Het klopt dat prepaid geen E-sim ondersteund bij Odido. Dat was enkel mogelijk als je een abonnement opzegde en dan naar prepaid overging.
Als je nieuwe telefoon geen fysieke sim ondersteund, dan zou je het beste de oude configuratie voor de e-sim in stand kunnen houden totdat je weer naar NL teruggaat. Wel bijzonder is dat je schrijft “of een dual sim installeren”. Zit er dan wel een fysiek simslot meer in het toestel dat je in de USA kocht? Het zou goed kunnen dat de modellen daar anders zijn dan de modellen in de EU. E-sim is hier wel hot, maar niet zaligmakend en daarom heeft de Iphone 16 in NL in iedergeval nog wel een fysiek slot.
Ik heb idd mijn oude simkaart overgezet naar e-sim Idd toen ik ben overgestapt naar prepaid.
ik haalde dual sim aan, omdat ik dacht dat ik dan een extra e-sim zou ontvangen. Er zit geen sim slot in mijn nieuwe tel.Â
Â
de oude configuratie in stand houden? Wat bedoelt u daar mee?Â
Â
het betreft een iPhone 16 pro. In Europa zit er ook geen sim slot in dit toestel heb ik me laten vertellen.Â
Â
ik hoop echter toch nog op een oplossing, dat mijn nummer behoudt kan blijven.Â
Met de oude confguratie is dat je voor het NL nummer je oude telefoon blijft gebruiken totdat je terug naar NL gaat en dan weer een abonnement kan afsluiten. Het prepaid systeem ondersteund in het geheel geen uitgifte van E-simsm ook niet als dual sim.
Ik denk dat de verkoper je toch iets op de mouw heeft gespeld met de “cripple” Iphone 16 die hij jou in de USA heeft verkocht. De EU modellen zijn echt nog van Esim + fysiek slot voorzien. Zie o.a. deze bron.
Dan had je een fysieke simswap op je prepaid kunnen uitvoeren die dan op het adres in NL zou worden bezorgt. De bewoners op dat adres hadden dan de kaart naar jou kunnen sturen.
Â
Â
dank voor de support. Jij bent iemand van odido btw?
Ok, ik dacht iets anders te lezen.Â
De iPhone 16 en iPhone 16 Pro zullen de eerste telefoons ooit in de geschiedenis van Apple zijn die geen SIM-kaartsleuf zullen bieden, ongeacht het land waarin ze verkocht zullen worden. iPhone 15 Pro al Apple verkoopt ook zonder SIM-slot, maar alleen in geselecteerde markten.
Bron
Voor nu is het me duidelijk dat ik dus geen e sim kan installeren. Dat is jammer maar even denken in oplossingen.Â
Â
mijn andere toestel iPhone 14 wil ik over doen aan mijn vrouw.Â
als ik dan een fysieke e sim bestel voor een ander oud toestel wat ik nog heb. Zou ik daar een sim in kunnen stoppen en ben ik bereikbaar op mijn NL’se nummer. Als ik daar voor kies, wissen van de e sim op de 14. Verlies ik dan niet w-app e.d. op mijn nieuwe toestel?
Â
lijkt me voor nu de beste oplossen. 14 wissen. Nieuwe sim in oude toestel stoppen en de 16 gebruiken voor w’app en alle andere apps. Of is dit geen optie?
Â
Dit is een klant helpt klant forum. De Iphone 16 die Odido verkoopt bezit ook gewoon een fysiek slot.
Maar genoeg daarover, als je een Odido app voor je prepaid nummer gebruikt kun je een simswap aanvragen. Kans is dan wel dat de oude esim direct stopt met werken. Zorg ook dat het Nederlandse adres goed is ingevuld, daar wordt de simkaart heen gestuurd. Zorg ook voor voldoende prepaid saldo, ik dacht dat het iets van €5 euro kost.