Skip to main content

Beste, 

Ik probeer al maanden contact te krijgen met de helpdesk. Wederom lukte dit vanmorgen ik zou doorverbonden worden omdat de collega in kwestie mij niet kon helpen. Uiteraard word de verbinding weer verbroken met als resultaat weer niemand inhoudelijk gesproken. 

Al maanden is men beloftes aan het doen. Echter als ik iemand aan de lijn heb dan heeft de collega in kwestie geen notities achter gelaten. 

Hoe kom ik nu in contact. Chat is nooit iemand. En de telefoon gaat kansloos keer op keer mis. 

Wie o wie kan mij helpen zijn hier Odido medewerkers die wel iets voor hun klanten willen en kunnen doen. 

 

 

Hi @Darkje, ik help je hier graag verder mee.

Echter om je Internet + Tv abonnement te verlengen dien je wel de sales-afdeling op te bellen. Wat is er precies aan de hand met je authenticator? Gaat dit ook om je Internet + Tv abonnement of Mobiel? 


Ik heb prive gereageerd. De negatieve ervaring hoeft ook niet zo over tafel. Iemand moet tenslotte een kans krijgen.


Dit is een forum. Het staat hier vol met negatieve aanvaringen en problemen. Daar is een forum voor. Dat is bij elk forum van elke provider zo. Positieve ervaringen maakt men meestal geen topics voor aan 😄


@Nick40 ik zoek hulp, geen oorlog.


Je krijgt geen oorlog als je hier een vraag stelt hoor 😱😁


@Nick40 snap ik maar als mijn gal gaat dan is het niet gezellig meer hoor. Ziggo word bestempeld als slecht qua klantenservice maar bij odido krijg je de kans niet eens :-)


@Tommie van Odido en nu?


Hi @Darkje, het is tegen de huisregels om een moderator een privébericht te sturen, tenzij deze daarom vraagt. Ik vermoed dan ook dat Tommie jouw privébericht nog niet gezien heeft. Zou je in dit topic willen aangeven wat er precies aan de hand is met de authenticator? Dan kunnen wij je hiermee verder helpen! 


@Nora van Odido Zeker graag voor mijn account MFA uitzetten. Dan kan ik weer aanmelden. 


@Tommie van Odido en @Nora van Odido prive bericht verwijderd. Hier het bericht.

 

Het gaat om mfa van me odido account.

 

Een verleng aanbieding is niet te krijgen en een medewerker kan nooit iets zien in het systeem.

Bij installatie hebben ze me hele hal onder gebaggerd met modder. Alles hebben we schoon gemaakt en de deur mat moest vernieuwd worden.

Ook is me opstap gesloopt bij aanleg.

Uiteindelijk is op kosten van ODF me opstap vernieuwd en heb ik met odido de afspraak gemaakt dat wij er wel uitkomen met een verlenging. 3x raden?

Niemand weet iets en na meermaals een vraag te stellen kan niemand iets terug vinden. Vandaag gebeld uitgelegd dat alles steeds vast loopt. De dame zoekt alles uit en beloofd me terug te bellen. En geloof het of niet dat deed ze zomaar. Wel met de mededeling dat ik niet goed zat en ze zou me doorverbinden. En toen kreeg ik de belgische ambulance. ( Die grap ken je wel denk ik ).

Al met al ben ik redelijk tevreden met de diensten maar jullie klantenservice die is imo echt volledig kansloos. Of het is een verdien model dat zou ook kunnen. Want al met al heb ik mijn verleng aanbieding niet.


Hey @Darkje, wij mogen de 2FA niet uitzetten, dit kun je laten doen bij een Odido shop op vertoon van je legitimatie. Dit komt door privé- en veiligheidsredenen. 


@Tommie van Odido Ok, dus ik kan met niemand een fatsoenlijk gesprek voeren over verlengen en de gemaakte beloftes. En MFA kunnen we zogenaamd niet online verifieren met telefoon nummer, bank gegevens etc. Kortom we zijn er (niet) voor je.

Lees: MFA hoeft niet uit maar opnieuw geregistreerd worden. 

Ik vind de werkwijze van Odido erg zielig te noemen. En begrijp steeds meer de klachten op de diverse consumentenrecht programma's. Het is echt wurmen. 14 jaar klant bij Ziggo even bellen en weer een mooie aanbieding voor het komende jaar. Ik krijg simpelweg niemand aan de lijn voor simpele zaken. Per mail kan je niks. Op het forum verwijzen ze je naar de telefoon. Waarvan ik aangeef dat het simpelweg niet werkt. Ik begrijp er werkelijk geen snars van. Hoe moeilijk kan het zijn?


@Tommie van Odido Ok, dus ik kan met niemand een fatsoenlijk gesprek voeren over verlengen en de gemaakte beloftes. En MFA kunnen we zogenaamd niet online verifieren met telefoon nummer, bank gegevens etc. Kortom we zijn er (niet) voor je.

Lees: MFA hoeft niet uit maar opnieuw geregistreerd worden. 

 

Als binnen een gezin de eigenaar 2FA erop heeft gezet kan een ander gezinslid dit niet zomaar verzoeken om te verwijderen. Als je eenmaal toegang tot de portal hebt zijn er serieuze security zaken, zoals een nieuwe simkaart aanvragen en activeren. Daarom als je 2FA gebruikt en dat is door iets aan jouw kant niet meer actueel, dan is het legitimeren van jezelf in een Odido shop DE manier om veilig de rechtmatige eigenaar weer toegang tot het account te geven.

Verlengingen van mobiele abonnementen zijn online te doen, het verlengen van vast internet is dat niet, na de initiele contractperiode waarop een “nieuwe klantvoordeel” is gegeven loopt het abonnement gewoon door en wordt maandelijks opzegbaar.


@eric je zegt niet zoveel. Maar het klopt dat 2FA door mijn schuld niet meer toegankelijk is. Maar dit moet makkelijker te resetten te zijn. Ik hoef ook niet naar Redmond als ik me ms 2fa kwijt ben.

Er zijn aanzienlijk makkelijker manieren om te valideren dat ik, ik ben. Het verlengen kan via de klantenservice. En die zijn letterlijk niet toegankelijk voor afspraken. Dit heeft niets te maken het verlopen van of het verkrijgen van. Dat is gewoon werk ethiek. Ze kunnen makkelijk zien dat er gebeld is. Maar de notities worden incompleet gemaakt. Maar no worries. Ik ga wel langs een Odido winkel. 


@eric je zegt niet zoveel. Maar het klopt dat 2FA door mijn schuld niet meer toegankelijk is. Maar dit moet makkelijker te resetten te zijn. Ik hoef ook niet naar Redmond als ik me ms 2fa kwijt ben.

Er zijn aanzienlijk makkelijker manieren om te valideren dat ik, ik ben. Het verlengen kan via de klantenservice. En die zijn letterlijk niet toegankelijk voor afspraken. Dit heeft niets te maken het verlopen van of het verkrijgen van. Dat is gewoon werk ethiek. Ze kunnen makkelijk zien dat er gebeld is. Maar de notities worden incompleet gemaakt. Maar no worries. Ik ga wel langs een Odido winkel. 

Resetten van 2FA is net zoiets als het verwijderen van 2FA en weer opnieuw erop zetten. Er zijn veel social engineering hacks geweest bij telecom operators. Zij hebben een zware verplichting om hun crititcal infrastructuur veilig te houden en dat is op zich wel te prijzen. Het brengt inderdaad wat ongemak met zich mee als je jouw beveiliging niet meer kunt gebruiken, maar zo blijft ook jouw account en bij mobiel eventueel nummer en simkaart veilig!


@eric alleen thuis internet .... Niks sim/niks mobiel...


Nou, 9€ parkeerkosten en 2 mensen uit moeten leggen wat 2FA is. Kon hij worden gereset. Maar verlengen, nee dat kunnen we niet. Dan moet je bellen. Nou skiet mij maar in een kapotje


@Tommie van Odido het spijt me echt enorm, maar de servicedesk is echt onbereikbaar. Ik zou niet meer weten hoe ik jullie moet bereiken. Ik kan geen mailtje sturen. In de Odido winkel kunnen ze me ook niet helpen. Ik begrijp er werkelijk geen drol meer van. Wellicht een overstap aanvragen en dan hun laten opzeggen? Of kun jij nog iets betekenen? 


Zelfs op een officiële klacht, die binnen 6 dagen inhoudelijk van een antwoord zal worden voorzien. Is helaas na 14 dagen nogsteeds geen antwoord. Sluit dit topic maar. Ik kan me werkelijk geen slechtere klantenservice indenken. 


Hi @Darkje, top dat het gelukt is met het resetten van 2FA in de shop. Voor verlengen dien je inderdaad bij onze sales afdeling te zijn. Dit kan telefonisch via 0800 0092, maar ook in de shop zouden ze je moeten kunnen helpen met een verlenging. Wat gek dat je hiermee niet geholpen kon worden in de shop! Hebben ze ook aangegeven waarom het niet kon? Ik had je hier echt graag mee geholpen, maar wij behandelen hier op de community zelf geen sales. Mocht ik je uiteraard wel nog met iets anders kunnen helpen, laat het dan gerust weten. Ik help je graag waar ik kan!


@Demi van Odido bellen lukt gewoon niet. Als je iemand eindelijk aan de lijn heby word de verbinding weer verbroken. Of moet er even iets nagevraagd worden, en dan de verbinding verbroken. 

Ik ben in zaandam geweest voor me 2FA en dat kon prima. Verlengen konden ze echter niet omdat die orders dan uit het systeem gehaald zouden worden gaf de bedrijfsleider aan. 

 

Er werd geadviseerd om een klacht in te dienen. Dat heb ik ook gedaan. En daar heb ik een automatische antwoord op gekregen dat er binnen 6 dagen een inhoudelijke reactie zou volgen. Dat is inmiddels 2 weken terug.

 

Zoals je kan zien ben ik aangehaakt op een ander topic. Kennelijk gebeurt het bij meer mensen. 


Reageer