Skip to main content

Beste Tmobile,

 

Mijn modem verbind nu al een week met een snelheid tussen 20Mbit en 24Mbit ipv de maximaal haalbare snelheid op mijn adres van 44Mbit.

Ik heb telefonisch al een melding gemaakt bij de klantenservice, maar verder nog niks gehoord van jullie. Ook geen mail met een ontvangstbevestiging van mijn melding.

 

Het probleem is dat het modem "inbelt" op het Tmobile netwerk en een verbinding tot stand brengt van 24Mbit. Dit is te zien in de xDSL-statistieken in het modem:

 

near-end interleaved channel bit rate: 24574 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 10111 kbps

 

Ik heb het modem al diverse malen van het stroom gehaald, echter zonder resultaat.

 

Graag niet beginnen met vragen of ik bekabeld op mijn pc zit of via wifi, want dat is hier niet van toepassing. Ook screenshots van een snelheidstest hebben geen nut. Het heeft puur te maken met de snelheid die het modem tot stand brengt.

Afgelopen april heb ik hetzelfde gehad, toen heeft jullie technische dienst aangegeven dat ik geen screenshots meer hoef te sturen, want het was duidelijk.

 

Ik hoor graag hoe jullie dit gaan oplossen.

 

 

 

 

 

 

@Lisa

Hier zijn je screenshots.

Zoals te zien in het derde screenshot heeft het modem op dit moment een verbinding met 28Mbps tot stand gebracht. Dit is een screenshot rechtstreeks uit de interface van het modem zelf.

 

Mvg,

Sebastiaan.

 

PS: Ik mag toch wel hopen dat als de melding nu eindelijk wel doorgezet wordt, ik niet weer tot 5 werkdagen moet gaan wachten eer er iemand naar gaat kijken...

 

 


Beste @Lisa ,

Bedankt dat je het oppakt.

Ik krijg echter wel, door de vraag die je stelt, het gevoel dat je niet helemaal begrijpt waar het probleem ligt en ik hierdoor nu wederom door spreekwoordelijke hoepels moet gaan springen (in de vorm van screenshots).

Zoals ik aangaf maakt het zyxel modem een verbinding met het Tmobile netwerk van 24Mbps. Oftewel: tijdens het opstarten van het modem (na het uit en aan zetten) maakt de modem verbinding met het netwerk en bepaalt dan dat de maximale snelheid 24Mbps is.

 

Hierdoor is mijn snelheid altijd maximaal 24Mbps en zal nooit daar bovenuit komen. Het is dus niet zo dat ik dit op bepaalde momenten wel ervaar en op andere momenten niet. 

Iedere zelf respecterende technische dienst zou moeten begrijpen dat een screenshot in een dergelijke situatie onnodig is.

 

Mvg,

Sebastiaan.


Hi @Sebastiaan., heel erg bedankt dat je onlangs jouw gegevens hebt doorgezet! Ik ben met je mee gaan kijken en ik wil opnieuw een onderzoek laten starten. Super dat je in april al zoveel screenshots hebt gedeeld, daarvan kan ik het grootste gedeelte nu inderdaad gebruiken. Kun je enkel nog twee screenshots van speedtests delen? Omdat op jouw eerdere screenshots de datum van april te zien is, wil ik voorkomen dat de technische dienst gaat vragen of ik recente screenshots kan opvragen. Daarnaast wil ik enkel nog het volgende van je weten. Ervaar je op bepaalde momenten een trage verbinding of ontvang je dit echt consistent sinds vorige week? Thanks! 


Hi @Sebastiaan., hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel hebt getrokken! Ik wilde meteen een kijkje nemen achter de schermen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik heel graag met je mee om jou hierbij te helpen. Ik wil dit namelijk snel gefixt hebben voor je! ☘️

 

@Lisa je hebt een berichtje ontvangen.


Hi @Sebastiaan., hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel hebt getrokken! Ik wilde meteen een kijkje nemen achter de schermen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. Kun je mij een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik heel graag met je mee om jou hierbij te helpen. Ik wil dit namelijk snel gefixt hebben voor je! ☘️


@Waqqas 

Het ISRA punt links is een oude die niet in gebruik is.


 


@Sebastiaan. 

Misschien dat je een foto van het ISRA punt kunt toevoegen zodat de moderators meteen zien hoe het thuis is aangesloten (probleem lijkt buitenshuis volgens mij).

Misschien is er tijdens onderhoud/werkzaamheden wat gedaan met jouw lijn?


Hoi @Waqqas ,

 

Postcodecheck geeft 43Mbps aan (misschien heb ik mij vergist en was dit altijd al 43).

Modem is direct op het isra punt aangesloten middels meegeleverd kabeltje (ik schat 1m lang). Het betreft een type 2 isra punt.

 

Gr,

Sebastiaan


Reageer