Ik kan geen e-sim bestellen

  • 15 April 2024
  • 15 reacties
  • 125 Bekeken

als ik vraag om mijn fysieke simkaart te veranderen in een e-simkaart, krijg ik deze melding, wat moet ik doen?

 

Pharwin van Odido 29 dagen geleden

Hallo @RON6603NL, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het klopt dat je momenteel zelf geen eSIM kunt bestellen. Dat heeft te maken met IT-onderhoud dat momenteel plaatsvindt. Excuses voor het ongemak! Geen zorgen, ik kan een eSIM voor je bestellen. Gaat het om het nummer dat eindigt op ***3102? Als je mij hierop akkoord kunt geven, bestel ik het gelijk voor je. De eSIM zal dan binnen een half uurtje voor je klaarstaan in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim, daar kun je de QR-code scannen met je toestel en de eSIM ook heel gemakkelijk zelf activeren. Let op: je dient wel te beschikken over een toestel, die beschikt over deze functie. Is dat ook het geval? Anders kun je het voor de zekerheid even Googelen! 

Je kunt eventueel ook altijd langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM! 

Ik verneem graag een reactie van je, waar je voorkeur naar uit gaat!

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +6

@Admirable dank voor de toelichting! Ik heb zojuist een eSIM voor je klaargezet in je account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Daar kun je de QR-code scannen en de activatie ook heel gemakkelijk zelf voltooien. Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

@Pharwin van Odido Het telefoonnummer komt overeen en ik heb toegang tot mijn odido account.

Alvast bedankt.

Reputatie 6
Badge +6

@Admirable Hallo, ik help je graag! Uit veiligheidsoverwegingen hebben we tijdelijk de optie om zelf een eSIM te bestellen uitgeschakeld. Onze IT afdeling is op zoek naar een veilige oplossing zodat eSIMs weer zelf besteld kunnen worden. Voor nu kan ik een eSIM voor je bestellen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***474, kan dat kloppen? Daarbij zie ik dat er gebruik wordt gemaakt van een fysieke simkaart. Ik kan een eSIM voor je klaarzetten in je Mijn Odido account, waar je de QR-code kunt scannen met je toestel. Daarna dien je de eSIM alleen nog even te activeren en kan ook heel gemakkelijk via je account. Heb je toegang tot je Mijn Odido account?

Laat het maar even weten, dan bestel ik het daarna voor je! 😄

Ik ervaar hetzelfde probleem en zou ook graag over willen op een eSim. Wanneer verwachten jullie dat de IT-onderhoud afgerond wordt?

Reputatie 6
Badge +6

@Antariksh Top, dank voor de toelichting! Ik heb zojuist een eSIM voor je klaargezet in je account. Je kunt de QR-code daar scannen en de eSIM ook gelijk activeren. Laat je me even weten of het is gelukt? Ik verneem het graag van je! 

Ja ik heb toegang tot de app 

Ik ga nu richting mijn werk dus ik heb waarschijnlijk geen internet 

 

Maar alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

 

Antariksh Roopram 

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Antariksh, ik kan je hierbij helpen! Ik ben inderdaad het nummer tegengekomen dat eindigt op ****0550. Heb je toegang tot je Mijn Odido account en kun je inloggen? Als ik er één voor je bestel, komt deze namelijk binnen een half uurtje voor je klaar te staan in je account, waar je de QR-code met je toestel kunt scannen. Vanaf dan staat de nieuwe eSIM gekoppeld en dien je deze alleen nog even te activeren via je account. Als je niet kunt inloggen, dan is het op deze manier niet mogelijk en kun je dan het beste even langsgaan in één van onze winkels! 

Maar als het kan ik wel graag via dit kanaal proberen eentje te bestellen.

 

Mijn nummer eindigt op 0550

Nee, ik heb op dit moment geen tijd vanwege werk en het is best wel moeilijk om zonder sim de klantenservice te bellen.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Antariksh Is het nog gelukt in de winkel? Zo niet: we staan altijd voor je klaar! 😄

Reputatie 7
Badge +14

@Antariksh  Je kan ook hulp vragen in de shops! .


https://www.odido.nl/winkels

Succes!

 Liever niet dubbel posten.dat werkt niet en is tegen de regels
Fijne dag vandaag!

Goedemiddag,

 

Ik heb per ongeluk mijn eSIM verwijderd van mijn oude mobiele telefoon en zit nu zonder simkaart. Ik zou graag een nieuwe eSIM in de app willen aanvragen.

 

Alvast bedankt,

 

Antariksh Roopram

Reputatie 6
Badge +6

@RON6603NL dan heb ik zojuist kosteloos een eSIM voor je aangevraagd! Deze staat binnen een half uurtje voor je klaar in je Mijn Odido account, waar je 'm ook gelijk kunt activeren! 

Laat je me even weten of het allemaal is gelukt? Ik verneem het graag! 

ja, het is goed, ik wacht, bedankt

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @RON6603NL, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het klopt dat je momenteel zelf geen eSIM kunt bestellen. Dat heeft te maken met IT-onderhoud dat momenteel plaatsvindt. Excuses voor het ongemak! Geen zorgen, ik kan een eSIM voor je bestellen. Gaat het om het nummer dat eindigt op ***3102? Als je mij hierop akkoord kunt geven, bestel ik het gelijk voor je. De eSIM zal dan binnen een half uurtje voor je klaarstaan in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim, daar kun je de QR-code scannen met je toestel en de eSIM ook heel gemakkelijk zelf activeren. Let op: je dient wel te beschikken over een toestel, die beschikt over deze functie. Is dat ook het geval? Anders kun je het voor de zekerheid even Googelen! 

Je kunt eventueel ook altijd langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe eSIM! 

Ik verneem graag een reactie van je, waar je voorkeur naar uit gaat!

Reageer