Hallo, ik heb eind november internet aangevraagd aangezien we 12 december op onze nieuwe adres kwamen wonen. Er zou glasvezel beschikbaar zijn vanaf de 6e van december ( ik wil gewoon DSL maar dat kon niet omdat er zekerheid was dat ik 12 december al glasvezel zou hebben). Uiteindelijk kon ik pas vorige week een afspraak maken. Vervolgens komt de installateur 2x niet opdagen. Vandaag de derde keer eindelijk wel en blijkt de glasvezel installatie onjuist te zijn, waardoor open Dutch fiber weer terug moet komen voor een nieuw plan. Zitten nu na 3x voor niks thuis blijven en veel bellen nog steeds zonder voortgang. 5 weken (!!) al geen internet is een belachelijke service. Hoop dat er zsm duidelijkheid komt en jullie dit serieus nemen.
Zoals aangegeven, het is 1 maart geweest en ik heb mijn abonnement stopgezet. Helaas is het jullie niet gelukt om binnen 3 maanden internet te leveren. Succes met de rest van je klanten.
Hey
Hi Tommie, jullie klantenservice belde me op met de vraag: mag ik een afspraak inplannen met gideon. Toen heb ik haar uit moeten leggen wat gideon is en dat dat niet het probleem is, maar dat Dutch fiber m'n ftu punt moet verplaatsten... Als we zover zijn gekomen dat ik jullie klantenservice moet uitleggen hoe het werkt zijn jullie diep gezonken.
Hey
Hi Tommie, jullie klantenservice belde me op met de vraag: mag ik een afspraak inplannen met gideon. Toen heb ik haar uit moeten leggen wat gideon is en dat dat niet het probleem is, maar dat Dutch fiber m'n ftu punt moet verplaatsten... Als we zover zijn gekomen dat ik jullie klantenservice moet uitleggen hoe het werkt zijn jullie diep gezonken.
Hey
3 maanden lang ? ik wacht al 14 maanden op internet lol
ga er maar niet vanuit dat je snel word aangesloten denk maar in jaar ofzo
ik heb elk onzin excuus verhaal die jij kunt bedenken al gehoord
t mobile doet er niets aan en fiber is een waardeloos bedrijf
die zijn aannemers steeds de schuld geeft
3 maanden is nix ik denk dat je nog in de veronderstelling bent dat ze
er echt iets aan willen doen
niemand weet wanneer jij internet zal hebben
daar ben ik wel achter
Goed om te horen dat jij 3 maanden ook lang vindt duren. Kan ik vandaag reactie krijgen?
Hey
Hi, wederom weer een week radiostilte… gaan we nog actie ondernemen vrienden van t-mobile? We hebben onszelf 1-maart als uiterste datum gesteld, dan stappen we over. Ik wil niet dreigend over komen maar je hebt 3 maanden geleden internet aangeboden en ik ben nog geen stap verder.
Hey
Update van mijn kant: al 6 dagen niets vernomen van zowel t-mobile als van open dutch fiber!
Hey
Hi
Hey
Hallo, het is nu 23 dagen geleden dat ik melding heb gemaakt bij de netwerkaansluiter (Open dutch fiber). Ik heb nog steeds geen reactie. Ook zit ik al 8 weken zonder internet aansluiting, welke mij beloofd is dat ik die op 12 december zou krijgen. Ik heb het idee dat dit niet serieus genomen wordt.. Afgelopen maandag is mij door jullie collega telefonisch aangegeven dat jullie terug zouden bellen over de status, wederom is dit niet gebeurd. Jullie schuiven het probleem continue door en nemen 0 verantwoording. Wanneer gaat dit nu opgelost worden??
Hey
Hey
Hi Tommie, ik heb nog steeds geen reactie van OPF het is nu 16 dagen geleden. Net met jullie klantenservice gebeld en die zei dat er nog helemaal niets was doorgezet (ja naar een collega die ziek was...) Zou mooi zijn als iemand zich hard gaat maken voor mij als klant.
Hi vrienden van t-mobile. Ik heb nog steeds geen update en we zijn weer 3 dagen verder. Gaan we nog contact opnemen met mij als klant??
Ja dit is iets wat je zelf kunt doen als er een ethernet kabel ligt. Maar is wat er ligt wel een ethernet kabel (cat5e of beter)?
De grap is dat je een ethernet kabel voor zowel data communicatie als de voeding van de ONT kunt gebruiken.
Zoals
Maar als het verlengen te lastig is en er een echte ethernet kabel ligt dan is dit een mooie oplossing waarmee je de problemen met het aanleggen van stopcontacten bij de FTU kunt voorkomen. Een splitter kost je iets van 12 euro en een POE injector net zoiets tot minder dan 25 Euro. Maar dit kan je aansluiting flink versnellen en vereenvoudigen. Ik ga morgen zoiets aansluiten bij mijn broer.
Hi louis, dank voor je reactie. Is dit iets wat je zelf kan doen? Vind overigens dat t-mobile dit zelf mag uitvoeren met haar onder aannemers.
Hey
Hi Tommie, ben ik weer, zojuist contact gehad met Link (zij werken voor dutch fiber schijnt) en stuurden me weer terug naar jullie. Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden, en zij geven dit weer door aan Link (?). Dit is nog niet gebeurd begreep ik van hen… Waarschijnlijk zal een schouw nodig zijn voordat daadwerkelijk het punt verlegd wordt. Even kort de planning: 1. Schouw inplannen, 2. schouw van situatie, 3. overleg, 4. inplannen verplaatsing, 5. verplaatsing, 6. inplannen gideon, 7. week wachten, 8. gideon installeren glasvezel. Ik denk met Pasen internet.. Kun je me trouwens al een oplossing bieden voor tijdelijk internet? Vandaag is dag nr. 42 zonder internet. Groeten Twan
Heb je wel de (mogelijkheid) van een ethernet kabel van de FTU naar je huis? Of is die er zelfs nog niet?
Ja die is er wel! en daarom is het voorstel van de installateur (gideon) om de glasvezelkabel door te trekken met de ethernet kabel (ook geen trekveer nodig), zodat de glasvezel naar de stoppenkast in mijn woning komt. Maar goed, de oplossing lijkt niet heel moeilijk, alleen dit te realiseren wel..
Er is een truck die niet veel mensen weten waarbij je de FTU kunt laten zitten.
Je gaat dan de ONT voeden met power over ethernet. Dat kan dan via de bestaande ethernet kabel
Je plaatst de ONT/media converter gewoon naast de FTU. De ethernet kabel wordt dan via de POE splitter aangesloten op ONT en kabel.
Aan de andere kant van de kabel sluit je een power over internet injector aan die de voeding de kabel in stuurt. De andere kant van die injector gaat in de router. De injector voedt je dus vanuit een stopcontact in je huis. Je router komt dus ook gewoon in je huis. Alleen de ONT blijft bij de FTU beneden
Hey
Hi Tommie, ben ik weer, zojuist contact gehad met Link (zij werken voor dutch fiber schijnt) en stuurden me weer terug naar jullie. Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden, en zij geven dit weer door aan Link (?). Dit is nog niet gebeurd begreep ik van hen… Waarschijnlijk zal een schouw nodig zijn voordat daadwerkelijk het punt verlegd wordt. Even kort de planning: 1. Schouw inplannen, 2. schouw van situatie, 3. overleg, 4. inplannen verplaatsing, 5. verplaatsing, 6. inplannen gideon, 7. week wachten, 8. gideon installeren glasvezel. Ik denk met Pasen internet.. Kun je me trouwens al een oplossing bieden voor tijdelijk internet? Vandaag is dag nr. 42 zonder internet. Groeten Twan
Heb je wel de (mogelijkheid) van een ethernet kabel van de FTU naar je huis? Of is die er zelfs nog niet?
Ja die is er wel! en daarom is het voorstel van de installateur (gideon) om de glasvezelkabel door te trekken met de ethernet kabel (ook geen trekveer nodig), zodat de glasvezel naar de stoppenkast in mijn woning komt. Maar goed, de oplossing lijkt niet heel moeilijk, alleen dit te realiseren wel..
Hey
Hi Tommie, ben ik weer, zojuist contact gehad met Link (zij werken voor dutch fiber schijnt) en stuurden me weer terug naar jullie. Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden, en zij geven dit weer door aan Link (?). Dit is nog niet gebeurd begreep ik van hen… Waarschijnlijk zal een schouw nodig zijn voordat daadwerkelijk het punt verlegd wordt. Even kort de planning: 1. Schouw inplannen, 2. schouw van situatie, 3. overleg, 4. inplannen verplaatsing, 5. verplaatsing, 6. inplannen gideon, 7. week wachten, 8. gideon installeren glasvezel. Ik denk met Pasen internet.. Kun je me trouwens al een oplossing bieden voor tijdelijk internet? Vandaag is dag nr. 42 zonder internet. Groeten Twan
Heb je wel de (mogelijkheid) van een ethernet kabel van de FTU naar je huis? Of is die er zelfs nog niet?
De laatste status van
“Hi Lisa, de glasvezel komt binnen in de meterkast (kelder van appartement). Echter is hier alleen een hoofdgroep aanwezig en mag/kan de Guidion monteur de glasvezel niet aansluiten omdat er geen stroom aanwezig is en ook niet gerealiseerd kan worden. De glasvezel moet door getrokken worden tot in mijn stoppenkast in de woning.”
Dat is niet zomaar te realiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan toestemming van de VVE, die blijkbaar alleen toestemming voor de kelder meterkast heeft gegeven. Heb je gekeken hoe bij andere bewoners dit is gerealiseerd? Bij appartementen, waarbij de electriciteits aansluiting niet altijd IN de woning, maar een aparte meterkast buiten de woning is gemaakt, wordt vaak een powerplug toegepast. Dan staat de router en ONT naast de Fiber Termination Unit (zeg maar waar de fiber is afgewerkt door de netbeheerder). De powerplug moet wel op dezelfde elektrische kabels aangesloten worden die ook jouw woning binnenkomen.
“Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden” T-Mobile is geen eigenaar of beheerder van de FTU. Zij huurt alleen de vezel van een netbeheerder.
Als dit allemaal onmogelijk blijkt, dan is het inderdaad aan de netbeheerder om voor het gehele complex een aansluiting op te leveren naar bewoners die gebruikt kan worden. Zoals gezegd, als dit probleem voor alle bewoners hetzelfde is, dan kan de VVE haar contacten gebruiken bij de netbeheerder, zij heeft immers namens de bewoners toestemming gegeven voor deze installatie.
Hi, zover bekend heeft niemand glasvezel in gebruik. In dit geval ben ik de eerste die verplicht gebruik ervan moet maken en vandaar dat ik hier tegen deze issues aanloop. Dank voor je technische uitleg, wordt gewaardeerd. Toch wacht ik op t-mobile haar reactie hoe ze dit willen gaan oplossen.
De laatste status van
“Hi Lisa, de glasvezel komt binnen in de meterkast (kelder van appartement). Echter is hier alleen een hoofdgroep aanwezig en mag/kan de Guidion monteur de glasvezel niet aansluiten omdat er geen stroom aanwezig is en ook niet gerealiseerd kan worden. De glasvezel moet door getrokken worden tot in mijn stoppenkast in de woning.”
Dat is niet zomaar te realiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan toestemming van de VVE, die blijkbaar alleen toestemming voor de kelder meterkast heeft gegeven. Heb je gekeken hoe bij andere bewoners dit is gerealiseerd? Bij appartementen, waarbij de electriciteits aansluiting niet altijd IN de woning, maar een aparte meterkast buiten de woning is gemaakt, wordt vaak een powerplug toegepast. Dan staat de router en ONT naast de Fiber Termination Unit (zeg maar waar de fiber is afgewerkt door de netbeheerder). De powerplug moet wel op dezelfde elektrische kabels aangesloten worden die ook jouw woning binnenkomen.
“Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden” T-Mobile is geen eigenaar of beheerder van de FTU. Zij huurt alleen de vezel van een netbeheerder.
Als dit allemaal onmogelijk blijkt, dan is het inderdaad aan de netbeheerder om voor het gehele complex een aansluiting op te leveren naar bewoners die gebruikt kan worden. Zoals gezegd, als dit probleem voor alle bewoners hetzelfde is, dan kan de VVE haar contacten gebruiken bij de netbeheerder, zij heeft immers namens de bewoners toestemming gegeven voor deze installatie.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.