Skip to main content

Beste,

Voor de zoveelste keer doe ik mijn beklag over de onderaannemer Spie die de glasvezel moet aanleggen. Jullie onderaannemer heeft nu al 8x een afspraak gemaakt om de glasvezel aan te leggen. Ik wacht al sinds juni 2023 op de aansluiting.

1e afspraak Spie “We komen uw glasvezel aansluiten”.

Ik “Oja welke? Die ligt er nog niet.”

2e afspraak. Spie “We komen de glasvezel leggen”

Ik “Perfect graag”

Spie “Ohh het regent, gat dicht, stoep dicht en weg”

3e afspraak Spie “We komen de glasvezel naar binnen leggen”

Ik “Oja…. welke? Die ligt er nog steeds niet”

Spie “Gat gegraven, ja we zien het alleen een mantelbuis. Spie foto’s gestuurd van de situatie. Nou dan gaan we weer”

4e afspraak Spie niemand komen opdagen

5e afspraak Spie “We komen u aansluiten”

Ik “Mooi waar op?

Spie “De glasvezel”

Ik “Beste kerel, die ligt er na 1-jaar nog steeds niet”

Spie “Uitvoerder komt langs en beloofd spoed aansluiting”

6e afspraak Spie “Niemand komen opdagen van Spie” Ja sorry meneer er is geen ploeg beschikbaar dus we komen niet”

7e afspraak Spie “Weer niemand komen opdagen”

8e afspraak Spie “Nou meneer we hebben maandag een plekje vrij dan komen we tussen 8 & 12.30U”

Ik “Dat is mooi na 1 ½ jaar, ben benieuw maar heb geen hoop meer.” En maar wachten…. 12.30U niemand van Spie geweest. 13.30U telefoontje (ik moest zelf bellen, want Spie deed dat niet) Spie “Ja we hebben geen ploeg in de buurt dus we komen niet”

De firma Spie weer gebeld maar nu was ik onderhand best geïrriteerd. “Ja meneer we zijn met de planning bezig maar wanneer we nú langskomen weten we nog niet”. Wat is dit voor een waardeloos bedrijf…. 

Beste Odido wat gaan jullie hier nu eindelijk eens iets aan doen? Wanneer wordt de glasvezel nu eindelijk eens met grote spoed na 1 1/2 jaar aangesloten? Ik heb nu al 8x een vrije dag genomen maar dat interesseert de firma Spie totaal niet en doen er heel lacherig over. Ze maken je als klant belachelijk…. Wie gaat mij die 8-dagen betalen? Wie gaat mij compenseren voor al 1 ½ jaar wachten terwijl ik graag naar Odido wil en nu nog nog steeds aan een dure provider hang….

Meerdere keren met jullie (Odido) gebeld “Ja meneer dan moet u bij de aannemer zijn) Ik hoor graag wat Odido hier aan gaat doen. Deze drama firma Spie werkt in jullie opdracht, wordt door jullie betaald dus lever en breng resultaat. 

De opdrachtgever van spie is niet odido, maar, ik vermoed, opendutchfiber. Odido levert enkel een dienst over een netwerk wat verhuurd word door een netwerkbeheerder (opendutchfiber dus wss hier). Vergelijkbaar met hoe je energieleverancier ook niet verantwoordelijk is voor de kabels naar je woning. Odido komt eigenlijk pas echt kijken wanneer dat netwerk gereed is. Wel is het zo dat adressen waar al een bestelling staat van een provider vaak met hogere prioriteit opgepakt worden(die zijn immers winstgevend om aan te sluiten).

Het enige stuk wat op opendutchfiber netwerken wel van Odido is is hun apparatuur in je wijkcentrale, waarop jouw glasvezel uiteindelijk word aangesloten. 

Heb je al geprobeerd contact op te nemen met opendutchfiber? Mogelijk kunnen zij op de juiste manier invloed uitoefenen op hun aannemer. Om even een stukje van hun website te copy pasten:

"Voor vragen over de aanleg van het glasvezelnetwerk kun je een e-mail sturen naar info@opendutchfiber.nl of bellen op 088 1633 633." 


Reageer