Beantwoord

Bluetooth mediabox

  • 2 May 2024
  • 4 reacties
  • 34 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Wij zijn een nieuwe glasvezelklant met mediabox. Dit topic is een maand of twee al langsgekomen.

Iedere paar minuten krijgen wij een koppelverzoek via bluetooth van een apparaat,  BUA-300M. Als ik annuleer, komt de melding iedere keer terug. Als ik koppel stopt het even. Ik herken dit apparaat niet. Ik heb bij alle mij bekende bluetooth apparaten in huis de bluetooth uitgeschakeld, maar blijf de melding krijgen. Misschien een apparaat van de buren?

Mijn vraag, hoe verwijder/blokkeer ik dit apparaat uit de lijst apparaten?

Ik heb trouwens ook geen optie gevonden om de bluetooth van de mediabox zelf uit te schakelen.

 

icon

Beste antwoord door nona2 3 May 2024, 13:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @nona2, goed dat je dit deelt! Vreemd dat je steeds dit verzoek krijgt, ik wil dit graag oplossen. Ik heb gelijk wat vragen!

  • Heb je de Mediabox al eens een reset gegeven? Er zit een knopje aan de achterkant van de box die je kunt gebruiken.
  • Als je annuleert, hoe snel komt de melding dan terug? Blijft deze gelijk terugkomen tot je de koppeling wel accepteert?
  • Als je de koppeling accepteert, wanneer krijg je de melding dan weer? Is dat wanneer de Mediabox even heeft uitgestaan? Of kan dat tijdens de zelfde TV-sessie weer komen?

Bluetooth uitschakelen is geen optie, daarom verzamel ik zoveel mogelijk informatie zodat ik de technische dienst kan informeren. Belangrijk is dat de harde reset is getest en dat de antwoorden op mijn vragen er zijn. Dankjewel!

Ik heb geen harde reset uitgevoerd, maar heb uiteindelijk toch het ongewenste bluetooth apparaat kunnen verwijderen door op de apparaatnaam de OK-knop lang ingedrukt te houden waardoor ik de optie verwijderen kreeg. Sindsdien geen last gehad. 🤞🏻Ik zal de optie onthouden mocht het nog een keer gebeuren.

Wat betreft je vragen.

Als we op annuleer drukten, kwam de vraag zowat iedere minuut.

Als we accepteerden, kwam het verzoek toch weer na verloop van tijd terug, ook als de box niet was uitgezet. We hebben niet echt bijgehouden hoeveel tijd.

Reputatie 7
Badge +5

Ah kijk @nona2, dankjewel voor deze update en je snelle reactie. Super fijn dat het hiermee opgelost is. Komt het toch weer voor, dienen we inderdaad de reset uit te sluiten. Ik ben heel blij dat je er geen last meer van hebt. Fijn weekend alvast gewenst!

Ah kijk @nona2, dankjewel voor deze update en je snelle reactie. Super fijn dat het hiermee opgelost is. Komt het toch weer voor, dienen we inderdaad de reset uit te sluiten. Ik ben heel blij dat je er geen last meer van hebt. Fijn weekend alvast gewenst!

Fijn weekend.

Reageer