Skip to main content

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 

Goedemiddag!

Gisteren heb ik een glasvezel abonnement bij jullie afgesloten. Vervolgens ben ik lid geworden van de community en heb ik al een aantal antwoorden op mijn vragen gevonden, maar...ik ben er ook een paar rijker geworden ;)

Ik lees bijvoorbeeld dat ik aan kan geven dat ik geen behoefte heb aan de 2 weken bedenktijd..ik las op dit forum het volgende: Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je niet gebruik maakt van de Overstapservice. Heel mooi! Zou ik gebruik van willen maken, maar ik vind deze optie niet in mijn T-Mobile Thuisomgeving.

Daarnaast zie ik veel (boze) klant reacties in dit forum betreft de lange wacht/aansluittijd omdat er geen aansluitingen meer vrij zijn in sommige gebieden? Valt mijn adres daar ook onder?

Graag reactie op bovenstaande, ik zou een spoedige aansluiting zeer op prijs stelleni.v.m. thuis werken #COVID-19


Hallo @rh205 

Welkom bij T-Mobile!

Het systeem is wat aangepast waardoor je een eerst gewenste aansluitdatum over ongeveer 2 weken. Deze tijd is nodig voor de verschillende partijen om jouw verbinding in orde te maken.

Vroeger had je een datum van over 4 weken en daar kon je wel kiezen om de bedenktermijn over te slaan omdat er toen eerst werd gewacht totdat de 2 weken bedenk tijd voorbij was. Je hebt nu nog steeds de 15 dagen bedenktijd om van je bestelling af te zien.

Het poort tekort probleem is/was vooral op ODF (eigen netwerk van T-mobile) en je kunt na gaan of je in een ODF gebied zit als er 1000 mb op jouw adres beschikbaar is. Indien de max 100 mb is dan zit je op het KPN netwerk.


Hallo @rh205 

Welkom bij T-Mobile!

Het systeem is wat aangepast waardoor je een eerst gewenste aansluitdatum over ongeveer 2 weken. Deze tijd is nodig voor de verschillende partijen om jouw verbinding in orde te maken.

Vroeger had je een datum van over 4 weken en daar kon je wel kiezen om de bedenktermijn over te slaan omdat er toen eerst werd gewacht totdat de 2 weken bedenk tijd voorbij was. Je hebt nu nog steeds de 15 dagen bedenktijd om van je bestelling af te zien.

Het poort tekort probleem is/was vooral op ODF (eigen netwerk van T-mobile) en je kunt na gaan of je in een ODF gebied zit als er 1000 mb op jouw adres beschikbaar is. Indien de max 100 mb is dan zit je op het KPN netwerk.

Top bedankt voor de uitleg!!


Mocht je nog vragen hebben dan kan je ze gerust stellen 😉


Goedemiddag @weust! Dan heb je destijds de verstandige keuze gemaakt om Ziggo aan te houden inderdaad, goed geregeld! :grin: Moet er overigens wel bij zeggen dat wanneer je onze Overstapservice gebruikt, wij de lijn van de uitgaande provider pas in overleg met hen dichtzetten zodra wij kunnen leveren. Desalniettemin, goed geanticipeerd. 

Ik heb aan de specialist voorgelegd waarom er al een Guidion afspraak in stond, maar bij nader inzien is Volker Wessels Telecom de aannemer die tevens de patch (verbinding gereed maken) voor de rekening neemt. Het was aan mij ontgaan dat wij dan geen extra melding krijgen. 


@Jason Ja, inderdaad 🙂 Ik had wel een zo'n vermoeden dat het niet zomaar opgezegd zou worden, maar houd het wel graag in eigen hand.

 

VWT heeft in dit geval de patch gemaakt en opgeleverd, dat was eerst een andere partij maar die maakte er een bende van. Daardoor is VWT het toch gaan doen in mijn gebied.

Alles is afgelopen vrijdag goed gegaan, en heb zelf de verbinding aangesloten.

Beetje jammer om daarvoor te moeten wachten tot eind april terwijl ik het prima zelf kan als IT’er :D

 

Ik moet dus en Ziggo bellen om op te zeggen en Guidion bellen om aan te geven dat ze niet meer hoeven langs te komen.

(notificatie mail kwam in de Junk terecht, dus vandaar de late reactie)


Hoi @weust, het is alleen maar goed dat je het in eigen hand houd. Je weet nooit wat er kan gebeuren, helemaal in zo’n crisisperiode als nu! Gelukkig heb je het zelf in orde gemaakt. Een beroep als IT’er komt toch steeds beter van pas! :wink:


@Jason Met dit soort dingen zeker wel :-)


Beste T-Mobile,

 

Ik heb op 21-02 doorgegeven dat ik ging verhuizen per 14-03. Een afspraak op 14-03 zou zeker lukken, Later bleek dat 18-03 de eerste mogelijkheid was. Kan gebeuren, geen probleem. 
 

Maandag 16-03 gebeld met jullie, nog geen installatiepakket binnen. Afspraak verzet naar 19-03. 19-03 gebeld door Guidion, geen pakket binnen dus kunnen niks doen. 19-03 meteen weer T-mobile gebeld, er gaat iets mis. We weten niet wat, we bellen je vanmiddag terug.

20-03 zelf maar gebeld, was nog niet terug gebeld. We gaan het installatiepakket meteen versturen, je ontvangt een track & trace. Codes ontvangen voor gratis data via telefoon voor 2 weken, mooi gebaar. Echter alleen te gebruiken via T-mobile mobiel, heeft alleen mijn vriendin. Overdag voor mij niet te gebruiken.

 

Tot 24-03 gewacht, niks ontvangen. 24-03 weer gebeld met jullie, probleem met leveren. Opzeggen wellicht nog mogelijk, morgen bellen we terug.

Vandaag 25-03 weer niet terug gebeld, nog steeds geen internet en tv. 
 

Na 2 weken wachten nog steeds geen duidelijkheid. Werk al 2 weken thuis(coronacrisis) dmv een hotspot met alle bijkomende kosten en ongemakken van dien.

 

Tot op heden totaal geen duidelijkheid wat ik kan verwachten. Altijd zelf contact met jullie moeten opnemen, nooit iets vernomen vanuit jullie kant.

 

Hoe gaan we ervoor zorgen dat wij zsm internet + tv krijgen en dit op een nette manier wordt opgelost?

 

Uiteraard snap ik dat door de coronacrisis alles een stuk moeilijker is en bepaalde dingen simpelweg overmacht zijn. Alle begrip daarvoor, geen begrip voor alle onduidelijkheid en enige vorm van proactieve communicatie vanuit jullie.

 

Alvast bedankt!

 

 


@F-Almere Excuses, op dit moment is er inderdaad een vertraging in het uitsturen van het installatiepakket bij een verhuizing. Het pakket wordt zo snel mogelijk naar je verstuurd en op dat moment ontvang je direct een Track & trace. Ik heb op dit moment geen exacte datum voor je maar we doen er alles aan om je zo snel mogelijk online te krijgen, excuses voor de vertraging!


Ik heb afgelopen maandag gebeld met Guidion om mijn installatie afspraak van 24 april niet door te laten gaan omdat ik zelf aangesloten heb wat ik aangesloten wil hebben, maar werd door degene die ik sprak doorverbonden met het telefoonnummer van T-mobile omdat er wellicht een garantie ding zou zijn omdat ik het zelf aangesloten heb.

Echter, door het coronavirus gebeuren kon ik met mijn vraag niet terecht dus ga ik in een cirkel terecht komen :-)

 

Kunnen jullie aan Guidion duidelijk maken dat het OK is dat mijn afspraak geannuleerd word?


Op 24 maart heb ik een bestelling geplaatst voor glasvezel internet echter zijn we nu bijna 2 weken verder en mijn bestelling staat nogsteeds op ontvangen er is zit vanuit tmobile geen beweging niks in als het zo moeizaam is wil ik mijn abbonement nu al weer opzeggen dit duurt allemaal veel te lang!


Hoi @weust, wat goed dat het gelukt is met aansluiten! Ik heb het aan Guidion duidelijk gemaakt en de afspraak wordt er bij deze uitgehaald! :wink: 

Hoi @muni, welkom op de Community! Een gemiddelde Glasvezelverbinding paraat maken duurt zo'n 2 tot 4 weken. Dit is sterk afhankelijk van hoe het eraan toe is met de aanleg in de woonwijk en de gereedheid van jouw FTU in huis. Een FTU is het Glasvezelaansluitpunt en wordt geïnstalleerd door de netwerkbeheerder (in dit geval KPN Netwerk NL). Na een postcodecheck te hebben gedaan in het netwerksysteem, kom ik erachter dat de aangeleverde technologie nog niet mogelijk is op jouw adres. Hier wordt ook nog geen concrete plandatum voor genoemd. Sorry voor het ongemak! Kan ik jouw aanvraag annuleren, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het te lang duurt.


Hallo @Jason, Ik heb de mail van T-Mobile Thuis met de annulering van Guidion al ontvangen (uur geleden) dus had al zo'n idee dat iemand van jullie het geregeld had :-)

Heb ook al de ingangs datum van het contract ontvangen per mail (kwam er vlak na) en gaat netjes per vandaag in.

 

Dank jullie wel!


Hallo , gisteren 8april was mijn installatiedatum voor mijn t-mobile thuis maar ik heb noog steeds mijn installatiepakket niet ontvangen , ik zou graag willen weten wanneer ik het krijg


Hoi @Esteban, goed dat je dit aankaart. Mijn verontschuldigingen voor wat betreft de vertraging! We zijn overgegaan op een andere distributiepartner en dit heeft er voor gezorgd dat bij een klein aantal klanten de pakketten vertraagd geleverd worden. Bedankt voor je geduld en begrip. Jouw pakket staat klaar om verzonden te worden. Je zult hier zo snel mogelijk een Track & Trace code van ontvangen zodat je te allen tijde in de gaten kunt blijven houden waar het installatiepakket blijft. De e-mail met Track & Trace zal worden verstuurd, zodra het pakket vanuit de distributie naar PostNL verzonden is. Dit gebeurt normaal gesproken binnen 1 tot 4 werkdagen.


ik zie helaas dat mijn guidion afspraak om de modem aan het glasvezelaansluitpunt aan te sluiten pas 10 dagen na vandaag gemaakt kon worden omdat ‘het installatiepakket nog geleverd moet worden’ terwijl ik deze al sinds 14 maart thuis heb liggen 😞 kan dus pas vanaf volgende week donderdag genieten van glasvezel. is het mogelijk om deze afspraak bijvoorbeeld naar morgen te verschuiven, of kan ik het ook zelf installeren? Ik ben wel IT’er, maar wat ik me afvraag is of het glasvezel ook direct ‘aan’ staat


Hallo @hhamzah99 

Het signaal wordt meestal al op de installatiedatum geactiveerd.

Nu met de coronacrisis laten guidion monteurs je het soms zelf doen met telefonische hulp op afstand met hun toestemming natuurlijk, maar als er bijvoorbeeld nog een andere mediaconverter hangt en die moet vervangen worden, dan komt de monteur alsnog langs.

Ik weet niet wat de situatie precies is bij jou maar je zou het kunnen navragen bij guidion. Telefoonnummer 088 2000 151.


Gisteren ook al gevraagd via de telefonische helpdesk, maar niet helemaal begrepen wat die mij vertelden volgens mij. Daarom wederom. In mijn T-mobile thuis portal staat het volgende:

 

Installatiedatum bekend - 17 april

ik heb nog geen installatiepakket gezien, of iets van een installatie-afspraak gehoord. Van de helpdesk begreep ik dat deze melding gaat over het aansluiten aan providerkant van de vezel, en dat de thuisinstallatie pas daarna plaats gaat vinden. Waarom dan de verwarrende berichten over installatiepakket thuissturen en installatie-afspraken?

 

Mijn nieuwsgierigheid wordt vooral ingegeven door de onbruikbaarheid van een 16mbit DSL-lijn die ik nu heb. Wacht met smart op glasvezel :)


Hi @TKN, excuses voor de onduidelijkheid! Op dit moment hebben we vertraging in het uitsturen van installatiepakketten. Ik kan op het moment geen concrete datum noemen maar we werken achter de schermen keihard om het installatie pakket zo snel mogelijk bij je te krijgen! Excuses voor de vertraging.


Hallo , gisteren 8april was mijn installatiedatum voor mijn t-mobile thuis maar ik heb noog steeds mijn installatiepakket niet ontvangen , ik zou graag willen weten wanneer ik het krijg

Welkom bij de club:unamused:  Mijn installatiedatum was 6 april en inmiddels 4 keer met T-mobile klantenservice aan de lijn gehangen. Excuus van wissel distributiepartner is er al ruim een week en heb medelijden met het support team die met dit disfunctioneren moeten dealen. Prima dat het langer kan duren maar dat is geen excuus om niet in staat te zijn exacte locatie van pakket te weten. Daarnaast geeft de website ook geen melding van dit soort problemen. Misschien minder focus leggen op imago behoud en een paar van die medewerkers (of het geld er voor) laten helpen om de rotzooi op te lossen. Absoluut triest en een slechte binnenkomer. O en geef de schuld aub niet aan PostNL, die hebben vertraging maar niet 2 weken+. Btw nog een vraag: Waarom worden nieuwe klanten niet actief geïnformeerd over de situatie? In plaats daarvan staat er doodleuk een installatie datum met een belofte er onder die 0% klopt!

 

 


Hoi @DL06welkom op de Community! Je kaart een belangrijke issue aan die inderdaad nog steeds een flink zure nasmaak geeft. Sorry dat het ook bij jou misgegaan is. Er is geen excuus voor. 

Je hebt overigens volkomen gelijk dat we hier op hadden moeten anticiperen en in elk geval een waarschuwende e-mail hadden kunnen sturen waarin het gemeld wordt. Dat gaf een andere user zojuist ook al aan en zou in ieder geval al een indicatie geven van wat er momenteel speelt. 

Mag ik jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in een PM ontvangen? Dan kijk ik na wat de status van jouw pakket is!


Er staat nu al een hele tijd “De eerst mogelijke leverdatum is donderdag 16 april 2020.” in My T-Mobile. Dat gaat ondertussen natuurlijk niet meer lukken, dus ik zou erg graag willen weten waar ik aan toe ben. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit verder gaat? Afhankelijk daarvan kan ik dan bepalen of ik de bestelling annuleer of nog even wacht.


Hoi @Jelly42, op het moment zijn er bij jou in de wijkcentrale geen vrije netwerkpoorten, daarom kan jouw verbinding nog niet gerealiseerd worden. Elke dag wordt er gecheckt of er weer vrije poorten beschikbaar zijn, maar tot op heden is dat nog niet het geval. Ik durf je geen datum te noemen dat er een poort vrij komt. Excuses voor het ongemak!


Hey @Marioandretti,

Allereerst tof dat je gaat overstappen! :smile: Wanneer je je Unlimited abonnement combineert met je T-Mobile Thuis dan wordt je internetprijs inderdaad € 25,- per maand voor je internet pakket na activatie van je Uit & Thuis voordeel. Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:
 

@Piotr  Gisteren is het uiteindelijk gelukt om glasvezel binnen te krijgen en volgende week komt Guidion het modem aansluiten. Zojuist via de telefoon contact gehad met een een collega van jou omdat het tv deel er blijkbaar toch nog niet bij staat. De betreffende collega zal mij 5-5 na installatie terugbellen. Hopelijk komt het goed volgende week (ook met het kosten aspect), maar wel erg jammer de tv module er niet is als Guidion langskomt :-( 

 

 


Reageer