Klopt loopt steeds vast geen wifi meer app werkt niet meer product is nog niet klaar voor gebruik. klik en klaar is totaal niet waar! na aan en uit zetten duur het niet lang en dan weer hetzelfde probleem
Jammer zo misschien opstart problemen een update misschien.
Gisteravond liep de NR5307 kompleet vast, na 4a5dagen uitstekend werken, kreeg geen toegang meer over WiFi en ook ethernet volledig dood (lampje brandde wel, maar geen verbinding);
Lijkt mij een typisch geval van memory leak op V1.00(ACJG.0)NR53_b9D0806;
Iemand anders met dezelfde ervaring? kon het toh niet op de forums vinden.
Update: vanochtend hetzelfde probleem, uit en aan zetten en hij doet t weer, niet iets wat mijn geduld lang zal kunnen vol houden!
Bij mij ook vastgelopen 2 x binnen 12 uur geen internet meer wel alle lampjes gewoon aan geen toegang meer.
Na zelf het modem te herstarten werk weer maar zie ik een nieuw extern ik nummer. dit past mijn ddns wel zelf weer aan.
Wat ik mis is dat het modem zelf herstart na een vastloper. wwn functie zoals Script heartbeat in modem zou handig zijn zodat je niet altijd aanwezig moet zijn voor een herstel van je verbinding. Dus heartbeat naar buiten onderbroken na 1 minuut reboot.
Ik krijg buiten poort 80 en 443 geen extra poorten open om wat apparatuur van afstand te benaderen.
Daarbij kunnen mijn zonnepanelen waarvoor geen extra poort noodzakelijk is zover ik weet geen data naar een externe server sturen. Het gaat hier over de Enfase Envoy controller. Zeer vreemd.
Dat vind ik wel erg jammer deze 3 punten werken me tegen en als ik ze niet opgelost krijg zal ik het hele spul weer inleveren. Voor gewoon algemeen internet zal het best leuk werken.
Hi @Poulus, @Richard10 & @Rene_1111111
Ik wil hier graag wat dieper in duiken waarom het modem vastloopt.
Kunnen jullie onderstaande vragen beantwoorden, het helpt om een aantal mogelijk oorzaken uit te sluiten;
- Als het vastloop, welke lampjes branden er dan op het modem?
- Kan je nog wel lokale devices bereiken, bijvoorbeeld je smart home system, of de webgui van het modem?
- Indien mogelijk, als het vast loopt zou eens kunnen testen of je nog wel kan pingen naar 1.1.1.1 en naar google.nl
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Beste @Sven-Odido , ik ben al onder de indruk dat er uberhaupt iemand bij Odido reageert, dus lof!
Ik heb de vastlopers kunnen relateren aan dezelfde momenten dat vorige week duizenden mensen met verbindings problemen klaagden (op AlleStoringen.nl);
3 keer meegemaakt dat toegang tot de router zelf volledig vast stond, dus niets mogelijk over zowel ethernet als wifi; ik heb achter de NR5307 mijn eigen RT-AX68U; (never trust ISP provided devices!).
alle lampjes stonden dapper aan, groen en het blauwe 5G lampje, zelfs het RJ45 lampje flikkerde!?
Maar niets, geen toegang; ik heb een 40%power 5Ghz wifi open staan voor admin toegang, de rest disabled, alle eigen comms over ethernet en eigen router.
Nu heeft de router sinds zondag ochtend netjes staan werken, soms een kleine hik in de transmissie, meestal smorgens, maar verder geen problemen; dus…. mijn vermoeden: slechte buffer mgmt op het moment dat er verbindings problemen zijn op 5Gmobiel.
Beste @Sven-Odido , vandaag toch weer een probleempje, na 4 dagen goed werken had de router verbinding meerdere keren een lost signal, even wegvallen 20a30sec, bij speedtest was upload snelheid rond 8Mb, download leek redelijk goed; herstart vh modem tot 3x opnieuw moeten doen omdat telkens het signaal lampje blauw bleef knipperen (sim kaart fout!?)…
na herstart met aan/uit knop werkt het weer naar behoren, zal dus nu om de max 3 dagen een herstart gaan uitvoeren om het werkend te houden.
ter info
Beste @Sven-Odido ; nu is het echt kompleet vast gelopen, nieuwe situatie:
herstart van router, zowel soft als hard(power off/on) resulteert altijd in een router met LEDs:
boven naar beneden: Groen, Rood, Blauw knipper, Groen; wat zoveel meldt als SIMkaart onleesbaar;
maar… op het admin status scherm staat dat de SIMkaart gewoon goed gelezen is, alle info vd kaart is op de Cellular info scherm aanwezig, verder staat er zowel System info als Cell info: status connection down; nu 6x opnieuw geboot, soft en hard met power er geheel af, maar het de NR5307 doet verder niets meer !!!
Is de auth server voor jullie SIMs nog wel betrouwbaar ???
Vandaag om 15:20 melde mijn Nas dat de link verbroken was.
om 16:45 thuis brandde van boven naar onder groen, rood, blauw, groen.
Via wifi kon ik niets meer net als vorige keer, met laptop en kabel naar switch kon ik inloggen op ze Zyxel NR5307. Meteen in de grafische weergave een rood kruis. Systeem info lan en wlan op 2,4 en 5 groen LTE grijs en 5G grijs.
Uptime systeem staat 1:43 dat is ongeveer de tijd na de melding van mijn NAS tot thuiskomst. Lijkt op een reboot die fout is gegaan.
Informatie module: mobiele status: Down LTE informatie alles 0 of NVT, Sim card status beschikbaar.
pingen naar 1.1.1.1 en google.com was niet bereikbaar.
Na 2 keer herstarten met ruim 1 minuut er tussen steeds weer groen, rood , blauw, groen. Rood continu aan en blauw blijft knipperen.
na nog eens 15 minuten uit herstart het geheel wel weer.
Na contact met Enfase geven ze me volgende link
https://support.enphase.com/s/article/How-do-I-set-up-the-Envoy-if-there-is-a-firewall
Ik gebruik op mijn Nas een informatieve website en kan 80 of 443 niet ook nog naar de Enfase Envoy - s controller sturen.
Zit het dan toch veel te strak in de firewall van klik&klaar netwerk?
Na contact met Enfase geven ze me volgende link
https://support.enphase.com/s/article/How-do-I-set-up-the-Envoy-if-there-is-a-firewall
Ik gebruik op mijn Nas een informatieve website en kan 80 of 443 niet ook nog naar de Enfase Envoy - s controller sturen.
Zit het dan toch veel te strak in de firewall van klik&klaar netwerk?
De NR5307 is door Odido volgens mij ook te strak dichtgetimmerd, het levert zowel hen als de gebruiker alleen maar problemen; er schijnt sprake te zijn dat ze de modem mode zouden gaan openzetten, dan heb je er misschien wel iets aan.