Skip to main content

In dit artikel vind je alle antwoorden op vragen over Klantvoordeel.

 

Jij wilt toch ook zoveel mogelijk voordeel op je abonnementen? Met Klantvoordeel krijg je extra voordelen als je meerdere abonnementen combineert op één adres! Lees hieronder alle ins en outs over Klantvoordeel zodat je helemaal op de hoogte bent. 

 

Algemeen

Wanneer gaat mijn Klantvoordeel in?

Om Klantvoordeel in te laten gaan, zijn er minimaal twee abonnementen nodig binnen één huishouden. Alle  Odido  abonnementen moeten apart worden aangemeld. Op het moment dat er twee of meer abonnementen zijn aangemeld op hetzelfde adres, gaat  Klantvoordeel in. Abonnementhouders ontvangen na aanmelding een sms'je voor mobiele abonnementen en een e-mail voor het Internet + TV abonnement. Ook zie je het terug in  Mjjn Odido  en op de facturen. 

 

Welke verschillende soorten kortingen zijn er?

Combineer je vanaf nu een mobiel abonnement van Odido of Tele2 met Internet voor thuis? Dan ontvang je altijd € 5/mnd  extra korting op je  internetabonnement, ongeacht de hoogte van de bundel van je mobiele abonnement. De voordelen voor mobiele abonnementen blijven ongewijzigd. 

 

Als bestaande klanten vanaf nu  hun internetabonnement voor thuis aanmelden voor Klantvoordeel, wordt automatisch de korting verwerkt.  

 

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

 

 Ik wil graag een verandering doorgeven

Tijdens je contractperiode kan er altijd van alles veranderen. Geen enkel probleem, maar het kan betekenen dat Klantvoordeel ook verandert. Hierbij moet je denken aan: 

  • Nieuwe aanmelding 
    Wordt iemand toegevoegd op je adres? Dan krijg je allebei een sms met informatie. Het kan namelijk zijn dat je korting of het voordeel mee verandert. 

  • Adreswijziging 
    Bij een adreswijziging word je automatisch afgemeld voor Klantvoordeel op je oude adres, en weer aangemeld op je nieuwe adres. 

  • Bundel wijziging 
    Het kan voorkomen dat je binnen je contractperiode je bundel verhoogt of verlaagt. In dat geval krijg je minder of juist meer voordeel. Je ziet het automatisch terug in  Mijn Odido en op de factuur, 

  • Verlenging 
    Iemand op je adres verlengt zijn/haar contract. Klantvoordeel wordt dan automatisch aan het contract toegevoegd . Iedereen ontvangt een sms'je met informatie. 

  • Afmelding 
    Gaat er iemand weg van je adres? Zolang er nog twee contracten zijn op het adres, behoud je je recht op Klantvoordeel. Als er nog maar één contract van Odido op het adres is, vervalt dit recht. Je ontvangt een sms'je met informatie. 

 

 Ik heb klantvoordeel aangevraagd, maar ik zie de korting nergens terug

Het kan zijn dat de korting of het voordeel nog niet is ingegaan. Het is belangrijk dat iedereen is uitgenodigd en akkoord is gegaan met de voorwaarden van Klantvoordeel. Je ontvangt een sms als Klantvoordeel ingaat.

 

Zijn er minimaal twee abonnementen aangemeld, maar staat er ‘Geen voordeel’ bij jouw mobiele abonnement? Dan kan het zijn dat jouw abonnement niet in aanmerking komt voor voordeel. Abonnementen afgesloten of verlengd voor 29 januari 2018 krijgen geen of andere voordelen.

 

Ook kan het zijn dat je Klantvoordeel niet op je factuur ziet terugkomen. Dat komt omdat er vooruit gefactureerd wordt. Klantvoordeel moet dan op je eerstvolgende factuur zichtbaar zijn. De korting die je in de eerste maand gemist hebt, wordt dan verrekend op je volgende factuur.

 

 De korting die hier beschreven is, komt niet overeen met wat ik krijg?

Als je je abonnement al een tijd geleden hebt aangemeld voor Klantvoordeel dan kan het zijn dat je gebruikt maakt van een oudere versie van Klantvoordeel. In de meeste gevallen kan je de nieuwste voordelen zelf activeren. Voor mobiele abonnementen kan je de nieuwste versie van Klantvoordeel aanzetten in Mijn Odido. Klik op de melding ‘Er is een nieuwe versie beschikbaar van Klantvoordeel. 

Staat de melding er niet? Dan moet je waarschijnlijk eerst je abonnement verlengen om van de nieuwste voordelen te kunnen profiteren. 

Voor Internet + TV abonnementen kan je de nieuwste voordelen krijgen door een nieuwe internetsnelheid te kiezen via Mijn Odido. 

 

 

 

 

 Hoeveel mensen kunnen er Klantvoordeel ontvangen op 1 adres?

Op één adres kunnen maximaal zes mobiele abonnementen en één Internet, TV en Vast Bellen abonnement gecombineerd worden met Klantvoordeel. 

 

 Kan ik Internet + TV van Odido ook combineren met een ander mobiel abonnement dan Unlimited?

Dat kan zeker. Met een ander mobiel abonnement profiteer je van € 5 korting per maand op je internetabonnement van Odido. Op de meeste mobiele abonnementen krijg je bovendien € 2,50 extra korting én 2GB gratis extra data per maand. 

 

Ik heb een Unlimited abonnement gecombineerd met een Internet, TV en Vast Bellen abonnement. Ik wil nu mijn abonnement naar beneden bijstellen. Kan dat? 

Bijstellen is geen enkel probleem. Denk er wel aan dat je voordelen dan ook wijzigen

 

 Waarom moet ik de nieuwe voorwaarden accepteren voor mijn abonnementen om in aanmerking te komen voor Klantvoordeel?

Zonder jouw officiële toestemming mogen we geen nieuw aanbod doen. Dit is vastgelegd in regels voor telecommunicatie door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ACM is een onafhankelijke toezichthouder die onder meer de rechten van consumenten behartigt

 

 Ik maak al gebruik van Klantvoordeel. Kan ik met één van mijn abonnementen overstappen naar het vernieuwde Klantvoordeel?

Ja, dit kun je kiezen per abonnement. Ze gaan niet zomaar allemaal over. Je ontvangt per abonnement de voordelen die erbij horen. Wel zo overzichtelijk.

 

 Ik woon alleen. Kan ik korting krijgen met Klantvoordeel?

Ja, we laten jou ook graag profiteren. Daarom mag je meerdere abonnementen die op één naam staan combineren. Heb je bijvoorbeeld Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido, dan kan je dit aanmelden voor Klantvoordeel. Of je combineert je mobiele abonnement met een tablet-abonnement en Unlimited 4G voor Thuis

 

 

Kan Odido Zakelijk ook gebruik maken van Klantvoordeel?

Op het moment dat je gebruik maakt van een Odido Zakelijk Go abonnement, kom je in aanmerking voor Klantvoordeel. Andere zakelijke abonnementen niet. 

 

Kan ik met Odido Prepaid Klantvoordeel ontvangen?

Nee, het is niet mogelijk om gebruik te maken van Klantvoordeel in combinatie met Odido Prepaid.

 

Welke mobiele abonnementen komen in aanmerking voor de voordelen?

Bijna elk mobiel abonnement krijgt extra voordelen als je combineert. Als je inlogt in Mijn Odido, kun je zien welke voordelen van toepassing zijn op jouw situatie.  

 

Ik had al een Odido Internetabonnement voor thuis met Klantvoordeel en heb na 24 januari 2022 een mobiel abonnement erbij genomen. Hoe krijg ik het nieuwe Klantvoordeel? 

Dat werkt heel simpel. Voor je Internetabonnement voor thuis kies je in Mijn Odido de gewenste internetsnelheid die beschikbaar is op je adres. Ga vervolgens akkoord met de nieuwe voorwaarden. 

Heb je bij het bestellen van je mobiele abonnement aangegeven dat je meerdere abonnementen op je adres hebt? Dan sta je automatisch aangemeld voor het nieuwe Klantvoordeel. Niet aangegeven? Dan meld je deze abonnementen alsnog eenvoudig aan in Mijn Odido

 

Kan ik gebruik blijven maken van mijn TV-voucher?

Jazeker. Ook als je je voucher nog niet hebt verzilverd via Mijn Odido. Daarnaast kan je in aanmerking komen voor extra korting op je internetabonnement. Tel uit je winst!

 

Ik heb nu een Internet + TV abonnement met gratis snelheidsupgrade. Verlies ik deze upgrade als ik mijn mobiele abonnement aanmeld voor het nieuwe Klantvoordeel?

Je behoudt je upgrade gewoon. Stel dat je ooit kiest voor een nieuw internetabonnement dan heeft dat abonnement waarschijnlijk wel andere voorwaarden.

 

Ik heb een ouder internetabonnement van Odido en geen mobiel abonnement van Odido De nieuwe voordelen lijken niet voordeliger voor mij. Klopt dat?

De nieuwe voordelen van Odido Klantvoordeel gelden voor de nieuwe Internet, TV en Vast Bellen abonnementen van Odido. Heb je nog een ouder, voordeliger abonnement, dan raden we je aan om dit niet te wijzigen.

 

 

Kan ik met Tele2 ook Klantvoordeel krijgen?

Dat kan zeker! Een flexibel mobiel abonnement van Tele2 in combinatie met Vast Internet van Odido. Combineer je deze twee op hetzelfde adres en meld je je aan voor Klantvoordeel?** Dan kun je elke maand tot 5 GB extra data pakken op je mobiele abonnement én € 5 extra korting op vast internet van Odido. Topdeal, toch? Neem ook zeker een kijkje op deze pagina, daar kun je alle ins en outs vinden: Tele2 Klantvoordeel .

 

Kan ik met Ben ook Klantvoordeel krijgen?

Ja zeker, ook met Ben ontvang jij gewoon Klantvoordeel! Odido introduceert Ben Klantvoordeel. Hiermee profiteren klanten van Ben vanaf nu van extra voordelen wanneer zij hun mobiele abonnement combineren met internet en TV van Odido. Hiermee wordt het combineren van abonnementen op één adres nog aantrekkelijker voor Ben klanten. Neem op de website een kijkje voor alle ins en outs: Odido lanceert Ben Klantvoordeel

 

Hallo @JorisNL 

Lukt het je ook niet om opnieuw aan te melden voor klantvoordeel via je Odido account?

Nee. Staat allemaal (voor alle 4) al aangemeld. 10GB + 10GB voordeel, staat daar.

Maar bij mijn verlenging stond er 

 

Odido verlenging | 2 jaar

  • Onbeperkt bellen
  • Onbeperkt sms
  • 20000 mb 5G


    Vandaar dat ik dacht dat die 20GB nog zonder klantvoordeel zou zijn…..

Die 20+20 bestaat natuurlijk ook.

Wat betaal je voor dat abonnement na verlening, dat geeft dan de juiste versie. (ik toonde de prijzen van abonnementen met 120 belminuten) 


Die 20+20 bestaat natuurlijk ook.

Wat betaal je voor dat abonnement na verlening, dat geeft dan de juiste versie. (ik toonde de prijzen van abonnementen met 120 belminuten) 

Ik betaal 17,50 voor 10 + 10. Graag zou ik 2,50 méér betalen en dan 20 + 20 krijgen.


Binnen je My-odido kun je elke maand de bundels aanpassen naar boven en beneden. 

De 17,50 euro voor 10+10 zal waarschijnlijk in combinatie met unlimited bellen zijn. Als je 20+20 wilt en unlimited calling dan is de prijs 22,50. Ook dit is allemaal aan te passen in je My-odido of app omgeving.


Als ik vandaag mijn abonnement verleng met een wederom UNLIMITED, dan behoud ik toch nog steeds mijn 25+25 deal (T-mobile uit- en thuis, incl. evt. inflatiecorrectie)?

Even voor de zekerheid checken :-)


Een bevestiging van @Jason van Odido of @Pharwin van Odido zou heel fijn zijn, dan kan ik met een gerust hart op de verlengknop drukken. Alvast bedankt!

Ondanks dat ik goed ben geholpen door andere gebruikers, was een antwoord vanuit Odido ook nog fijn geweest. Stiekem had ik hier nog op gehoopt, dus wie weet kunnen jullie mij vanuit Odido nog blij maken met een definitief antwoord. Welke dat ook is 😀


Hi @waterstof81, fijn dat andere gebruikers je goed hebben geholpen. Dat zien we graag op onze klant-helpt-klant Community! Ik lees dat je al reactie hebt gehad van mijn collega's van Webcare. Dit zijn collega's in mijn team, dus je mag hun antwoord vertrouwen. @eric heeft het toen inderdaad ook getest en bleef zijn oude Klantvoordeel behouden. Of het nog de bedoeling is dat dit hele oude Klantvoordeel door blijft gaan is een andere vraag, maar je kan je abonnement nu gerust (met Unlimited) verlengen! 😄


Hi @waterstof81, fijn dat andere gebruikers je goed hebben geholpen. Dat zien we graag op onze klant-helpt-klant Community! Ik lees dat je al reactie hebt gehad van mijn collega's van Webcare. Dit zijn collega's in mijn team, dus je mag hun antwoord vertrouwen. @eric heeft het toen inderdaad ook getest en bleef zijn oude Klantvoordeel behouden. Of het nog de bedoeling is dat dit hele oude Klantvoordeel door blijft gaan is een andere vraag, maar je kan je abonnement nu gerust (met Unlimited) verlengen! 😄

Hey @Marciano van Odido, ik heb zeker contact gehad met het webteam, alleen zij weten het ook niet zeker en ik heb daar verschillende antwoorden gehad. Verder zijn het zeker toppers. Ik begrijp van jou dat ik kan verlengen met behoud van het klantvoordeel. Mits unlimited.


Zojuist verlengd en alles lijkt goed te zijn gegaan, tenminste tot nu toe 😀

Extra bonus: ik kreeg 2,50 extra korting op mobiel omdat ik al lang klant ben. (22,50 voor Unlimited Basis, incl. klantvoordeel)

Dus helemaal happy! 😎


Goedemorgen @waterstof81, wat goed dat de verlenging is gedaan en dat alles er goed uitziet! Helemaal mooi dat je nog eens een extra korting van € 2,50 ontvangt. Ik snap dat je daar helemaal happy mee bent en superfijn om te lezen! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar. Voor nu wens ik je een hele fijne dag! 😁


@Odido 

Ik ben op zijn zachtst gezegd nogal pissig.

Ik heb op 21-1-2018 een T-Mobile Thuis Internet 50 (glasvezel) abonnement afgesloten. Vervolgens heb ik op 1-5-2019 een T -Mobile Go (10gb data + onbeperkt bellen) abonnement afgesloten omdat ik hierbij interessant Klantvoordeel kreeg op mijn glasvezel abonnement:

- Internetsnelheid van een hoger tariefplan voor dezelfde prijs. 

- Korting op mijn factuur voor het aanwezig zijn van een T-Mobile mobiel abonnement.

Ik betaalde dus tot recentelijk €28,69 voor het 1000mbit/sec glasvezel abonnement.

Mijn T-Mobile Go abonnement was bij aanvang €20,- p/mnd maar hier ben hier in de loop der jaren €30,60 voor gaan betalen (tussentijds ook unlimited data genomen bij aanvang €26,- p/mnd) ondanks Klantvoordeel. Omdat ik gezien de stijgende kosten voor zo'n beetje alles wilde besparen op mijn vaste lasten heb deze recentelijk VERLENGD naar Odido Hello (10GB data + onbeperkt bellen) voor €17,50 p/mnd (inc Klantvoordeel).

Ik heb hierbij BEWUST mijn voormalige T-Mobile Thuis abonnement NIET aangeraakt om mijn Klantvoordeel daar NIET te verliezen.

Je kunt het waarschijnlijk al raden, mijn Klantvoordeel voor mijn glasvezel abonnement is omgezet naar de nieuwe voorwaarden welke vergeleken met mijn vorige voorwaarden gewoon 'ruk' zijn. 

Nu rekenen jullie me ineens €40,91 voor mijn glasvezel abonnement (inc Klantvoordeel)! Waar ik €12,50 wilde besparen op mijn maandelijkse belkosten rekenen jullie me nu €12,22 extra voor mijn glasvezel abonnement. Ik ben dus voor pakweg hetzelfde geld slechter af omdat ik nu geen Unlimited Data meer heb voor mijn mobiele abonnement! Deze consequentie werd ook nergens concreet benoemd tijdens het proces behalve dat je mailtje krijgt dat je Klant'voordeel' gewijzigd is wanneer je op alles akkoord hebt gegeven!

Ik wil mijn Klantvoordeel voor mijn glasvezel abonnement terug!

 

 

 

 


De truuk zit hem denk ik in het feit dat je een hello unlimited spraak en data moet hebben voor die oude korting proposities. Je kunt dat makkelijk testen door in je my-odido de unlimited start of basis te kiezen. Je kunt namelijk maandelijks omhoog en omlaag gaan.


@eric weet jij dan wat de snelheid was van mijn oude T-Mobile Unlimited abonnement?


De truuk zit hem denk ik in het feit dat je een hello unlimited spraak en data moet hebben voor die oude korting proposities. Je kunt dat makkelijk testen door in je my-odido de unlimited start of basis te kiezen. Je kunt namelijk maandelijks omhoog en omlaag gaan.

@eric Wat was dan de oude snelheid van mijn unlimited abonnement. Anders ga ik er daar weer op achteruit. En wordt mijn Klantvoordeel voor mijn glasvezel direct aangepast? 


Ik had de oude  25+25 deal en krijg ook iets van 12 euro korting op vast internet. Na een verlenging naar een limited hello mobiel abonnement verviel die korting terug naar 5 euro. Toen ik weer naar unlimited basis veranderde kreeg ik weer direct een automatische email dat klantvoordeel weer was aangepast. Betaal nu weer iets van 29 euro voor vast internet.

 


@eric gezien de theoretische snelheden van de oude abonnementen (450 Mbps) zou ik dus moeten upgraden naar Unlimited Basis (Plus zelfs!) welke €32,50 per maand kost. Dus uiteindelijk betaal ik dan alsnog meer voor hetzelfde dat ik had (€32,50 (€37,50) ipv €30,60).

Mijn doel was om te besparen op mijn vaste lasten maar daar blijft zo dus niks van over. Ik vind die nieuwe 'deals' nou niet echt een vooruitgang. Unlimited Start is met zijn 20 Mbps wel heel beroerd.


Nou, ik zou niet weten wat jij met 10GB bundel en een snelheid van 450 mbps zou willen. Dan is je maandbundel in een minuut leeg :)

Het zijn allemaal theoretische maxima. De Unlimited basis bevalt prima. Heb je toch nog een besparing,  maar er is ook wel ergens een ondergrens. 29 euro voor een 1 gb glasvezel aansluiting ga je nergens meer vinden. Op een gegeven moment houden de besparingen op. 


@eric 

- Ik had een T-Mobile Unlimited abonnement ( theoretisch 450 mbit/s) voor €30,60 p/mnd

- Ik had een T-Mobile Thuis 1000 mbps glasvezel abonnement voor €28,69 p/mnd

Het was mijn bedoeling te besparen op mijn vaste lasten en dacht dat te doen door te verlengen naar een goedkoper Odido Hello abonnement en zo €13,10 p/mnd minder te betalen aan belkosten. Voor deze besparing nam ik genoegen met minder mobiele data.

Resultaat: €12,22 p/mnd extra glasvezel kosten en dus maar een netto besparing van €0,88 p/mnd. Voor zo'n minuscule besparing had ik deze hele poppenkast niet in gang gezet. Wanneer ik terug zou willen naar de 'oude situatie' dan gaat @Odido mij natuurlijk vertellen dat terugkeren naar mijn oude T-Mobile abonnement niet kan en moet ik een Odido Unlimited Basis abonnement afsluiten voor €32,50 p/mnd om mijn oude glasvezel korting terug te krijgen (Odido Unlimited Start heeft met zijn 20 Mbit/sec (95,56% minder snelheid dan het oude T-Mobile Unlimited) niks te maken met de 'oude' situatie).

Resultaat: €1,90 p/mnd meer kosten voor theoretisch 50 Mbps minder snelheid dan voorheen tov de situatie waarbij ik alles had gelaten zoals het was.

Ik vind het vooral vervelend dat alles dusdanig schimmig is dat je dit van tevoren niet inzichtelijk hebt. ​

Dus waar ik wilde besparen ga ik uiteindelijk toch meer betalen voor (theoretisch) wat minder en dat vind ik zwaar balen. Dit is namelijk het tegenovergestelde van wat ik beoogde...

 


Je maakt 1 denkfout. De Unlimited basis € 32,50 zonder klantvoordeel. Op dat abonnement krijg je € 7,50 klantvoordeel, dus dat wordt netto € 25,-

Toen ik van een limited naar een unlimited variant schakelde na mijn verlenging van mobiel ging ook de vast internet korting weer naar die 12 euro… 

 


@eric Bedankt voor je tip! Dan ga ik dat proberen. Met €25,- p/mnd bespaar ik toch op mijn belkosten. €5,60 minder betalen voor theoretisch -50 Mbit/sec is prima te overzien! 😉 zeker icm mijn oude glasvezel korting!


Reageer