Beantwoord

Internetabonnement verlengen voor Viaplay korting

  • 19 February 2022
  • 35 reacties
  • 1053 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties

Ik zag dat je Viaplay 4 maanden gratis kon krijgen als je je vast Internet abonnement met een jaar verlengt. Houdt verlenging in dat je je ook de nieuwe prijzen moet betalen? Want ik zag dat ik nog op een goedkoper/ouder prijsplan zit.

icon

Beste antwoord door soepkip67 19 February 2022, 10:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Sodeju....de mix " F1-Viaplay-T-Mobile"

Verlengen...

Vernieuwen...

Verkloten.…

Heeft nogal wat voeten in de aarde

Hoeveel vaste klanten betalen er nu "tientjes" teveel??? 

Blijkbaar ben ik heel naief dat ik niet besef dat verlengen, vernieuwen betekent. Mijn contract werd elk jaar stilzwijgend met 1 maand verlengd, ik ging er dus vanuit dat verlengen met 1 jaar verder niets aan mijn contract zou wijzigen. 

 

Er is altijd al verschil geweest tussen stilzwijgende verlenging en een verlenging. Deels ben ik het met je eens dat het nog wel eens onduidelijk kan zijn. Het is balen dat de overheid daar eigenlijk nooit echt grootschalig bekendheid aan heeft gegeven terwijl ze hiervoor wel de informatie over op de website hebben staan. En zelfs dan nog ontbreekt er weer informatie bij het eventueel verlengen waarbij eigenlijk sprake is van een nieuwe overeenkomst.

Overigens mogen we denk ik wel blij zijn ( en menigeen vergeet dat nog wel eens ), dat we niet te maken hebben met hoe het er aan toe gaat met gas en elektriciteit. Daar zit je meteen na het uitzitten van je overeenkomst ( 1, 3 of 5 jaar ) aan variabele tarieven. Bij T-Mobile Thuis zou je dan na het einde van je contract bij bijvoorbeeld 1Gbit met klantvoordeel geen € 25,00 maar nu inmiddels € 40,00 betalen :joy:

 

Maar les geleerd voortaan de hele site uitpluizen

Zelfs dat hoeft niet… De kans dat je vraag hier op de community beantwoord wordt, is vaak al zeer groot en vaak zelfs worden er al meningen en vergelijkingen gemaakt over de voor en nadelen. Het topic waarnaar @soepkip67 verwees is daar een mooi voorbeeld van. Kom je de vraag niet tegen, kan je altijd een topic openen met je vraag waarin je meer uitleg wenst waardoor je altijd wel een antwoord krijgt, is het niet van een T-Mobile Medewerker (moderator) dan wel door één van de users.

Heb je al een abonnement voor thuis bij T-Mobile? Dan krijg je de eerste vier maanden Viaplay cadeau wanneer je dit contract met een jaar verlengt. Na deze vier maanden betaal je bij Viaplay tot 1 augustus 2022 € 9,99 per maand. Vanaf 1 augustus komt er nog meer content beschikbaar, waaronder voetbal uit de Engelse Premier League, en betaal je € 13,99 per maand. Wil je je abonnement voor thuis verlengen? Neem dan contact met ons op via 0800-0419.

Blijkbaar ben ik heel naief dat ik niet besef dat verlengen, vernieuwen betekent. Mijn contract werd elk jaar stilzwijgend met 1 maand verlengd, ik ging er dus vanuit dat verlengen met 1 jaar verder niets aan mijn contract zou wijzigen. 

Ik had gebeld en deze voorwaarden zijn NIET verteld. Enkel dat ik 3 euro per maand meer moest gaan betalen, niet dat ik mijn oude klantvoordeel kwijt was. 

Maar les geleerd voortaan de hele site uitpluizen

 

Het is niet 4 maanden gratis kijken voor bestaande klanten!

Als ze niks doen of het tegen kostprijs aanbieden, niks mis mee.

Feit blijft dat ze nu niet transparant zijn naar bestaande klanten. Dat is mijn punt.

Op de website staat 

 

Voor nieuwe klanten, dus niet voor bestaande klanten. Duidelijker kan haast niet, als je belt wordt het als het goed is uitgelegd of wordt je verwezen naar de community. Als je naar de community gaat, kom je terecht op het topic die @soepkip67 aanhaalde. Ook daarin wordt e.e.a. duidelijk uitgelegd.

Bestaande klanten die verlengen = nieuwe overeenkomst en wordt gezien als een nieuwe klant.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ang3l ,

Hier in dit topic is het allemaal heel duidelijk terug te zien.

Heb er even één uitgelicht over de voorwaarden:

Ik heb al een internetabonnement voor thuis van T-Mobile. Krijg ik ook 4 maanden Viaplay cadeau? 

Heb je al een internetabonnement voor thuis van T-Mobile? Dan ontvang je vier maanden Viaplay cadeau als je met één jaar verlengt. Hierbij gelden dan nieuwe voorwaarden. Check de meest recente voorwaarden van onze internetabonnementen via deze link.
Wil je verlengen? Vul dit formulier dan in om alvast te pre-orderen, dan nemen we voor 1 maart per mail contact met je op zodat je ruim op tijd klaar zit voor de eerste Formule 1 race.

Daar staat het toch duidelijk vermeld.:wink:

Verberg inhoud

Heb je al een internetabonnement voor thuis van T-Mobile? Dan ontvang je vier maanden Viaplay cadeau als je met één jaar verlengt. Hierbij gelden dan nieuwe voorwaarden. Check de meest recente voorwaarden van onze internetabonnementen via deze link.
Wil je verlengen? Vul dit formulier dan in om alvast te pre-orderen, dan nemen we voor 1 maart per mail contact met je op zodat je ruim op tijd klaar zit voor de eerste Formule 1 race.

 

Het is niet 4 maanden gratis kijken voor bestaande klanten!

Als ze niks doen of het tegen kostprijs aanbieden, niks mis mee.

Feit blijft dat ze nu niet transparant zijn naar bestaande klanten. Dat is mijn punt.

Waarom niet gewoon voor vaste klanten een jaar Viaplay voor €99.?

Zonder verlengen, wijzigingen en extra kosten van bestaande abb.

En per maand opzegbaar dus na laatste  F1 race in Abudabi 20e nov. opzeggen.

Dus T-mobile, jullie kunnen mij nog als Via-Vis-Play-Klant binnenhengelen....;-)

En dat is nu net waarom T-Mobile het niet op die wijze aanbied aan bestaande klanten. In tegenstelling tot nieuwe klanten, lopen ze al tussen de € 60,00 en € 210,00 per jaar mis op bestaande klanten. Ergens is het dan dus ook logisch dat ze hen niet ook nog een korting of gratis ViaPlay gaan geven.

 

Prioriteit ligt altijd alleen bij nieuwe klanten binnenhalen.

Met de recente prijsverhogingen op abonnementen en het uitkleden van klantvoordeel moet je toch op de één of andere manier nog nieuwe klanten zien te werven. Niet dat ViaPlay echt een enorm grote impact heeft om nieuwe klanten binnen te halen, maar beter iets dan niets.

 

Nou ja, leuk aanbod. 

Ik betaal voortaan 90 euro per jaar meer, krijg nu 1 jaar compensatie.Terugdraaien zou logischer zijn.

Of klink ik nu ontevreden. 

T-mobile geeft nu zgn iets weg, maar het is een sigaar uit eigen doos.

Mij werd uitgelegd dat je moet verlengen omdat je anders na 4 maanden t-mobile op kan zeggen en dan 4 maanden gratis hebt gekeken. Ik heb al vanaf 2017 mijn abonnement lopen bij t-mobile. Weinig vertrouwen in vaste klanten. 

Jammer dat ze geen fatsoenlijk aanbod hebben. 

Sluit mij hier compleet bij aan.

Prioriteit ligt altijd alleen bij nieuwe klanten binnenhalen.

Nou Jason zou wel eens met "de Bazen" kunnen praten.... hij heeft tenslotte @Ang1l ook een leuke compenstatie gegeven.....

T-mobile geeft nu zgn iets weg, maar het is een sigaar uit eigen doos.

Mij werd uitgelegd dat je moet verlengen omdat je anders na 4 maanden t-mobile op kan zeggen en dan 4 maanden gratis hebt gekeken. Ik heb al vanaf 2017 mijn abonnement lopen bij t-mobile. Weinig vertrouwen in vaste klanten. 

Jammer dat ze geen fatsoenlijk aanbod hebben. 

Waarom niet gewoon voor vaste klanten een jaar Viaplay voor €99.?

Zonder verlengen, wijzigingen en extra kosten van bestaande abb.

 

Ben nu ook maar naar Viaplay gegaan voor €9.99 p.m tot aug dan 13.99 p.m. is t/m nov. totaal €106

En per maand opzegbaar dus na laatste  F1 race in Abudabi 20e nov. opzeggen.

Dus T-mobile, jullie kunnen mij nog als Via-Vis-Play-Klant binnenhengelen....;-)

Sinds december heb ik mijn t-mobile thuis abbo verlengt voor die tijd altijd stilzwijgend verlengt. Doordat t-mobile/viaplay onderhandelingen zo lang duurde is sinds afgelopen maand pas duidelijk wat t-mobile aanbied m.b.t. Viaplay.

Omdat ik dus in december heb verlengt kan ik niet weer verlengen en grijp ik dus naast de aanbieding voor Viaplay. Niet echt een fijne service van T-mobile. Zelf al jaren lang klant bij T-mobile en dan had je toch wat coulance verwacht!

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Hoi Jason,

 

Bedankt voor je reactie. 

Netjes dat je mij dit aanbod doet en zal het accepteren. 

Wel jammer dat de klanten niet goed voorgelicht worden aan de telefoon. Er werdt mij namelijk gezegd dat ik slechts 3 euro meer zou gaan betalen en dan zou ik 4 maanden gratis viaplay kunnen kijken. Ik was van plan om dit daarna door te laten lopen. 

Het is dat ik daarna mijn abonnement controleerde en zag dat ESPN gewoon was uitgezet en bij Ziggosport liep een aanvraag (geen idee waarvan).

Mijn ervaring met de telefonische klantenservice was echt niet prettig. (en heb 3 verschillende medewerkers gesproken)

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ang3l, als ik het goed begrijp, is jouw oude TV-voucher verdwenen omdat wij een fout hebben gemaakt met verlengen? Ik zie dat je inderdaad per 3 maart over bent gegaan op het nieuwe Klantvoordeel met de daarbij behorende kortingen - zonder voucher. Wat mij betreft vergoeden we dan gedurende de looptijd van één volledig jaar de TV-voucher ter waarde van € 7,50. Dat komt dan neer op 12 x 7,50 = € 90.

 

De overeenkomst is ook vernietigd. Maar ik had bij mijn oude contract een klantvoordeel van 7,50 korting op een extra zender. Die ben ik nu kwijt wat ze kunnen dat niet meer terugzetten. 

Het aanbod was 3 maanden 7,50 korting. 

Ik heb nu dus nog steeds geen viaplay maar ben voor mijn extra zender nu 7,50 gaan betalen. 

De gratis viaplay waar ze mee adverteren zou mij de eerste 4 maanden dus 10.50 per maand gaan kosten omdat ook mijn abonnement 3 euro duurder werd. 

Duurder dan bij viaplay zelf. 

Vreemd dat je bij verlengen nieuwe prijzen moet betalen.

Als je niet opzegt verlengen ze automatisch je contract met de oude prijzen. 

 

Dit is zekers niet vreemd en is iets wat je overal tegenkomt met abonnementen en zelfs zaken als verzekeringen etc.

Als je niets doet (dus niet opzegt) wordt je abonnement omgezet in maandelijks opzegbaar, dit is natuurlijk altijd beter dan alle diensten staken zodra je overeenkomst erop zit. Echt prettig zou het tenslotte niet zijn om uit bed te komen en erachter moeten komen dat je ineens zonder diensten zit. In dat geval gaat overigens geen nieuwe overeenkomst gelden waardoor dus geen sprake is van “automatisch je contact verlengen", dit mag trouwens zelfs niet volgens de wet.

 

Nu moet je bellen om te verlengen en vervolgens betaal je veel meer voor je abonnement. Als je belt wordt je hier ook niet op gewezen. 

 

Sowieso heb je 14-dagen bedenktijd als je telefonisch of via de website verlengt - voor zover ik mij kan herinneren. Mocht jij verlengd hebben zonder dat de prijzen je telefonisch of per e-mail zijn medegedeeld, dan kan je naast de 14-dagen bedenktijd ook mogelijk beroepen op “dwaling” omdat in dat geval belangrijke informatie is weggelaten (te weten de tarieven). Bij dwaling wordt de overeenkomst vernietigd.

 

Dit noemen ze 4 maanden gratis viaplay. Ik noem het vaste trouwe klanten misleiden. 

Nee hoor, het is n.l. niet specifiek gericht op vaste klanten maar op nieuwe klanten. Als vaste klant verleng je en ga je een nieuwe overeenkomst aan voor één jaar. Daar hoort niet alleen ViaPlay bij voor een aantal maanden, maar ook nieuwe snelheden en de daarbij behorende prijzen.

Reputatie 7
Badge +14

Ze verlengen je contract niet als je deze niet opzegt, het loopt door en wordt maandelijks opzegbaar. Bij verlenging kun je ook op veel locaties nu hogere snelheden afsluiten. Maar bestaande klanten houden de oude actieprijs zolang ze niet opzeggen of verlengen.

Vreemd dat je bij verlengen nieuwe prijzen moet betalen.

Als je niet opzegt verlengen ze automatisch je contract met de oude prijzen. 

Nu moet je bellen om te verlengen en vervolgens betaal je veel meer voor je abonnement. Als je belt wordt je hier ook niet op gewezen. 

 

Dit noemen ze 4 maanden gratis viaplay. Ik noem het vaste trouwe klanten misleiden. 

 

Ja maar weet even niet hoe te vergelijken met de verslaggeving vanuit studio zoals ik gewend ben.

Is ook een beetje voorpret en sausje wat de hele race compleet maakt...

Ga ik ook zéker doen.

Nog steeds jammer dat T-Mobile wat F1 betreft zijn vastevklanten een beetje in de steek laat…

En dat vaste abb. voor €99  is niet aan T-Mobi te danken... ;-)

Dat vaste abonnement voor het 1e jaar voor € 99,00 en daarna € 13,99 per maand kost terwijl je als je F1 wilt beter af bent bij F1 Pro die dan zelfs goedkoper is als je alleen F1 wilt zien. 

Ga ik ook zéker doen.

Nog steeds jammer dat T-Mobile wat F1 betreft zijn vastevklanten een beetje in de steek laat…

En dat vaste abb. voor €99  is niet aan T-Mobi te danken... ;-)

 

Reputatie 7
Badge +14

Daarom kun je ook een abonnement direct bij Viaplay afsluiten voor €99,-. Dan kun je jouw huidige abonnement laten voor wat het nu is.

En gelijk heb je, je zal niet decenige zijn en ik snap ook niet datnT-mobile zelf niet een matchend aanbod heeft.

Zelfs nieuwe klanten zijn duurder uit als dat ze apart Viaplay nemen en als bestaande klant mag je  notabene óók nog eens de hogere tarieven gaan betalen, gewoon van de zotte!!

Redelijk zou zijn dat je ook voor €99 een jaartje van Viaplay mag genieten

Zelfs KPN laat zien dat het wel degelijk klantvriendelijker kan alscdatvTmobile het aanpakt.

ik heb ook zitten kijken voor een viaplay account via t-mobile, kon mijn ogen niet geloven dat je dan voor mijn 3 jaar oude abbonement dan de hedendaagse prijzen moet betalen.

heb nu gratis 1ste tv box met opname funcite ,  2de tv box , gratis upgrade snelheid van 100mb naar 200 mb.

T-mobile dacht zeker dat ik achterlijk ben om dan viaplay erbij te nemen.

kijk wel voor een andere oplossing.

En gelijk heb je, je zal niet decenige zijn en ik snap ook niet datnT-mobile zelf niet een matchend aanbod heeft.

Zelfs nieuwe klanten zijn duurder uit als dat ze apart Viaplay nemen en als bestaande klant mag je  notabene óók nog eens de hogere tarieven gaan betalen, gewoon van de zotte!!

Redelijk zou zijn dat je ook voor €99 een jaartje van Viaplay mag genieten

Zelfs KPN laat zien dat het wel degelijk klantvriendelijker kan alscdatvTmobile het aanpakt.