Skip to main content

Morgen heb ik T-Mobile internet en TV een jaar, nooit klachten gehad over de beeldkwaliteit. Die was namelijk altijd dik in orde, over het algemeen beter dan alle concurrenten. Dit was vorig jaar ook DE reden om de overstap van Tweak glasvezel naar T-Mobile over te stappen. Die provider maakte gebruik van Canal Digital iptv, dat was ook niet best.

Vandaag ben ik op het nieuwe IP-TV platform over gezet en tot mijn grote schrik lijkt het wel of de bitrate gehalveerd is. Bij voetbal wedstrijden zie je de grasmat verspringen door de compressie artefacten, formule 1 op Ziggo Sport Racing is niet om aan te zien, niet vloeiend, haperend en vaak zijn de autos gewoon slecht te onderscheiden. Uiteraard heb ik de instellingen van mijn TV nagelopen, alle foefjes staan uit zodat het ruwe beeld binnenkomt. Ook heb ik gespeeld met de verschillende resoluties, waarbij 1080P 50hz het beste was. En dat beste is gewoon niet best. Klopt het dat dit beeld exact hetzelfde is wat er met de TV Anywhere website te zien is? 

Ik ben hier echt NIET blij mee en dit is voor mij een reden om zo snel als mogelijk weer over te stappen naar een andere provider. 

Is het mogelijk mij voor de time-being weer op het oude platform terug te zetten? Want in deze brol heb ik echt geen zin.

Hi @BeMu, goede vraag! Nog niet iedereen is overgezet, maar wij zijn nog steeds druk bezig met het proactief migreren van klanten naar T-Mobile TV. Iedereen komt aan de beurt. Zoals ik eerder aangaf, is dit niet iets wat wij hebben stopgezet. Men gaat hier vanzelf bericht over krijgen! 😊

Hi @MetaframeNL, ik wil je graag laten weten dat ik jouw voorstel heb neergelegd bij een andere collega! Zelf kan ik geen uitspraken doen over Mobiel, maar ik heb jouw voorstel doorgezet. Merci voor het begrip en weet dat ik jouw gevoel ook kan voorstellen. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik het je weten! ❤️


Hi @BeMu, goede vraag! Nog niet iedereen is overgezet, maar wij zijn nog steeds druk bezig met het proactief migreren van klanten naar T-Mobile TV. Iedereen komt aan de beurt. Zoals ik eerder aangaf, is dit niet iets wat wij hebben stopgezet. Men gaat hier vanzelf bericht over krijgen! 😊

Hi @MetaframeNL, ik wil je graag laten weten dat ik jouw voorstel heb neergelegd bij een andere collega! Zelf kan ik geen uitspraken doen over Mobiel, maar ik heb jouw voorstel doorgezet. Merci voor het begrip en weet dat ik jouw gevoel ook kan voorstellen. Zodra ik een terugkoppeling krijg, dan laat ik het je weten! ❤️

Ik vind het een schandalige zaak dat mensen van een goed functionerend platform worden gemigreerd naar een platform waarvan bekend is dat het een inferieur product is. 


@Arnoldsr Met uw stelling kan ik het geheel eens zijn, mocht T-Mobile ondanks dat ik het beslist niet wil toch overgaat tot migratie naar het inferieure nieuwe platform, en het is inderdaad zo ongelooflijk slecht als hier vaak beweerd ga ik me zeker beraden wat te doen.

Met name ga ik me concentreren op voetbalwedstrijden en Formule 1 (geen Viaplay)  bij de NPO, het vreemde in deze hele affaire is dat nooit is bericht waarom men iets goeds inruilt voor iets slechts


Ik vind het jammer dat t-mobile niet transparant is over de tv dienst en welke richting ze op willen. Ik kan me niet voorstellen dat ze graag ontevreden klanten hebben hierdoor. Aan de andere kant duurt dit al ruim een jaar en er zijn meer dan genoeg tv platforms op de wereld waar je expertise vandaan kunt halen of in kunt huren. 

 

Daarbij wordt het wel onderkend en blijkbaar eindeloos onderzoek gedaan. Maar is het niet op te lossen en wordt iedereen die klaagt nog 1 keer gecompenseerd en wordt het onder het mom van algemene verbeteringen ergens op een lange lijst met wensen geplaatst. Blijkbaar vind tmobile het wel prima zo. Het is dat ik nog gegijzeld zit in een ouder abonnement met unlimited data/1Gbps voor 50 euro, anders had ik ook overwogen om over te stappen. 


Eerlijk gezegd zit ik zelf ook met het zelfde issue heb nog een abonnement uit de Vodafone tijd, en kreeg daar gratis 3 themapakketten voor zolang men klant bleef, dus niet aan een periode gebonden, T-Mobile moest indertijd alle abonnementen 1 op 1 overnemen.

Voor het geld dat ik nu betaal (50€) voor 100mb/s  en 2 tv boxen en 3 themapakketten kan ik voor dat geld nergens terecht 


Hi @Arnoldsr, @BeMu en @Mark-DenHaag, het functioneren van het nieuwe platform moet altijd bespreekbaar blijven en we nemen graag elke vorm van feedback aan. De migraties zelf hebben wij alleen niet in de hand, dit gebeurt in batches en hier ontvang je zelf bericht over. Hiermee wil ik dit topic graag afsluiten, bedankt voor jullie inzet!

Hi @MetaframeNL, ik ben gisteren bij je teruggekomen in ons privébericht met de uitkomst! 😊


Hi @Arnoldsr@BeMu en @Mark-DenHaag, het functioneren van het nieuwe platform moet altijd bespreekbaar blijven en we nemen graag elke vorm van feedback aan. De migraties zelf hebben wij alleen niet in de hand, dit gebeurt in batches en hier ontvang je zelf bericht over. Hiermee wil ik dit topic graag afsluiten, bedankt voor jullie inzet!

Hi @MetaframeNL, ik ben gisteren bij je teruggekomen in ons privébericht met de uitkomst! 😊

Dus ondanks de wetenschap dat het nieuwe platform niet deugt en een inferieure beeldkwaliteit heeft, gaat t-mobile gewoon door met deze verderfelijke praktijk. Het is al een jaar bespreekbaar, alleen hebben jullie er geen bal aan gedaan en iedereen aan het lijntje gehouden. Het zou mooi zijn NU een belofte te krijgen dat er volgende week een aanpassing komt en iedereen kan genieten van een optimaal beeld. 


Hiermee wil ik dit topic graag afsluiten, bedankt voor jullie inzet!

 

Het is wel vreemd om het af te sluiten als het nog niet is opgelost. Het zou niet meer dan normaal zijn om minimaal 1 keer per maand even te laten weten hoever het ervoor staat. Tenzij T-Mobile besluit dat dit is wat het is, ook prima, dan weet iedereen waar hij aan toe is en kan dit idd gesloten worden.


@BeMu 

Mag ik vragen wanneer je die reactie gekregen hebt? Dat klinkt wel heel ontmoedigend. Daar staat dat ze letterlijk nooit van plan zijn geweest serieus iets te veranderen. Ik hoop dat dat een oud bericht is.

@Lisa 

Is de situatie met de compensaties nog hetzelfde. Ik heb er nog geen bericht iver ontvangen.


@BeMu

Mag ik vragen wanneer je die reactie gekregen hebt? Dat klinkt wel heel ontmoedigend. Daar staat dat ze letterlijk nooit van plan zijn geweest serieus iets te veranderen. Ik hoop dat dat een oud bericht is.

@Lisa

Is de situatie met de compensaties nog hetzelfde. Ik heb er nog geen bericht iver ontvangen.

Is volgens mij wel een redelijk oud bericht, nog van voor het zogenaamde onderzoek in gang werd gezet. Het zou in dit topic moeten staan…

Espn is nog net zo slecht als een jaar geleden dus wat voor micro verbeteringen ze ook claimen te doen ook doen ik merk er niks van.

Zelf ga ik naar Ziggo overstappen voor tv wanneer het moment daar is (en uiteraard ook voor internet weg). Zal genoeg hebben aan het basis kabel tv aanbod via dvb-c (welke je ook gewoon kan opnemen) . Met uitzondering van de commerciële rtl en sbs zenders is onlangs een hele sloot zenders naar HD overgezet.

En Espn stream ik wel naar een Chromecast met het (KPN) account van iemand anders. Ziet er nog altijd beter uit dan wat T-mobile via het kastje aanbiedt op het nieuwe platform…


@GuusH Wanneer ik deze reactie in een ander topic heb gekregen weet ik echt niet meer, vond deze weer terug op pagina 3 van dit topic.

Maar zal volgens mij vrij vroeg in het begin zijn van de uitrol van het nieuwe platform


Hi allemaal, graag kom ik nog terug op jullie aanvullingen! Zoals ik eerder aangaf, wordt het bitrate issue meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Ik zal niet meer expliciet allerlei updates delen met jullie, omdat wij ongemerkt ook verbeteringen uitvoeren zonder deze te vermelden. Als er echt bepaalde grote verbeteringen zijn doorgevoerd, dan krijgen jullie die uiteraard te horen. Ik blijf nog steeds met alle liefde jullie vragen beantwoorden, maar wekelijkse/maandelijkse specifieke updates omtrent het bitrate onderwerp zal ik in dit topic niet meer geven aangezien hier op de achtergrond aan gewerkt wordt. Maak er een mooie dag van allemaal! 

 


@Lisa 

Ik vind dit een heel teleurstellende uitkomst.
Twee jaar zeer slechte TV ellende, niet verholpen en dan aangeven dat er op de achtergrond aan wordt gewerkt zonder dat er een oplossingdatum is.

Verder gaf je in dit topic aan dat je de compensatie gaat regelen.
Inmiddels zijn we een mand verder en zie ik op mijn rekening van juni geen compensatie over de afgelopen periode.
Wil je dat z.s.m. alsnog in orde maken?

Alvast bedankt


Hi @HJHome, yes ik wil zeker de compensatie voor je in orde maken! Zojuist heb ik dit dan ook geregeld en dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Ik hoop echt dat je heel snel een verbetering ervaart, excuses. Maak er een hele mooie dag van! 


Hi @HJHome, ik had heel graag op een andere reactie gehoopt! Eerder heb ik aan je uitgelegd dat ik je heel graag tegemoet wil komen, maar dat ik dat enkel kan doen voor het bitrate stuk dat in dit topic centraal staat en voor de logs achter de schermen die ik in kon zien. Ik som dan ook graag nog eens mijn reacties van enkele maanden geleden op, waarin ik uitleg waarom ik geen andere compensatie voor je kan regelen:

De vergoeding die expliciet in dit topic geldt, daarbij is de afspraak dat we de datum aanhouden waarop de eerste melding is gemaakt. Dit geldt voor iedereen. Omdat jij ook issues omschreef waar de vergoeding voor dit onderzoek niet op is gebaseerd, heb ik jouw dossier enkele maanden geleden nog eens goed doorgespit. Ik zag hier enkel in terug dat je vorig jaar geen beeld hebt gehad en op basis daarvan wilde ik je alsnog graag verblijden met aanbieden van een gratis zenderpakket naar keuze voor twee maanden. Daarnaast gaf ik in jouw andere topic eerder ook aan dat ik de door jou gevraagde compensatie niet kan aanbieden. Als er iets anders mogelijk was, dan had ik dat zeker met je gedeeld. 

Weet dat ik het heel rot vind dat je dit gevoel eraan hebt overgehouden, want ik wilde je juist verblijden met deze compensatie. Echter hoop ik wel dat je begrijpt dat ik nu geen compensaties meer in kan dienen van enkele jaren geleden. Ik kom er heel graag via deze weg samen met jou uit, maar ik kan verder op het gebied van compensaties niks meer voor je betekenen. Nogmaals excuses daarvoor. Yes, jij kunt uiteraard ook verwijzen naar het verkeer dat wij hier op de Community hebben gehad. Als je nog andere punten hebt, dan hoor ik die graag. Ik wil namelijk niets liever dan je helpen! 

 


@HJHome zou je mij daarin mee willen nemen of van op de hoogte willen houden? 


Hoi @MetaframeNL 
Natuurlijk wil ik dat doen, samen staat vast sterker
Doe ik dat hier in jouw topic of maken we een eigen topic daarvoor aan of ...?
Ik heb geen idee hoe dat moet/kan volgens de forumregels, jij wel?
 


Laten we het centraal houden in dit topic @HJHome 


@Lisa zou je mijn compensatie ook nog in orde willen maken? In je eerder reacties heb je aangegeven dat ik hierover een PB zou ontvangen, maar dit is tot op heden nog niet gebeurd.


Hi @HJHome, merci voor het compliment! Heel fijn dat je nu zonder problemen tv kunt kijken. Houd er alleen wel rekening mee dat dit niet iets voor de lange termijn is. Maar ik ben blij dat je hier nu van kunt genieten. Ik hoop dat de Geschillencommissie nog iets voor je kan betekenen. Voor nu alvast een heel mooi weekend!

Hi @A1rf0rc3, goed dat je het aangeeft! Ik ben nog niet aan iedereen in het topic toegekomen, excuus daarvoor. Zojuist heb ik de vergoeding voor jou in orde gemaakt. In een privébericht geef ik je hier meer informatie over. 


Hi allemaal, ik wil jullie in dit bericht heel graag van een heldere en langverwachte terugkoppeling voorzien! Samen met mijn collega die in charge is/was van het bitrate onderzoek, zijn wij tot een conclusie gekomen. Het onderzoek wordt gesloten en het bitrate issue wordt meegenomen in het algemene verbetertraject. Zo werken wij er constant aan om onze diensten te verbeteren. Dit blijft dan ook zeker een focuspunt voor op de achtergrond, maar ik zal niet meer expliciet de updates hiervan met jullie kunnen delen. Zo voeren wij ongemerkt ook verbeteringen door zonder deze te vermelden aan klanten (bijvoorbeeld door ons netwerk te verbeteren). Ik ben super blij dat jullie hier een tijd terug melding van hebben gemaakt en zo betrokken zijn geweest, zodat hier nu de focus voor is en dit onderwerp aan het licht is gekomen.

Ik ga dan ook aan de slag met de laatste vergoedingsronde, omdat dit de uitkomst van mijn collega is. De vergoeding maak ik volgende week in orde, zodat de hele maand mei nog vergoed wordt. Dit topic ga ik uiteraard niet sluiten, maar inhoudelijk is het niet zinvol om hier langer over door te gaan. Weet dat jullie te allen tijde met jullie vragen bij mij terechtkunnen, daar verandert niets aan! ❤️

Even screenshotten voor de Gebakken Lucht Award 2021/22 😄🤣

We zijn nu 30 dagen verder, is er al wat verbeterd aan de slechte beeldkwaliteit? Mijn persoonlijke mening is dat we met een kluitje het riet worden ingestuurd en nog geen enkele poging is ondernomen om het probleem op te lossen. Wat een afgang.

 


Dit speelt al een jaar en het is er nog geen pixel/blokje beter op geworden helaas. 


Het is overigens weer eens zo ver @Lisa

Rtl5 heeft al een dag of 2 stilstaand beeld, kan geen programma's terugkijken op Rtl5 ook dat geeft stilstaand beeld. Kijk ik t terug op de telefoon is het helemaal raar. Meer mensen last van? 


Hi @Arnoldsr, graag wil ik je laten weten dat hier niet een tijdsindicatie aan verbonden zit! Zoals ik eerder aangaf kunnen wij over de tijdslijnen jammer genoeg niets zeggen. Zo zullen er verbeteringen zijn die we op korte termijn live kunnen zetten en andere die wat langer duren. Ik hoop dan ook dat je vanzelf toch echt verbeteringen opmerkt. 

Hi @MetaframeNL, ik ben heel blij dat ik aan je kan melden dat dit issue definitief is verholpen! Ervaar jij dit inmiddels zelf ook? 💪


Hi @HJHome, merci voor het compliment! Heel fijn dat je nu zonder problemen tv kunt kijken. Houd er alleen wel rekening mee dat dit niet iets voor de lange termijn is. Maar ik ben blij dat je hier nu van kunt genieten. Ik hoop dat de Geschillencommissie nog iets voor je kan betekenen. Voor nu alvast een heel mooi weekend!

Hi @A1rf0rc3, goed dat je het aangeeft! Ik ben nog niet aan iedereen in het topic toegekomen, excuus daarvoor. Zojuist heb ik de vergoeding voor jou in orde gemaakt. In een privébericht geef ik je hier meer informatie over. 


Dag Lisa,

 

Wil je de vergoeding ook voor mij in orde maken?

 

Bedankt


Reageer