Beantwoord

provisioning error - gpon knippert groen

  • 5 December 2022
  • 79 reacties
  • 1364 Bekeken


Toon eerste reactie

79 reacties

Reputatie 1

Dag @tommie heb je dan misschien een update? of @Lisa 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik kan je meer duidelijkheid geven! Mijn collega heeft laten weten dat de afspraak vandaag plaatsvindt om 17:00 uur. De afspraak vindt niet plaats bij jou thuis, maar in de wijkcentrale. Je hoeft de deurbel dus niet in de gaten te houden. Ik hoop heel erg dat je iets na vijven een positief verschil in jouw verbinding opmerkt. 

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik heb goed nieuws! Ik lees dat het probleem is opgelost en dat er iets niet goed stond ingesteld. Er is nu een aanpassing verricht en ik verneem heel graag van jou of je daardoor probleemvrij bent. Fingers crossed! 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik heb goed nieuws! Ik lees dat het probleem is opgelost en dat er iets niet goed stond ingesteld. Er is nu een aanpassing verricht en ik verneem heel graag van jou of je daardoor probleemvrij bent. Fingers crossed! 

Dag @Lisa,

Ik heb inderdaad nu een ip op mijn modem. Kan jij misschien uitleggen wat er dan niet verkeerd stond en hoe het kan gebeuren dat het zo lang heeft geduurd om dit te zien, daarnaast is het natuurlijk interessant om te weten wat T-Mobile gaat doen om er voor te zorgen dat het “oepsje” niet meer zal gebeuren.

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik kan je meer duidelijkheid geven! Mijn collega heeft laten weten dat de afspraak vandaag plaatsvindt om 17:00 uur. De afspraak vindt niet plaats bij jou thuis, maar in de wijkcentrale. Je hoeft de deurbel dus niet in de gaten te houden. Ik hoop heel erg dat je iets na vijven een positief verschil in jouw verbinding opmerkt. 

Dag @Lisa,

 

We gaan het monitoren :) enig idee hoe lang ze bezig zijn?

 

Reputatie 7

Helemaal super @Sli_2022! Die informatie heb ik jammer genoeg niet doorgekregen. Mijn collega kon enkel vertellen dat wat ik daarstraks met je heb gedeeld. Ik hoop dat ze niet lang nodig hebben. 

kladschilder

komt er toch op neer dat van het begin af aan geen goede registratie van jouw instalatie heeft plaatsgevonden.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Sli_2022, ze zijn er op dit moment druk mee bezig. Nog even afwachten en dan heb ik een concretere update voor je!

Reputatie 1

kladschilder

komt er toch op neer dat van het begin af aan geen goede registratie van jouw instalatie heeft plaatsgevonden.

onder andere :) ONT, en modem waarschijnlijk idd

Reputatie 7
Badge +9

@Sli_2022, goed nieuws! Ik hoor net dat het probleem verholpen moet zijn. Zou je dit voor mij kunnen nakijken? Hoor graag van je terug.

Reputatie 7

Hi @Sli_2022, ik wil je graag laten weten dat mijn collega heeft bevestigd dat Open Dutch Fiber op 2 of 3 januari het laatste stuk van het issue gaat herstellen. Klopt het dat je haar vandaag telefonisch hebt gesproken over de situatie? Ze heeft precies aan mij bevestigd wat jij gisteren al aangaf. Er is na Guidion een storingsmonteur aangestuurd om de aansluiting in de wijkcentrale opnieuw te patchen vanwege een poortmove die er was uitgevoerd. De storingsmonteur heeft toen de poortmove uitgevoerd. De verbinding is toen hersteld en daardoor denkt het systeem dat het abonnement sinds gisteren actief is gegaan, maar vezels in de lade in de wijkcentrale zijn hierna beschadigd bij het sluiten van de lade. Deze lade moet opnieuw gemaakt worden en dit is inderdaad ingepland op maandag of dinsdag. Ik kijk heel erg uit naar jouw terugkoppeling begin volgende week en dan hoop ik te lezen dat jouw verbinding up and running is. 

Voor nu alvast de beste wensen! ✨

Reputatie 7
Badge +9

@Sli_2022, De registratie van het ONT stond niet meer goed. De ONT is er helemaal uitgehaad en opnieuw toegevoegd. Dat heeft uiteindelijk het probleem opgelost.

kladschilder

komt er toch op neer dat van het begin af aan geen goede registratie van jouw instalatie heeft plaatsgevonden.

onder andere 🙂 ONT, en modem waarschijnlijk idd

Ik ben benieuwd. Vandaag Future Connections gebeld. Bij T-mobile wist men eigenlijk van niks en Future C vertelde me dat er problemen zijn bij het wijkpunt. Dit zou dan door KPN opgelost moeten worden (geen licht melding). 
 

Het is allemaal vreemd; KPN gaf na installatie aan dat er communicatie was tussen mijn huis en het wijkkastje, de monteur van Future C gaf aan dat ik wel kon lezen, maar niet schrijven/versturen. Eenrichtingsverkeer zeg maar. En nu geeft men aan geen tweerichtingsverkeer. 
 

Zal me er bij moeten neerleggen waarschijnlijk, gelukkig heb ik nog mijn KPN VDSL internet liggen. Het is vooral erg teleurstellend. 

Reputatie 1

Hi @Sli_2022, ik kan je meer duidelijkheid geven! Mijn collega heeft laten weten dat de afspraak vandaag plaatsvindt om 17:00 uur. De afspraak vindt niet plaats bij jou thuis, maar in de wijkcentrale. Je hoeft de deurbel dus niet in de gaten te houden. Ik hoop heel erg dat je iets na vijven een positief verschil in jouw verbinding opmerkt. 

Dag @Lisa,

 

We gaan het monitoren 🙂 enig idee hoe lang ze bezig zijn?

 

Dag @Lisa,

 

De glasvezel monteur heeft de werkzaamheden inmiddels uitgevoerd, maar helaas nog steeds GEEN verbinding. Het LOS lampje knippert nog steeds (rood) en de glasvezel monteur geeft aan dat hij niemand te pakken krijgt van T-Mobile backoffice en daarom morgen vroeg maar terug komt. Dit is op zijn zacht gezegd zeer teleurstellend. 

Reputatie 1

Gisteren nieuwe kabels ontvangen van Tmobile, dus dat is wel erg tof. Echter ook na het vervangen van de gele glaskabel die vanuit de FTU de ONT in gaat, nog steeds een knipperend rood LOS led. Het viel me overigens ook op dat wanneer helemaal geen glaskabel in de ONT zit, het lampje overigens ook knipperd. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat de Guidion monteur dit gaat herstellen op 28 december, maar we zijn dan wel weer een week verder.

Reputatie 1

Is er misschien een update? Afgelopen weekend er ff over nagedacht, maar hoe stabiel is het T-Mobile glas netwerk als ieder het netwerk kan verstoren? Ik ben vrij afhankelijk van een goede/stabiele internet verbinding, als dit niet mogelijk is dan hoor ik dat natuurlijk graag. Daarnaast zou ik graag willen weten hoe een ander mijn verbinding kan verstoren, heeft iemand hier wat info over (links/blogs, wat dan ook)

 

 

Reputatie 1

En het is weer zover, wederom een knippert groen PON lampje en dus geen internet. 

Reputatie 6
Badge

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

helpdesk gebeld, maar die zeggen dus nu hetzelfde verhaal, we kunnen nix te doen en misschien zijn de ip’s op, heb begrip, we gaan je bellen, we houden in het in de gaten, etc, etc. Ik vind dit zo onprofessioneel! En wederom het verhaal wacht op de Guidion monteur (19 jan).. Waardeloos is dit. Tot op heden ook niet te horen gekregen wat het issue was met de ONT. Uiteindelijk heeft iemand het s/n opnieuw geregistreerd en toen deed de ONT. Enfin ik houd er mee op.

Je hebt inderdaag geen IP-adres op eth_internet. Dat gaat een Guidion monteur ook niet oplossen denk ik. Heb je de router nog een keer opnieuw gestart of nog beter een reset gedaan? Zo ja, dan kan T-mobile misschien nog eens checken of een reprovision will helpen en checken of er nog IP-adressen vrij zijn in de pool

Dag LousL,

 

Dat is dus ook wat ik denk, Guidion gaat niet helpen en T-Mobile schuilt zich weer achter Guidion, want dan zijn ze ff een tweetal weken af van dit probleem! Zowel de modem als de ONT zijn ge-reset, meerdere keren herstart, maar dit helpt helaas niet. 

 

Ik ben verbijsterd. Hier ook een probleem met de verbinding, heb er weinig vertrouwen in. PON knippert, LOS niks.

Reputatie 1

Dag @Lisa 

 

Inmiddels is de ODF monteur weer langs geweest en heeft met de T-Mobile backoffice gebeld om de registratie van de ONT na te lopen. De registratie gaat nog steeds fout en ik begreep dat de registratie niet volledig doorloopt, of te wel we zijn weer terug bij dag 1! Er is een Incident aangemaakt voor een afdeling die de database dient na te lopen. De desbetreffende afdeling heeft druk en geen directe ingang, etc, etc dus het kan zomaar weer een week of … duren *zucht*

@Sli_2022 

Als je No. 4 hebt uit de tabel PON Off en LOS knippert dan heb je inderdaad geen glassignaal meer.

Dit kan een breuk tussen thuis en de pop (wijkcentrale) zijn.

Of een verkeerde patch of misschien ligt je patch stekker er wel uit in het pop station.

Ik vermoed dat laatste en moet een monteur naar het pop station om dit te controleren.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.

 

Reputatie 1

@Sli_2022

Als je No. 4 hebt uit de tabel PON Off en LOS knippert dan heb je inderdaad geen glassignaal meer.

Dit kan een breuk tussen thuis en de pop (wijkcentrale) zijn.

Of een verkeerde patch of misschien ligt je patch stekker er wel uit in het pop station.

Ik vermoed dat laatste en moet een monteur naar het pop station om dit te controleren.

Ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.

 

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, vandaar mijn verbazing dat er wederom een Guidion monteur (voor de 3e x) langs moet komen en ik in de tussentijd moet wachten tot ze weer aan T-Mobile door gaan geven dat het issue niet in huis is. Iets met riet en kluitje enzo. Begrijp me niet verkeerd de damens/heren die ik spreek van T-Mobile zijn super attent in het verzachten van de pijn, maar het blijft zuur!

Reputatie 1

wel signaal dus maar registratie verloopt nog steeds fout. De ODF monteurs hebben zojuist ook de FTU vervangen en alles wederom doorgemeten. Het is nu echt aan T-Mobile om alles na te gaan.

Reputatie 1

inmiddels helpdesk weer gebeld, die geven aan dat er waarschijnlijk een storing is en vervolgens de standaard text, oftewel ik verw8 niet binnenkort online te zijn! @Lisa ik zie geen algemene storing melding op de site, mag ik jou weer vragen om er in te duiken? een andere moderator mag dat natuurljk ook doen :)

Reputatie 1

De Guidion monteur is zojuist vertrokken en wederom hetzelfde antwoord/resultaat! Guidion monteur heeft de kabels en het ONT kastje vervangen met hetzelfde resultaat. Er komt namelijk geen signaal binnen. duh.. De monteur heeft met T-Mobile gebeld maar die kunnen ook niet helpen, inmiddels heb ik zelf maar weer ODF gebeld en die geven weer aan dat alles 3x is nagelopen en gemeten, maar dat de kans groot is dat het hier om een administrative fout gaat, maar ze willen 

 

Ondanks dat de damens van de webcare zeer attent zijn vind ik het nu wel zwaar vervelend en erg onprofessioneel!  

 

Hierbij dan ook het verzoek om de korte termijn gedachte van: “it works on my machine” of te wel “het ligt niet aan ons” los te laten en verder te kijken dan je eigen straatje.

 

Reageer