E. Dogan
XXX
XXX Utrecht
Klantnr Internet thuis Odido: XXX
XXX
XXX
Geb.dat. XXX
7 juli 2024
Betreft: Verzoek tot terugbetaling vanwege onjuiste facturering glasvezelabonnement
Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u naar aanleiding van een aanhoudend probleem met de facturering van mijn glasvezelabonnement bij Odido, dat ik in oktober 2021 heb afgesloten.
In oktober 2021 heb ik een glasvezelabonnement afgesloten voor 30 euro per maand. Omdat ik ook een mobiel abonnement bij Odido heb, zou ik recht hebben op een korting van 5 euro per maand, waardoor de totale maandelijkse kosten 25 euro zouden bedragen.
Na het afsluiten van het abonnement heeft Odido tot maart 2022 geen bedragen van mijn rekening afgeschreven. In maart 2022 werd er een bedrag van 157 euro afgeschreven. Ik ging ervan uit dat dit bedrag de kosten voor de afgelopen vijf maanden plus eventuele installatiekosten betrof. Echter, in de daaropvolgende maanden werd er telkens 35 euro per maand afgeschreven, wat niet overeenkomt met het afgesproken bedrag.
Na meerdere malen contact te hebben gehad met uw klantenservice, kwam ik er uiteindelijk achter dat op mijn contract een bedrag van 40 euro per maand stond en na klantvoordeel 35 euro per maand. Dit bleek een fout te zijn, aangezien de aanbieding van 30 euro per maand met 5 euro korting voor mobiele abonnees niet was meegenomen in het contract. Een medewerker bevestigde dat in het systeem de juiste kosten van 25 euro per maand stonden en adviseerde mij om hiervan een screenshot te maken, wat ik heb gedaan.
In reactie op mijn klacht heb ik voor de jaren 2022 en 2023 een restitutie van elk 120 euro ontvangen. Dit jaar weigert Odido echter deze restitutie te verlenen. In mijn laatste contact met uw klantenservice kreeg ik het volgende bericht:
"Hallo Ercan,
Bedankt voor je bericht! Bij mijn poging je te bellen, heb ik je niet kunnen bereiken. Je geeft aan dat je 2x een vergoeding van 120 euro hebt ontvangen.
Ik weet niet wat de reden is voor de voorgaande vergoedingen. De cases hiervan zijn zo oud dat ik ze niet meer terug kan zien in ons systeem. Wij gaan niet standaard elk jaar 120 euro vergoeden.
Het is zo dat je je abonnement kan verlengen om in aanmerking te komen voor een nieuwe korting. Je kunt hiervoor contact opnemen met ons gratis nummer 0800 0092. De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:30 uur.
Ik wens je nog een heel fijn weekend toe!".
Deze reactie is uiterst teleurstellend en onprofessioneel, aangezien mijn verzoek om restitutie gebaseerd is op een doorlopende fout in de facturering die nog steeds niet is opgelost. Het feit dat Odido niet weet waarom er in het verleden restituties zijn gedaan, ondanks dat dit twee keer is gebeurd, is moeilijk te begrijpen en geeft blijk van een gebrek aan interne communicatie en dossierbeheer.
Specifiek verzoek ik u om:
- Een restitutie van 70 euro voor het jaar 2024 (t/m juli 2024).
- Vanaf heden het juiste maandelijkse afgesproken bedrag afschrijven.
Ik waardeer uw spoedige aandacht voor deze zaak en hoop op een snelle en bevredigende oplossing.
Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
E. Dogan
Bijlage: screenshot
oPersoonlijke gegevens verwijderd door moderator]