Beantwoord

4G Voor Thuis Extra Snel even snel als 4G Voor Thuis Sim-Only?

  • 26 March 2024
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Hoi,

Zojuist even contact gehad met de klantenservice n.a.v. verlengingsaanbod. Dit aanbod rekent namelijk opnieuw de kosten voor buitenrouter terwijl deze reeds afbetaald is. 

Er wordt aangegeven dat ik het beste kan verlengen naar “4G Voor Thuis Sim-Only” i.p.v. “4G Voor Thuis Extra Snel” omdat ik reeds de buitenrouter bezit. Er wordt aangegeven dat “4G Voor Thuis Sim-Only” i.c.m. met de buitenantenne niet gelimiteerd is tot 30 MBit download en 5 MBit upload, maar dezelfde snelheid heeft als “4G Voor Thuis Extra snel”, namelijk 100/10MBit. 

Hardstikke mooi nieuws dacht ik zo, maar bij de simpele vraag om dit even schriftelijk te bevestigen weigert Odido dit onmiddelijk. Dit roept natuurlijk vragen op, ik ga geen verlenging aan onder een ander type abonnement enkel op de mondelinge toezegging dat de snelheid ongewijzigd blijft. 

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan een medewerker van Odido dit alsnog schriftelijk bevestigen door hieronder te reageren?

icon

Beste antwoord door GrannySmith 26 March 2024, 21:51

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Na je contract periode is het abonnement per maand opzegbaar. Dus hoezo “verlengen”?
Zo te lezen erg ongunstig toch?

 

Na je contract periode is het abonnement per maand opzegbaar. Dus hoezo “verlengen”?
Zo te lezen erg ongunstig toch?

 

Dat ligt eraan, als het inderdaad klopt dat ik nu kan overgaan op het goedkopere abonnement ‘Sim Only’ i.p.v. 'Extra Snel’ maar dezelfde snelheid behoud omdat ik al een buiten router heb, zoals door klantenservice aangegeven, dan zou dit gunstig zijn. 

Alleen erg vreemd dat klantenservice onmiddelijk weigert dit schriftelijk te maken wanneer verzocht, vandaar dit topic om na te gaan of deze uitspraken wel juist zijn. 

Reputatie 3

Van de website:

4G voor Thuis Sim Only

  • 30 Mbit/s download

    5 Mbit/s upload

Er is dus geen 4GvT product SIM Only met 100/10 Mbps. snelheid. Wat de helpdesk ook beweert. Ga je er toch voor dan zou ik inderdaad het alleen doen als je het in een contract bevestigd krijgt.

 

Van de website:

4G voor Thuis Sim Only

  • 30 Mbit/s download

    5 Mbit/s upload

Er is dus geen 4GvT product SIM Only met 100/10 Mbps. snelheid. Wat de helpdesk ook beweert. Ga je er toch voor dan zou ik inderdaad het alleen doen als je het in een contract bevestigd krijgt.

 

Dat beweren ze ook niet, maar het zal wel aan mijn uitleg liggen, want uit je reacties blijkt niet dat je het begrijpt, ik geef het op.

Reputatie 4
Badge

Beste @arne1612 

Je gaat geen verlening aan. Er bestaat geen verlenging bij 4gtv.

Je sluit een nieuw abonnement af. In het voorstel wat jij hebt gekregen, een sim only met de specs die GraanySmith schrijft.

Blijf bij je contract die je nu hebt. Eerder zijn andere klanten misleid door verkeerde info voor verlening en zaten dus met een lager abonnement. 30 Mbit/s download, 5 Mbit/s upload en een bundel van 150 Gb. Een buitenrouter zal van een sim only geen extra snel maken. 

Succes!

Reageer