Skip to main content

In dit artikel vind je alle antwoorden op vragen over Klantvoordeel.

 

Jij wilt toch ook zoveel mogelijk voordeel op je abonnementen? Met Klantvoordeel krijg je extra voordelen als je meerdere abonnementen combineert op één adres! Lees hieronder alle ins en outs over Klantvoordeel zodat je helemaal op de hoogte bent. 

 

Algemeen

Wanneer gaat mijn Klantvoordeel in?

Om Klantvoordeel in te laten gaan, zijn er minimaal twee abonnementen nodig binnen één huishouden. Alle  Odido  abonnementen moeten apart worden aangemeld. Op het moment dat er twee of meer abonnementen zijn aangemeld op hetzelfde adres, gaat  Klantvoordeel in. Abonnementhouders ontvangen na aanmelding een sms'je voor mobiele abonnementen en een e-mail voor het Internet + TV abonnement. Ook zie je het terug in  Mjjn Odido  en op de facturen. 

 

Welke verschillende soorten kortingen zijn er?

Combineer je vanaf nu een mobiel abonnement van Odido of Tele2 met Internet voor thuis? Dan ontvang je altijd € 5/mnd  extra korting op je  internetabonnement, ongeacht de hoogte van de bundel van je mobiele abonnement. De voordelen voor mobiele abonnementen blijven ongewijzigd. 

 

Als bestaande klanten vanaf nu  hun internetabonnement voor thuis aanmelden voor Klantvoordeel, wordt automatisch de korting verwerkt.  

 

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

 

 Ik wil graag een verandering doorgeven

Tijdens je contractperiode kan er altijd van alles veranderen. Geen enkel probleem, maar het kan betekenen dat Klantvoordeel ook verandert. Hierbij moet je denken aan: 

  • Nieuwe aanmelding 
    Wordt iemand toegevoegd op je adres? Dan krijg je allebei een sms met informatie. Het kan namelijk zijn dat je korting of het voordeel mee verandert. 

  • Adreswijziging 
    Bij een adreswijziging word je automatisch afgemeld voor Klantvoordeel op je oude adres, en weer aangemeld op je nieuwe adres. 

  • Bundel wijziging 
    Het kan voorkomen dat je binnen je contractperiode je bundel verhoogt of verlaagt. In dat geval krijg je minder of juist meer voordeel. Je ziet het automatisch terug in  Mijn Odido en op de factuur, 

  • Verlenging 
    Iemand op je adres verlengt zijn/haar contract. Klantvoordeel wordt dan automatisch aan het contract toegevoegd . Iedereen ontvangt een sms'je met informatie. 

  • Afmelding 
    Gaat er iemand weg van je adres? Zolang er nog twee contracten zijn op het adres, behoud je je recht op Klantvoordeel. Als er nog maar één contract van Odido op het adres is, vervalt dit recht. Je ontvangt een sms'je met informatie. 

 

 Ik heb klantvoordeel aangevraagd, maar ik zie de korting nergens terug

Het kan zijn dat de korting of het voordeel nog niet is ingegaan. Het is belangrijk dat iedereen is uitgenodigd en akkoord is gegaan met de voorwaarden van Klantvoordeel. Je ontvangt een sms als Klantvoordeel ingaat.

 

Zijn er minimaal twee abonnementen aangemeld, maar staat er ‘Geen voordeel’ bij jouw mobiele abonnement? Dan kan het zijn dat jouw abonnement niet in aanmerking komt voor voordeel. Abonnementen afgesloten of verlengd voor 29 januari 2018 krijgen geen of andere voordelen.

 

Ook kan het zijn dat je Klantvoordeel niet op je factuur ziet terugkomen. Dat komt omdat er vooruit gefactureerd wordt. Klantvoordeel moet dan op je eerstvolgende factuur zichtbaar zijn. De korting die je in de eerste maand gemist hebt, wordt dan verrekend op je volgende factuur.

 

 De korting die hier beschreven is, komt niet overeen met wat ik krijg?

Als je je abonnement al een tijd geleden hebt aangemeld voor Klantvoordeel dan kan het zijn dat je gebruikt maakt van een oudere versie van Klantvoordeel. In de meeste gevallen kan je de nieuwste voordelen zelf activeren. Voor mobiele abonnementen kan je de nieuwste versie van Klantvoordeel aanzetten in Mijn Odido. Klik op de melding ‘Er is een nieuwe versie beschikbaar van Klantvoordeel. 

Staat de melding er niet? Dan moet je waarschijnlijk eerst je abonnement verlengen om van de nieuwste voordelen te kunnen profiteren. 

Voor Internet + TV abonnementen kan je de nieuwste voordelen krijgen door een nieuwe internetsnelheid te kiezen via Mijn Odido. 

 

 

 

 

 Hoeveel mensen kunnen er Klantvoordeel ontvangen op 1 adres?

Op één adres kunnen maximaal zes mobiele abonnementen en één Internet, TV en Vast Bellen abonnement gecombineerd worden met Klantvoordeel. 

 

 Kan ik Internet + TV van Odido ook combineren met een ander mobiel abonnement dan Unlimited?

Dat kan zeker. Met een ander mobiel abonnement profiteer je van € 5 korting per maand op je internetabonnement van Odido. Op de meeste mobiele abonnementen krijg je bovendien € 2,50 extra korting én 2GB gratis extra data per maand. 

 

Ik heb een Unlimited abonnement gecombineerd met een Internet, TV en Vast Bellen abonnement. Ik wil nu mijn abonnement naar beneden bijstellen. Kan dat? 

Bijstellen is geen enkel probleem. Denk er wel aan dat je voordelen dan ook wijzigen

 

 Waarom moet ik de nieuwe voorwaarden accepteren voor mijn abonnementen om in aanmerking te komen voor Klantvoordeel?

Zonder jouw officiële toestemming mogen we geen nieuw aanbod doen. Dit is vastgelegd in regels voor telecommunicatie door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ACM is een onafhankelijke toezichthouder die onder meer de rechten van consumenten behartigt

 

 Ik maak al gebruik van Klantvoordeel. Kan ik met één van mijn abonnementen overstappen naar het vernieuwde Klantvoordeel?

Ja, dit kun je kiezen per abonnement. Ze gaan niet zomaar allemaal over. Je ontvangt per abonnement de voordelen die erbij horen. Wel zo overzichtelijk.

 

 Ik woon alleen. Kan ik korting krijgen met Klantvoordeel?

Ja, we laten jou ook graag profiteren. Daarom mag je meerdere abonnementen die op één naam staan combineren. Heb je bijvoorbeeld Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido, dan kan je dit aanmelden voor Klantvoordeel. Of je combineert je mobiele abonnement met een tablet-abonnement en Unlimited 4G voor Thuis

 

 

Kan Odido Zakelijk ook gebruik maken van Klantvoordeel?

Op het moment dat je gebruik maakt van een Odido Zakelijk Go abonnement, kom je in aanmerking voor Klantvoordeel. Andere zakelijke abonnementen niet. 

 

Kan ik met Odido Prepaid Klantvoordeel ontvangen?

Nee, het is niet mogelijk om gebruik te maken van Klantvoordeel in combinatie met Odido Prepaid.

 

Welke mobiele abonnementen komen in aanmerking voor de voordelen?

Bijna elk mobiel abonnement krijgt extra voordelen als je combineert. Als je inlogt in Mijn Odido, kun je zien welke voordelen van toepassing zijn op jouw situatie.  

 

Ik had al een Odido Internetabonnement voor thuis met Klantvoordeel en heb na 24 januari 2022 een mobiel abonnement erbij genomen. Hoe krijg ik het nieuwe Klantvoordeel? 

Dat werkt heel simpel. Voor je Internetabonnement voor thuis kies je in Mijn Odido de gewenste internetsnelheid die beschikbaar is op je adres. Ga vervolgens akkoord met de nieuwe voorwaarden. 

Heb je bij het bestellen van je mobiele abonnement aangegeven dat je meerdere abonnementen op je adres hebt? Dan sta je automatisch aangemeld voor het nieuwe Klantvoordeel. Niet aangegeven? Dan meld je deze abonnementen alsnog eenvoudig aan in Mijn Odido

 

Kan ik gebruik blijven maken van mijn TV-voucher?

Jazeker. Ook als je je voucher nog niet hebt verzilverd via Mijn Odido. Daarnaast kan je in aanmerking komen voor extra korting op je internetabonnement. Tel uit je winst!

 

Ik heb nu een Internet + TV abonnement met gratis snelheidsupgrade. Verlies ik deze upgrade als ik mijn mobiele abonnement aanmeld voor het nieuwe Klantvoordeel?

Je behoudt je upgrade gewoon. Stel dat je ooit kiest voor een nieuw internetabonnement dan heeft dat abonnement waarschijnlijk wel andere voorwaarden.

 

Ik heb een ouder internetabonnement van Odido en geen mobiel abonnement van Odido De nieuwe voordelen lijken niet voordeliger voor mij. Klopt dat?

De nieuwe voordelen van Odido Klantvoordeel gelden voor de nieuwe Internet, TV en Vast Bellen abonnementen van Odido. Heb je nog een ouder, voordeliger abonnement, dan raden we je aan om dit niet te wijzigen.

 

 

Kan ik met Tele2 ook Klantvoordeel krijgen?

Dat kan zeker! Een flexibel mobiel abonnement van Tele2 in combinatie met Vast Internet van Odido. Combineer je deze twee op hetzelfde adres en meld je je aan voor Klantvoordeel?** Dan kun je elke maand tot 5 GB extra data pakken op je mobiele abonnement én € 5 extra korting op vast internet van Odido. Topdeal, toch? Neem ook zeker een kijkje op deze pagina, daar kun je alle ins en outs vinden: Tele2 Klantvoordeel .

 

Kan ik met Ben ook Klantvoordeel krijgen?

Ja zeker, ook met Ben ontvang jij gewoon Klantvoordeel! Odido introduceert Ben Klantvoordeel. Hiermee profiteren klanten van Ben vanaf nu van extra voordelen wanneer zij hun mobiele abonnement combineren met internet en TV van Odido. Hiermee wordt het combineren van abonnementen op één adres nog aantrekkelijker voor Ben klanten. Neem op de website een kijkje voor alle ins en outs: Odido lanceert Ben Klantvoordeel

 

@jeff_lensen Eigenlijk niet, maar het is op de één of andere manier wel gebeurd. Vandaar dat we dit intern gaan uitzoeken. Wanneer er meer bekend is, zullen we het aan jullie laten weten! 


Hallo @M76, daar ben ik weer met een update! De reden dat je Klantvoordeel bij je Internet + TV abonnement is gewijzigd, heeft te maken met dat er een wijziging heeft plaatsgevonden in je abonnement. De korting die je kreeg gold namelijk bij Unlimited voor je mobiele abonnement. Omdat je nu hebt gekozen voor 20 GB + 120 min. Bel/SMS, hoort dus dit Klantvoordeel erbij! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


Dat is niet cool @Pharwin van Odido. Zoals @Marciano van Odido het hier zegt zou ik m'n mobile abo gewoon moeten kunnen aanpassen zonder de huidige korting te verliezen. Geen woord over dat het dan wel een unlimited abo moest blijven. Nu betaal ik dus meer voor minder, dan had ik dus beter iets meer in de maand voor (eigenlijk onnodig) Unlimited kunnen betalen; onder de streep was ik dan voordeliger uit geweest dan nu het geval is. @M76 is niet blij. 😞 Kan hier nog iets aan gedaan worden?


hoi @M76 ,

Toen je de 25 + 25 deal had was dit absoluut gekoppeld aan een unlimited spraak en data abonnement van je mobiel. (25 euro i.p.v. 35)

Als je naar een goedkoper abonnement (20Gb+120 min) overstapt, dan is de oude propositie niet meer geldig.

Maar er is goed nieuws. Ik heb dit eerder getest:

  1. Van de 25+25 propositie een verlening naar nieuwe Helo (Unlimited start) → vast internet € 29,25 (door inflaties de afgelopen jaren) en mobiel 20 euro (incl 5 euro klantvoordeel)
  2. Van unlimited start naar 20 Gb + unlimited bellen. → vast internet voordeel ging omlaag en ik kreeg 40 Gb databundel door klantvoordeel.
  3. Toen weer van 20 Gb + unlimited bellen naar unlimited start → Vast internet klantvoordeel ging weer omhoog en betaal nu weer € 29,25.

Dus, je kunt dit zelf fixen door weer een unlimited abonnement te kiezen, precies wat de voorwaarden waren tijdens het afsluiten van de 25+25 deal. Je kunt 1 x per maand een bundel aanpassing doen, de test die ik hierboven beschreef heeft dan ook 2 maanden geduurd..


Ik heb nu op mijn adres een particulier abonnement met Go en een zakelijk abonnement ook met Go. Ik heb sales gebeld en die geeft aan dat vanaf heden dat er een splitsing is voor Klantvoordeel want er wordt specifiek gevraagd of je al een zakelijk abonnement hebt en niet of er een abonnement is op je adres. Klopt dit als ik nu mijn zakelijk abo verleng?? Want dan is het totaal niet meer aantrekkelijk om Odido aan te houden….


Hallo @kbengek 

Dit staat er op de website:

Krijg ik ook voordeel bij een zakelijk abonnement?

Je kunt je aanmelden voor Klantvoordeel en alleen profiteren van extra voordelen als je een zakelijk Go abonnement hebt.


Ja @Waqqas Zakelijk Go kan je niet meer verlengen dus dan zou het als ik verleng niet meer geldig zijn!? Dan moet ik of alles naar zakelijk zetten of alles naar prive….. 


@kbengek

Odido zakelijk heeft ook de nieuwe Odido abonnementen maar op de bestelpagina van Odido zakelijk staat nog steeds dat klantvoordeel mogelijk is icm een particuliere abonnement:

 


@Waqqas Nou dan waag ik erop dat het gwn goed komt met dit bewijs 😎 Bedankt. 


Dus, je kunt dit zelf fixen door weer een unlimited abonnement te kiezen, precies wat de voorwaarden waren tijdens het afsluiten van de 25+25 deal. Je kunt 1 x per maand een bundel aanpassing doen, de test die ik hierboven beschreef heeft dan ook 2 maanden geduurd..

Dank voor deze tip @eric, dat werkt inderdaad! Heb nu op mobiel weer Unlimited ipv 20+20GB en mijn oude klantvoordeel op Thuis is hersteld, waardoor ik onder de streep voordeliger uit ben. Top!


Als ik vandaag mijn abonnement verleng met een wederom UNLIMITED, dan behoud ik toch nog steeds mijn 25+25 deal (T-mobile uit- en thuis, incl. evt. inflatiecorrectie)?

Even voor de zekerheid checken :-)


Een bevestiging van @Jason van Odido of @Pharwin van Odido zou heel fijn zijn, dan kan ik met een gerust hart op de verlengknop drukken. Alvast bedankt!


@waterstof81 , in de praktijk door mij uitgetest... ik betaal voor thuis nu iets van 29,50..


@waterstof81 , in de praktijk door mij uitgetest... ik betaal voor thuis nu iets van 29,50..

Thanks! Dat heb ik gelezen, maar ik wil graag zeker weten dat er in de afgelopen maanden niks veranderd is. De korting is namelijk te goed en die mag niet vervallen.


Hallo @waterstof81 

Het is al een tijdje geleden sinds de 25+25 deal werd aangeboden, net zoals Eric had ik vroeger ook de 25+25 deal en na het verlengen van mobiel kreeg ik 5 euro korting op thuis en voor Unlimited Basis betaal ik nog wel 25 euro.


Ik weet dat dit een heel oude deal is. Daarom ben ik er ook heel zuinig op.

2 jaar geleden kon ik echter ook mijn mobiel verlengen, met behoud van korting op internet.

Via de klantenservice heb ik een tijd geleden gehoord dat dit nog zou werken als ik maar unlimited kies.

Het lastige is dat de ene zegt het werkt en de andere zegt van niet. Dit is precies waarom ik het graag zeker wil weten, anders verleng ik mijn mobiel niet.


Ik weet dat dit een heel oude deal is. Daarom ben ik er ook heel zuinig op.

2 jaar geleden kon ik echter ook mijn mobiel verlengen, met behoud van korting op internet.

@waterstof81 klopt, in het begin kon de oude korting op thuis nog behouden worden maar nu helaas niet meer.


Ik weet dat dit een heel oude deal is. Daarom ben ik er ook heel zuinig op.

2 jaar geleden kon ik echter ook mijn mobiel verlengen, met behoud van korting op internet.

@waterstof81 klopt, in het begin kon de oude korting op thuis nog behouden worden maar nu helaas niet meer.

Weet jij sinds wanneer dit niet meer kan?


@waterstof81

Ik denk sinds enkele maanden.

Na het verlengen krijg je gewoon 5 euro korting op thuis maar een moderator kon de oude korting toen nog herstellen, dat kan nu niet meer heb ik gelezen.


@waterstof81

Ik denk sinds enkele maanden.

Na het verlengen krijg je gewoon 5 euro korting op thuis maar een moderator kon de oude korting toen nog herstellen, dan kan nu niet meer heb ik gelezen.

Mmmhh. Op 10 september heb ik contact gehad met webcare en toen was het volgens hun geen probleem. Maar het gokje is mij te groot.


Vandaag is mijn nieuwe abonnement ingegaan. Wij hebben 4 mobiele abonnementen op 1 adres en nu ontving ik vanochtend deze SMS:

Hallo Joris,
Er is iets gewijzigd in Klantvoordeel op je adres. Je dubbele data is vervallen. Meer weten? Kijk in Mijn Odido of de Odido App. 
Tot snel, Odido


Hoezo is mijn dubbele data ‘vervallen’?


De oude type abonnementen hadden weinig data vs. de prijs dus dat werd gecompenseerd met een verdubbeling. De nieuwe abonnementen kennen geen dubbele data meer.


De oude type abonnementen hadden weinig data vs. de prijs dus dat werd gecompenseerd met een verdubbeling. De nieuwe abonnementen kennen geen dubbele data meer.

Bedankt voor je reactie Eric.

Zou je mij misschien ook kunnen uitleggen waarom er op “mijn Odido“ te lezen is: 

10 GB + Onbeperkt Bellen/Sms'en. terwijl in mijn contract dat ik op 16-06-2024 per mail ontving Hello 20 GB + Unlimited bellen staat? 

Dank alvast weer!


Yep, de nieuwe abonnementen met klantvoordeel geeft extra data. 

Check daarom in de Odido APP, dan zul je dit aantreffen bij de nog te vebruiken data in de lopende maand.


Hallo @JorisNL 

Lukt het je ook niet om opnieuw aan te melden voor klantvoordeel via je Odido account?


Ik denk dan dat mijn abo 10 GB is + die 10 GB extra = 20 GB?
Aangezien er in mijn contract staat
 

Odido verlenging | 2 jaar

  • Onbeperkt bellen
  • Onbeperkt sms
  • 20000 mb 5G

    Ging ik er vanuit dat ik 20 GB had, nog zonder klantvoordeel.

Reageer