Hi @VincentB01, merci voor jouw geduld en top dat je ons hier op de hoogte houdt! Ik hoor het heel graag van je zodra er een afspraak is ingeschoten en kijk uit naar jouw update. Fingers crossed dat dit inderdaad heel snel plaatsvindt!
@Boris
Hartelijk dank van de update.
We gaan even afwachten en de duimen dat dit gebeurt.
ik hoop dat de afspraak inderdaad gemaakt gaat worden en dat deze op kort termijn is, er is immers al lang genoeg gewacht op de verbinding en zodat de huidige provider tijdig kan worden opgezetgd.
Mochten we aankomende maandag ( 22 08 2022) nog geen respons hebben, geeft ik dat middels update hier even aan
Hi @VincentB01,
Ik heb het direct voor je gecheckt! Nadat wij onze lijntjes hebben uitgeworpen, hebben we een terugkoppeling van de aannemer mogen ontvangen om de installatie bij je thuis te kunnen regelen. De werkzaamheden die nodig zijn geweest, zijn afgerond. We hebben daarbij toegezegd gekregen dat er zo snel mogelijk een afspraak zal worden gemaakt met je. Deze terugkoppeling is van eergisteren. We zien daarop dat vaak de afspraak gemaakt kan worden in de week waarop deze terugkoppeling wordt gegeven. Wil je ons laten weten of je deze week nog een update binnenkomt? Ik hoor het graag van je!
Goedendag,
Via deze weg even de vraag of er al wat bekend was ( daar waar het verwachte telefoontje momenteel uitblijft vooralsnog) mbt levering en de te ondernemen acties.
Hi @VincentB01,
Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb je vraag direct neergelegd bij onze Glasvezelspecialisten om je van een update te kunnen voorzien. We gaan direct navraag doen en zullen je telefonisch op de hoogte brengen over de levering en de acties die nu dienen te gebeuren. Je kunt dus een belletje van ons verwachten. We gaan dit voor je najagen!
Hi @VincentB01,
Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik lees je bericht terug en kan begrijpen dat je deze impressies heb opgedaan. Wel wil ik meegeven dat je, ondanks dat het anders lijkt, op Community en socials vooralsnog uitzonderingen ziet, waarbij er een vertraging is opgelopen door verschillende redenen. In veel gevallen is het principe “geen bericht, goed bericht” van kracht. Wanneer wij niks horen, dan gaat het vooralsnog goed met de oplevering.
Verder zie ik de signalen aan ons als feedback die ik graag doorzet naar de juiste afdelingen, waardoor we de service, maar ook duidelijkheid kunnen bieden die je van ons mag verwachten. We zijn hier mee aan de gang gegaan en werken er hard aan om de oplevering, zoals deze bij jou gaat, te verbeteren. Mocht je daarbij een vraag hebben, laat het mij vooral weten. Dan ga ik dit graag voor je na.
dat er enige vertragingen kunnen ontstaan, ok is begrip voor, zolang dit slechts beperkt blijft.
Als er 6 maanden na aanvraagdatum nog geen verbinding is en ik lees dan dat anderen dezelfde ervaring hebben met wachttijden van 12 maanden of langer is het gequoot antwoord een leuk verhaal zonder inhoud en geloofwaardigheid, want de berichten zijn meer regelmaat dan uitzondering en dan is het iets verder als een impressie
Als t-mobile niks hoort en er vanuit gaat dat de oplevering goed gaat dan heb ik een hele grote , want dat is in mijn optiek niet zo, gezien de vele berichten die jullie, mede via dit forum als topic, krijgen dat dingen niet goed gaan met oplevering etc. dus het verhaal geen bericht is goed bericht is in mijn optiek de wel bekende ****koek.
Het enigste wat ik nu als vraag kan hebben is wanneer er daadwerkelijk nu is een opgeleverde glasvezelaansluiting is (oa. met oog op opzegging huidige provider) en dan even geen politiek gepraat en/of smoezen, gewoon concreet en dat T-mobile zelf ( welke in mijn optiek handelt als opdrachtgever mbt glasvezelnetwerk en de diverse aannemers inhuurt voor oplevering van dit netwerk) navraag doet bij aannemers, onderaannemers en/of onder- onderaannemers hoe zaken er voorstaan en wanneer er concreet dingen opgeleverd worden ivm de te lange( en/of knullige) oplevering in sommige aangelegde wijken met als voorbeeld wijzend naar de situatie in de wijken segboek en loosduinen te Den Haag, (linkje https://tweakers.net/nieuws/198418/glasvezelkabels-steken-bijna-twee-jaar-lang-uit-straat-in-den-haag.html)
Hi @VincentB01,
Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik lees je bericht terug en kan begrijpen dat je deze impressies heb opgedaan. Wel wil ik meegeven dat je, ondanks dat het anders lijkt, op Community en socials vooralsnog uitzonderingen ziet, waarbij er een vertraging is opgelopen door verschillende redenen. In veel gevallen is het principe “geen bericht, goed bericht” van kracht. Wanneer wij niks horen, dan gaat het vooralsnog goed met de oplevering.
Verder zie ik de signalen aan ons als feedback die ik graag doorzet naar de juiste afdelingen, waardoor we de service, maar ook duidelijkheid kunnen bieden die je van ons mag verwachten. We zijn hier mee aan de gang gegaan en werken er hard aan om de oplevering, zoals deze bij jou gaat, te verbeteren. Mocht je daarbij een vraag hebben, laat het mij vooral weten. Dan ga ik dit graag voor je na.
Ik woon ook in Rotterdam-Ijsselmonde om precies te zijn in Beverwaard, op advies van een T-Mobile moderator/medewerker hebben we zelf contact moeten opnemen met VWT, en werden doorgestuurd naar EH Infra, daar inmiddels een afspraak mee gemaakt voor 15 augustus tussen 1 en 5. dus ben heel benieuwd, nu maar hopen dat de werkzaamheden aan de wijkkast goed gaan.
@Boris
Na mijn laatste berichten is er nog steeds radio stilte dus dat je had begrepen dat er contact was geweest, dit is verkeerd begrepen en ik begrijp ook dat je niets anders kan doen dan excuses aanbieden, maar leuk is anders zeg maar
En weet wel hoe dit komt, het verkeerd begrijpen, door het zinnetje in mijn relaas “en reacties vanuit verscheidende organisaties", hiermee bedoel ik echter de reactie welke ( nieuwe) klanten krijgen wanneer er met een vwt of guidion contact wordt op genomen, welke weer her en der worden gedeeld, terwijl eigenlijk in mijn optiek nooit de bedoeling kan zijn dat iemand contact opneemt met een bijv. vwt (tenzij aangeschreven voor het maken van een afspraak), zoals iemand ( geloof op dit forum) schreef, we zijn klant van t-mobile, niet van een open dutch fiber of volker wessels telecom of een guidion, t-mobile legt glasvezel aan met de door ingehuurde partijen, dus heeft zij ook in eerste instantie de verantwoording hierin van het verloop en dat men eigenlijk alleen contact hoeft op te nemen als zij bericht krijgen van een partij om een afspraak te maken in de trend van “vanuit t-mobile hebben wij de opdracht gekregen om bij u een has-installatie te maken ( of modem te installeren), graag willen wij hiervoor een afspraak met u maken u kunt contact met ons opnemen via ...” en dit kan dan via diverse contact mogelijkheden ( mail, brief, telefoon)
Ik vind dat als ik een van de weinige zou zijn waar dingen zou gebeuren ( lees mis gaan), ok so be it, dat is een gewoon een beetje pech hebben op dat moment, maar het aantal (negatieve), hier op dit forum en ook op social media, aan berichten en ervaringen is gewoon afschrikwekkend te noemen.
en gesproken vanuit de zakelijke ik perspectief, met wat ik lees en wat ik ervaar, vind ik dat dit een project is met teveel kinderziektes en ipv beter maken, wordt het zieker en zieker en blijf ik van mening dat t-mobile te gretig glasvezel wil aanleggen, zoals ik in mijn relaas zei, het wedstrijdje wie als eerste in een wijk in een stad glasvezel in de grond stampt en elke willekeurige provider heeft geen baat bij het feit om te investeren in technologieën indien door wat voor redenen dan ook er geen gebruik van wordt gemaakt en/of alles weer verwijderd dient te worden, dit is gewoon pure kapitaalvernietiging.( teveel hooi op de vork).
Zoals ik al in eerdere relaas aangaf, dat de werkzaamheden langer duren is in mijn optiek de welbekende ****smoes omdat ik dit al een paar keer heb te horen gekregen, maar er treed ook geen verbetering op en is er geen zicht wanneer nou daadwerkelijk de glasvezelverbinding werkend opgeleverd is, duurt het nog 1 week, 2 maanden of zijn we na 6 maanden nog bezig ( wat feitelijk te lang is).
Hoi @VincentB01,
Thanks voor je bericht en dank voor het delen van een update. Ik begrijp je sentiment en wil daarbij ook jouw verhaal meenemen, zodat we dit in de toekomst eventueel kunnen voorkomen. Dit is natuurlijk niet de ervaring die wij graag zien en kan daar ook echt alleen mijn excuses voor aanbieden. Ik begrijp aan je verhaal dat er inmiddels contact is geweest. Ben je helemaal op de hoogte wat er nu gaat gebeuren? Mocht het niet het geval zijn, dan ga ik hier nog graag voor je achteraan. Ik hoor het graag.
Goedendag community,
Ondanks dat de wens blijft voor een glasvezel connectie van t-mobile, toch even een ventilerende gedachte op deze community.
De mening en standpunt vanuit mijn zijde is dat ik het van de zotte vind hoe het proces verloop is bij het verkrijgen van de glasvezelconnectie, mede ondersteunend door de verschillende ( negatieve ) ervaringen / reacties en reacites vanuit de verscheidende organisaties, mede op dit forum
Het sturen van kast naar muur gevoel begint wel verder omhoog te borrelen, de ene keer lees je dat de werkzaamheden langer duren ( wat ik overigens al langer hoor, dus in mijn optiek een standaard smoes) of je leest dat vwt tot na de bouwvak geen has-aansluitingen verzorgt in de wijk en dan later lees je weer wat anders, dus ik zeg kom op zeg, wetend dat ook bv in de wijken Segbroek en Loosduinen te Den Haag de glasvezel kabels al 2 jaar uit de grond steken en dit ook een en al drama is.
In mijn mening en optiek is er de bewuste teveel hooi op de vork genomen en krijg ik het gevoel dat het een wedstrijd is geworden welke grote provider als eerste in een wijk in een stad de glasvezelkabels in de grond stampt en het over teveel schijven loopt waardoor het risico op miscommunicatie vrij groot is ( de een weet niet wat de ander doet) en op fouten ( aanvragen van benodigde toestemmingen / vergunningen te laat) en dat men teveel overlaat aan klanten terwijl dit de verantwoording van de provider zelf is
Ben van mening dat je als provider zijnde, met een intensieve campange ten aanzien van klantenbinding, dit als een zeer negatieve werking kan zien mbt tot service en klantgerichtheid en geloofwaardigheid, waardoor men meer en meer afhaakt of de bewuste provider links( of recht ) laat liggen.
Begrijp me goed dat elke provider voor- en nadelen heeft, maar als er een goede basis ligt kan dat slechts een verkeersdrempel zijn en geen complete betonnen muur van 3 meter hoog.
Ik hoop dat die verdomde werkzaanheden ( wat in mijn mening veel te lang duurt, wat de oorzaak ook mag zijn en in mijn mening is er te late aanvraag cq aanvang gedaan met betrekking tot de boringen naar de pop) nou is op kort termijn afgerond zijn en dat de huisaansluiting en verdere aansluiting nou is wordt voltooid, ben van mening dat het van de zotte is dat je, op basis van principe, al vanaf 9 februari 2022 zit te wachten op een glasvezelconnectie terwijl andere bewoners in de wijk glasvezel hebben of dit recent is of wordt aangesloten (zelfde wijk andere postcodegebieden).
Dit kan heel frustrerend werken!
@Boris
Hartelijk dank voor de update en excuses vooralsnog aanvaard en we wachten af.
Maar ben wel van mening dat dit geen schoonheidsprijs verdient en dat de werkzaamheden langer duren dan gepland een standaard zin is ( smoes) want dit hoor ik al sinds eind april.
Hi @VincentB01,
Dank je wel voor de gegevens. Ik geef je graag via deze weg meer informatie. Zoals eerder is vermeld, zijn er nog boorwerkzaamheden nodig om de aansluiting en installatie te realiseren. We krijgen hierover bijna om de week een update, waarvan de laatste een week geleden is geweest. We kunnen daarom stellen dat de aannemer er net zo kort op zit als wij dat zijn, maar dat er voor nu een update uitblijft. De werkzaamheden duren langer dan gepland en daar kan ik alleen mijn excuses voor aanbieden. Nogmaals excuses voor de ervaring, dit is niet wat we voor ogen hebben.
@Boris je hebt inmiddels prive bericht ontvangen van mij
Hi @VincentB01,
Ik ga dit graag voor je achterna! Nu heb je al eerder je privégegevens gedeeld met Lisa, maar zij is momenteel aan het genieten van een welverdiende vakantie. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kunnen we hier direct werk van maken, zodat je meer duidelijk kan krijgen.
goedendag community,
even een update vanaf deze kant.
En helaas geen positieve…..het is geheel stil nog na +/- 4 weken.
Heb wel in de wandelgangen vernomen dat men in de tuin is geweest om te kijken of dat er licht op de glasvezel staat, maar dit is niet te bevestigen of te ontkennen of dit daadwerkelijk het geval is.
Even hypothetisch gesproken, stel dat ze daadwerkelijk gecontroleerd hebben of er licht is, zou het dan nog lang duren eer dat de kabel naar binnen gebracht wordt en er genoten kan worden van de glasvezel verbinding.
Al met al blijft het een zeer lang traject….
Hi @VincentB01, nogmaals bedankt dat jij de moeite neemt om deze updates hier te delen! Merci voor het meedenken. Ik blijf echt met je mee duimen en hoop dat de volgende update er eentje is met goed nieuws en meer duidelijkheid. Maak er een mooi weekend van!
goedendag,
Even een korte update na een week ( zal niet elke week updaten maar eens in de 2-4 weken).
Na de (veelbelovende) werkzaamheden vorige week in de straat ( bij ouders), verder geen actie gezien of gehoord.
Krijg het onderbuikgevoel dat het in een slakken tempo gaat.
Waarbij ik wel inmiddels heb vernomen dat glasvezel aanleg is begonnen / gaat beginnen in Rotterdam-Charlois met oplevering in Juni 2023… als ik de aanleg hier bij mijn ouders bekijk, arme mensen in die wijk, mogen hopen dat ze met kerst een glasvezel verbinding hebben gezien het aanleg tempo
Suggestie van mijn kant zou kunnen zijn aan alle betrokken partijen dat zij de nodige administratie (toestemmingen, vergunningen etc.) tijdig te regelen zodat zij minimale ( of geen ) vertraging hebben tijdens de aanleg.
En voor dat de vraag komt hoe ik het weet van de aanleg… heb inmiddels mijn eigen koopwoning in deze wijk en kijk reikhalzend er naar uit om een glasvezelverbinding af te nemen zelf.
@VincentB01 Fijn om te lezen! Ik heb jouw antwoord voor nu als beste antwoord gemarkeerd zodat meelezers direct kunnen zien wat de status is. Mocht dit wijzigen, dan passen we het natuurlijk gelijk aan. Houd ons op de hoogte, alsjeblieft!
Hi @VincentB01, thanks voor deze update! Dit klinkt veelbelovend zo vlak voor het weekend. Super om dit te lezen. Hopelijk kan je snel meer vertellen!
Even een update…
Zowaar actie in de straat mbt glasvezel.
Reglematig vandaag 2 heren in de straat gezien ( ook een heer met hesje met t-mobile erop) met een busje van een glasvezeltechniekbedrijf, samen met iemand met bus met compressor achter zijn bus.
Naar wat ik heb gezien op diverse locaties in de straat 1 a 2 stoeptegels verwijderd zand weggegraven en lijkend op zwarte kabels Geschoten ( ? ) in ieder geval zo als het zich laat aanzien wat aan bekabeling geschoten.
Zou het toch zowaar gebeuren dat we van de glasvezel kunnen gaan genieten op kort termijn….
Hi @VincentB01, dat hoop ik ook enorm! Ik ga zeker duimen dat jij en je ouders deze week het goede nieuws krijgen. Super dat je ons via deze weg op de hoogte houdt!
De laatste week van juni is in gegaan en blijf hopen dat deze week de werkzaamheden naar de wijkkast afgerond zijn en dat we binnenkort mogen genieten van de glasvezel aansluiting
Dan is die vraag dus overbodig geworden...
De sfp module van de t-54 wordt door het modem met de T-Mobile software niet gebruikt. Er wordt een ONT geleverd welke dus met koper op de WAN aansluiting van het modem wordt aangesloten.