wij hebben sinds circa 3 werken glasvezel via Odido. Elke avond valt de wifi regelmatig weg. Wat is hiervan de oorzaak? Voorheen hadden we glasvezel Trined en youfone. Geen problemen ondervonden met wegvallen wifi.
Het is belabberd dat je op zo een snel abonnement niet gewoon op de wifi kan werken. Mijn inziens al meerdere malen aangegeven dat het niet aan hier in huis zit maar aan jullie verbinding of misschien jullie router.
Als het goed is is er een ticket aangemaakt zoals beloofd. Zie een paar berichten terug. Graag zou ik de status hiervan ontvangen.
Ik ben zeker niet tevreden.... Kijk reeds rond naar andere oplossingen voor dit probleem. Misschien Maar weer naar dat groene logo.....
Helaas wordt er weer verkeerd gedacht bij jullie..... Als de Internet verbinding wegvalt heb je ook geen wifi...... Met de wifi is niets aan de hand. Om de kwaliteit van de wifi goed te kunnen testen zal eerst jullie verbinding stabiel moeten zijn.
Modem staat in de meterkast... De mac adressen.... Phoe dat word zoeken. Tips hoe dit te doen ?
Hey
Mogelijke verstoringen:
- Het modem is op de grond geplaatst. Voor een optimaal signaal is ooghoogte gewenst
- Het modem is achter een metalen object geplaatst (denk aan een TV, stereo of koelkast)
- Het modem is rondom een aquarium of aquariums geplaatst (water verstoort het signaal).
Over het ticket wat aangemaakt is: Ik heb zojuist de vraag gekregen of je als nog een filmpje zou kunnen maken. Ik heb al doorgegeven dat het echt random is en of het tijdstip wat je hebt aangegeven voldoende is. Zo niet dan kom ik weer bij je terug!
Hoi
Ik ben benieuwd, ik zie je graag snel weer onbegrensd genieten!
Snelheid 1 m van de router in de meterkast niks mis mee.

Nog een toevoeging, de snelheid vandaag 1 meter van mijn bekabeld extra wifi punt.... 1/4 van de snelheid ?

Bedankt voor de info
Vandaag om 18.45 uur voor 4 a 5 sec op zwart.
- Welke afstandsbediening gebruik je?: Originele
- Wat is het merk van de TV?: Phillips
- Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden): 550LED854/12
- Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!):
- Wat is de software versie?: TPM191E_R.101.002.178.000
- Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over): 1.4.3232
- Bij welke zenders doet het probleem zich voor?: Alle
- Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor. Vandaag om 18.45 uur voor 4 a 5 sec op zwart.
Bedankt voor de info
- Welke afstandsbediening gebruik je?:
- Wat is het merk van de TV?:
- Welke type TV heb je? (bijv UHD50WLK, dit kan klant achterop de TV vinden):
- Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? Dit is te vinden bij de instellingen van de TV (Let op: dus niet de app!):
- Wat is de software versie?:
- Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over):
- Bij welke zenders doet het probleem zich voor?:
- Op welke datum en tijd deed het probleem zich voor?:
Het volgende gebeurt, je kijkt tv op een zeer willekeurig moment krijgen we zwart beeld. Dit duurt van 2 tot een 5 seconden. Daarna hervat de uitzending weer.
Ik stuur je graag een foto van een tv met zwart beeld maar hier kun je ook niets op zien, daarbij is het bijna onmogelijk om hiervan een fito te maken omdat het zeer wisselend is wanneer dit voorkomt. De kans dat ik optijd ben om hiervan een foto van te maken is zeer klein.
Wordt het beeld maar één keer zwart of knippert hij de hele tijd van zwart naar beeld naar zwart
Ik raad je dan toch aan om ons wifipunt uit te proberen, deze is nu de eerste maand gratis en als het niet bevalt kun je hem kosteloos opzeggen
Je kan in het modem kijken naar de verbonden apparaten
Hoi ♂️
Uitval op Wifi kan door duizenden zichtbare en onzichtbare factoren ontstaan. Het is noodzaak om alles uit te sluiten aan onze kant. Bij mogelijke factoren kun je denken aan de muren in je woning, naburige netwerken, nieuwe apparatuur, legacy (verouderde) apparatuur en nog veel meer. Ook de plaats van het modem is van bijzonder belang.
Ik begrijp dat de sterkte van de Wifi nog te wensen overlaat. Daar ga ik graag wat aan doen! Ik wil jou vragen om enkele snelheidstesten uit te voeren, zodat we kunnen achterhalen waar het misgaat.
Belangrijk:
- Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
- Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf
Instructies:
- Zorg dat je dichtbij het modem staat
- Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://speedtest.net/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
- Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
- Maak een screenshot van de speedtest
- Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
- Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de Wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot
Hey
Dit kun je verhelpen door inderdaad een wifipunt aan te sluiten, echter raad ik wel onze eigen wifipunten aan. Deze zijn de eerste maand gratis dus ik raad je aan om ons wifipunt eens uit te proberen! Deze kun je aanvragen in Mijn Odido.
Ik ben direct het systeem ingedoken om een lijnmeting uit te voeren. Echter, zie ik dat je de randapparatuur weer hebt aan gesloten, heel begrijpelijk natuurlijk.
Ben je vandaag in de gelegenheid om dit nogmaals los te koppelen? Ik ben er zelf tot 17:00 vandaag, dus ik kan met je meekijken. Mocht dit niet uitkomen dan maak ik graag voor volgende week een afspraak met je. Wil je mij een aantal dagen/tijdstippen aangeven waarop dit voor jou uitkomt?
Dus....
Bedankt voor je geduld! Het is momenteel superdruk en we doen ons best. Geen zorgen! We zijn je niet vergeten en pakken jouw topic op zodra daar gelegenheid voor is. Om ervoor te zorgen dat we jouw topic niet pas in een nieuwe moderatieronde tegenkomen, willen we je vragen om ons morgen een reminder in dit topic te sturen. Enorm bedankt voor de samenwerking; dit is waar onze Community voor staat!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.