Nadat we hier eindelijk glasvezel hebben gekregen ben ik overgestapt van Ziggo naar T-Mobile, zowel voor de bandbreedte als voor de prijs.
Alleen de gebruikerservaring van de standaard media box valt tegen in vergelijking met Ziggo.
- Voor- en achteruit spoelen gaat veel onhandiger.
- Tekst in bv. opnames is erg klein en daardoor lastig te lezen van iets grotere afstand.
- Beperkte informatie bij opnames, bv. tijdstip ontbreekt.
- Geen spraakbesturing. Deze is bij Ziggo erg handig om bv de reclame te skippen ("7 minuten doorspoelen").
- Geen indicatie van positie reclameblokken bij opnames.
- Kan niet het beeld stopzetten zonder een overlay te krijgen, bv. t.b.v. een screenshot of om een frame precies te bekijken.
Om te kijken of dit beter bevalt heb ik een Nokia 8000 Android streaming box aangeschaft.
Ik verwachtte dat hier TV Anywhere op zou draaien zoals op mijn Android phone, maar ik kon slechts T-Mobile TV vinden, dezelfde app als op de standaard box draait. Daar schoot ik dus niet heel veel mee op, behalve dat de Nokia box 8k ondersteunt en ook op 1080p een beduidend beter beeld geeft.
Ook heeft de afstandsbediening verlichte toetsen is werkt met bluetooth zodat ik niet zo precies op de box hoef te richten.
Ik mis echter essentiële toetsen op de afstandsbediening voor Opnames en Gids. Deze moeten nu via een aantal stappen in een menu opgezocht worden.
Nu heeft de Nokia box ondersteuning voor Google spraakbesturing wat een aantal functies veel beter bereikbaar kan maken. Helaas is deze feature niet in jullie app geïntegreerd.
Vandaar mijn verzoek om dit toe te voegen. Gezien het sterk vergrootte gebruikersgemak en de reeds aanwezige ondersteuning van Google middels de Google assistent lijkt mij dit een aantrekkelijk en niet allte complexe uitbreiding.