Skip to main content

Sinds de laatste update van de Amino box ging deze eerst na een half uur op zwart. Box van stroom afhalen was in het begin nog oplossend, maar de tijd dat de box het deed werd steeds korter. Op het eind gaf de box helemaal geen beeld meer. 

ik heb toen alle reset mogelijkheden geprobeerd. Met de factory reset kwam ik de eerste keer nog op 45 minuten beeld, maar vandaag was de box weer op zwart en bleef dat ook na een nieuwe reset ronde en factory reset. Ik kan nog via de app op de tv kijken, maar dat is lastig als ik snel wil schakelen tussen RTL 7 (kanaal 7) en ESPN 2 (kanaal 151). Er is geen terug knop op de afstandsbediening van de tv. Ook loopt de uitzending een paar seconden achter, vooral lastig voor het komende WK want mijn buren zullen dan eerder juichen of vloeken voordat ik het doelpunt zie.

Ik wil graag een ander box want deze gaat niet meer aan en dan graag een ander merk dan Amino want dee heb ik pas sinds juni dit jaar met diverse problemen in de 5 maanden dat ik het in gebruik had. Eigenlijk 4 want de hele maand september zat ik in Canada en de VS. De vorige, nog vanuit de Vodafone thuis periode heeft het jaren gedaan zonder problemen

Ik ga het vanavond uitproberen zodra ik thuis ben. Echter, mocht het fout gaan dan combineer ik dit liever tegelijkertijd met het aansluiten van de glasvezel in mijn huis. Daar kan ik een afspraak voor maken, maar ik wil eerst controleren of de aansluiting al beneden in de flat is aangebracht. Gisteren staken de glasvezels nog uit de grond voor de flat. Als dit nog steeds zo is, dan heeft het aanbrengen van een aansluiting in de woning geen zin. En gezien de problemen met de vorige, foutieve afmelding, wil ik dat niet nogmaals mee maken. 


@Tommie van Odido, dank je. Kon inderdaad inloggen met mijn gmail account. 


@G246810 Goed dat je dit aankaart! Ik ruil graag jouw TV Box om voor onze nieuwe Mediabox. Op dit moment ontvang je €2,50 korting op de TV Box, deze komt te vervallen als ik de Mediabox bestel. Ter compensatie kan ik eenmalig voor een jaar een vergoeding van €30 voor je in het systeem zetten (12 x €2,50). Laat je mij weten of je hier akkoord mee bent? Dan ruil ik de boxen direct voor je om! 


Hey @Bigoak, de eerste melding bij ons in het systeem is op 8 juli gedaan. Je bent sinds november 2022 hier al mee bezig op de Community. Ik wil daarom een middenweg nemen en vanaf januari tot en met nu de tv kosten voor je vergoeden. Dit zal dan worden verrekend met een volgend factuur.

 

Ik hoop natuurlijk dat de nieuwe TV Box het wel doet, hij zou het namelijk gewoon moeten doen.


Ik ben blij dat je tevreden bent met de Mediabox @Bigoak! De Mediabox zou wel naar de laatst bekeken zender moeten opstarten uit mijn hoofd.  


oh, en de Amino box doet het nu weer (met af en toe zwart beeld) na bijna 24 uur uit te hebben gestaan


Het liefste ontvang ik een ander merk box. Voorheen met de Entone had ik totaal geen problemen, maar die hebben jullie niet meer in gebruik. Aangezien ik al het andere al heb vervangen en een nieuwe netwerkaansluiting heb (glas ipv adsl) blijft alleen de box of de tv over. En de tv vervang ik liever pas over een paar jaar. 


@Bigoak Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik wil je graag helpen bij het vinden van een blijvende oplossing. 

Natuurlijk mag jij ook gebruik maken van onze nieuwe Mediabox, ik ruil deze met alle liefde voor je om! 

Mocht je willen kijken of we de Amino TV Box aan het werk kunnen krijgen, laat het mij dan weten. Ik help je graag verder! 


Ruim 3 maanden ongestoord tv kunnen kijken tot ik afgelopen week 's ochtends bij het aanzetten de melding kreeg dat de tv box herstart was en ik op OK moest drukken. Dat kon maar 1 ding betekenen: een update. Daarna kwamen de klachten weer terug: even het beeld weg en daarna weer verder kijken. De tijd dat het beeld weg viel werd steeds langer tot vandaag. Momenteel heb ik een grijs beeld met haperend geluid. ik heb de box al van stroom gehaald en een hard reset gegeven. Het vreemde is dat ik nog wel van zender kan veranderen, maar wel met hetzelfde resultaat: grijs beeld met haperend geluid. 

Ik ben dit merk Amino meer dan zat en overweeg serieus over te stappen naar een leverancier die dit merk niet heeft. KPN is al een keer aan de deur geweest. Ik heb alles al vervangen, behalve de tv (maar die is pas 2 jaar oud): HDMI kabels (1.0; 1.1 en 2.0), surround set en de netwerk kabels. Als ik de community doorlees, zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. 

Ik merk nu ook dat de app op de smart tv is aangepast waardoor ik niet meer met de pijltjes toetsen op de tv afstandsbediening snel van de ene zender naar de andere kan "zappen”, ik word verplicht om de gids te gebruiken. Het zou handig geweest zijn als hierover een email was verzonden want niet iedereen volgt alle berichten op internet. 

Ik zie dat er een nieuwe mediabox is, maar dat deze alleen voor nieuwe abonnees is. Hiermee trekt Odido de lijn door met de nieuwe telefoon abonnementen want daar kan je als langdurig abonnee ook nog geen gebruik van maken. Ik zou graag willen weten wat er mogelijk is want ik ben dit uitvallen toch echt wel zat. 


Hi @Bigoak Voor de zekerheid heb ik alsnog de nieuwe Mediabox naar je toegestuurd. Je kunt namelijk met de huidige box die je nu hebt ontvangen op langer termijn deze problemen weer ervaren en dat wil ik je uiteraard besparen. Better safe than sorry zal ik maar zeggen. Hij komt zo snel mogelijk jouw kant op! 😊


Hi @Bigoak, je kunt de QR code downloaden in Mijn Odido Bestellingen. Klik vervolgens op TV box vervangen en download het retourlabel! Link is klikbaar en zie afbeelding.

 

 


Ik zou toch graag een QR-code willen ontvangen om discussies bij een DHL punt te voorkomen. Deze goede mensen zijn meestal specialistisch in andere zaken dan het verzenden van pakketjes. Tevens heb ik met de QR-code ook de mogelijkheid om deze bij een pakketautomaat te droppen. 

Wellicht is de QR-code naar het @t-mobilethuis.nl account gestuurd, maar daar kom ik niet meer in. Ik gebruik deze overigens ook om hier in te loggen, maar ik kan deze niet veranderen. 

Vakantie was overigens leuk en goed, bedankt. 


Hi @Bigoak, fijne vakantie gehad?

Daar hebben we een heel topic over geschreven, neem het topic gerust door. Dan kun je lezen hoe je het pakket terug kan sturen zonder QR code:  

 


Toen ik terug kwam van vakantie stond het pakket dus tegen de deur aan. Gelukkig woon ik in een afgesloten flat, maar wren de buren ook op vakantie.

Na een paar dagen proberen in te loggen op het nieuwe kastje, is het vandaag (met dezelfde codes) eindelijk gelukt deze op te starten. Ik wil nu de oude terug sturen, maar de QR code staat niet in mijn Odido of in de app. Hoe los ik dit op? 


Hey @Bigoak, bedankt voor je terugkoppeling.

Om antwoord te geven op je vragen:

  1. Dat kan ik voor je aanpassen. Stuur mij een pruivébericht met het gmail account en dan zal ik dit voor je aanpassen!
  2. Wat is er precies afgesproken? Kan je ook de data meeleveren van het moment dat je niet normaal tv hebt kunnen kijken en dat het opgelost is? Alvast bedankt.

Die tv box zal retour komen want ik ben de komende 2 weken niet thuis om deze te ontvangen. Het aanbod is aardig en ik zou graag willen weten over welke periode je dan praat, maar ik zou in eerste instantie graag willen weten of de nieuwe box het wel blijft doen, ook na een upgrade. Dit wordt dan de 4e Amino box binnen dezelfde periode dat ik een Entone had. Deze moest ingeleverd worden tijdens de overgang van Vodafone thuis naar T Mobile thuis. Ik denk dat er toch binnen Odido gezocht moet worden naar alternatieven. 


Hey @Bigoak, ik had gehoopt dat na de overstap op glasvezel je hier helemaal geen last meer van zou hebben. Ik heb je voor de zekerheid en in alle hoop een nieuwe TV Box opgestuurd. Aan de acties kan ik jammer genoeg niks veranderen. Wat ik wel voor je kan doen is de gehele periode voor je vergoeden sinds je dit met je TV Box ervaart. Is dat een goed idee? 


Nu 2 weken op de 1 GB glasvezelverbinding. Ik blijf echter de problemen met het tv-kastje houden, ook al “zit” ik in de "glasvezel-groep” met het kastje. Ik geef de tv-box een factory reset, die dan 2 tot 4 updates krijgt. Daarna moet ik inloggen met mijn tv en pincode. Ik heb dan 1 tot 2 dagen geen zwarte schermen. Daarna begint het weer. Eerst een fractie van een seconde en later steeds langer, tot het beeld na ongeveer 4 tot 7 dagen niet meer terugkomt en er opnieuw een reset uitgevoerd moet worden. 

Ik heb alles al geprobeerd, maar het enige dat ik niet kan veranderen is de tv box. Eigenlijk ben ik het wel helemaal zat. Ook door de “overgang” naar Odido die ik uit een krant moest vernemen. Alle mooie acties en abonnementen zijn helaas alleen voor nieuwe abonnees. Daarnaast zie ik in mijn overzicht dat ik slechts 3 maanden korting krijg op mijn glasvezelverbinding, terwijl ik een soortgelijk aanbod kreeg (zonder Breedbandwinkel cashback) als dit:

Helaas heeft Open Dutch fout op fout gestapeld waardoor ik afgesloten werd van de DSL-verbinding. Via T Mobile wel weer alles werkend gekregen door een nieuw abonnement af te sluiten. Dit was het snelste, maar alle kortingen waren verdwenen. Daarnaast was ook mijn glasvezel aanvraag verwijdert omdat ik deze opgezegd zou hebben. Dit was echter gebeurd in combinatie met het afsluiten van de DSL-verbinding, maar ik zou dezelfde voorwaarden krijgen als op het moment van bestellen in januari (!!). Ik blijf van kastje naar de muur gestuurd worden… 


Wat ik vreemd vind is dat beide keren Open Dutch beide keren de verbinding als compleet heeft afgemeld. De eerste keer werd ik van de DSL lijn afgesloten omdat je geen 2 verbindingen hoeft te hebben. Dit klopt, maar men had alleen de verbinding van de hoofdkast naar de straat aangesloten. Dus nog niet in de flat. De tweede keer krijg ik van T Mobile het bericht dat alles gereed is om glasvezel in de flat aan te sluiten. Ik moest alleen een nieuwe aanvraag voor glasvezel indienen (waarna de tv box kuren begon te vertonen). Je biedt toch niet iets aan waarvan je weet dat het niet gaat werken? Dit is zonde van de tijd van de monteur die voor niets komt en mijn tijd. Ik ben op mijn werk bezig met een netwerk migratie (vervanging van 34 switches en plaatsen van 184 Access Points) en kan niet altijd thuis werken. 


Hey @Bigoak, de wijkcentrale dient volledig opgeleverd te zijn voordat het binnenshuis zal werken. Fiber is hiervan op de hoogte en gaan het voor je chasen!

 

Ik heb nogmaals onze techneuten aangesproken en gevraagd of ze je TV Box in de juiste groep kunnen zetten, wordt vervolgd. 


Afgelopen vrijdag was de monteur van Gideon er om de glasverbinding tot stand te brengen. Hij kon echter niets doen omdat er geen signaal op de verbinding in de meterkast staat. Volgens mij moeten de vezels nog in de algemene kast afgemonteerd worden. Ze komen nog steeds voor de flat uit de grond:

 

In de tussentijd zit mijn kastje nog steeds in de verkeerde groep waardoor deze momenteel onbruikbaar is. Is er enige mogelijkheid dat dit aangepast wordt? Ik heb weinig vertrouwn in Open Dutch gezien de acties die ze tot nu toe hebben uitgehaald.


@Bigoak op dit moment hebben we alleen de Amino TV Boxen, echter dit euvel hoort zich niet voor te doen. De Entone Tv Boxen kunnen we niet meer leveren. 


Ik gebruik FotMob, maar dat terzijde. De problemen ontstaan iedere keer na een firmware upgrade, niet omdat ik een glasvezel verbinding heb aangevraagd. Ik kan best wachten tot de glasvezel is aangesloten, maar het is vooral 's ochtends lastig als ik het journaal van 6:30 uur kijk en dan over moet schakelen naar de tv app omdat het beeld wegvalt. 

Mocht na de omschakeling naar glas het beeld nog steeds wegvallen en de box vervangen moet worden, is dat dan nog steeds zo'n $^#&#@ Amino of een ander merk? ik had voorheen een Entone waar ik nooit problemen mee had, tot die het na 5 jaar gebruik opgaf (defect voedingsonderdeel in de  tv box). 


@Bigoak gebruik je toevallig Flashscore? Ik weet namelijk dat zij altijd sneller zijn dan dat wij op tv kunnen zien. 

Je bent in de verkeerde TV groep beland omdat er een netwrkmigratie plaats gaat vinden, de overstap van DSL naar glasvezel. Op dit moment kan ik je TV Box ook niet omruilen, de overstap naar glas moet eerst voldaan zijn voordat ik aanpassingen kan doen. Ik zie alleen dat de TV Box nog steeds in de verkeerde groep staat. Dit zal ook met de overstap dan goed staan. Is het tot die tijd nog te doen met de TV app?


Helaas, vanochtend wederom een zwart beeld en alleen geluid. Het probleem zit echt in de Amino box als ik de berichten via Google mag geloven.  


Reageer