Skip to main content

Hello,

I have a physical sim in my IPhone, I would like to add eSIM on my Apple Watch. I already visited Odido store 2 times, tried to call and chat the support, but nobody could help me. 
Now I have a QR code in the Odido app, but I have a message in the Watch app.

Could you please help me to resolve the problem?

 

Thank you in advance!

 

How long will this technical issue take to resolve?


@Mariapar They are doing their best to resolve it as soon as possible, apologies for the inconvenience! I'd love to put a case to our IT-team for you as well. When I search on your email address, I come across the number ending in ***6426. Would you please share the information below with me? 

  • What Watch do you have (with model number)? 
  • What iOS version does the iPhone have? 
  • What WatchOS version does the Watch have?
  • What does it say under Provider settings?
  • Date and Time of activation? 

As soon as I receive these from you, I'm going to put it through for you right away! 


I have Apple Watch series 9 both phone watch were checked by apple yesterday and they have latest updates. Activation date is 22 of June or 23rd for the eSIM . And provider data also is updated


@Mariapar Thanks for the information!  I have immediately forwarded a case to our IT team (case number: 71579608). They will investigate this for you and get back to you with more clarity within 14 days! It could very well be picked up within a few days, but keep in mind that it could take up to 14 days. They will try to resolve it as soon as possible! 

If you have any other questions in the meantime, feel free to let them know! 


Hallo,

 

ik heb hetzelfde probleem met het activeren van mijn Apple Watch multisim 

 

  • Over welke Watch (merk + type) beschik je en gaat het om de Cellular versie? Series 7 cellular
  • Is Apple Watch via Odido gekocht of los? Los gekocht
  • Welke iOS versie heeft de iPhone? iOS 18
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch? Watch OS 11
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen? Odido NL 58.5.11
  •  Mijn mobiele nummer eindigt op *1975

Hoi @Smooveg, bedankt voor de gegevens. Ik heb direct een case voor je doorgezet naar de technische afdeling. Ze hebben momenteel een verwerkingstijd van 14 dagen, maar de kans is aanwezig dat ze eerder aan jouw case toekomen. Zij nemen dan contact met je op. Jouw casenummer is 71954502. Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen fixen!


Ik heb hetzelfde probleem. Apple Watch kan niet geen provider selecteren omdat Odido wordt niet ondersteund (T-mobile wel) staat in lijst van ondersteunde providers. Odido is natuurlijk gewoon T-mobile dus daarin (de naam) zit ergens de fout neem ik aan? Ik hoor graag wat u voor me kunt doen.

  • Apple Watch MRWM3LL/A
  • iOS versie iPhone? 17.5.1
  • WatchOS versie 10.5 (21T576)
  • Aanbieder instellingen? Geen

 


Hallo @fvb100, welkom op onze Community! Zoals je kan lezen loopt er op dit moment een klein technische IT-issue met onze Multisim, waardoor het niet werkt. Excuses voor het ongemak! Ik wil gelijk een case voor je doorzetten naar ons IT-team. Zij doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Graag ontvang ik alleen nog onderstaande informatie: 

  • Datum + tijdstip van activatie Multisim 
  • Om welke Watch het precies gaat (Ultra//7/8/9/SE)? 

Dank voor het oppakken.

ik heb de multisim niet kunnen activeren omdat de stappen die in jullie aanwijzingen niet uitgevoerd kunnen worden omdat Odido niet wordt ondersteund.

Apple Watch SE


@fvb100 dank voor de informatie! Ik heb direct een case voor je doorgezet (casenummer: 72387145). De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Wellicht dat ze eerder toekomen aan je case, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat ze aan je case toekomen. Ze proberen het zo snel mogelijk op te lossen!


Dat is best een lange verwerkingstijd. Op welke manier berichten jullie dat dit is opgelost?


@fvb100 yes, dat heeft te maken met dat onze technische afdeling het momenteel erg druk heeft en ze alles cases op volgorde van binnenkomst behandelen. Vandaar dat we een verwerkingstijd van 14 dagen hanteren. Excuses voor het ongemak. Ze zullen je telefonisch of per mail/SMS op de hoogte stellen wanneer ze aan je case zijn toegekomen. Wel heb ik inmiddes vernomen dat de storing voor onze Multisim is opgelost. Kun je checken of het ook bij jou weer werkt? Zo niet, dan zullen we een reactie vanuit ons IT-team wel moeten afwachten!


 


@fvb100 Ik zie dat ze nog niet aan je case toegekomen zijn, dat zal vermoedelijk één van deze dagen zijn. Echter, zie ik op je screenshot dat je Watch niet onze Multisim ondersteund in deze regio en dat er iets te lezen is over het Verenigd Koninkrijk (UK). Kan het zijn dat je de Watch daar hebt gekocht? Je gaf aan een Apple Watch SE te hebben. De modellen die in Nederland worden ondersteund voor onze Multisim zijn te vinden op de website van Apple: https://support.apple.com/nl-nl/108056. Check dan specifiek onder Apple Watch SE of je modelnummer er vermeld staat. Anders ben ik bang dat jouw Watch niet wordt ondersteund voor onze Multisim, omdat je deze elders hebt gekocht. 

Ik hoor het graag van je!


Reageer