Skip to main content

Beste Tmobile,

 

Mijn modem verbind nu al een week met een snelheid tussen 20Mbit en 24Mbit ipv de maximaal haalbare snelheid op mijn adres van 44Mbit.

Ik heb telefonisch al een melding gemaakt bij de klantenservice, maar verder nog niks gehoord van jullie. Ook geen mail met een ontvangstbevestiging van mijn melding.

 

Het probleem is dat het modem "inbelt" op het Tmobile netwerk en een verbinding tot stand brengt van 24Mbit. Dit is te zien in de xDSL-statistieken in het modem:

 

near-end interleaved channel bit rate: 24574 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 10111 kbps

 

Ik heb het modem al diverse malen van het stroom gehaald, echter zonder resultaat.

 

Graag niet beginnen met vragen of ik bekabeld op mijn pc zit of via wifi, want dat is hier niet van toepassing. Ook screenshots van een snelheidstest hebben geen nut. Het heeft puur te maken met de snelheid die het modem tot stand brengt.

Afgelopen april heb ik hetzelfde gehad, toen heeft jullie technische dienst aangegeven dat ik geen screenshots meer hoef te sturen, want het was duidelijk.

 

Ik hoor graag hoe jullie dit gaan oplossen.

Hoi @Sebastiaan., bedankt voor de aanhoudende goede informatie waar je ons mee voorziet, hier heb ik een hoop aan!

Zoals je zelf ook aangeeft blijft het niet goed gaan met de inkomende bitrate. Hierom heb ik een onderzoek uitgezet bij de technische dienst en zij zullen samen met de netwerkbeheerder KPN de komende dagen de verbinding monitoren. Ik hoop dat we voor het einde van de week al een uitslag én een oplossing voor je hebben, anders zal dat uiterlijk volgende week zijn.

Ik laat het hier niet bij zitten, dit moeten we voor je oplossen!


Hallo @Sebastiaan. 

Kan je een opnieuw kijken via de T-Mobile postcodecheck of de maximale snelheid nog steeds 44 Mbps is?

Is de modem verder direct op het KPN ISRA punt aangesloten en wat voor een ISRA punt heb je?


Hoi @Waqqas ,

 

Postcodecheck geeft 43Mbps aan (misschien heb ik mij vergist en was dit altijd al 43).

Modem is direct op het isra punt aangesloten middels meegeleverd kabeltje (ik schat 1m lang). Het betreft een type 2 isra punt.

 

Gr,

Sebastiaan


@Sebastiaan. 

Misschien dat je een foto van het ISRA punt kunt toevoegen zodat de moderators meteen zien hoe het thuis is aangesloten (probleem lijkt buitenshuis volgens mij).

Misschien is er tijdens onderhoud/werkzaamheden wat gedaan met jouw lijn?


 


@Waqqas 

Het ISRA punt links is een oude die niet in gebruik is.


Hi @Sebastiaan., ik wil je graag laten weten dat mijn collega’s Guidion hebben aangestuurd om jouw snelheidsissues te verhelpen! Laat jij na het bezoek van de monteur weten of je weer probleemvrij bent? 🤞


Logische frustraties en vragen @Sebastiaan., ik begrijp dat dit niet lekker zit!

Voor mij zijn een aantal dingen die je benoemt nieuw, sorry als je ze al eerder benoemt had. Het stoot mij tegen het zere been dat wij je niet van glasvezel kunnen voorzien, dat is niet waar ik en wij op zitten te wachten. Daarnaast had ik je heel graag overgezet naar 50 Mbit/s, alleen omdat dit een nieuw abonnement is dat we recent hebben geïntroduceerd kan ik je niet op het nieuwe contracttype zetten. Exclusief klantvoordeel bedraagt het 50 Mbit/s abonnement € 32,50 in plaats van de € 35,- die je momenteel voor glasvezel betaalt. Vanwege de problemen die je betaalt met de verbinding wil ik je heel graag hierin tegemoet komen en daarom zal ik je voor het initiële contractjaar € 2,50 * 12 = € 30,- vergoeden. Omdat wij, achter de schermen, al de factuur van november hebben opgesteld zal je dit bedrag terugvinden op je factuur voor december.

Als laatste: wat je zegt klopt inderdaad, het is zowel een relatief groot verlies als ook dat de internetlijn waar je nu gebruik van maakt gaat richting het einde van zijn latijn en dat je daarom zou je dit ook bij andere DSL providers ervaren. Het lastige is dat het een stuk makkelijker is om aan absolute verliezen in plaats van relatieve verliezen te sleutelen, ondanks dat de pijn van een relatief verlies een stuk groter kan zijn. Daarom hoop ik dat het een momentopname was, wat gebruikelijker is bij DSL, of dat de fabrieks reset je nog naar de oude waardes kan krijgen.

Het allerliefst hoop ik dat wij je ook snel van glasvezel kunnen voorzien zodat je ongeremd van Internet kan genieten!


Zal ik doen.

Duurt alleen wel even eer ik dat weet, want ik ben pas 27 oktober aan de beurt.

 

We houden contact.


Reageer