Port forwarding met 4G voor Thuis Sim-Only op TL-MR6400
Goedemorgen allemaal,
Voor onze scouting vereniging heb ik een T-Mobile 4G voor Thuis Sim-Only abonnement afgenomen. Een van onze leden heeft een 4G router via werk geregeld, namelijk de TP-Link TL-MR6400.
Het doel is om de camera's op de blokhut te benaderen van buiten het netwerk, d.m.v. port forwarding, en daarmee loop ik dus vast.
Ik heb de nodige topics al gevonden in de community, maar helaas zonder succes:
Ik heb no-ip.com ingeschakeld: blokhut.ddns.net (Die wijzigt netjes het IP-adres als deze veranderd)
Port-forwarding is (naar mijn weten goed) ingeschakeld
De server (192.168.1.69) die extern bereikbaar moet zijn heeft een statisch IP-adres
Aan het externe IP-adres (91.141.213.90) lijkt het mij dat de dubbele NAT er tussen uit is gezien het een publiekelijk IP is.
Onderstaand wat screenshots van wat instellingen van de TL-MR6400, dit is dus de enige modem in het netwerk, er zit verder geen andere router o.i.d. tussen.
Zie ik iets over het hoofd misschien? Hoor graag van jullie!
Groet,
Coen
Bladzijde 1 / 1
Goedemiddag @yalerta ,
Gisteren op de blokhut geweest om je de screenshots van de NAT instellingen te fixen. Maar dit is niet meer nodig, want om 1 of andere reden werkt het nu.
De server stond uit, zal wel weer een stroomstoring zijn geweest, die heb ik weer aangeslingerd. Toen zag ik in de logging dat traefik in 1x nu wel certificaten kon aanmaken, toen meteen Frigate getest, en daar kon ik extern nu ook bij. Wat er in de tussentijd is veranderd, geen idee.
Had liever een concreet antwoord voor evtentueel anderen die hier tegenaan lopen.
Toch bedankt voor de hulp! Wordt gewaardeerd!
Wat fijn om te lezen dat je bereid bent om te helpen, @yalerta! Hopelijk komen jullie er samen uit. Heel veel beterschap @treecamp!
Euh? Poorten en IP adres zie ik verschil in. 192.168.2.x of 192.168.1.x
Denk dat ik even in de war was met mn thuis omgeving en scouting omgeving, dat klopt verder wel, excuses haha.
De rest komt ik nog even op terug, ben door ziekte nog niet op de blokhut geweest.
@yalerta Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee! :)
Vraag 1: Ja internet uitgaand werkt prima.
Vraag 2: Ja soort van, we hebben een simpele server draaien met debian 11 erop met docker(-compose). Frigate is een container, ik kan dus intern, naar 192.168.2.69:6969 gaan en dan kom ik op de Frigate interface.
Euh? Poorten en IP adres zie ik verschil in. 192.168.2.x of 192.168.1.x
Deze week weinig tijd, volgende week zal ik proberen Frigate te installeren. De juiste poorten ingesteld in de docker omgeving? (b.v. vmware wil dergelijke routes graag weten in zijn virtualiseringen)
@yalerta Bedankt voor je reactie, hier kan ik wat mee! :)
Vraag 1: Ja internet uitgaand werkt prima.
Vraag 2: Ja soort van, we hebben een simpele server draaien met debian 11 erop met docker(-compose). Frigate is een container, ik kan dus intern, naar 192.168.2.69:6969 gaan en dan kom ik op de Frigate interface.
Vraag 3: Hier kom ik op terug, morgenavond ben ik weer op de blokhut en zal ik daar naar kijken en screenshots hier posten.
Handleidingen al wel doorlopen en de aanbevolen APN settings van T-Mobile ook ingesteld, die ISP update ben ik nog niet eerder tegen gekomen, die zal ik er morgen ook opzetten. Thnx!
Coen
@treecamp
Niemand schijnt het aan te durven of heeft ook de kennis niet om te reageren, laten we eens proberen wat te “sparren”.
1e vraag: Internet uitgaand werkt? Oke
2e vraag: Op de Frigate (virtuele server) probeer je dus contact te maken en geeft hierbij in de camera app/bekijk-software waarop je beeld wil krijgen ipadres:6969 (of DDNSnaam:6969) waarbij de server intern beeld geeft/heeft op poort 5000
3e vraag: Wat zijn de opties die achter menu item NAT forwarding → ALG zitten en heb je daar al eens mee gespeeld.
De handelingen die TP-link aangeeft om de juiste ISP file te installeren en een eventuele firmware update allemaal doorlopen? (geen vraag maar een reminder)
Hoi @Hajar,
Nog steeds geen concreet antwoord mogen ontvangen? Waarom moet dit zolang duren?
Hi @treecamp
Ik heb ook nog geen concrete antwoord op deze vraag. Ik heb het nogmaals doorgezet en hoop snel een inhoudelijke reactie te hebben. Excuses voor het ongemak!
Ja ik wacht ook nog steeds op een antwoord, ook al meerdere keren gebeld, maar ze blijven me verwijzen naar deze community.
Ik snap best dat het even kan duren, maar ik wacht al 2 maanden op een antwoord. Ik ga daarom ook maar even zo brutaal zijn de vorige personen even weer te taggen @Marciano@Waqqas@eric@Hajar.
Coen
Hallo @Hajar
Is hier nog wat uitgekomen? Ik sta op het punt om dit modem neer te zetten met abbonement bij mijn garage box voor alarm+camera. Echter wil ik wel graag weten of dat werkt voordat ik voor 2 jaar een abbonement aan gaat.
Alvast bedankt,
Groet,
Denny
Hi @treecamp
Ik ga dit voor je navragen bij onze specialisten. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je weten. Het kan wel even duren voordat ik een reactie heb vanwege vakantieperiode.
Hey @Hajar,
Weet je al meer toevallig?
Groet,
Coen
Hi @treecamp
Ik ga dit voor je navragen bij onze specialisten. Zodra ik een terugkoppeling heb, laat ik het je weten. Het kan wel even duren voordat ik een reactie heb vanwege vakantieperiode.
Heeft iemand een idee? @Marciano@Waqqas@eric
Groetjes,
Coen
Dankjewel @Marciano! Zou hier graag mee verder willen
Groetjes,
Coen
Hey Coen,
allereerst van harte welkom op onze T-Mobile Community! We helpen je graag verder.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.