Skip to main content

Ik zag dat je Viaplay 4 maanden gratis kon krijgen als je je vast Internet abonnement met een jaar verlengt. Houdt verlenging in dat je je ook de nieuwe prijzen moet betalen? Want ik zag dat ik nog op een goedkoper/ouder prijsplan zit.

Hallo @xaa 

Alle abonnementen die worden verlengt of afgesloten na 24 januari 2022 zitten dan ook op het nieuwe prijsplan (nieuwe prijzen).

Snelheid wijzigen zorgt er ook voor dat je de nieuwe prijs gaat betalen.


Hallo @xaa ,

 

Als je het volgende topic leest, daar staat heel veel informatie:

Hier staat ook duidelijk:

Let op! Het nieuwe aanbod geldt voor alle klanten die vanaf 24 januari 2022 een nieuwe aanvraag hebben gedaan. Voor huidige klanten blijft het bestaande portfolio en prijsplan van kracht. Na wijziging in snelheid, verhuizing of bij een verlenging gaan ook bestaande klanten over naar het nieuwe portfolio.

Dus je gaat dan over op de nieuwe prijzen.


Ja maar weet even niet hoe te vergelijken met de verslaggeving vanuit studio zoals ik gewend ben.

Is ook een beetje voorpret en sausje wat de hele race compleet maakt...


En gelijk heb je, je zal niet decenige zijn en ik snap ook niet datnT-mobile zelf niet een matchend aanbod heeft.

Zelfs nieuwe klanten zijn duurder uit als dat ze apart Viaplay nemen en als bestaande klant mag je  notabene óók nog eens de hogere tarieven gaan betalen, gewoon van de zotte!!

Redelijk zou zijn dat je ook voor €99 een jaartje van Viaplay mag genieten

Zelfs KPN laat zien dat het wel degelijk klantvriendelijker kan alscdatvTmobile het aanpakt.


Vreemd dat je bij verlengen nieuwe prijzen moet betalen.

Als je niet opzegt verlengen ze automatisch je contract met de oude prijzen. 

Nu moet je bellen om te verlengen en vervolgens betaal je veel meer voor je abonnement. Als je belt wordt je hier ook niet op gewezen. 

 

Dit noemen ze 4 maanden gratis viaplay. Ik noem het vaste trouwe klanten misleiden. 

 


Ze verlengen je contract niet als je deze niet opzegt, het loopt door en wordt maandelijks opzegbaar. Bij verlenging kun je ook op veel locaties nu hogere snelheden afsluiten. Maar bestaande klanten houden de oude actieprijs zolang ze niet opzeggen of verlengen.


Vreemd dat je bij verlengen nieuwe prijzen moet betalen.

Als je niet opzegt verlengen ze automatisch je contract met de oude prijzen. 

 

Dit is zekers niet vreemd en is iets wat je overal tegenkomt met abonnementen en zelfs zaken als verzekeringen etc.

Als je niets doet (dus niet opzegt) wordt je abonnement omgezet in maandelijks opzegbaar, dit is natuurlijk altijd beter dan alle diensten staken zodra je overeenkomst erop zit. Echt prettig zou het tenslotte niet zijn om uit bed te komen en erachter moeten komen dat je ineens zonder diensten zit. In dat geval gaat overigens geen nieuwe overeenkomst gelden waardoor dus geen sprake is van “automatisch je contact verlengen", dit mag trouwens zelfs niet volgens de wet.

 

Nu moet je bellen om te verlengen en vervolgens betaal je veel meer voor je abonnement. Als je belt wordt je hier ook niet op gewezen. 

 

Sowieso heb je 14-dagen bedenktijd als je telefonisch of via de website verlengt - voor zover ik mij kan herinneren. Mocht jij verlengd hebben zonder dat de prijzen je telefonisch of per e-mail zijn medegedeeld, dan kan je naast de 14-dagen bedenktijd ook mogelijk beroepen op “dwaling” omdat in dat geval belangrijke informatie is weggelaten (te weten de tarieven). Bij dwaling wordt de overeenkomst vernietigd.

 

Dit noemen ze 4 maanden gratis viaplay. Ik noem het vaste trouwe klanten misleiden. 

Nee hoor, het is n.l. niet specifiek gericht op vaste klanten maar op nieuwe klanten. Als vaste klant verleng je en ga je een nieuwe overeenkomst aan voor één jaar. Daar hoort niet alleen ViaPlay bij voor een aantal maanden, maar ook nieuwe snelheden en de daarbij behorende prijzen.


En gelijk heb je, je zal niet decenige zijn en ik snap ook niet datnT-mobile zelf niet een matchend aanbod heeft.

Zelfs nieuwe klanten zijn duurder uit als dat ze apart Viaplay nemen en als bestaande klant mag je  notabene óók nog eens de hogere tarieven gaan betalen, gewoon van de zotte!!

Redelijk zou zijn dat je ook voor €99 een jaartje van Viaplay mag genieten

Zelfs KPN laat zien dat het wel degelijk klantvriendelijker kan alscdatvTmobile het aanpakt.

ik heb ook zitten kijken voor een viaplay account via t-mobile, kon mijn ogen niet geloven dat je dan voor mijn 3 jaar oude abbonement dan de hedendaagse prijzen moet betalen.

heb nu gratis 1ste tv box met opname funcite ,  2de tv box , gratis upgrade snelheid van 100mb naar 200 mb.

T-mobile dacht zeker dat ik achterlijk ben om dan viaplay erbij te nemen.

kijk wel voor een andere oplossing.


Daarom kun je ook een abonnement direct bij Viaplay afsluiten voor €99,-. Dan kun je jouw huidige abonnement laten voor wat het nu is.


De overeenkomst is ook vernietigd. Maar ik had bij mijn oude contract een klantvoordeel van 7,50 korting op een extra zender. Die ben ik nu kwijt wat ze kunnen dat niet meer terugzetten. 

Het aanbod was 3 maanden 7,50 korting. 

Ik heb nu dus nog steeds geen viaplay maar ben voor mijn extra zender nu 7,50 gaan betalen. 

De gratis viaplay waar ze mee adverteren zou mij de eerste 4 maanden dus 10.50 per maand gaan kosten omdat ook mijn abonnement 3 euro duurder werd. 

Duurder dan bij viaplay zelf. 


Ga ik ook zéker doen.

Nog steeds jammer dat T-Mobile wat F1 betreft zijn vastevklanten een beetje in de steek laat…

En dat vaste abb. voor €99  is niet aan T-Mobi te danken... ;-)

 


Ga ik ook zéker doen.

Nog steeds jammer dat T-Mobile wat F1 betreft zijn vastevklanten een beetje in de steek laat…

En dat vaste abb. voor €99  is niet aan T-Mobi te danken... ;-)

Dat vaste abonnement voor het 1e jaar voor € 99,00 en daarna € 13,99 per maand kost terwijl je als je F1 wilt beter af bent bij F1 Pro die dan zelfs goedkoper is als je alleen F1 wilt zien. 


Heb even zitten rekenen

T-mobile verlengen is nieuwe tarieven 12 mnd.x 5 = €60 p.j

Visplay 1e 4 maanden gratis,, 1 maand 9.99, 8 mnd x14 =€108 p.j.

Totaal dus €168 als je verlengd.

Zonder verlengen is Via €14.99 p.m bij Tmobile (neem ik aan) kom het p.j  op €120…

Of is het anders als dat ik reken.

En tot 28-02 '22 kun je een jaarabb. nemen bij Viap voor €99...  en dan heb je nog meer als alleen F1 :-)

 

 


En ohja zoek ook even in de voorwaarden va Viaplay mbt het aantal mensen je account kunt delen en op hoeveel apparaten tegelijk je kunt kijken.

Volgens mij, zal het nog eens nalezen, kom je daar ook beter mee weg als bijTmobile.

1x delen met je buurman oen je betaald nog maar €50 voor heel jaar!


Ja, ik heb maar voor dit jaar een abonnement bij viaplay genomen. En na dit jaar kijken we weer verder 🙂 bedankt voor alle reacties!


Hoi @Ang3l, als ik het goed begrijp, is jouw oude TV-voucher verdwenen omdat wij een fout hebben gemaakt met verlengen? Ik zie dat je inderdaad per 3 maart over bent gegaan op het nieuwe Klantvoordeel met de daarbij behorende kortingen - zonder voucher. Wat mij betreft vergoeden we dan gedurende de looptijd van één volledig jaar de TV-voucher ter waarde van € 7,50. Dat komt dan neer op 12 x 7,50 = € 90.

 


Hoi @xaa, niets meer aan toe te voegen eigenlijk, top om te zien hoe snel de hulp komt vanuit de Community! 😄👍

Klein dingetje nog, je hebt ‘em vast allang gezien, maar indien je het topic nog niet gespot hebt:

 


Bedankt voor de antwoorden! Dat wordt niet verlengen dan (want dan zou ik 5 euro per maand extra betalen), en F1 op een andere manier regelen.


@xaa 

Kies je voor een abonnement op F1 TV Pro, de officiële streamingdienst van de Formule 1, dan ben je een stuk goedkoper uit. F1 TV Pro kost in Nederland €7,99 per maand of €64,99 per jaar. Voor dit geld krijg je dan alle beelden van de vrije trainingen, kwalificaties en races, maar ook van de onboard-camera's van de coureurs.


Hoi Jason,

 

Bedankt voor je reactie. 

Netjes dat je mij dit aanbod doet en zal het accepteren. 

Wel jammer dat de klanten niet goed voorgelicht worden aan de telefoon. Er werdt mij namelijk gezegd dat ik slechts 3 euro meer zou gaan betalen en dan zou ik 4 maanden gratis viaplay kunnen kijken. Ik was van plan om dit daarna door te laten lopen. 

Het is dat ik daarna mijn abonnement controleerde en zag dat ESPN gewoon was uitgezet en bij Ziggosport liep een aanvraag (geen idee waarvan).

Mijn ervaring met de telefonische klantenservice was echt niet prettig. (en heb 3 verschillende medewerkers gesproken)


Sinds december heb ik mijn t-mobile thuis abbo verlengt voor die tijd altijd stilzwijgend verlengt. Doordat t-mobile/viaplay onderhandelingen zo lang duurde is sinds afgelopen maand pas duidelijk wat t-mobile aanbied m.b.t. Viaplay.

Omdat ik dus in december heb verlengt kan ik niet weer verlengen en grijp ik dus naast de aanbieding voor Viaplay. Niet echt een fijne service van T-mobile. Zelf al jaren lang klant bij T-mobile en dan had je toch wat coulance verwacht!

Heeft iemand hier een oplossing voor?


Ja, alleen hebben ze daar initieel nog geen Nederlands commentaar begreep. En zeker voor mijn kinderen die ook willen kijken is dat een probleem.


Waarom niet gewoon voor vaste klanten een jaar Viaplay voor €99.?

Zonder verlengen, wijzigingen en extra kosten van bestaande abb.

 

Ben nu ook maar naar Viaplay gegaan voor €9.99 p.m tot aug dan 13.99 p.m. is t/m nov. totaal €106

En per maand opzegbaar dus na laatste  F1 race in Abudabi 20e nov. opzeggen.

Dus T-mobile, jullie kunnen mij nog als Via-Vis-Play-Klant binnenhengelen....;-)


@xaa 

Verder heb je bij Viaplay zelf een aanbieding waarbij je voor het eerste jaar €99,00 betaalt er daarna de San geldende kosten per maand 


T-mobile geeft nu zgn iets weg, maar het is een sigaar uit eigen doos.

Mij werd uitgelegd dat je moet verlengen omdat je anders na 4 maanden t-mobile op kan zeggen en dan 4 maanden gratis hebt gekeken. Ik heb al vanaf 2017 mijn abonnement lopen bij t-mobile. Weinig vertrouwen in vaste klanten. 

Jammer dat ze geen fatsoenlijk aanbod hebben.