Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.
Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..
Graag jullie hulp.
Heb nu al een stuk of 4 a 5 nieuwe boxen gehad, elke keer hetzelfde drama.
Ze beginnen te werken op een resolutie 1080, en gaan na een tijdje terug naar 720, en slecht beeld.
Weer bellen, factory reset, werkt weer paar weken, weer zelfde. ( om een lang verhaal kort te houden )
Onlangs nieuw modem geïnstalleerd door monteur van Guideon, even de hoop dat het opgelost zou zijn, nu week of 5 verder, en weer mis.
Word nu tijd dat T-mobile dit probleem voorgoed gaat oplossen, begin het aardig zat te worden, we betalen voor HD 1080 TV en dit word simpelweg NIET geleverd, compensatie voor niet geleverde diensten ??
Wanneer wordt er een definitieve oplossing geboden voor dit probleem? Of moet ik toch maar gaan kijken naar een andere provider?
Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....
Lijkt me niet meer dan normaal dat T-mobile nu eens serieus dit probleem gaat oplossen en de klanten niet telkens met een kluitje het riet in stuurt.
We betalen voor HD TV en lever dit dan ook gewoon, zorg dat de hardware juist werkt, en lost het op als er problemen zijn.
Krijg steeds meer het idee dat ze niet weten waar ze het zoeken moeten.........
En heb ook nog steeds geen antwoord gehad op de vraag of er ook compensatie komt voor de niet geleverde diensten van T-mobile
Heb vandaag de email gehad, bedankt!
We zijn er nog druk mee bezig. We hebben het nog niet weten te reproduceren. Willen jullie aangeven op welk merk en type TV jullie onze TV Box hebben aangesloten?
Wellicht ten overvloede, hebben jullie ook een andere HDMI poort geprobeerd?
Ik hoop met jullie antwoorden snel weer terug te komen met meer nieuws!
Ik heb een Samsung UHD TV UE50JU6400
De "Amulet " Is aangesloten op HDMI 1, ook geprobeerd op alle poorten, net als wat ik in het verleden ook al gedaan heb met alle 4 voorgaande boxen.
Pak ik mijn 2e ontvanger van de slaapkamer de "Kamai" , sluit ik aan op de UE50JU6400 op welke HDMI poort dan ook en gewoon zoals al eerder vermeld Full HD 1920x1080 50i
Sluit ik de "Amulet" weer terug aan op de UE50JU6400 en dan heb ik weer SD kwaliteit 720x576 50P
Dus het ligt niet aan de TV lijkt me dan, puur dat de " Amulet " wederom de weg kwijt is.
De 2e slaapkamer ontvanger de "Kamai" geeft altijd Full HD 1920x1080i.
Hebben jullie niet een ander merk of type alternatief voor de " Amulet " beschikbaar zodat we daar mee kunnen testen?
Zoals ik al eerder vermeld heb zit volgens mij het probleem in de " Amulet " zelf, hardware of software matig. Als er een factory reset op losgelaten wordt geeft deze ook gewoon weer 1920x1080i totdat het weer mis gaat.
OF er wordt stelselmatig een update gedraaid of signaal meegezonden waardoor de " Amulet " op een lagere resolutie gaat draaien.
En waarom had ik er in het Vodafone tijdperk nooit last van ? Altijd perfect gedaan nooit problemen gehad op beide boxen.
T-mobile neemt het over en ongeveer 2 maanden later begint dit probleem!
Let wel, ben er al bijna een Jaar mee bezig !
Graag oplossen !
Ik kan me helemaal vinden in jou verhaal Peter! Uiteraard heb ik een andere tv maar het zijn exact dezelfde dingen die ik ook ervaar....
Ook voor mij geldt, als dit zo nog even doorgaat, zoek ik na een jaar een andere provider want bij KPN nooit issues gehad....
Een update, een aantal dagen geleden is Reggefiber langsgeweest om de lijn na te kijken, hebben een port change uitgevoerd. Ik heb nu een aantal dagen tv gekeken en beeld lijkt inderdaad stukken beter. Mocht ik toch weer problemen ondervinden, dan zal ik het op het forum plaatsen!
Grt Jeroen
Ik ben het helemaal eens met jullie. Ik neem dit ook zeker serieus en help dit euvel dan ook graag de wereld uit! Het lijkt mij ook niet aan de TV's te liggen, dat heeft de kruistest uitgewezen. Toch zijn aannames dodelijk in een onderzoek, vandaar dat we dit 100% moeten uitsluiten.
Het 'lijkt' inderdaad aan de TV Box te liggen. Ik zeg 'lijkt' tussen aanhalingstekens, want de klanten in dit topic die dit aankaarten hebben namelijk drie verschillende TV Boxen! Hier zit dus geen lijn in. Alle drie draaien ook op dezelfde firmware. Dezelfde firmware waar alle TV Boxen bij alle klanten op draaien, die allemaal wel HD beeld ontvangen! Zoals je merkt, het is geen gemakkelijke puzzel om een wetmatigheid in te ontdekken. Zeker als een fabrieksreset een tijdelijke oplossing blijkt, maakt dit een onduidelijk verhaal.
Maar dat laat ons er niet van weerhouden om dit tot de bodem toe uit te pluizen. De klantbeleving staat voorop en daarom komt de oplossing hiervoor!
Hoi Brian, aangezien ik de opname functie haast nooit gebruik wil ik de box wel om laten ruilen voor een gewone box. Toch hoop ik dat jullie die oorzaak snel vinden voor anderen.
Het is hoog tijd geworden voor een update. Het lijkt inderdaad een issue bij de software in de TV Box. Bedenk hierbij wel dat het om minder dan 0,01% van de TV Boxen gaat. Het is dus niet alleen de software van de TV Box. Er is iets dat het veroorzaakt, mogelijk in combinatie met iets anders. We hebben dit nu uitgezet bij de schrijvers van de software op onze TV Boxen. Zij hebben dit in onderzoek. Aan sommigen van jullie heb ik gevraagd de TV Box aan te laten staan tijdens het onderzoek. Dit hoeft nu uiteraard niet meer. Na het kijken, kun je de TV Box gewoon weer op standby zetten. Mijn excuses voor het lange wachten. Het gaat om een uitsluitspelletje en zoiets kan tijd kosten. Voor diegenen die zich gemeld hebben in dit topic wil ik graag nadenken over een tegenprestatie. Voor nu is de focus op de oplossing van de resolutie issue. Daarna kan ik de balans opmaken. Weet dus dat wij dit superbelangrijk vinden en dit echt zo snel mogelijk de wereld uithelpen!
Mijn TV box geeft op de een of andere manier geen beter beeld door dan 576P wanneer ik TV kijk, ongeacht de zender. Maar, bij het opstarten van de box (entone logo) zie ik dat de resolutie 720P is. Zie foto's. Ik heb al een andere HDMI kabel en poort geprobeerd, zonder succes.
Ik had dit topic al gezien: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-kwaliteit-geen-hd-met-deze-mediabox-298108 maar een reset heeft niet geholpen..
Graag jullie hulp.
Same here, ik ben hier al maanden mee bezig en ze weten schijnbaar niet waar het aan ligt. Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem maar komt het vaker voor.....
Ik hoop echt dat T-Mobile hier snel een oplossing voor vind!
Vond zelf dit topic: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-firmware-amulet-515-en-kamai-510-317015
Waarin zelfs naar dit topic wordt gelinkt...Bedankt voor het informeren.
De resolutie is zelf ook handmatig aan te passen..
klik 2 keer linksonder op de “.” (Input) knop. Dit zorgt ervoor dat het toetsenbord verschijnt en weer verdwijnt.
Druk daarna op de Menu knop, vervolgens krijg je het menu zoals boven te zien en dan kan je ook de resolutie veranderen..
suc6
Onze technische dienst heeft het verzoek of jij nog eens zou willen proberen, om de TV Box even van de stroom te halen, de HDMI kabel op een andere poort van je TV aan te sluiten, en dan eens te proberen of het is opgelost. Indien je nog een derde poort hebt, of je dan deze ook zou willen testen. Ik hoor het graag van je zodat we het gelijk kunnen terugkoppelen!
Tegen beter weten in dit nogmaals gedaan; 3 HDMI poorten met 2 HDMI kabels geprobeerd. Overigens heeft mijn PS4 of HTPC geen probleem om Full HD en 4K via dezelfde kabels/poorten door te geven.
Zelfde resultaat: Zwarte scherm met Entone logo is in 720P, en daarna het roze T-mobile scherm en het TV beeld in 576P. Overigens brandt 'gewoon' het HD lampje op de display van de mediabox.
Kan ik een andere mediabox krijgen? Misschien dat het een hardware probleem is, maar is denk eigenlijk dat het iets softwarematigs is.
We hebben de eerste dag van de start van ons abonnement dit probleem gemeld. Diverse keren hebben we de klantenservice gebeld. Dit probleem heeft zo weinig aandacht dat we het gevoel hebben dat er niks aan gedaan wordt.
Wanneer komt de software update van de mediabox met opname functie?
Een letterlijke datum zo fijn zijn aangezien "binnenkort" al bijna een jaar geleden is ( start van deze topic)
Graag jullie reactie hierop.
Groeten Sander.
Ik kan je meegeven dat onze developers nog steeds bezig zijn met het vinden van de oplossing voor het genoemde probleem. Op dit moment kan ik je jammer genoeg niks nieuws melden. Zodra er een update volgt voor de TV Box met opnamefunctie, dan delen we dat maar al te graag hier op de Community.
Afgelopen week de nieuwe Amino Aria 610x media boxen ontvangen. Tot nu toe HD beeld! Maar dat neemt natuurljk niet weg dat de Entone boxen nog dit probleem hebben.
Sinds 13 augustus ben ik over naar het nieuwe TV platform, en sindsdien zit ik weer regelmatig naar 576P te kijken. Maar dan dus op een Aria 610x die ik juist had gekregen ter vervanging van de Entone om dit probleem op te lossen…
Is dit een bug van het nieuwe TV platform die al bekend is, of moet dit nog onderzocht worden?
Zie bijgesloten foto.
Beste ,
ik heb helaas ook hetzelfde probleem… en hiervoor een apart topic geopend. Ik zou je ook willen adviseren om dat topic ook in de gaten te houden mocht daar de oplossing komen :D
Sinds 13 augustus ben ik over naar het nieuwe TV platform, en sindsdien zit ik weer regelmatig naar 576P te kijken. Maar dan dus op een Aria 610x die ik juist had gekregen ter vervanging van de Entone om dit probleem op te lossen…
Is dit een bug van het nieuwe TV platform die al bekend is, of moet dit nog onderzocht worden?
Zie bijgesloten foto.
Beste ,
ik heb helaas ook hetzelfde probleem… en hiervoor een apart topic geopend. Ik zou je ook willen adviseren om dat topic ook in de gaten te houden mocht daar de oplossing komen :D
Heb je een linkje?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.