of zit je er dan tot de rest van de termijn vast aan 1gbits?
Ik denk dat je er dan aan vast zit
Ja, in het licht van de nieuwe regel, "the only way is up' totdat de initiele contractstermijn voorbij is.
Dus dat ik twee weken geleden op advies van een Odido medewerker een hogere snelheid kies omdat dit altijd aan te passen is, en dat het beleid nu dus wordt aangepast…
Tot de dag van de bekendmaking is het bij de medewerkers ook niet bekend. Anders zou het voor de datum van de verandering e.e.a. al in de markt komen. Je kunt voor 1 februari nog wel aanpassen.
Tsja even wachten tot de Black Friday klanten binnen zijn… Slechte kennismaking met Odido. Over een jaartje weer terug naar Ziggo
Kan al voor 1 februari toch
Ik zelf (nog) geen bericht van odido hierover gehad.
Wel op tweakers gezien: https://tweakers.net/nieuws/229596/odido-klanten-kunnen-binnenkort-snelheid-vast-internet-niet-verlagen.html
Maar het gaat alleen over de vaste contract periode van 1 of 2 jaar bij afsluiten.
Als die voorbij zijn, zoals bij mij, moet je wel weer naar beneden kunnen.
Ik zat wel te twijfelen om te bellen voor een verlenging vanwege korting.
Maar dan moet ik dus wel opletten dat in de eerste periode niet terug kan.
Tot die tijd kan ik dus eerst verschillende snelheden testen, en dan verlengen voor wat ik nodig heb.
Veel nieuwe klanten namen 1gb voor de kortingsperiode, en verlaagden dan.
Daar wil odido vanaf.
Ik zelf (nog) geen bericht van odido hierover gehad.
Wel op tweakers gezien: https://tweakers.net/nieuws/229596/odido-klanten-kunnen-binnenkort-snelheid-vast-internet-niet-verlagen.html
Maar het gaat alleen over de vaste contract periode van 1 of 2 jaar bij afsluiten.
Als die voorbij zijn, zoals bij mij, moet je wel weer naar beneden kunnen.
Ik zat wel te twijfelen om te bellen voor een verlenging vanwege korting.
Maar dan moet ik dus wel opletten dat in de eerste periode niet terug kan.
Tot die tijd kan ik dus eerst verschillende snelheden testen, en dan verlengen voor wat ik nodig heb.
Veel nieuwe klanten namen 1gb voor de kortingsperiode, en verlaagden dan.
Daar wil odido vanaf.
lelijk, en matig
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.