Beantwoord

Verstuurde mail krijg ik terug

  • 21 October 2019
  • 29 reacties
  • 3621 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 37 reacties

Beste,

Van af begin oktober krijg ik mail retour verzonden naar hotmail / live /outlook adressen.

Dit is een vervelend probleem omdat ik er niet van op aankan dat o.a. offertes en afspraken ontvangen wordt. Voor de zekerheid bel ik na de mail. Dit kan niet de bedoeling zijn. Hieronder de ontvangen foutmeldingen:

Hieronder mijn verzameling (ik heb het e-mail adres even weggelaten het gaat in deze verzameling om hotmail  en outlook  geadresseerden

 

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 16684C0654

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Tue, 15 Oct 2019 12:21:33 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @outlook.com

Original-Recipient: rfc822;@outlook.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; outlook-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [SN1NAM04FT056.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com]

 

 

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 201B2C05F8

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Mon, 14 Oct 2019 16:52:42 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @hotmail.com

Original-Recipient: rfc822;@hotmail.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; hotmail-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [HE1EUR04FT016.eop-eur04.prod.protection.outlook.com]

 

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 13AA4C04C0

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Sun, 13 Oct 2019 16:43:00 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @outlook.com

Original-Recipient: rfc822;@outlook.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; outlook-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [BN3NAM04FT020.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com]

 

Reporting-MTA: dns; smtp04.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 1099F1AE32F

X-Postfix-Sender: rfc822; ron@sunpage.nl

Arrival-Date: Sun, 13 Oct 2019 14:01:59 +0200 (CEST)

 

Final-Recipient: rfc822; @hotmail.com

Original-Recipient: rfc822;@hotmail.com

Action: failed

Status: 4.7.650

Remote-MTA: dns; hotmail-com.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.179] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

    information, see https://postmaster.live.com (S775)

    [BN8NAM12FT060.eop-nam12.prod.protection.outlook.com]

icon

Beste antwoord door Brian 25 October 2019, 09:13

Bekijk origineel

29 reacties

Ik ervaar vandaag hetzelfde probleem.

Mails naar hotmail gaan fout

 

als ik gmail gebruik om te versturen gaat het goed,

gebruik ik t-mobile thuis smpt om het te versturen gaat het fout.

 

Graag oplossing!

Reputatie 3

Hallo Marius1951. Klopt dat heeft er mee te maken dat er een nieuw beleid is. Ik verwacht dus ook niet dat T-Mobile hier iets aan zal doen. Wat je kunt doen is via een smtp agent je mail laten versturen. Er zijn heel veel die het prima doen en uiteindelijk zul je hier toch gebruik van moeten gaan maken gezien ook andere providers niet veel hieraan gaan doen of naar toe gaan om eigen servers niet meer te ondersteunen. Check anders https://www.sendinblue.com/pricing/ als voorbeeld. Je kunt hier 300 mail per maand gratis versturen. Voordeel van dit soort providers is dat je ook een goede security ondersteuning voor je mailserver aan kunt hangen. (SPF record etc.)

weet niet in hoeverre dit aansluit op het topic, maar ik krijg de laatste tijd, meerdere keren per dag honderden/duizenden ( echt waar ) failed delevery return to sender van Glasoperator en enige anderen.

Ik begrijp dat dit al meerdere keren is aangekaart en dat al sinds een langere tijd, maar t-mobile schijnt onkundig te zijn of onwillend om dit asap op te lossen. Een goede reden om eens te gaan zoeken naar een andere provider, maar er zijn er velen en de service schijnt ook bij velen gewoon slecht te zijn. 

Reputatie 3

Hallo Lisa, bedankt voor je update en de snelle reactie. Ik heb de andere topic gelezen maar dit lost het probleem niet op. Het moet toch kunnen dat je zelf bepaald of je een eigen mail server wilt draaien of niet. Als je gedwongen wordt om geen poort 25 meer te gebruiken, dan werkt een eigen e-mail systeem gewoonweg niet meer. Als je via internet e-mail verstuurt dan moet dat op poort 25 omdat andere mail systemen dit anders niet kunnen ontvangen of “relayen”.

Ik wordt nu gedwongen om TSL of secure SMTP te gebruiken via een relay server van T-Mobile. Mijn IP adres heeft verder een goede reputatie en ook de security is erg goed ingeregeld. Nu ik dus via T-Mobile moet versturen (de relayserver) loopt ik op compleet nieuwe uitdagingen. In mijn geval is het dus nu zo dat ik geen mail meer kan afleveren op hotmail.com etc. omdat de T-Mobile ip adressen bij Microsoft deels geblokkeerd of geknepen zijn.

Nu moet ik maar afwachten dat hier wel of niet (zoals ik het lees meer van niet) een oplossing hierop gaat komen. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben erg blij met T-Mobile en ik ben al vele jaren klant met alles, maar dat dwingt mij om andere oplossingen te zoeken, omdat T-Mobile hierbij niet helpt en ondersteund.

Port 25 blijft gewoonweg een poort die gebruikt blijft worden als je een server aan het internet hangt. Zeker zou ik ook willen dat andere servers naar een secure port gaan maar dat is nog lang niet het geval. Ook ik gebruik, waar het kan, beveiligde poorten om mail te versturen, maar het merendeel gaat nu eenmaal via 25 anders krijg ik de mail niet verstuurd. Ook jullie zullen via de relay server uiteindelijk mail naar niet secure servers via poort 25 blijven versturen. Dat kan ik zien als ik de relay gebruik en de ontvangende mail onderzoek.

Jammer dat ik dus beroofd wordt van mijn vrijheid om mijn eigen e-mail server zo te laten draaien als ik dit wil. :cry: Ik zal hier niet de enige zijn die hier last van heeft en ik denk dat veel gebruikers die ook in deze situatie zijn nu ook over nadenken om een provider te vinden die hier wel in wil meewerken.

Nogmaals bedankt voor je reactie en ik begrijp je antwoord. Het lost alleen niet het probleem voor veel klanten op, het maakt het alleen groter omdat hier nu veel meer issues bij komen kijken. En ja, voor de gewoone gebruiker met een connectie naar jullie relay server is dit wellicht een uitkomst, maar je kan hier veel meer issues gaan verwachten.

Gr, C.

Reputatie 7

Hi @cforker, merci dat jij dit issue hier aanhaalt! Ik vermoed dat jij een eigen mail draaide via Outlook en daar poort 25 voor uitgaande mail gebruikte. Onlangs hebben wij een topic geschreven over de ins en outs van poort 25 en deze zet ik graag naar je door:

Als je hier nog aanvullende vragen over hebt, stel die dan gerust in het bovenstaande topic! We helpen je namelijk met liefde en ik hoop dan ook enorm dat jij bij ons blijft. 

Reputatie 3

Hallo volgens mij is dit na een jaar nog steeds niet opgelost. Ik zit deze post te lezen omdat ik nu sinds een paar weken ook dit probleem heb. Ik krijg mail terug naar een paar dagen  van MS omdat deze niet kunnen worden afgeleverd. Ik gebruik nu de mail server van T-Mobile omdat ik met mijn adres zelf geen mails meer kan versturen omdat er iets bij Glasoperator is gewijzigd. Al in al is het teleurstellend dat je een eigen mailserver hebt maar hem niet kan gebruiken omdat er meer en meer identiteiten een stokje ervoor zetten. Erg jammer. Ik ben nu serieus aan het overleggen om een provider te zoeken die hier geen issues mee heeft dat je een eigen server gebruikt. Ik begrijp dat t-mobile geen ondersteuning kan/wil geven als je eigen mail hebt, maar als de relay servers van t-mobile ook niet meer gaan werken waar is dan de vrijheid gebleven om een eigen server te hebben.

Deze topic gaat over hotmail en live addressen die geen mail ontvangen vanwege “bad IP reputation”. Ik heb hierover op 28 oktober naar een link van outlook/Microsoft verwezen.

Mijn aanvulling over het regelmatig belanden in SPAM is mijn inziens relevant omdat dit dezelfde oorsprong kan hebben, namelijk een bad IP reputation.

Voorlopig ben ik overgeschakeld op de SMTP server van Gmail. Moet ik wel een reply-to header meesturen, maar Gmail werkt tenminste.

Reputatie 7

Hi @Sander1000 ik vraag mij inderdaad af het belanden van jouw e-mails in een spam folder komt door het issue waar dit topic mee begon maar ik heb hier wel een update over. We hebben het in het vizier maar er is geen ‘quick fix’ voor. We zijn wel aan het kijken naar een oplossing voor in de toekomst maar ik durf hier op dit moment geen datum aan te hangen.

@Pieter_B 

Ik snap je suggestie wel (en dank daarvoor, ik ga zeker kijken), maar waarom komen emails met dezelfde inhoud wél aan zodra ik ze (opnieuw) stuur mbv de SMTP server van gmail ?

De lakse houding van T-mobile begint me zo langzamerhand op de zenuwen te werken. T-mobile lijkt me een serieuze partij die toch in staat moet zijn om bij Microsoft aan te kloppen om van die blacklist af te komen.

Reputatie 7
Badge +3

7 Key Strategies for Avoiding the Gmail Spam Filter

11 Reasons Why Your Emails Go in the Spam Box (and How to Make Sure They Don’t)

Zo even twee pagina’s op het net, die inzicht kunnen geven waarom dingen in een SPAM-box terecht kunnen komen.

Begrijp dat je een bedrijf runt, waarbij je extra op moet letten hoe je een email aan klanten opzet, want daarvoor staan filters extra scherp afgesteld. 

Zou zeggen lees de aangegeven pagina’s eens door, om te kijken of er andere zaken zijn waardoor je mails als SPAM worden aangemerkt (dus niet alleen naar TM kijkend)

Suc7 Pieter - medeklant

@yalerta@Pieter_B@Erik Jan van Zanten 

Ik ben het niet helemaal met je eens. In het ene geval wordt een verdachte email eerder afgevangen en bounced (zoals de servers van Microsoft (live, hotmail) dat doen). Gmail levert de mail wel af maar verdwijnt in de spam folder.

In beide gevallen gaat het om emails verstuurd mbv de SMTP server van T-mobile. Het wordt HOOG TIJD dat dit probleem wordt verholpen! Ik loop business mis terwijl ik wel maandelijks mag betalen. Dit speelt al maanden!

Reputatie 7
Badge +5

@Sander1000

Dat jouw e-mails in de spam folders van je klanten belanden is niet van toepassing op de vraag waar dit topic mee begon. Dat betrof e-mails die teruggekaatst (bounced) werden omdat ze verstuurd waren vanuit een IP adres range waar ook spam vanaf verstuurd werd.

Emails die in een spam folder belanden kunnen daar terecht komen om verschillende redenen en één van die reden is een foute emailserver vanaf een bepaald IP adres.

Hier staat een uitleg (zomaar een link na een Google zoekopdracht / waarom beland mail in spam folder)

Beste T-Mobile,

Wat is nu de status? Nog ALTIJD belanden mijn emails in SPAM folders bij mijn klanten! Nu zelfs ook regelmatig bij gmail-gebruikers.

 

Ik heb niet het idee dat er enige sprake is van urgentie…

 

Met zorgelijke groet,

Sander

Reputatie 4

Hoi @Muyz, ik had je via een andere topic al beantwoord, maar voor de volledigheid laat ik ook hier een bericht achter. Dit probleem is bij ons bekend en we gaan ons best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen! 💪

@Pieter_B : Bedankt voor je reactie. Wat je schrijft klopt en was me op voorhand al bekend. Het vervelende is natuurlijk dat dit ons probleem niet oplost. Wat doet T-Mobile er bijvoorbeeld aan om “onwetende medeklanten” te wijzen op hun ongewenste/onverantwoorde gedrag en zodoende kans op deze situatie te verkleinen?

Reputatie 7
Badge +3

@Muyz  en @Erik Jan van Zanten 

Een IP reeks of ISP komt nooit zomaar op een blacklist terecht, dan moet er wel een gedegen reden voor zijn.

Eigenlijk heeft TM er ook geen controle over hoe onze grote wereldspeler MS zijn servers instelt, dat is een traag proces om het te hersellen kan ik je wel vertellen.

Als er op dit moment van schrijven nog steeds pogingen binnen komen om bulk spam te versturen uit een TM reeks, gaat MS de deur nog niet openzetten.

De oorzaak van deze problemen ligt er vaak in, dat klanten eigen mailservers inrichten en als relay worden misbruikt door spammers door security flaws. Een mailserver (SMTP) draaien is voor een onwetende ook altijd af te raden, want als je dat wel doet is monitoring trafic een must om unwanted traffic zo snel mogelijk te stoppen/blokken.

Google: …. or your domain name was presented in the HELO argument during SMTP relay.

De veroorzaker is in deze met grote waarschijnlijkheid een onwetende medeklant van jullie op het TM netwerk.

Hier staat info hoe Google hiermee omgaat en spreekt boekdelen  op zich.

Hallo,

 

Is dit probleem inmiddels opgelost?

Nee, want ik krijg ook email verstuurd aan hotmail accounts terug:
 

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been
   temporarily rate limited due to IP reputation.

Hallo,

 

Is dit probleem inmiddels opgelost?

Hallo,


Wanneer wordt dit probleem opgelost, dit kan en mag toch niet zolang duren?

 

Kunnen jullie de uitgaande mailserver niet een ander IP adres geven? Of is er een alternatieve mail server die wij als SMTP kunnen instellen?

Reputatie 7

Hi all, 

 

Ik heb het opnieuw aangekaart. De reden hiervan komt doordat er spam is verstuurd door enkele klanten. De vervolgstappen zijn vooralsnog niet duidelijk. Ik kom erop terug zodra ik meer weet. 

Beste Ron,

Dat is correct. Op het moment dat ik iemand met een hotmail -of live account een email moet sturen stel ik gauw mijn email-client in op de SMTP-server van gmail en voilá, geen enkel probleem!

Het is overduidelijk een server van t-mobile die een “bad IP reputation” heeft, en t-mobile moet het oplossen.

Wat ik vooral vervelend vind is dat hotmail/live pas na VIJF dagen bericht over het niet kunnen afleveren. Dan staat een gemiddelde klant al op zijn/haar achterste benen met de vraag waarom ik niet reageer.

Sander

Reputatie 2

Sander1000,

Dank voor de link. Ik heb de mogelijkheid om via een hostingprovider voor een van mijn websites ook te mailen. Als ik van daar uit mail komen de mails zonder probleem bij de geadresseerden aan. Het lijkt mij dus echt een T-mobile aangelegenheid.

Ron 

Dit is wat outlook.com er over zegt:

https://sendersupport.olc.protection.outlook.com/pm/troubleshooting.aspx

Reputatie 7

Hi all, bedankt voor de meldingen en de informatie. We hebben de melding doorgezet naar onze technische dienst en we houden jullie op de hoogte!

Reputatie 2

Allen,

Dank voor het helpen analyseren en meedenken. Ik heb gister met klantenservice aan de lijn gehangen. We kwamen er niet uit. Ik heb dit probleem naar hun gemaild. Weet niet  hoe zij er mee omgaan er is geen reactie teruggekomen dat zij er mee aan de slag gaan.

Ron

Reageer