Beantwoord

Verstuurde mail krijg ik terug

  • 21 October 2019
  • 29 reacties
  • 3635 Bekeken


Toon eerste reactie

29 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Alle T-Mobile Thuis verbindingen zijn van Glasoperator en Glasoperator is van TMobile dus dat is weer rond :)

 

Het lijkt er dus op dat er een (of meerdere) klant is die zit te spammen waardoor de mailservers van T Mobile op de zwarte lijst staan. T Mobile zal dit moeten oplossen. en moet vrij simpel verholpen kunnen worden.

Sinds kort heb ik dit probleem ook.

Ik gebruik de SMTP-instellingen zoals uitgelegd in de handleiding: https://thuisservice.t-mobile.nl/internet-en-email/email-instellingen/ onder het kopje ‘IMAP EN POP3’ >'Versturen van e-mail (SMTP)'

De SMTP relay server die ik dus heb ingesteld is: smtp.t-mobilethuis.nl (dat glasdoor.nl heb ik zelf nergens ingesteld)
Ik gebruik alleen SMTP-TLS op poort 587
En gebruik mijn @t-mobilethuis.nl email adres om alleen geauthentiseerde berichten via de SMTP Relay te versturen.

Ik stuur misschien 2 e-mails per week, wat veel minder is dan de 500 per dag die toegestaan zijn volgens de eerdergenoemde handleiding.

Ik ben sinds 1 juli 2019 klant en zover ik kan zien zijn de problemen bij mij begonnen rond 24 september. Daarvoor heeft het wel gewerkt. Na 5 dagen kreeg ik het eerste error bericht. Die 5 dagen zijn sowieso irritant, want in de tussentijd denk je dat het bericht gewoon is aangekomen! Dit gaat overigens allemaal over het versturen naar [email]@live.nl, [email]@outlook.com of bedrijven die office365 gebruiken voor hun email. Andere berichten, naar bijvoorbeeld [email]@gmail.com komen wel gewoon aan.

Wat ik in mijn mailbox kan vinden is:

[datum/tijd mail verstuurd] -> [datum/tijd error bericht ontvangen]
24-9 @ 13:07 -> 29-9 @ 21:09 
4-10 @ 03:16 -> 9-10 @ 03:36
8-10 @ 22:04 -> 13-10 @ 22:20
9-10 @ 06:31 -> 14-10 @ 06:50
15-10 @ 13:47 -> 20-10 @ 13:49
17-10 @ 20:14 -> 22-10 @ 20:30

 

Het error bericht komt van en gaat over de volgende hostnames en IP-adressen: 

MAILER-DAEMON@smtp03.glasoperator.nl -> smtp03.glasoperator.nl [37.143.82.178]
MAILER-DAEMON@smtp04.glasoperator.nl -> smtp04.glasoperator.nl [37.143.82.179]

 

Het gekke is dat er in de berichten staat dat het om een "temporary rate limit" gaat. Maar als ik zo naar mijn verstuurde berichten kijk is het niet "temporary", want het lijkt niet uit te maken op welk moment van de dag je een bericht verstuurd.

Voorbeeld mail (1):

From: MAILER-DAEMON@smtp03.glasoperator.nl
Subject: Undelivered Mail Returned to Sender

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                  The mail system

<[email]@live.nl>: host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.14.33]
   said: 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been temporarily rate
   limited due to IP reputation.
For e-mail delivery information, see
   https://postmaster.live.com (S775)
   [VI1EUR04FT033.eop-eur04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
   FROM command)
Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl
X-Postfix-Queue-ID: 7CF3BC02E4
X-Postfix-Sender: rfc822; [email]@[eigendomein]
Arrival-Date: Tue, 15 Oct 2019 13:27:28 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; [email]@live.nl
Original-Recipient: rfc822;[email]@live.nl
Action: failed
Status: 4.7.650
Remote-MTA: dns; eur.olc.protection.outlook.com
Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.178] has been
   temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery
   information, see https://postmaster.live.com (S775)
   [VI1EUR04FT033.eop-eur04.prod.protection.outlook.com]
 

 

Het lijkt er nu overigens op dat de T-Mobile smtp servers helemaal geen verbinding meer mogen maken met de outlook.com services.

Laatste mail (2):

From: MAILER-DAEMON@smtp03.glasoperator.nl
Subject: Undelivered Mail Returned to Sender

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                  The mail system

<[email]@live.nl>: delivery temporarily suspended: lost connection with
   eur.olc.protection.outlook.com[104.47.12.33] while sending RCPT TO

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl
X-Postfix-Queue-ID: 52439C0749
X-Postfix-Sender: rfc822; [email]@[eigendomein]
Arrival-Date: Thu, 17 Oct 2019 20:15:08 +0200 (CEST)

Final-Recipient: rfc822; [email]@live.nl
Original-Recipient: rfc822;[email]@live.nl
Action: failed
Status: 4.4.2
Diagnostic-Code: X-Postfix; delivery temporarily suspended: lost connection
   with eur.olc.protection.outlook.com[104.47.12.33] while sending RCPT TO
Return-Path: <[email]@[eigendomein]>
Received: from localhost (unknown [10.10.60.72])
    by smtp03.glasoperator.nl (Postfix) with ESMTP id 52439C0749
    for <[email]@live.nl>; Thu, 17 Oct 2019 18:15:08 +0000 (UTC)
X-Virus-Scanned: amavisd-new at glasoperator.nl
X-Spam-Flag: NO
X-Spam-Score: -2.997
X-Spam-Level:
X-Spam-Status: No, score=-2.997 required=2.5 tests=[ALL_TRUSTED=-1,
    BAYES_00=-1.9, DKIM_SIGNED=0.1, DKIM_VALID=-0.1, DKIM_VALID_AU=-0.1,
    HTML_MESSAGE=0.001, LOTS_OF_MONEY=0.001, MIME_QP_LONG_LINE=0.001]
    autolearn=ham
Authentication-Results: mailscan02.ispservices.glasoperator.net (amavisd-new);
    dkim=pass (1024-bit key) header.d=[eigendomein]
Received: from smtp01.glasoperator.nl ([10.10.60.31])
    by localhost (mailscan02.ispservices.glasoperator.net [10.10.60.202]) (amavisd-new, port 10026)
    with ESMTP id 3C0sEKr4OCcU for <[email]@live.nl>;
    Thu, 17 Oct 2019 20:14:47 +0200 (CEST)
Received: from [eigendomein] (unknown [212.92.114.58])
    (Authenticated sender: [mijntmobileemail]@t-mobilethuis.nl)
    by smtp01.glasoperator.nl (Postfix) with ESMTPSA id 65BA7C0002
    for <[email]@live.nl>; Thu, 17 Oct 2019 20:14:47 +0200 (CEST)
Received: from ID.home (unknown [])
    (using TLSv1.2 with cipher ECDHE-RSA-AES256-GCM-SHA384 (256/256 bits))
    (No client certificate requested)
    by [eigendomein] (Postfix) with ESMTPSA id 6C50FDAE0034
    for <[email]@live.nl>; Thu, 17 Oct 2019 20:14:21 +0200 (CEST)
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/simple; d=[eigendomein]; s=3434;
    t=1571336062; bh=fFnhsAvZaG7li1++vTmMSN2XuM2NM3VxJVNvuRs4L3k=;
    h=From:Subject:References:To:Date;
    b=I7RcvkX5V+iou1snLCIjoJcU8JWMJWwzIu1KvQaftpEd61LMXdZWurWA07YFF+bBj
     yEE6S1h6oOASLftIJdNzfptR0pJi8kVAh4CK/oP25v1pMewrlwhdDKJP36oWJ1I4dH
     e2t+FdsVHSlNpOwRv8xbrze8i9AXeq/91GI7oc6k=
From: BB <[email]@[eigendomein]>
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="Apple-Mail=_70757CED-498D-4F6B-AA1F-D8DAC07B3BDE"
Mime-Version: 1.0 (Mac OS X Mail 12.4 \(3445.104.11\))
Subject: ...
Message-Id: <ID@[eigendomein]>
References: <ID@outgoing--mailrouter...>
To: AA <[email]@live.nl>
Date: Thu, 17 Oct 2019 20:14:19 +0200
X-MailScanner-ID: 6C50FDAE0034.AB835
X-MailScanner: Found to be clean
X-MailScanner-From: [email]@[eigendomein]

 

Zoals @drs Chris ook zegt zijn glassdoor.nl servers van T-Mobile en blijkbaar worden die gebruikt voor het doorsturen van mail van smtp.t-mobilethuis.nl. Wij als gebruikers kunnen daar volgens mij niets aan veranderen.

Kan een van de T-Mobile netwerkspecialisten misschien naar dit probleem kijken? Zoals ook gebeurd is in dit vergelijkbare topic: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/regelmatig-geen-mail-binnen-krijgen-313203

Reputatie 4

37.143.82.179 is smtp03.glasoperator.nl

Even opgezocht wie glasoperator is https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/breaking-news-vanaf-nu-supersnel-internetten-met-750-mbps-296759

“Het ODF netwerk is het oude netwerk van Glasoperator/Whisper.”

Glasoperator is dus ODF

“Als ik het zo bekijk is het ook alleen beschikbaar op het eigen netwerk van T-Mobile ODF”

ODF is dus T-Mobile

Lijkt er op dat het probleem toch bij T-Mobile zit!

Reputatie 7
Badge +5

Antwoord staat in de geposte voorbeelden en heeft tot zover niets met Tmobile van doen.

 

Diagnostic-Code: smtp; 451 4.7.650 The mail server [37.143.82.179] has been

    temporarily rate limited due to IP reputation. For e-mail delivery

 

Het IP adres van de email server waar je jouw mail van verstuurd, heeft op dit moment geen goede cijfers gehaald bij de mailservers van microsoft en e-mails worden daarom (tijdelijk) geblokkeerd.

Waarschijnlijk is jouw mailserver ooit betrokken geweest als verzender van spam of anders.

Dus het gesprek moet gevoerd worden bij jouw email provider cq webhoster zo te zien.

Reageer