Skip to main content

Beste,

Wij zijn onlangs verhuisd en hebben ook in ons nieuwe huis T-Mobile Thuis. Nu probeer ik onze Roomba iRobot stofzuiger te koppelen aan het nieuwe netwerk maar dit lukt niet. Bij iRobot raden ze aan om naar de firewall instellingen te kijken. Hoe kan ik deze inzien?

Hoi @WCS 

Nou, dat advies lijkt me heel bijzonder. Er is geen UITGAANDE firewall in de standaard T-Mobile routers aanwezig. Je kunt beter kijken naar de aanbevelingen die deze fabrikant doet om je wifi netwerk te downgraden naar 2.4 Ghz only en een eenvoudigere versie van de security protocollen. Wat ondersteund deze Irobot op dit gebied? Dan kun je als je inlogt in de router het wifi netwerk op die punten aanpassen.


Hoi Eric,

Bedankt voor de reactie, zie hier de informatie die ik vond bij iRobot: https://ondersteuning.irobot.nl/s/article/17734 Ik loop vast bij stap 6, en vind het tijdelijke wifi netwerk van de stofzuiger niet. Het type wat wij hebben is de i7.  Deze zou op 2.4 en 5 Ghz moeten werken.

Ik kan inloggen op mijn router maar zie zo niet welke instellingen ik zou moeten aanpassen om het opnieuw te proberen. 

 


Hi @WCS, welkom op onze Community!

Ik ben je link doorgegaan en zag dat WPA3 niet ondersteund wordt voor de iRobot. Ik heb dit uitgeschakeld op het modem, kan je het modem herstarten en kijken of de iRobot nu wel verbinding kan maken?


Hi @WCS, welkom op onze Community!

Ik ben je link doorgegaan en zag dat WPA3 niet ondersteund wordt voor de iRobot. Ik heb dit uitgeschakeld op het modem, kan je het modem herstarten en kijken of de iRobot nu wel verbinding kan maken?

 

 

@Tommie dank je wel, het is gelukt!

Is het een probleem dat de WPA3 nu standaard uit staat?


Hallo @WCS 

Het is geen heel groot probleem, ik heb hier de T54 met 2 netwerken, 2,4 GHz en 5 GHz. Voor 2,4 GHz staat alleen WPA 2 aan voor een wat oudere type laptop.

WPA3 heeft een sterker beveiligingsprotocol.


Als het goed is is er ook de optie van wpa2 en wpa3 gecombineerd, zodat er zelf bepaald wordt welke er nodig is om te kunnen werken.


@G_r_u_m_p_i_e 

Dat is de standaard die aan staat maar het is toch nodig om de beveiligingsmodus op WPA2-PSK te zetten voor apparaten die alleen met WPA2 werken.


@Tommie van Odido 

Zou je dit voor mij ook kunnen doen?

Sinds de wpa3 verbind met stofzuiger niet meer met 2.4ghz wifi netwerk. Daarvoor nooit problemen mee gehad...


Hallo @dirkheerink 

Hiervoor ga je in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Vervolgens ga je in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen.


@dirkheerink Ik heb de beveiliging op het 2.4Ghz netwerk voor je aangepast naar WPA2. Ik hoop dat het nu weer gaat lukken om de stofzuiger te verbinden! 


Dag @Teresa van Odido,

Nu zegt mijn 2.4ghz wifi dat die uitgeschakeld is door de beheerder en daaronder staat nog steeds wpa3-verbinding vereist. 

Of moet ik mijn modem eerdt resetten?

Alvast bedankt!


@dirkheerink 

Het kan helpen om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinding maken.


Hallo,

kan bij ons de WPA3 beveiliging ook worden omgezet na de WPA2 op de 2,4Ghz

We kunnen geen verbinding maken met de Roomba Combo.

Hopelijk is ons probleem hiermee opgelost!

Ik hoor graag van U

@Tommie van Odido en @Teresa van Odido 


Hallo @JacquelineEchten 

Dat zou je ook zelf kunnen doen.

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, selecteer 2,4 GHz, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.


Reageer