Skip to main content

Beste allemaal,

Ik krijg sinds begin 2023 als ik de amino/tv opstart het volgende inbeeld.

“De TV-box is opnieuw opgestart. Druk op OK om te starten met TV-kijken”.

Als ik dan op OK druk op de afstandbediening dan komen de TV zenders als normaal in beeld.

De volgende dag krijg weer hetzelfde met bovenstaande melding. Dit dus bijna 2 weken.

Ik haal van mijn TV/Amino altijd geheel de stroom eraf met een schakelaar die alles in 1 keer uitzet. De volgende dag moet dus alles weer opgestart worden.

De TV-box is rechtstreeks met een kabel verbonden met het modem T54.
In 2022 ging alles goed. Heb een Glasvezel verbinding.

Dank alvast voor de reactie.
Marcel

Ik ben blij om te horen dat alles goed werkt @savasyurd


@Nora van Odido 

We hebben vandaag onze nieuwe mediabox ontvangen en gelijk geïnstalleerd! En alles werkt uistekend!

Nogmaals bedankt voor je medewerking!


Bedankt @Nora van Odido 

We wachten netjes af!


Hi @savasyurd, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie inderdaad dat deze bestelling vast is blijven lopen, mijn excuses hiervoor! Ik heb dit nu direct voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat zij ervoor kunnen zorgen dat deze weer netjes door blijft lopen. Zodra de bestelling weer goed loopt, zal de Mediabox zo snel mogelijk naar je toe gestuurd worden. Je ontvangt dan ook een e-mail van DHL om het pakket te kunnen volgen. Zodra de Mediabox bij je binnen is, is de bestelling helemaal afgerond en kan je ook het abonnement weer verlengen! 😄


@Cal van Odido 

De aangevraagde mediabox hebben wij nog steeds niet ontvangen!

Afgelopen week wilde ik mijn contract vernieuwen van Odido thuis,  maar dit kon dus niet, omdat er nog steeds een bestelling/ order  ( de mediabox) open stond..

De medewerkers van de klantenservice zouden er een melding van maken, zodat de mediabox alsnog zo snel mogelijk onze kant op kwam. Maar tot op heden nog steeds niks ontvangen !

 

Kan jij mij helpen? Zodat ik ook op korte termijn onze Odido thuis abonnement kan vernieuwen !


@Cal van Odido 

Bedankt voor de service! We zien de nieuwe Mediabox van zelf wel verschijnen neem ik aan.

Ik zal u dan ook op de hoogte houden,  hoe de nieuwe mediabox werkt!

Nogmaals bedankt!


Hoi @savasyurd, top dat je het klantnummer kon toevoegen! Ik zie dat het inderdaad niet lekker loopt met je TV Box en ik ruil ‘m graag voor je om voor een nieuwe Mediabox en deze Mediabox heeft ook een stuk meer functionaliteiten. Ik zal een bestelling voor je plaatsen en je ontvangt snel een bevestiging dat wij de Mediabox voor je in gaan pakken. De oude TV Box hoeft niet retour en je kan ‘m inleveren bij een elektronicapunt.

Daarnaast zag ik dat er inmiddels ook glasvezel beschikbaar is op je adres. Mocht je geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden, je vindt snel een overzicht in je Mijn Odido account: Nu ook Glasvezel op jouw adres.

Ik weet zeker dat de nieuwe Mediabox je gaat bevallen, ik wens je er alvast heel veel plezier mee! 😃


@Teresa van Odido 

Heb het klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.  Het klantnummer staat alleen op mijn vrouw z'n naam.. Maar ik ben ook gemachtigd om dingen af te sluiten voor Odido Thuis.

Wij hebben ook beiden mobiele abonnementen bij Odido 👍

Mocht je nog andere informatie nodig hebben,  dan hoor ik dat graag!


@savasyurd Goed dat je hierover aan de bel trekt. Ik help je graag verder, zodat je weer kan genieten van TV! 😊

Op dit moment kan ik nog niet bij je gegevens in ons systeem. Wil je jouw Klantnummer, wat er uit ziet als ABC12345, toevoegen aan je community profiel? Dan kijk ik meteen met je mee! 


Goedemiddag..

Wij krijgen elke dag deze melding op onze tv, als wij onze tv box ( Amino Aria ) aanzetten..

Heel irritant.  Ook al een paar keer, alle stekkers eruit gehad. Maar dit heeft ook niet geholpen!

Wat kunnen we nog meer doen?


@Nora van Odido bedankt! Ik wacht het af!


Hi @tukster73, het kan kloppen dat je nog geen bestelling ziet staan. Doordat het weekend ertussen heeft gezeten is er nog geen track & trace-code aangemaakt. Zodra deze beschikbaar is, zul je een e-mail van DHL ontvangen om het pakket te kunnen volgen en kan je de status ook inzien in je Mijn Odido account! 


Bedankt @Tommie van Odido . Ik zie nog niets in mijn odido bij bestellingen. Moet ik ergens anders kijken?


Hi @tukster73, ik heb het voor je in gang gezet! Zodra de Mediabox verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Alvast veel kijkplezier!


@Teresa van Odido bedankt voor je reactie en uitleg. Als de kosten inderdaad hetzelfde blijven dan mag je het ingang zetten! 


@tukster73 Goed dat je alsnog bij ons terugkomt, ik leg je graag uit hoe het allemaal zit! 

Bij deze de antwoorden op jouw vragen: 

De Mediabox vervangt inderdaad de TV Box. Het enige verschil is dat de Mediabox niet beschik over een harddisc recorder. Op dit moment betaal je voor de TV Box met harddisc record €10 p/m. Daarnaast ontvang je altijd €2,50 korting op je eerste TV Box, dit geldt ook wanneer je de Mediabox krijgt (€5 p/m). Wanneer ik de boxen omwissel incl. cloud opnemen betaal je dus €7,50, dit is hetzelfde bedrag als dat je nu betaald. 

Wil je graag meer weten over Opnemen via de cloud? Neem dan een kijkje op onze website: Makkelijk programma’s opnemen via de cloud | Odido

Heb ik jouw akkoord om dit ingang te zetten? Dan maak ik het meteen in orde! 

 


Dag Tommie,

Door omstandigheden ben ik niet in de gelegenheid geweest eerder te reageren. Bedankt voor je bericht. Betekent dat dat deze mediabox de tv-box vervangt? Wat zijn de kosten? En kan Odido het cloud opnemen niet kostenloos aanbieden? Het lijkt mij wat vreemd dat als iets niet werkt wat het wel altijd goed heeft gedaan wordt vervangen en dat de gebruiker dan extra moet betalen om te kunnen opnemen. De tv-box gaat nog dagelijks vanzelf uit dus dat is geen doen.

 

Alvast bedankt voor je reactie. 


Hi @tukster73, goed dat je hiervoor aan de bel trekt.

Ik kan dit oplossen door je een nieuwe Mediabox op te sturen! Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | Odido. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?


Ook bij mij start het tv-kastje een aantal keren vanzelf opnieuw op per dag sinds Odido. Het kastje staat na gebruik altijd op stand-by en nooit zonder stroom. Al geprobeerd te resetten, modem en kastje van het stroom gehaald maar niets helpt. Wat kan ik nog meer doen om dit vervelende gedoe te laten stoppen?


Hi @Fa22, heb je dit probleem bij beide TV Boxen of komt het alleen op één TV Box voor? Zou je eens het modem en de TV Box van de stroom willen halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Mocht het probleem hierna nog steeds voorkomen, dan kan ik de TV Boxen die je momenteel gebruikt voor je omwisselen voor de nieuwe Mediabox. Wel maak je nu gebruik van een korting waardoor je de TV Boxen gratis ontvangt. Deze korting komt te vervallen zodra ik de TV Boxen voor je omwissel. De Mediabox kost €2,50 per maand per box, ik kan in dit geval de kosten voor een periode van één jaar voor je vergoeden door een credit aan te maken van het totaalbedrag. Je zou in dat geval een vergoeding krijgen van €60 wat met de volgende factuur verrekend wordt. Laat je me weten als ik de omwisseling voor je in gang kan zetten? Dan ga ik hiermee aan de slag voor je! 


Ik heb sinds een hele lange tijd ook dit probleem. Eerst was het nog 1 keer per dag de tv box opnieuw opstarten voordat ik tv kon kijken. De laatste weken is het meerdere keren per dag en moet ik de box een paar keer herstarten voordat ik eindelijk tv kan kijken als het überhaupt lukt. Dit op de tv zowel beneden als boven. Vandaag is de box helemaal vastgelopen en kreeg ik m helemaal niet werkend. Hoe krijg ik dit opgelost? 


Oké, ik ga m aansluiten en proberen

Hai Cal,

ik heb de nieuwe tv box aangesloten en alles werkt!

tv box s ochtends aanzetten en dan de tv en die doet t dan meteen…super!

nog bedankt 


Top @Trude, bedankt voor deze update en je moeite. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan weet je ons te vinden! 😄


Hallo Tommie, 

Het lijkt erop dat het af- en weer aankoppelen van de tuner heeft geholpen, want ik krijg nu meteen geluid. Het enige dat blijft is dat ik de eerste keer op een dag "opnieuw verbinden" moet bevestigen, maar daar is mee te leven. Een nieuwe box is dan nog niet nodig. Ik zal eens naar de nieuwe contractmogelijkheden kijken.

Heel veel dank voor je support!


@Trude bedankt voor het checken!

Omdat het eigen apparatuur betreft, kan ik daar helaas weinig aan doen. Wat ik wel kan doen is de TV Box vervangen voor een nieuwe, maar of dit het gaat oplossen durf ik niet te zeggen. Wat mij ook is opgevallen is dat je nog in bezit bent van een oud modem, deze kan ik ook voor een nieuwe vervangen. Je hebt ook nog een erg oud abonnement van ons, er zijn veel nieuwe contractmogelijkheden. Hiervoor raad ik je aan om onze sales afdeling te bellen, dit kan op 0800-0419. Wellicht gaat dit ook wat schelen in de kosten! Ik durf alleen niet te zeggen of dit de oplossing is voor de tuner. Het zou ook heel goed kunnen dat de nieuwe technology, het oude niet meer ondersteunt. Heel soms is hier nog een omweg voor te vinden, daar kan ik je alleen niet bij helpen. Ik hoor graag wat ik voor je kan doen!


Reageer