Skip to main content

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

Hoi @Piotr,

Dank je wel voor de update! Ik ga dat asap regelen met KPN zodat jullie ook verder kunnen.

Bedankt voor je snelle hulp.


Hoi @ErikM1979, dat is fijn, thanks voor je medewerking! Namens Piotr: een prachtig, zonnig weekend toegewenst! 😁🌞


@Jason Voor jullie uiteraard ook een heel mooi weekend!

Gisteren heb ik KPN gebeld en zij gaan er als het goed is nu voor zorgen. Mocht het te lang duren, neem ik wel weer met KPN contact op. Tot nu toe heb ik goede hoop dat het allemaal in orde gaat komen :)


Ik heb een installatie palet aangevraagd voor T-Mobile thuis ivm een verhuizing. Deze is nog steeds niet binnen. Wanneer kan ik deze verwachten? De storing moet toch onderhand wel zijn opgelost?!


Hoi @tjad1992, ik heb je van een antwoord voorzien in het eerdere topic waarin je reageerde, zo houden we het wat overzichtelijker en kunnen we je nóg sneller helpen! Thanks voor je begrip! 😊


Goedemorgen,

Ik heb een vraag over mijn bestelling: ik heb T-Mobile Thuis besteld, incl. overstapservice. Mijn oude provider (Telfort) is per 17 september opgezegd. Dit is ook bevestigd door Telfort. Gisteren kreeg ik een mail van Guidion, waarin ik al voor 14 september een afspraak kon maken met de monteur. Maar ik neem aan dat ik die afspraak op z'n vroegst op 17 september kan plaatsvinden?


Goedemiddag @Kasper_MP, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis! 😄

Jouw overstap zal op 17 september afgerond worden zodat je naadloos naar ons overstapt. Je kunt inderdaad de afspraak op 17 september inplannen, dan is alles gereed om geïnstalleerd te worden. Als ik iets anders voor je kan doen, laat het me dan zeker weten.

Veel overstapplezier en alvast een geweldig weekend toegewenst! 🌞

 


Hallo, ik wilde even mijn ervaring delen.

Op 22 juni heb ik telefonisch een glasvezel abonnement afgesloten. Gezien het een nieuwbouwwoning betreft kreeg ik alleen een weeknummer te horen, week 31 (laatste week van juli).

Installatiepakket was zo binnen, echter liet het bericht van Guideon op zich wachten, waarop ik zelf contact met hen opnam op donderdag 30 juli. Nadat zij contact op hadden genomen met de backoffice van T-Mobile bleek dat KPN de volgende dag de wijk ging aansluiten. De week erop zou ik dan een uitnodiging krijgen om een afspraak te maken met Guideon. In de middag nog even gebeld met T-Mobile, want het abo stond met ingangsdatum op die vrijdag, dus dat wilde ik wel even rechttrekken. “Het abonnement gaat pas in wanneer je bent aangesloten.” Top!

Twee weken later nog niets. Dan zelf nog maar even bellen op vrijdag 14 augustus, want ik zag nu online 4 september staan. Mevrouw aan de telefoon wilde de datum wel op maandag 17 augustus zetten, want dan kan de installatie die week gebeuren.

Ik maar weer bellen eind van die week (vrijdag 21 augustus), want weer niks gehoord. Krijg ik te horen dat met nieuwbouw er een procedure is en ik zelf contact op moest nemen met KPN Network, want die moet waarschijnlijk eerst nog wat doen buiten en in de meterkast. Wat? Moet ik nog zelf bellen ook? Dat is blijkbaar de procedure, omdat T-Mobile daarvan afhankelijk is. Oké, prima, maar waarom vertellen jullie dit nu pas en niet op 22 juni?!

Een aannemer van KPN Network neemt deze week contact met mij op om een afspraak te maken. Mijn gevoel zegt mij dat ik volgende maand nog geen internet heb, want daarna moet Guideon óók nog langskomen.

Even gebeld afgelopen zaterdag om te checken of er niet een tussenoplossing is. Als ik een T-Mobile mobiel abonnement had kon er nog wel een voucher komen, maar dat heb ik niet. Er is een aantekening gemaakt dat als de aannemer van KPN Network langs is geweest, ik weer met T-Mobile kan bellen om zo de monteur van Guideon sneller mijn kant op te sturen.

Ik ben absoluut niet blij. Nu kan ik mijn huis niet intrekken omdat ik internet nodig heb ook voor mijn werk :(


Goedemorgen @TomThuis, welkom op de Community, ons doel is om elkaar zo goed mogelijk te helpen dus fijn dat je ons gevonden hebt! 😄

Ik vind het heel goed dat jij je verhaal doet, want dit is nu typisch een situatie waar wij van kunnen leren met de organisatie. Er had aanvankelijk bij je aanvraag al aangegeven kunnen worden dat wanneer het een nieuwbouwwoning betreft, wij een andere procedure hanteren die wat meer tijd in beslag neemt dan de gemiddelde twee tot vier weken oplevertijd. Sorry dat je niet meteen hierover geïnformeerd bent, dat had jou veel zorgen gescheeld en dan wist je van meet af aan waar je aan toe was!

Heeft KPN NetwerkNL al contact opgenomen met je? Mocht er om wat voor reden dan ook nog geen telefoontje gepleegd zijn, probeer het dan eens via 088 - 0063744. Volgens mijn collega's kunnen zij je doorverbinden met de afsprakenlijn.

Omdat 4 september nu de plandatum is vanuit KPN om werkzaamheden te verrichten in de centrale en om jouw patch te zetten, kun je vanaf 4 september ook de Guidion installatie laten voltooien. Je bent natuurlijk al aardig lang bezig om alles rond te krijgen en ik vind het onprettig om je dit te vragen, maar onder andere wegens de Europese privacywetgeving mogen wij geen afspraken inplannen voor onze klanten. 

Wat betreft de Unlimited Internet voucher: woon je toevallig in de buurt van een T-shop? Omdat dit een uitzondering betreft, wil ik je graag tegemoetkomen. Mocht je dit willen, koop dan een Prepaid simkaart bij een T-shop, neem de bon mee en stuur mij een privéberichtje, dan zorg ik ervoor dat de aanschafkosten vergoed worden op je eerste (of tweede) rekening en stuur ik meteen een 7 dagen voucher naar je toe. Is dit een ideetje?


Hallo, 

Maandag heb ik T-Mobile internet geïnstalleerd, dat ging soepel en werkt prima. Ik zie alleen in My Tmobile nog staan dat de activatie nog niet is afgerond, ook bij T-Mobile Klantvoordeel zie ik staan wacht op activatie… Heb ik iets fout gedaan?

Groet, Geert


Hallo @cptgrt 

Het gaat om DSL omdat je het zelf kon aansluiten?

Soms duurt het even tot een paar dagen voordat je verbinding officieel is aangemeld en daarna is alles ook actief in je T-Mobile thuis account.

Mocht het te lang duren dan kan een moderator altijd meekijken.


Hoi @cptgrt, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis! 😄🎈

Kan het kloppen dat je jouw eigen modem aangesloten hebt? Dit mag uiteraard gewoon, alleen om te voorkomen dat de aansluiting niet aangemeld wordt, wil ik je adviseren om gelijk het Zyxel modem aan te sluiten op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt DSL in de meterkast of woonkamer). Wanneer onze technische dienst dan een signaal online meet vanaf het Zyxel modem, loopt jouw registratie automatisch door en zul je dus volledige toegang krijgen tot het abonnement. De activatie wordt dus pas voltooid zodra ons modem een signaal afgeeft. Zodra dit gebeurd is, kun je jouw eigen modem weer aansluiten natuurlijk.

Mocht bovenstaande niet van toepassing zijn, dan is het zoals @Waqqas aangeeft een kwestie van wachten op aanmeldingen vanuit ons. Dit proces kan ik voor je versnellen, laat me weten of ik dit voor je in gang kan zetten. Thanks alvast voor je medewerking! 


Hoi @Waqqas en @Jason

Dank voor jullie antwoorden! @Jason Ik heb gewoon het T50 modem aangesloten direct op het ISRA-punt. Modem en internet werken ook prima. Als jij het proces kan versnellen zou dat mooi zijn!


Sorry dat je niet meteen hierover geïnformeerd bent, dat had jou veel zorgen gescheeld en dan wist je van meet af aan waar je aan toe was!

Heeft KPN NetwerkNL al contact opgenomen met je? Mocht er om wat voor reden dan ook nog geen telefoontje gepleegd zijn, probeer het dan eens via 088 - 0063744. Volgens mijn collega's kunnen zij je doorverbinden met de afsprakenlijn.

Omdat 4 september nu de plandatum is vanuit KPN om werkzaamheden te verrichten in de centrale en om jouw patch te zetten, kun je vanaf 4 september ook de Guidion installatie laten voltooien. Je bent natuurlijk al aardig lang bezig om alles rond te krijgen en ik vind het onprettig om je dit te vragen, maar onder andere wegens de Europese privacywetgeving mogen wij geen afspraken inplannen voor onze klanten. 

Wat betreft de Unlimited Internet voucher: woon je toevallig in de buurt van een T-shop? Omdat dit een uitzondering betreft, wil ik je graag tegemoetkomen. Mocht je dit willen, koop dan een Prepaid simkaart bij een T-shop, neem de bon mee en stuur mij een privéberichtje, dan zorg ik ervoor dat de aanschafkosten vergoed worden op je eerste (of tweede) rekening en stuur ik meteen een 7 dagen voucher naar je toe. Is dit een ideetje?

Hallo @Jason,

 

Thanks voor je berichtje. Ik waardeer het dat er excuses voor wordt aangeboden en dat er gezocht wordt naar oplossingen.

Een deel van het probleem ligt bij KPN Netwerk; ze gaven telefonisch aan dat ze het huis sowieso hadden willen aansluiten voor de sleuteloverdracht, maar dat is al 2,5 maand geleden.. Desalniettemin als ik het eerder wist had ik eerder contact met ze kunnen opnemen :p

Ik heb ondertussen een e-mail ontvangen van KPN NetwerkNL dat zij in week 38 (nu week 35) de huisaansluiting zullen gaan realiseren.

De tegemoetkoming klinkt goed. Er zit bij mij in de buurt wel een T-Mobile shop. Ik moet alleen even kijken of ik dan met een hotspot kan werken via mijn telefoon terwijl ik wel mijn eigen nummer behoud.

 

Thanks!


@cptgrt Thanks voor je terugkoppeling met betrekking tot het modem, ik ga één van onze specialisten bij de technische dienst aanschieten om te vragen of jouw order een spreekwoordelijke ‘push’ kan krijgen, zodat je alsnog volledig aangemeld wordt. Ik kom hier snel op terug! 😁

@TomThuis Heel graag gedaan, vaak denken we in problemen terwijl er net zo makkelijk in oplossingen kan worden gedacht. Dat scheelt jou een hoop trammelant en maakt het zoekwerk voor ons als medewerkers ook nog veel uitdagender en leuker! 😊

Afijn, terugkomend op de voucher: heb je ergens een losse smartphone liggen waar je de T-Mobile prepaidsim in kunt doen? Zo ja, dan heb je daar meteen je hotspot mee gefixt. Stuur me een berichtje zodra je de kaart gekocht hebt, dan vergoed ik deze stante pede voor je. 


Yes, ik heb een andere mobiel gevonden waarmee ik de hotspot kan aanmaken. Top! Nogmaals bedankt!!


@cptgrt Je aanvraag is helemaal doorgezet en als Completed aangemeld. Nu loopt alles door en zul je de melding in My T-Mobile Thuis ook te zien krijgen dat de aansluiting volledig geregistreerd is! 

Een fantastisch weekend toegewenst! 😁🌞🎈


Dank @Jason alles staat goed zo te zien!


Goedemiddag,

Gisteren aangesloten op T-Mobile Thuis (glasvezel)
Ik kom van KPN en heb gebruik gemaakt van de overstapservice die T-mobile aanbied, niets anders dan complimenten over deze service, alles is zonder problemen verlopen en heb nagenoeg niet zonder internet gezeten.
Alleen zijn de extra tv-pakketten die ik bij de aanmelding voor T-Mobile Thuis meteen mee had besteld niet geactiveerd, het gaat dan om Fox Sport, Ziggo Sport en Cloud-opnemen, deze zijn niet zichtbaar op de tv en na inloggen bij T-Mobile Thuis zie ik de status “is in aanvraag”.

Gisteren aan het einde van de middag toch nog even gebeld met de klantenservice, die wist mij te vertellen dan mijn activatie van T-Mobile Thuis niet niet geheel was afgerond in het systeem.
Nu 24 uur verder, nog steeds dezelfde status, en dat is toch best vervelend met een weekend vol Sport op de TV. Ik zou dan ook graag zien dat het zo snel als mogelijk geactiveerd kan worden.

Wat wel vreemd is, is dat ik gisteren bij mijn account op de T-mobile Thuis website gewoon een extra tv pakket kon activeren nl “Kids & Music”, deze was actief na een aantal minuten.

Toch vreemd dat ik dat wel kon activeren.
Iemand enig idee hoelang dit kan duren voor mijn activering is afgerond in het systeem van T-Mobile ?

 

Groet, Ronald


Hoi @RonaldSpr,

Fijn om te horen dat de overstap je over het algemeen goed bevallen is! Sorry dat er iets mis is gegaan met de TV pakketten die je had besteld en dat je dit pas gisteren zelf hebt kunnen oplossen. Hopelijk kan je met onze Terug Kijken functie alsnog het gemiste plezier inhalen. Heel veel kijkplezier nog gewenst het komende seizoen. 


Hoi @RonaldSpr,

Fijn om te horen dat de overstap je over het algemeen goed bevallen is! Sorry dat er iets mis is gegaan met de TV pakketten die je had besteld en dat je dit pas gisteren zelf hebt kunnen oplossen. Hopelijk kan je met onze Terug Kijken functie alsnog het gemiste plezier inhalen. Heel veel kijkplezier nog gewenst het komende seizoen. 

Hoi Cal,

Het klopt idd dat ik de pakketten gisteren zelf heb kunnen activeren.

Alles werkt naar volle tevredenheid, en nogmaals mijn complimenten voor de overstapservice.

Groet, Ronald. 


Hoi @RonaldSpr, sorry voor het ongemak! Ik heb het zaterdag in orde gemaakt voor je. De order was nog niet volledig voltooid inderdaad, dat heb ik op de achtergrond wel gedaan. Gelukkig heeft dit bijgedragen aan de oplossing, maar aan jou: chapeau voor hoe je dit aangepakt hebt. Door het nogmaals bestellen van de TV pakketten, kreeg de aanvraag nogmaals de spreekwoordelijke push die nodig was om alles te activeren. Goed bezig! 👍

Veel sport- en kijkplezier!


Hallo @Jason, super fijn dat jij de order een setje heb gegeven. Fijn dat we het op deze manier toch nog snel hebben kunnen oplossen. 
Ben echt super tevreden over het gehele proces van overstappen. Ook over de kwaliteit van T-mobile thuis ben ik zeer tevreden. Kortom een erg tevreden klant. 
 

Groet,

Ronald. 


Heel graag gedaan en blij te horen dat het proces je zo enorm bevalt! 😄

Indien we in de toekomst nog eens kunnen helpen, geef het dan zeker aan. De Community helpt altijd zo goed mogelijk mee!


Hallo allemaal,
Ik heb een t-mobile thuis abonnement aangevraagd, maar ik vind het wel vervelend dat ik zo lang moet wachten voordat ik internet heb. We moesten op korte termijn verhuizen, dus viel het niet van tevoren te regelen…
Is er een mogelijkheid om het proces wat te versnellen? Bijvoorbeelddoor af te zien van de bedenktermijn?
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet, Jeroen


Reageer