Skip to main content

Nadat we hier eindelijk glasvezel hebben gekregen ben ik overgestapt van Ziggo naar T-Mobile, zowel voor de bandbreedte als voor de prijs.

Alleen de gebruikerservaring van de standaard media box valt tegen in vergelijking met Ziggo.

  • Voor- en achteruit spoelen gaat veel onhandiger.
  • Tekst in bv. opnames is erg klein en daardoor lastig te lezen van iets grotere afstand.
  • Beperkte informatie bij opnames, bv. tijdstip ontbreekt.
  • Geen spraakbesturing. Deze is bij Ziggo erg handig om bv de reclame te skippen ("7 minuten doorspoelen").
  • Geen indicatie van positie reclameblokken bij opnames.
  • Kan niet het beeld stopzetten zonder een overlay te krijgen, bv. t.b.v. een screenshot of om een frame precies te bekijken.

Om te kijken of dit beter bevalt heb ik een Nokia 8000 Android streaming box aangeschaft.

Ik verwachtte dat hier TV Anywhere op zou draaien zoals op mijn Android phone, maar ik kon slechts T-Mobile TV vinden, dezelfde app als op de standaard box draait. Daar schoot ik dus niet heel veel mee op, behalve dat de Nokia box 8k ondersteunt en ook op 1080p een beduidend beter beeld geeft.
Ook heeft de afstandsbediening verlichte toetsen is werkt met bluetooth zodat  ik niet zo precies op de box hoef te richten.

Ik mis echter essentiële toetsen op de afstandsbediening voor Opnames en Gids. Deze moeten nu via een aantal stappen in een menu opgezocht worden.

Nu heeft de Nokia box ondersteuning voor Google spraakbesturing wat een aantal functies veel beter bereikbaar kan maken. Helaas is deze feature niet in jullie app geïntegreerd.

Vandaar mijn verzoek om dit toe te voegen. Gezien het sterk vergrootte gebruikersgemak en de reeds aanwezige ondersteuning van Google middels de Google assistent lijkt mij dit een aantrekkelijk en niet allte complexe uitbreiding.

@Lisa 

Bedankt 👍


Goed punt. Die toetsen zijn nu onbruikbaar. 


Yes, de zender-zapper (lol) werk inderdaad nu, kwam er net plots achter. Heel fijn, lijkt een klein dingetje maar ik vind het ouderwets door de zenders bladeren toch altijd wel erg prettig, dus bedankt. Goed om te zien hoe dit proces werkt trouwens, dat er via het forum ook echt dingen voor elkaar gebokst worden.


@Lisa 

Het werkt perfect zo.

Nu de gids knop nog.

Als ik via button mapper kijk geeft deze knop als gids aan. (Rondje)

(This function is on developing)

 


Hi @peter-keetfm, dankjewel dat je dit punt nogmaals aanstipt! Ik heb hem onlangs doorgegeven aan onze tv-specialisten en ik heb nog niet te horen gekregen of en wanneer hier daadwerkelijk iets mee gedaan gaat worden, vandaar dat ik je nog geen concrete terugkoppeling heb gegeven. Mijn collega gaf aan dat het (nog) niet op de planning staat, maar ik kon het wel als feedback doorgeven. Op korte termijn verwacht ik hier jammer genoeg dan ook geen verandering in, maar het is wel bij mijn collega's gedresseerd. Dus het gaat worden meegenomen! 


Hi @Lex Augusteijn en @peter-keetfm, ik wil jullie heel graag laten weten dat jullie feedback is meegenomen door onze tv-specialisten! Ze hebben aangegeven dat er hele goede tips zijn doorgegeven, dus nogmaals dank daarvoor. Om de knop op de Nokia 8000 Android box werkend te krijgen, gaan mijn collega's nog checken of dit mogelijk is. Als jullie nog andere punten hebben, klop dan vooral weer aan. Zoals je ziet passen wij dit graag toe! 


Dank je wel Lisa, ik ben blij dit te horen.

Ik heb nog een hele lijst andere punten. Ik zal die binnenkort eens op papier zetten en aanmelden.

Als (ex)Ziggo gebruiker kan ik natuurlijk het beste van beide systemen beoordelen!


@apis4 

De button mapper werkt helaas niet op de Nokia box voor de up/down knoppen.

Dat tooltje werkt wel perfect op de Sony bravia Android tv de TV toets te koppelen met de T-mobile tv app.

 


Hi @peter-keetfm, juist super dat je de communicatie zo op één en dezelfde plek houdt! 😁 Heel goed dat je dit laat weten. Ik ga deze feedback doorzetten en ga met je mee duimen of wij dit ook naar 6 apparaten kunnen bijstellen. Ik laat het je weten als dit is beoordeeld door de tv-specialisten. 


@Lisa 

Ik heb net even gekeken op de Nokia box.

De zap knoppen werken nu.

 


Hi allemaal, vandaag tijdens de tv-meeting heb ik gevraagd of er al meer verteld kan worden over het werkend krijgen van de zap-knop op de Nokia 8000 Android box. Mijn collega heeft hier jammer genoeg nog geen update over. Zoiets kan ook altijd wel even duren gaf zij aan. Maar weet dat het is doorgezet, dus zodra dit mogelijk is dan zullen wij dat met jullie communiceren. Voor nu een heel mooi weekend! 😊


@Lisa 

Ik doe het even in dit topic. (ik hoop dat dat niet erg is)

Ik zou graag het verzoek in willen dienen van max 4 naar max 6 apparaten.

Bij kpn op glasvezel kan je gewoon 6 ontvangers gebruiken.

Voor mij en allicht ander mensen is het zeer hinderlijk als je een 5e toestel gebruikt.

En dat je iedere keer apparaten uit de lijst van max 4 moet halen.

afmelden / aanmelden

Ik hoop met smart dat hier naar gekeken wordt om deze max teller op 6 te krijgen 😀

 


Hi @Navyblueboss, super leuk om te lezen - dankjewel voor het melden! 😁 Heel graag gedaan. Yes, we proberen altijd alle feedback mee te nemen. Dus mocht je nog eens punten hebben, geef ze dan gerust door en dan gaan we ermee aan de slag!


@Lisa 

Ik heb ook nog een wens.

Het schakelen tussen de cijfer knoppen gaat veel te traag.

Voorbeeld : Je bent een zender aan het kijken op een hoger kanaal en je wilt even snel naar NPO1.

                    je drukt nummer 1 in voor dat hij op 1 springt duurt veel te lang.

Dit is bij alle apparaten zo in mijn geval Philips en Sony Android tv ,Nokia box

En de T-mobile tv ontvanger. ander puntje (helaas moest ik weer de nvidia shield tv pro er uit halen om de T-mobile tv ontvanger te testen) Max 4 apparaten

Die laatste wens wordt daar nog wat mee gedaan tot max 6 bijvoorbeeld (Deze laatste wens is al ingediend)

 


@peter-keetfm Ik denk dat dat meer mening is dan feit. Zelf vind ik de timing prima, soms ben ik al aan het drukken voordat ik me bedacht heb wat ook alweer de precieze zender was (16/17/18 bv). Dan vind ik het niet erg dat het langer duurt. Zelfde geld voor als je een typfout maakt, dan kan je zonder zappen verder typen. Als ik snel naar 1 wil, is het meestal 1-ok. Denk dat dit soort dingen lastig te tunen zijn, omdat iedereen toch wat anders wilt. (in tegenstelling tot het ontbreken van basic functies die op andere apparaten dan de Nokia wel aanwezig zijn)


Fijn dat de program up/down toetsen nu werken. Ik mis nu nog voornamelijk de gids-knop. Heeft iemand die al weten te mappen op de gids functie van T-Mobile TV?

En @Lisa, is het al bekend of deze gids functie door jullie aan de app gaat worden toegevoegd?

Behalve dat de Nokia box 4k ondersteund is ook het voor- en achteruit spoelen zooooveel beter dan bij de TV-Mobile box.


Hi @peter-keetfm, dankjewel voor het doorgeven! Ik ga het neerleggen bij mijn collega's, maar ik vermoed dat dit inderdaad meer een smaakkwestie is zoals @Navyblueboss ook aangeeft. Maar ik ga zeker kijken of we hier iets mee kunnen. 

Hi @Lex Augusteijn, het klopt inderdaad dat deze functie (nog) mist! De tv-specialisten hebben aangegeven dat ze nog niet weten of deze knop werkend gaat worden. Dit heeft met meerdere factoren te maken. Maar het is intern besproken en genoteerd, dus als dit eraan gaat komen dan laat ik dat aan jullie weten. Voor nu heb ik dus nog niet een heel concreet antwoord, sorry! 

 


Hi @peter-keetfm, yay - wat fijn zeg! Dan is het sneller opgepakt dan ik doorkreeg, super. Werkt het prettig zo? 😁


@Lisa

Het is zeer hinderlijk om iedere keer die melding van max 4 apparaten te krijgen.

Wordt dit nog een keer 6 apparaten.?

Al iets gehoord van het tv team.?

 


@Lisa zo'n functiewijziging zoals dat je bij de tv gids komt als je op het knopje tv gids drukt, is daar iets over te zeggen kwa of dit er aan zit te komen of dat het op een laag pitje staat? Kan me voorstellen, gezien de snelheid waarmee het zender omhoog en zender omlaag knopje werd toegevoegd, dat ze het geprobeerd hebben maar dat het even niet lukt en dat het dan laag op de prioriteitenlijst komt te staan. Bijvoorbeeld.

 

Ik zou het fijn vinden om te weten want dan weet ik of ik zelf een oplossing of wijziging in mijn setup ga zoeken of niet. Ik heb het op onze andere tv niet (ingebouwde Android tv) en kan er gewoon niet aan wennen helaas. 


Inderdaad zal het een mooie toevoeging zijn op de box 8000

Tv gids onder deze knop.

 


Hi @Navyblueboss, ik snap helemaal dat je hier meer duidelijkheid over wilt krijgen! Onlangs heb ik deze optie voorgelegd aan mijn collega’s. De tv-specialisten hebben toen aangegeven dat ze nog niet weten of deze knop werkend gaat worden. Het is intern besproken en genoteerd, maar het staat niet voor de korte termijn op de planning. Ik kan je nog niet laten weten of en wanneer dit eraan gaat komen, maar als dit eraan komt dan krijg ik dat zeker door van mijn collega’s. Ik vermoed dat dit nog wel even kan gaan duren. Weet je voor nu voldoende? 🍀


Hi @peter-keetfm, ik kom hier graag nog terug op de knop voor de tv-gids! De tv-specialisten hebben aangegeven bij mij dat ze nog niet weten of deze knop werkend gaat worden. Dit heeft met meerdere factoren te maken. Maar het is intern genoteerd, dus als dit eraan gaat komen dan hoor je dat van ons. 


Hi @peter-keetfm, top om dit te lezen! Dit ga ik in de aankomende tv-meeting nog eens opgooien. Het zou fijn zijn als deze binnenkort ook werkt. Dankjewel voor de terugkoppeling! 


Hi @Lex Augusteijn, welkom hier op de T-Mobile voor thuis Community! 😊

Super leuk om te lezen dat je onlangs bent overgestapt. Ik had heel graag gelezen dat jouw ervaring enkel verbeterd was, dus ik ben blij dat je deze punten van feedback doorzet. Ik zet dit met alle liefde door naar onze tv-specialisten, want wij waarderen alle feedback altijd enorm. Super fijn dat je de moeite hebt genomen om deze punten hier te delen, merci daarvoor. Ik ga daarnaast vragen of wij dit verzoek kunnen doorvoeren. Mocht jij nog op andere punten komen, dan mag je die altijd naar mij doorzetten. Maak er een heel mooi weekend van!