Skip to main content

Voor 2 Poolse vriendinnen die doof zijn en nog niet de Nederlandse taal machtig zijn spreek ik namens hen:

Ik heb met ze geregeld dat ze sneller internet voor thuis (4G voor thuis extra snel) hebben gekregen. Maar toch blijft Odido tot 2x toe bedragen afschrijven van het OUDE ingeleverde modem. (4G voor thuis)

Dat is dus niet de bedoeling en ze willen die 2 maandbedragen zsm teruggestort hebben.

Kunnen jullie dit zsm nakijken en oplossen?

Odido medewerkers kunnen mij mailen voor meer info of via privé bericht.

Hoi Ronald, welkom op de Community! Aardig van je dat je voor je vriendinnen 4G voor Thuis hebt geregeld. Vul je je profiel in met de volgende gegevens (waarop het abonnement staat): 097-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan kijk ik graag met je mee!


@Marciano van Odido Hoi, heb het aangevuld. Kan je checken svp en zsm regelen dat ze het geld terugkrijgen?

Want het is niet de bedoeling dat ze betalen voor iets wat ze niet hebben!

Alvast dank!

 


Hi @RonaldL74! Ik ben meteen met je gaan meekijken en ik zie dat het toestel retour is gekomen. Het abonnement is alleen nog niet opgezegd en dit wil ik graag in orde maken voor jullie. Ik heb je vriendin een e-mail gestuurd met daarin het verzoek om een kopie van haar ID te mailen naar ons ter extra verificatie. De volgende gegevens moeten we onzichtbaar zijn gemaakt: beide pasfoto’s, het documentnummer, lichaamslengte, BSN (dit staat óók in de lange regel onderin), en de QR-code. Na het ontvangen van de kopie kunnen we het abonnement opzeggen en de kosten vanaf 17 augustus terugbetalen aan je vriendin! Laat je mij weten of het is gelukt?

 


@Anouk van Odido Dat is wel heel erg slordig!!

Als het modem was ingeleverd, had het abonnement meteen stop moeten worden gezet. Op die manier is Odido niet betrouwbaar.

Maar als je het kunt regelen dat ze de bedragen sinds het inleveren terug krijgen, vinden ze dat prima.

Hopelijk heeft Odido ervan geleerd.

Ik heb de documenten van ze ontvangen en ga jullie mailen.


@RonaldL74 Odido krijgt vaker modems retour soms omdat mensen een ander modem krijgen of en eigen modem hebben aangeschaft 
Abonnementen dienen mensen uiteraard zelf op te zeggen.  Dus niet de fout van Odido👍
Hopelijk is het allemaal gelukt via mail.
Fijn weekend 


@Cristien Dat kan wel zijn, we waren zelfs in de winkel geweest tot 2x toe om dit te regelen en ze hebben dit niet aangegeven.

Het is niet meer dan logisch dat als men het oude modem inlevert dat het abonnement automatisch ook stopgezet wordt.

Ook had de winkel dit niet aangegeven dat we dit zelf moesten doen.

Klantservice is ver te zoeken daar.


@Anouk van Odido Ze hebben de mail ontvangen maar kunnen niets terugsturen omdat service@odido.nl het niet in behandeling neemt.

Is het mailadres wel juist?

Moeten we weer naar de winkel omdat odido alles dichtgetimmerd heeft wat mailen betreft. 👎🏻

Wij, doven en slechthorenden, zijn ook afhankelijk van mail en chat. Zelfs daar zijn jullie niet eens te bereiken..


Hi Ronald, ik help je graag verder! Het klopt inderdaad dat wij losse e-mails die verstuurd worden naar service@odido.nl niet in behandeling kunnen nemen. Echter, in dit geval hebben we zelf een e-mail verstuurd met het verzoek om hierop een reply te geven. Je kunt de e-mail dus beantwoorden met de kopie van het legitimatiebewijs als bijlage. Als je een losse e-mail verstuurt naar het adres, dan komt deze niet bij ons binnen. Laat je het mij weten zodra het gelukt is? Dan open ik de bijlage en maak ik hierna meteen de opzegging in orde! 


@Sam van Odido Hi Sam, we zijn momenteel met vakantie en de dames ook. Volgende week als we allemaal terug zijn ga ik remote regelen dat ik de mail in orde maak en verstuur.

To be continued….


@Sam van Odido @Anouk van Odido In eerste instantie was ik zelf naar de winkel in Oosterhout geweest en de medewerker vertelde mij dat ik helaas met de eigenaresse van het modem fysiek aanwezig moest zijn, anders konden ze het abonnement niet stopzetten. Dus vandaag met 1 van de dames naar de winkel in Utrecht geweest en gezegd dat het abonnement moest worden stopgezet. Tot onze verbazing kregen wij te horen dat dit niet kon, daarvoor moesten wij de klantenservice bellen. Deze medewerker heeft aangegeven dat de winkel in Oosterhout ons dus onjuist heeft geïnformeerd.

Ik werd wel even woest want jullie schijnen dus onderling geen communicatie training te hebben gehad hoe jullie de klant beter moet informeren. Ben ik dus voor niets op pad geweest (in totaal 4x).

De medewerker had dus voor ons gebeld met de klantenservice en gezorgd dat het abonnement stop werd gezet.

Kan een van jullie dit bevestigen en zorgen dat de eigenaresse/bewoner een mail hierover krijgt en het teveel betaalde bedrag gerestitueerd krijgt?

Hoor graag.


Hoi Ronald, ik zie nog steeds geen opzegverzoek in het systeem staan. Ik kan helemaal geen case of log terugvinden tussen de collega in de shop en de klantenservice. Niet fijn, maar als je de gevraagde documenten alsnog naar ons opstuurt via een reply op de mail van Anouk, zorgen wij ervoor dat het abonnement zo snel mogelijk wordt opgezegd. Laat je het me weten als je hebt gemaild?


@Marciano van Odido Heb je het opgezocht via het abonnement nummer in mijn profiel? Dat is de nieuwe. Moet je de oude hebben? Zet ik hem even terug.


@Marciano van Odido Ik heb het oude nummer teruggezet. Kan je nu even controleren?


Hallo @RonaldL74, dank voor het vermelden van het oude nummer in je profiel. Er lijkt iets niet goed zijn te gaan met het versturen van de mail, waardoor we de kopie van de ID nog niet hebben ontvangen. Ik heb zojuist de mail verstuurd naar het e-mailadres wat bekend is onder het 097-nummer. Kun je ervoor zorgen dat de kopie ID van de dame naar ons gemaild kan worden? Dan kunnen we het abonnement opzeggen! Stuur gerust een reactie in dit topic wanneer het gedaan is, dan gaan we direct aan de slag. 


@Pharwin van Odido@Marciano van Odido Zojuist de mail verstuurd met de bewerkte ID. Hopelijk gaat het nu deze keer wel goed.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom het elke keer fout is gegaan.. Dit moet toch veel makkelijker kunnen??


@RonaldL74 Top, thanks voor het versturen van de kopie! Deze heb ik in goede orde ontvangen. Omdat je zelf niet de contracthouder bent en het namens haar regelt, moeten we hier best streng op zijn en een volledige ID-check uitvoeren, voordat we zomaar het abonnement stopzetten. Het abonnement heb ik per direct stopgezet. Ik zag dat de nieuwe factuur ook al klaarstond in haar account. Die heb ik uiteraard direct vergoedt middels een creditnota en ook de facturen van de afgelopen 2 maanden vergoedt. Hierdoor kwam ze afgerond uit op een creditnota van € 89,00. Omdat het abonnement niet meer actief is, zal ze het geld uiterlijk binnen 4 tot 6 weken terug ontvangen op het bij ons bekende bankrekeningnummer. Ik heb haar ook hierover een bevestiging verstuurd. Excuses voor al het ongemak! 

Als we vanuit deze kant nog iets voor haar kunnen betekenen, laat het dan gerust weten! 


@Pharwin van Odido Dank hiervoor. Echter zij hebben nu weer een mail gekregen dat er € 28,70 wordt afgeschreven rond 23 oktober. Het zou jullie sieren dit stop te zetten en een mail erachteraan sturen dat die factuur niet als verzonden kan worden beschouwd.

We worden hier niet vrolijk van.

Alvast dank.


@RonaldL74 dat snap ik heel goed, excuses voor de verwarring! Dit is inderdaad de factuur van deze maand, zoals ik hierboven al had aangegeven stond de nieuwe factuur al klaar. Geen zorgen, deze heb ik al vergoed in de creditnota die ik gister had verwerkt. We kunnen geen stop zetten op deze mail, vandaar dat ze deze heeft ontvangen. Maar er zal geen incasso plaatsvinden, komt helemaal goed! De bedragen van de laatste 2 facturen (€ 60,30) zal binnen 4 tot 6 weken aan haar worden uitbetaald.

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


Reageer