In het verleden heb ik een glasvezelverbinding gehad maar ruim een jaar geleden was de verbinding verbroken en dat duurde zo lang dat ik uiteindelijk heb opgezegd en overgestapt ben naar de de concurrent Ziggo. In de blackfriday week zag ik een aanbieding voorbij komen en dacht laten we weer eens een poging wagen. Ik heb ze voordat de verbinding actief moest worden nog gewezen op de kabelbreuk welke in het verleden was geconstateerd. Er werd een beetje luchtig overheen gestapt en dat moest natuurlijk al lang opgelost zijn. Helaas is dat niet het geval, op 23 december kwam er een Guidion monteur aan de deur. Hij was al ruim 2 uur te laat maar goed, na een paar minuten kwam hij tot de conclusie dat er geen signaal op de glasvezel zat en dat de verbinding blijkbaar nooit is gerepareerd. Ik was er al een beetje bang voor en vervolgens word er natuurlijk gewezen naar ODF en nee het word binnenkort opgelost ze kunnen alleen niet zien wanneer en hoe? Tot overmaat van ramp stuurt de monteur wel een werkbon naar mij en ODIDO waar uit blijkt dat er ronduit gefraudeerd word, alle werkzaamheden staan op voltooid zelfs bij de vraag internet verbinding werkend achtergelaten……..Dit is niet het geval. De werkbon word door ODIDO als seintje gezien het abonnement te starten maar dat wil ik niet want dan loop ik mijn 8 maanden korting mis. Ik wil pas betalen als ik ook een verbinding heb maar ik ben bang dat dit een getouwtrek word. Kortom service is slecht en ODF de beheerder van het netwerk nalatig in het onderhoud. Guidion pleegt fraude met werkbonnen enz. Ik wil een oplossing en wens niet in het ongewis gelaten te worden. Ik heb een contract met ODIDO en ipv de schouders op te halen voor een boze klant moeten ze ODF aanspreken op het ontbreken van een werkende verbinding. Bovendien kan ik niet rechtstreeks communiceren met ODF want ODIDO is mijn aanspreekpunt. Ook het gedoe met de Guidion werkbon wil ik naar waarheid hebben en niet een nep werkbon waarmee ik in de problemen raak met ODIDO.
Hi
Los knippert rood op ont. Patch is wel geplaatst maar er komt geen licht binnen. Gebeld met thd en nazorgticket aangemaakt.
Zijn bezoek is inderdaad compleet gemeld en dit is de reden dat de facturatie wel is gestart. Dat spijt me. Weet dat we achteraf de kosten vergoeden, want wij zien duidelijk dat je offline bent. Zodra dit is opgelost, maak ik handmatig een vergoeding aan voor deze periode. Ik heb jouw ervaring aan het lopende ticket toegevoegd. Mijn collega's van de backoffice pakken dit zo snel mogelijk op met de netwerkbeheerder.
Hallo Cheyenne,
Ik weet hoe het werkt maar wilde gebruik maken van de korting de eerste 8 maanden voor een gereduceerd tarief een glasvezelverbinding. Ipv hiervan ben ik genoodzaakt mijn ziggo abonnement erbij te blijven houden en ben ik links of rechstom duurder uit. En wanneer word de verbinding wel in orde gemaakt want een jaar lijkt me wat overdreven.
Hi
Daar ben ik weer. Ik heb mijn beklag gedaan bij Guidion over de niet kloppende werkbon waar alles op voltooid stond terwijl dit niet klopt. Vervolgens starten jullie de facturatie wat niet klopt natuurlijk want ik betaal voor iets wat niet te leveren valt. Esther van jullie webondersteuning wist het volgende te melden:
Hoi Hans,Natuurlijk is dit ook niet hoe wij het graag zouden zien.De monteur wilde de aansluiting uiteraard gewoon werkend achterlaten, maar er is een technisch probleem dat dit belemmert. Dit kon hij van tevoren niet weten. We bieden onze excuses aan dat hij per ongeluk op de verkeerde knop heeft gedrukt en de aansluiting heeft afgemeld.Dit is echt per abuis gebeurd.Ik heb zojuist contact opgenomen met onze fiberafdeling die dit allemaal regelt. Zij hebben alles in werking gezet om dit zo spoedig mogelijk opgelost te krijgen. Je hoort van mijn collega's van de fiberafdeling of van ODF zelf als het is opgelost of als we jouw hulp nodig hebben. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van je internetverbinding en een positieve ervaring hebt.Voor nu wens ik je nog een fijne dag.Groetjes, Esther
Guidion meldt echter:
Geachte heer Verweij,
Bedankt voor uw mail.
Het is bij ons bekend dat er geen signaal bij u was, waardoor uw diensten niet werkend achtergelaten zijn. Er is een nazorgticket aangemaakt en uw provider is op de hoogte gebracht.
U krijgt een bon met installatie afgerond , omdat de monteur langs geweest is. Dit is dus bij elke klant waarbij de monteur langs komt, dit betekent niet dat bij elke klant de diensten al werken. Net zoals in uw geval wordt het dan doorgezet naar de desbetreffende afdeling, op deze manier wordt het opgepakt.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Guidion
Merkwaardig vind je niet? 2 tegenstrijdige verhalen, Guidion doet dit altijd zo, de webondersteuning noemt het een foutje. Op zijn zachtst gezegd onbetrouwbaar allemaal……
Overigens wordt mij steeds verzekerd dat er aan gewerkt word? Waaruit blijkt dat? Ik heb namelijk de indruk dat mijn casus op een hoge stapel ligt en er pas over lange tijd mogelijk wat gaat gebeuren. Een glasvezelkabel breuk zoals verleden jaar is geconstateerd is een langdurige kwestie er moet immers gegraven worden en dat doen ze niet als het weer te slecht is. De monteur die hier was beweert trouwens dat de aansluiting in huis defect is. Net als mijn andere voorspellingen die uitkwamen komt er eerst iemand kijken en komt waarschijnlijk tot de conclusie dat het probleem toch buitenshuis ligt. Ik verwacht als klant een voortvarende aanpak en dat zie ik niet.
Groeten Hans
De informatie zoals aangegeven door mijn collega Esther klopt. Normaal gesproken wanneer de monteur geen signaal meet, worden de diensten niet afgemeld als actief, maar wordt er meteen een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. In jouw geval is dit misgegaan en heeft de monteur de diensten wel als gereed afgemeld.
Ik wil je in ieder geval op het hart drukken dat je sowieso wordt gecompenseerd voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten. Ik kan dit alleen pas doen wanneer de verbinding is hersteld. Op die manier hebben we gelijk de gehele periode te pakken. Het systeem berekent het bedrag dan automatisch en dit zal worden verrekend met de volgende factuur.
Betreft de e-mail die je van Guidion hebt ontvangen, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen waar zij precies op doelen. Hoe ik het lees, vermoed ik dat zij bedoelen dat als er een monteur is langs geweest, de installatie ook als afgerond wordt gemarkeerd in hun systeem. Dit zou dan iets anders zijn dan de verbinding bij ons gereed melden. Ik ga hier sowieso nog achteraan, want het is fijn als we hierover verwarring in de toekomst kunnen voorkomen.
Gelukkig is er in ieder geval een ticket aangemaakt naar onze technische dienst. Ik heb meteen gekeken of ik al een update kan inzien, maar dit is nog niet het geval. Ik vermoed dat de feestdagen voor extra vertraging hebben gezorgd. Ik heb in ieder geval mijn collega een bericht gestuurd voor meer informatie. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het jou ook meteen weten.
Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan doen, laat je het dan weten? Ik sta voor je klaar!
Het staat me eigenlijk niet aan dat ik moet beginnen met betalen voor iets wat niet te leveren is. Aangezien de storing al een jaar bekend moet zijn bij ODF verwacht ik dat het heel lang kan duren voordat er iets gecompenseerd gaat worden. Ondertussen ben ik dus dubbel aan het betalen. Aan ziggo mijn huidige verbinding en aan jullie voor geen verbinding. Zo ga je toch niet om met een klant? Guidion kan wel heel handig een werkbon op afgerond zetten in hun systeem, het probleem ontstaat dat jullie dit dus standaard overnemen. Daar gaat het dus mis in mijn casus. Ik heb een contract afgesloten met jullie, ik betaal jullie voor het leveren een glasvezel verbinding. Dat laatste doen jullie niet en gezien de ervaringen met ODF en MiH het Duitse bedrijf dat de kabels in de grond heeft gegraven verwacht ik niet dat het snel en voortvarend word opgelost. Destijds werd mij namelijk al verteld dat het lassen van glasvezel moeilijk is als het weer niet mee zit. Ook gaat het over zoveel schijven dat om überhaupt iemand hier te krijgen om te meten al weken duurt. Dat was verleden keer namelijk ook zo. Het is leuk als het werkt maar enorme ellende als het uitvalt. De eerste 8.maanden zou ik voor 20 euro tv en glasvezel internet hebben dat was de aanbieding. Jullie hebben al een paar keer gezegd dat dit allemaal achteraf geregeld word. Maar dan blijft een vreemde zaak dat Guidion een bon gereed meldt, met de mededeling dat ze dat altijd doen. En dat jullie dit oppakken als zijnde de startdatum van de verbinding. Dat is en blijft een incorrecte en laakbare werkwijze.
Ik wil actie zien en heel snel iemand hier hebben die het oplost.
Hi
Ik moet het hier momenteel bij laten, het onderzoek is in volle gang en mij collega's zijn er vandaag ook weer druk mee bezig. We houden je op de hoogte wanneer er concreet meer informatie is. Heb je een hele andere vraag, stel deze dan gerust natuurlijk. Ik ben er dan voor je!
Het onderstaande bericht postte ik gisteren op Twitter ben niet de enige met slechte ervaringen……
word het niet eens tijd voor een andere installatie partner? #Guidion meldt hier "per ongeluk" een werkbon gereed wat niet klopt. Waardoor mijn abonnement is geactiveerd terwijl er geen glasvezel verbinding is(al ruim een jaar blijkbaar) deze is nooit gerepareerd na een lange storing in het verleden. Vandaag zou een familielid een glasvezel verbinding krijgen de monteur zou er tussen 9 en 11 zijn. Maar heeft gemeld dat er niemand thuis was terwijl het familielid de hele dag thuis was. Er moest dus maar een nieuwe afspraak gemaakt worden. Het is jammer voor de klant dat er maar 1 glasvezel netwerk(#Odf ) ligt in Venlo want dit zou anders enorm veel klanten kosten. Het aansluiten is ellende maar als er iets gerepareerd moet worden ben je maanden verder. Het is één grote puinhoop. Waar blijft #KPN ?
Ik heb een mail ontvangen waarin ODF nog niet eens op de hoogte is van een storing op mijn adres, ook MIH meldt dat er niks bekend is. Guidion is hiet dus de partij die enorme steken laat vallen na bijna 2 weken is de storing nog niet eens verder doorgegeven. Het is een puinhoop, dit kan helemaal niet en lijkt nergens op.
Groeten Hans
Hoi
Hallo Ishana,
Zou je het vreemd vinden dat ik daar weinig vertrouwen in heb? Tot op heden heeft alleen Nora gezegd hoe het zat, alle andere beloftes (we doen hard ons best, we zijn ermee bezig, we doen wat we kunnen, ik zie dat onze collega's er druk mee bezig zijn) blijkt achteraf niet waar ze zijn. Guidion heeft de storing niet eens doorgegeven aan de partijen die het moeten oppakken. Vreemd dat alleen Nora dat blijkbaar opgevallen is.
uit een DM bericht op twitter: Beste Ishana, Bedankt voor het aanbod maar ik ben natuurlijk zo slim geweest om mijn vorige provider (Ziggo) niet op te zeggen. Ik had gezien de eerdere ervaringen immers al het vermoeden dat het niet goed zou gaan. En ik heb gelijk gekregen. Jullie zijn allemaal goed getraind in compassie tonen met de klant maar uiteindelijk is een klant meer geholpen met een oplossing. Ik geef jullie voordat Guidion zou komen al aan dat er in het verleden een storing was maar hier werd niet echt op gereageerd. Overigens is het natuurlijk vreemd dat mij ook via de DM op twitter een aantal malen is gezegd dat "ze" er druk mee bezig zijn. Terwijl Nora zo eerlijk was om te zeggen dat Guidion na 2 weken de storing nog niet door hadden gegeven aan ODF(eigenaar netwerk) en ook MIH (hardware) zijn beide niet op de hoogte van de storing. Mijn vermoeden was al dat er dus helemaal niemand mee bezig is. Het komt ook vanuit jullie over als een enorme desinteresse voor de klant. Hoe kan het dat mij verschillende keren is gezegd "er word hard aan gewerkt" terwijl Nora, ODF en MIH iets anders beweren. In deze casus is Guidion de zwakke schakel ze kwamen op de installatie afspraak te 2 uur te laat, melden werkbonnen gereed met verkeerde informatie, geven storingen niet door (zelfs 2 weken later niet). Dit was niet alleen bij mij zo. mijn vader had van de week hetzelfde probleem installateur meldde na uren wachten dat er niemand thuis was (dus maar weer een nieuwe afspraak). ODF en MIH wijzen naar Guidion en jullie gaan er ten onrechte vanuit dat Guidion het heeft doorgezet. Het is een enorme puinhoop en het gaat over veel te veel schijven. Jullie mogen als afnemer van de diensten van Guidion best eens druk uitoefenen. Ik heb immers een contract met jullie en niet met de andere partijen, Odidio is aanspreekbaar en de andere voor mij als particulier niet. Ik bewaar alles want ik ga hier echt wel verder mee, ik ben het zat om als de zoveelste zeurende klant gezien te worden. Volgens het contract leveren jullie mij internet en ik betaal de rekening (en dat ga ik ook doen). Als jullie niet leveren ga ik me beraden op verdere stappen want we hebben een contract en dat schept verplichtingen van beide kanten. Groeten
Ik hou de situatie sowieso voor je in de gaten. Laat je het mij weten als je nog vragen hebt? Ik sta voor je klaar!
Beste Theresa,
Goed dat jullie hebben gecontroleerd dat Guidion de storing heeft doorgegeven na ruim 2 weken maar daar kunnen jullie niks aan doen. Ik ben benieuwd wanneer er iemand langskomt. ?
Groeten Hans
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.