Beantwoord

PrePaid tegoed verdwenen


Reputatie 1

Prepaid kaart van €10 gekocht. op de papieren die bij de simkaart zitten staat: 

“€ 10 beltegoed waarvan € 5 na je aanmelding in Mijn Odido.”

Die €5 blijkt dus voorwaardelijk te zijn en de prepaid kaart is dus geen €10 maar €5, terwijl je €10 betaalt. Maar vooruit dan maar weer, ik meld hem aan in mijn account.

Vervolgens nog steeds geen €10 beltegoed. Je moet eerst promotionele acties aanvaarden door te registreren via 1616. Dus ik registreer het en krijg 5 euro erbij.

na een paar dagen ben ik al die promo- en winacties zat dus meld me af via 1616. wat blijkt? Mijn 5 euro is weer afgepakt.

ik vind dit een schandalige praktijk; er is geen sprake van een €10 beltegoed tenzij je openstaat voor spam en lastigvallerij. Het is koppelverkoop.

Verkoop gewoon prepaid kaarten waar daadwerkelijk het bedrag op staat waarmee geadverteerd wordt.

ik neem aan dat dit Odido-onwaardige handelen een foutje van het systeem was. Ik verzoek u dan ook om mij te geven waar ik recht op heb; ik heb mijn kaart aangemeld via Mijj Odido en dus recht op €10.

 

icon

Beste antwoord door Wizfinger 1 May 2024, 16:37

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Wizfinger, leuk dat je PrePaid gebruikt! De volgende informatie staat ook al direct bovenaan de pagina voordat je PrePaid besteld: '€ 10,00 beltegoed. Waarvan € 5,00 na registratie via My Odido.’ Het PrePaid beltegoed is dus wel gewoon € 10. Ik zie inderdaad dat je je binnen 7 dagen alweer had afgemeld van dat het systeem dit tegoed plaatst onder de geldigheidsperiode van 30 dagen, die in dit geval eerder werd afgekapt. Hoe dit precies werkt zal ik eens moeten onderzoeken. Voor nu heb ik in ieder geval een nieuw tegoed van € 5 bijgeschreven. Deze is tot 31 mei geldig en ik heb per SMS een bevestiging gestuurd. Laat je het me weten of je deze hebt ontvangen? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

Reputatie 1

Hi Wizfinger, leuk dat je PrePaid gebruikt! De volgende informatie staat ook al direct bovenaan de pagina voordat je PrePaid besteld: '€ 10,00 beltegoed. Waarvan € 5,00 na registratie via My Odido.’ Het PrePaid beltegoed is dus wel gewoon € 10. Ik zie inderdaad dat je je binnen 7 dagen alweer had afgemeld van dat het systeem dit tegoed plaatst onder de geldigheidsperiode van 30 dagen, die in dit geval eerder werd afgekapt. Hoe dit precies werkt zal ik eens moeten onderzoeken. Voor nu heb ik in ieder geval een nieuw tegoed van € 5 bijgeschreven. Deze is tot 31 mei geldig en ik heb per SMS een bevestiging gestuurd. Laat je het me weten of je deze hebt ontvangen? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

 

De €5 werd niet niet toegevoegd na het aanmelden van de kaart bij “Mijn Odido”. Ik kreeg het pas door “REGISTREREN” naar 1616 te sms’en.

Dus ófwel de mededeling bij aankoop klopt niet, ófwel het systeem heeft een bug.

In elk geval dank voor de oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Wizfiner, met alle plezier gedaan! Op de website staat registreren i.p.v. aanmelden. Mocht er op de papieren aanmelden staan, stuur me er dan even een foto van. Dan kan geef ik het graag door, zodat dit wellicht aangepast kan worden, zodat ze overeenkomen! 😄

 

Reputatie 1

@Marciano van Odido 

Er staat “aanmelding in Mijn Odido”. Het maakt overigens niet uit of er “registreren” of “aanmelden” staat; de fout is dat je het helemaal niet via “mijn Odido” moet doen maar via een SMS.

 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen, bedankt voor je screenshot. Ik geef het door. Ik hoop dat het in de toekomst duidelijker wordt!

Reputatie 1

@Marciano van Odido ik vraag zojuist mijn saldo op en de €5 is weer verdwenen terwijl ik niet gebeld of gesmst heb. Ik vind dit echt een misleidende verkooptaktiek. Als u geen €10 geeft maar wel €10 in rekening brengt, ofwel als de helft van het bedrag een kortere geldigheidsduur heeft.

Dit moet opgelost worden, niet alleen voor mij maar voor alle klanten.

Reputatie 7
Badge +9

Hi Wizfinger, geen sprake van misleidende verkooptaktieken hoor. Ik heb in mijn vorige bericht aangegeven waarom de € 5 na registratie niet was toegekend, omdat je je direct weer had afgemeld. Ik heb toen handmatig € 5 tegoed bijgeschreven en vermeld dat dit tot 31 mei geldig was. Er is dus niks aan de hand voor andere klanten als ze zich registreren (en niet direct afmelden). Ik wilde je direct opnieuw een tegoed van € 5 geven die geldig een jaar geldig is, maar op dit moment werkt de opwaardeer tool niet, waardoor het niet lukt. Zodra de opwaardeer tool weer werkt, schrijf ik het tegoed bij. Op dit moment durf ik nog niet te zeggen hoelang het duurt voordat mijn collega's van IT dit hebben opgelost, maar ik houd het in de gaten!

Reputatie 1

@Marciano van Odido ik ben het daar niet mee eens. Als je een prepaid van €10 koopt staat dat €5 daarvan wordt toegevoegd nadat de kaart is aangemeld bij “mijn odido”.

Dat is onjuist, het wordt pas toegekend als je je aanmeld voor een SMS spelletje met prijzen en reclame. Dit staat nergens aangegeven.

Nergens staat dat dit ook weer vervalt bij afmelden.

Nergens staat dat de €5 een kortere geldigheidsduur heeft dan de prepaid kaart zelf.

Naar redelijkheid en billijkheid verwacht je €10 beltegoed als je €10 uitgeeft, en niet dat de helft daarvan onder allerlei voorwaarden valt die nergens vermeld staan.

Dit voelt als een scam die Odido onwaardig is. Maak er werk van a.u.b. zodat mensen die een tientje uitgeven aan een prepaid kaart ook echt €10 krijgen zonder gedoe.

Bovendien is de kaart slechts een jaar geldig wat ook alleen maar in de kleine lettertjes staat, hetgeen ook al een bijzonder klantonvriendelijke manier van zakendoen is. Zet dat gewoon duidelijk erbij bij aankoop.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Wizfinger dat klopt niet helemaal. Als je een PrePaid-simkaart bij ons aanschaft, ontvang je automatisch € 5,00 tegoed. Als je je privégegevens registreert (dit gebeurd niet altijd), ontvang je ook nog eens € 5,00 promotioneel tegoed, waardoor je dus uitkomt op een totaal tegoed van € 10,00. Let op: dit promotioneel tegoed is altijd 30 dagen geldig. Er staat wel op onze website vermeld dat je € 10,00 in één keer betaald, waarvan je dus € 5,00 ontvangt als je je registreert via Mijn Odido. Waar heb je trouwens gezien dat de kaart maar een jaar geldig is? Er zit geen limiet op de kaart zelf. Deze kun je onbeperkt blijven gebruiken. Je dient alleen één keer per 6 maanden er actief gebruik van te maken. 

Onder actief gebruik verstaan we: 

  • Zelf bellen (als het gesprek wordt aangenomen)
  • Voicemail inspreken
  • Sms'je sturen
  • Je tegoed opwaarderen
  • Internetten via het Odido netwerk (niet via wifi)
  • Doorgeschakeld gesprek (als het gesprek wordt aangenomen)

Onder geen actief gebruik

  • Gebeld worden
  • Zelf bellen (als het gesprek niet wordt aangenomen)
  • Bellen naar 1244
  • Je voicemail wordt ingesproken
  • Sms ontvangen
  • Opwaarderen door Odido zelf
  • Doorgeschakeld gesprek (als het gesprek niet wordt aangenomen)

Dit is omdat we telefoonnummers niet onnodig actief willen laten op het netwerk. Prepaid wordt namelijk vaak maar kort gebruikt, en je hoeft het niet op te zeggen. 

Reputatie 1

@Marciano van Odido dank voor de uitleg. De €5 werd in elk geval niet toegekend na registratie in Mijn Odido. Dus dat werkt in elk geval niet.

En waarom is die €5 maar 30 dagen geldig? Ik betaal een tientje dus wil ik gewoon €10 normaal tegoed ontvangen zonder rare beperkingen en uitzonderingen. Als u dat als een promo tegoed ziet bovenop de normale beltegoedwaarde dan moet u de kaart verkopen en aanprijzen als zijnde een vijf euro kaart en niet als een 10 euro kaart.

 

Reputatie 6
Badge +7

@Wizfinger ik snap je helemaal. Echter, is het van belang bij PrePaid dat de juiste gegevens bij ons bekend zijn en dat is niet altijd het geval, vandaar dat dit wordt gevraagd. Daarnaast, is dit alleen online het geval. Je kunt natuurlijk ook altijd langsgaan in één van onze winkels om direct een PrePaid-simkaart aan te schaffen (zonder te hoeven registreren). € 5,00 is promotietegoed, wat je ontvangt na een volledige en correctie registratie van je gegevens via Mijn Odido. Een promotietegoed is altijd 30 dagen geldig. 

Reputatie 1

@Pharwin van Odido 

Ja ik wil best mijn adres registreren, daar gaat het niet om. Maar als ik een prepaid kaart van €10 koop verwacht ik €10 beltegoed, en niet €5 plus €5 die maar 30 dagen geldig is en daarna weer verdwijnt.

Ik vraag me echt af wat de reclame code commissie hier van vind. 

Reputatie 6
Badge +7

@Wizfinger Ik snap je punt. Geen zorgen, we kunnen de € 5,00 alsnog bij je tegoed laten bijschrijven en dan met een vervaldatum die ver in de toekomst ligt. Dat is geen probleem! 

Reageer