Skip to main content

Als ik het mobiele abonnement laat eindigen op 1 januari 2025, hoeveel is dan de afkoopsom van het abonnement met als laatste 2 cijfers eindigt op 69?

HOi ​@Arnout-232 

Je kunt dit zelf uitrekenen

1. Zorg dat je geen toestel aflossing meer hebt
  2. Er is 1 maand opzegtermijn, dus zeg de maand December 2024 betaal je 100% kosten
  3. Dan zijn de resterende maanden van je contract (en de laatste pro rato) 50%.

Het nummer wil ik dan graag meenemen naar mijn nieuwe provider. Deze neemt dan per 1 januari het nummer over.

Wanneer kan ik dan mijn nieuwe provider laten weten dat zij het mobiele nummer mogen overnemen?

Hallo ​@Arnout-232 

Wat is de einddatum van je contract? Indien je vervroegd beëindigd en je nummer wilt meenemen dan kan je het beste je abonnement omzetten naar prepaid en pas daarna dat nummer meenemen 

Je kan nu al bij je nieuwe provider een overstap met nummerbehoud aanvragen onder 'Early Termination' dat is vakjargon voor zo snel mogelijk, waarbij je volgende provider een verzoek zal indienen bij Odido waarna je van Odido een eindfactuur zou ontvangen ; maandkosten × resterende maanden op het contract

Hallo ​@Arnout-232 

Wat is de einddatum van je contract? Indien je vervroegd beëindigd en je nummer wilt meenemen dan kan je het beste je abonnement omzetten naar prepaid en pas daarna dat nummer meenemen 

Einddatum van het contract is 31 december 2025

Hi ​@Arnout-232, als je je abonnement wilt afkopen, betaal je 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je deze hebt). Na een maand opzegtermijn, kan je nummer worden overgenomen door je nieuwe provider. Je kunt dit overigens ook via je nieuwe provider regelen. Als je kiest voor Nummerbehoud en zo snel mogelijk, zullen zij het verzoek aan ons doorgeven. Je hebt altijd een maand opzegtermijn bij ons en vanaf dan kunnen zij je nummer overnemen. De afkoop zald dan automatisch bij ons in orde worden gemaakt. 

Mocht je willen dat ik met je meekijk en de afkoop voor je in orde maak, vul dan gerust je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer in in je profiel. Dan kan ik met je meekijken en ook checken hoe veel dit precies voor je zou kosten! 

Reageer